Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Fillie » 12. jan 2016, 13:32

Ønsker du at få at vide af andre eller din partner selv, at han eller hun har været dig utro, eller vil du hellere være den information foruden? Er der forskel på, om det var en onenight'er eller en affære? Har det betydning, hvis det var kys og ikke et regulært knald? Hvad mener du?
Senest rettet af Fillie 12. jan 2016, 13:52, rettet i alt 1 gang.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Torn » 12. jan 2016, 13:37

Jeg vil gerne have det at vide. Uanset omstændigheder og årsager.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Moxy-lady » 12. jan 2016, 13:39

Med mindre det var en dum engangsting som aldrig nogensinde ville blive gentaget eller opdaget (altså at andre end de to involverede ikke ved det), så vil jeg altid vide det. Jeg har haft en del utro ekser, og delen med at alle vidste det, bortset fra mig, var simpelthen så ydmygende. Udover illoyaliteten så er det helt klart det værste ved utroskab, imo.
En længerevarende affære som kan være både fysisk og mental er næsten det værste.

Så ja, jeg vil vide det. Jeg vil selv kunne træffe valget om evt. at blive og kæmpe for det, det skal ikke træffes af andre på mine vegne. Jeg har et behov for at møde ting med oprejst pande, og det kan jeg ikke hvis jeg bliver holdt "in the dark".

Edit: Ift. om man skal fortælle en anden person om utroskab, synes jeg - netop fordi vandene er så delte på dette punkt - at man skal følge sin egen overbevisning. Man kan aldrig vide om en person ønsker at have den viden eller ej, og så kan man kun gøre som man selv ville ønske det.

Jeg har aldrig glemt en gammel ven og en gammel veninde der (af to forskellige omgange, jeps, jeg tilgav ham første gang - wise choice) ringede til mig og fortalte mig at min daværende kæreste knaldede rundt med en anden, selvom vi ikke var særlig tætte på det tidspunkt. Jeg er dem evigt taknemmelige for det, for de gjorde det udelukkende fordi de ikke kunne leve med at vide det, uden at jeg også gjorde. Den kæreste var virkelig om sig, og jeg tilgav ham alt for mange gange. Det var godt nok ydmygende at starte på gymnasiet/nyt arbejde og altid støde ind i nogen han havde været mig utro med. Hvis jeg så i det mindste vidste det, og aktivt havde valgt at tilgive...
Senest rettet af Moxy-lady 12. jan 2016, 13:44, rettet i alt 1 gang.
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Animi » 12. jan 2016, 13:40

Jeg vil gerne have det at vide, uanset "graden" af utroskabet, eller omstændighederne.
Jeg ville så nok have lettere ved at tilgive en one-nighter end en affære (alt efter omstændighederne)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf achillaxedprune » 12. jan 2016, 13:44

Ja, men egentlig mest fordi jeg VED at min mand ikke ville kunne opføre sig som om ingenting var sket... Jeg ville med andre ord kunne mærke på ham, at der ville være "noget". Jeg ville derfor foretrække at vide, hvad dette "noget" er.

Havde min mand kunne holde det for sig selv, således at intet ved hans person og væremåde blev ændret, så ville jeg ikke have behov for at vide noget.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16246
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf icelady » 12. jan 2016, 13:49

Hvis det er en enkelt "julefrokost"-ting, hvor der ikke følges op på det og han har det skidt med det..så nej.

Er det en længerevarende affære, så ja.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4365

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Q-beben » 12. jan 2016, 14:37

icelady skrev:Hvis det er en enkelt "julefrokost"-ting, hvor der ikke følges op på det og han har det skidt med det..så nej.

Er det en længerevarende affære, så ja.


Jeg har det på præcist samme måde.

Min fornuft siger mig, at hvis det er en engangs ting, så burde jeg kunne tilgive ham, men jeg tror ikke, at jeg ville kunne tilgive ham. Så jeg vil foretrække ikke at vide det.
1
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf JoyNips » 12. jan 2016, 14:46

Ja, uanset graden. For mig er loyalitet én af grundpillerne i mit forhold, og hvis den loyalitet er brudt af min partner vil JEG have muligheden for at vælge, hvad konsekvensen heraf skal være.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2971
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6616

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Sophaya » 12. jan 2016, 15:00

Den slags kommer altid frem alligevel, på den ene eller den anden måde - så jeg ville hellere høre det før snarere end senere.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Fillie » 12. jan 2016, 15:04

Min initiale respons er, at jeg selvfølgelig vil vide det. Jeg vægter loyalitet i forhold til de aftaler, vi har indgået, som jo er baseret på de værdier, vi begge erklærer at værne om, meget højt, og jeg forventer derfor, at disse aftaler er fuldt ud ligeså gyldige, og at man derfor altid agerer udfra dem, selvom den anden part ikke er fysisk tilstede. Jeg er med andre ord arg modstander af tankegangen om, at hvad jeg ikke ser, har jeg ikke ondt af.

Skulle min mand bryde vores aftale om monogami, ville jeg gå fuldstændig i stykker, men det ville såre mig uendeligt, hvis han valgte at tie, og jeg skulle høre om hans utroskab fra andre.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4365

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Q-beben » 12. jan 2016, 15:17

Fillie skrev:Skulle min mand bryde vores aftale om monogami, ville jeg gå fuldstændig i stykker, men det ville såre mig uendeligt, hvis han valgte at tie, og jeg skulle høre om hans utroskab fra andre.


Sådan har jeg det også. Men alligevel ville jeg vælge helst ikke at vide noget, tror jeg. Arh... det er bare så svært at tage stilling til.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Anilara » 12. jan 2016, 15:23

Ja, altid.
Jeg vil helst have det at vide af min kæreste selv, så ville håbe at personen han var utro med, først ville sige noget a la "enten siger du det, eller også gør jeg. Du får til mandag".

Jeg har før i tiden haft en anden holdning, hvor det afhang af situationen, om jeg ville vide det eller ej.
I dag er det kun ved fuldekys, at jeg ikke behøver vide besked.

Mange vidste min eks var mig utro, men ingen sagde noget i flere år. Det ødelagde godt meget for mig, og følte det så ydmygende!
Senest rettet af Anilara 12. jan 2016, 17:31, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf LadyFox » 12. jan 2016, 15:26

Medmindre at jeg har frabedt mig oplysningen på forhånd, så ja, så vil jeg have det at vide. Jeg har det sådan med utroskab at det er løgnen og bedrageriget der er det slemme, ikke selve sexen. Jeg ville måske tilgive utroskaben, jeg ville ikke tilgive hvis min kæreste ikke følte han ville kunne være ærlig omkring at han havde gjort noget der strider imod de indbyrdes aftaler vi har i forholdet. Hvis min kæreste var mig utro, synes jeg bestemt jeg har krav på at have medbestemmelse over hvad der videre skulle ske i den sag. Jeg vil kunne regne med min kæreste, og det kan jeg ikke hvis jeg ikke kan stole på at han kommer til mig hvis han laver en handling der kan have konsekvenser for mig.
1
...
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Vixen » 12. jan 2016, 15:36

Hvis han havde en affære, så ja, klart.

Hvis han havde dummet sig en enkelt gang, så nej, det tror jeg ikke. Jeg ville aldrig kunne slippe det.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Juki » 12. jan 2016, 16:19

Jeg vil vide det, uanset graden.

Mit liv er for kort til at være sammen med en hvor tilliden ikke er i orden, og jeg vil ikke kunne stole på en partner der svigter mig ved at være sammen med en anden uden min accept.

Et kys vil jeg måske godt kunne tilgive, men jeg ved ikke om jeg ville kunne stole på ham igen. Det afhænger nok af situationen, om han er blevet kysset eller selv har været en aktiv del af det.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Forhold og sex"