Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 266
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4801

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mistermor » 28. jul 2018, 03:31

Maanii skrev:Jeg er jyde (oprindeligt) og jeg hjælper ikke med flytning for nogen der har økonomi til at betale sig fra det.

Min fritid er dyrebar, og min timepris er markant højere end en flyttemand.

Hvad har din timeløn at gøre med at hjælpe andre mennesker? Hvis du omregner ting på den måde, er der vel ikke meget, der kan betale sig for dig at gøre? Gør du heller ikke rent eller bager en kage -ingen af delene hænger vel sammen, hvis du skal tænke timeløn ind i billedet?
11
AgentPixie
Kort karma: 109
Likede indlæg: 1844

Indlægaf AgentPixie » 28. jul 2018, 07:04

Jeg kender ikke nogen, der nogensinde har hyret et flyttefirma?
I vores omgangskreds hjælper vi hinanden, men sådan er folk jo så forskellige.
16
That awkward moment between birth and death.
kartoffelpizza
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1423

Indlægaf kartoffelpizza » 28. jul 2018, 07:30

Mistermor skrev:
kartoffelpizza skrev:Enig. Og forventer nada den anden vej.
Flytninger er noget voksne mennesker betaler sig fra, medmindre der er tale om akut på krisecenter-agtigt eller meget fattige mennesker.
Jeg ville synes min kæreste var en nar hvis han forventede jeg deltog i andres flytning

Det må være kulturelt betinget. Og vi færdes ikke i de samme kredse, kan jeg regne ud :-p

I min omgangskreds dvs familie, venner, naboer osv ville INGEN betale sig fra en flytning. Jeg kender ingen, der har hyret et flyttefirma. Jeg har selv flyttet adskillige gange, og vi har da lejet en mindre "lastbil" nogen af gangene. Ellers kører vi flere læs med trailer. Og vi hjælper hinanden, familie og/eller venner.

Og vi er ikke fattige - ikke engang lidt. Vi er bare jyder. :-D

I tilfældet i tråden forstår jeg det sådan, at Himmelblås familie allerede har hjulpet med istandsættelse, og at hun derfor godt kunne tænke sig, at kæresten engagerede sig mere i at få nogle hjælpere, han kender, på banen. Så han var ikke en nar, fordi nogen har sagt nej, - han var en nar, fordi han ikke gjorde en helhjertet indsats for at finde nogle hjælpere.

Vi er også jyder og hele min mands familie og 75% af vores venner er også. Her betaler alle sig fra flytning. Det er nok bare hvordan man er.

Det er jo fint hvis alle er enige. Jeg kommer aldrig til at flytte for andre end mine børn første gang de flytter og så når vores forældre er for gamle til selv at klare flytningen til pleje/ældrebolig.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1418
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12619

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jul 2018, 08:16

Jeg er ikke voksen så. Det er min mand heller ikke. Eller vores familier og omgangskreds.

Den eneste, jeg kender til, der måtte betale sig fra en flytning, var min eks, da jeg smed ham ud. Ham nægtede jeg at røre en finger for, fordi han var et røvhul og nok det mest barnlige menneske, jeg nogensinde har kendt.

Ellers hjælper vi hinanden både familie og venner, som vi bedst kan. Vi trives så fint med ikke at være voksne. :-D
8
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 566
Likede indlæg: 12111

Indlægaf Sangius » 28. jul 2018, 08:23

Vi har da også fået hjælp til at flytte. Det er sgudda røvdyrt med sådan et flyttefirma - og som regel bliver det en hyggelig dag, når man serverer kolde øl og pizza og sådan.
9
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 657
Likede indlæg: 8808

Indlægaf Zombie » 28. jul 2018, 08:33

Vi kan sagtens mønstre hjælp, men betaler os fra det, fordi vi ikke vil smadre os selv på det.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1403

Indlægaf Pølsemix » 28. jul 2018, 09:00

Som så meget andet er tid en ressource, og hvis man lever et travlt liv og prioriterer andre ting er det fuldstændigt åndssvagt at flytte selv og hjælpe venner/bekendte med det.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jul 2018, 09:09

Pølsemix skrev:Som så meget andet er tid en ressource, og hvis man lever et travlt liv og prioriterer andre ting er det fuldstændigt åndssvagt at flytte selv og hjælpe venner/bekendte med det.

Det må man da også gøre, som man vil.
Jeg reagerer på den der lidt hånligt nedladende "det er noget voksne mennesker betaler sig fra."
Øh... Nej?
19
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 28. jul 2018, 09:42

Fru Sunshine skrev:Det må man da også gøre, som man vil.
Jeg reagerer på den der lidt hånligt nedladende "det er noget voksne mennesker betaler sig fra."
Øh... Nej?

For de fleste voksne er tid en mere værdifuld ressource end penge, så det kan jeg ikke se det hånlige i.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jul 2018, 09:53

Pølsemix skrev:
Øh... Nej?

For de fleste voksne er tid en mere værdifuld ressource end penge, så det kan jeg ikke se det hånlige i.

Det kan du nok ikke. ;)
0
JoyNips
Kort karma: 599
Likede indlæg: 9526

Indlægaf JoyNips » 28. jul 2018, 10:09

JoyNips skrev:
catnip skrev:
JoyNips skrev:Lidt naragtig: han har lige sagt at jeg da “godt kunne have spurgt inden jeg satte en tøjvask over”.

Æhrm, nej. Det skal jeg faktisk ikke spørge om lov til. Hvilket han sgu da heller ikke selv gør når han sætter en vask over.

Men...hvorfor skulle du spørge først :forvirret:

Fordi han gerne ville have sat en vask over.

I forlængelse heraf: han har stadig ikke sat sin vask over. Så akut var det nok heller ikke så!
5
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 28. jul 2018, 10:22

Fru Sunshine skrev:Det kan du nok ikke. ;)

Denne brug af “ ;) “ ER Dog ;) :D
2
IrmaPigen
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4592

Indlægaf IrmaPigen » 28. jul 2018, 10:29

Jeg har faktisk aldrig tænkt "nar" om min kæreste.

Tænker også den dag jeg gør det, så lakker vores forhold mod enden.
1
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 266
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4801

Indlægaf Mistermor » 28. jul 2018, 12:38

Pølsemix skrev:
Øh... Nej?

Det er jeg nu ikke sikker på. Måske i nogle kredse.

Jeg tror slet ikke, alle mennesker sætter tingene op på den måde. Det er bare naturligt både at gøre de ting selv, man kan selv ... fordi så kan man bruge penge på noget andet, og at hjælpe andre og - selvom det er megahårdt at flytte - at få noget hyggeligt ud af at situationen.

Folk, der får hjælp, planlægger det jo i weekenden, så hjælperne ikke skal tage fri fra arbejde. Og når det gør sig gældende handler det mest af alt om, hvorvidt man vil dele sin fritid med sine venner eller sin familie.

Dem, der skal flytte, køber drikkevarer, bestiller pizza, måske har de bagt kage - der bliver i alt fald ofte sørget for hjælperne..... somme tider er det en af hjælperne, hvis hjælp er at medbringe mad. Det kan være vældig hyggeligt, og det føles ikke som spild af tid :)
11
No1
Kort karma: 145
Likede indlæg: 2082

Indlægaf No1 » 28. jul 2018, 12:49

Der er flere af os som må betale os fra flytning, fordi ens venners “timeløn” er for høj til at hjælpe. Sådan er det, når man ikke har familie og venner til det. Tænk hvis man havde været fattig-fattig oveni det.

Min kæreste har været en “nar”, fordi han forventer, at jeg gider køre på tur i dag efter at have siddet i en bil i mange timer allerede. Stop. :-D
2
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.

Tilbage til "Forhold og sex"