Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf Zombie » 15. jan 2016, 14:06

Da jeg havde et manisk tilfælde for henved 10-12 år siden og var grænse psykotisk, løj jeg for folk omkring mig. Den må jeg også tage ansvaret for, selvom jeg i endnu mindre grad end en alm. utro person kunne styre mine handlinger. Jeg gjorde noget forkert, og det var mig som gjorde det, og det forsvinder ikke selvom jeg var syg.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf Ado » 15. jan 2016, 15:00

Handler denne diskussion efterhånden ikke om et klinisk: "Ja. Det var mig. Det var mit valg, mine handlinger"? Det er jo logik for enhver, at det er et personligt valg, men det er i min verden ikke ensbetydende med, at sådan er dét. Der er så uendelige mange grunde derude til at utroskab ikke er værre, end at gå en tur i Brugsen og købe sødmælk i stedet for skummetmælk.

Livet er sgu ingen fagbog med kolde facts.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf heysamaysa » 18. jan 2016, 18:30

jeg synes under ingen omstændigheder at utroskab er ok. jeg kunne i hvert fald aldrig selv acceptere det.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf vibbsen » 18. jan 2016, 19:09

Jeg synes egentlig aldrig at utroskab kan være OK. I selve ordet ligger der at man er IKKE-tro. Og det forbinder jeg med løgn og fortielse.

Man kan have alle mulige pudsige konstellationer, hvor man knalder med andre, finder nye ægtefæller før man skilles eller hvad ved jeg. Men så længe det er en aftale som begge parter i et eller andet omfang er vidende om, jamen så er det altså ikke rigtig utroskab. Det er løgnen og fortielsen og den manglende "fælles aftale" der gør det til utroskab i min optik.

Men jeg er jo så også en af dem som ikke tror at utroskab finder sted i gode solide velfunderede forhold. En af dem der tror at utroskab er et symptom på at der er noget ravruskende galt i forholdet. At der er en ubalance et eller andet sted.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf Hurrze » 27. jan 2016, 00:16

Det eneste sted jeg mener utroskab er acceptabelt er ved voldtægt. Gældende for begge køn... Synes stadig utroskab er ligeså forkert hvis man lever i et voldeligt forhold, lever hvor man prøver at kæmpe for at få det til at fungere, eller hvis man har et godt forhold... Uanset hvilket forhold synes JEG ikke det er acceptabelt... Min mening: hvis man ikke er glad i sit forhold så gå inden man er utro.... Det andet er simpelthen for respektløst i mine øjne. Har desuden aldrig nogensinde været utro, og kunne aldrig finde på det. Har haft lysten til at være sammen med andre. Jeg valgte at slå op med det samme tanken kom, istedet for at være utro. Selvom min partner så var et svin, ville jeg stadig have respekt nok for ham og gå inden utroskab... Kun min mening :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 27. jan 2016, 11:57

Hvis den ene part har været ude for en ulykke og er i f.eks. koma i mange måneder uvist om han vågner op, eller er blevet dement, eller ligende.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf Hurrze » 27. jan 2016, 16:30

Dikus skrev:Hvad har voldtægt med utroskab at gøre?

Ve den der så meget som antydede, jeg havde haft sex efter en voldtægt. Og ve den partner, der mente, han skulle tilgive mig for noget som helst :tie:

Det er lige så langt ude som at nævne besøg ved min gynækolog sim acceptabel utroskab.


Tror du misforstår hvad jeg mener.... I mine øjne er sex utroskab. Voldtægt er jo også sex, men mod ens vilje... Selvfølgelig skal det ikke tilgives, da det aldrig er offerets skyld. Har selv været udsat for voldtægt så ved det. Ved desuden også at nogle dropper en kæreste fordi hun/han er blevet voldtaget... Pointerer derfor at det er acceptabelt i mine øjne, og at jeg ikke ville gå pga det, men ville gå ved andre former for utroskab....
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf Hurrze » 27. jan 2016, 16:31

Besøg ved gynækolog er jo heller ikke sex. Uanset om det er mod ens vilje er voldtægt jo stadig sex.... Bare sex man ikke har lyst til....
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 16:33

Hurrze skrev:Besøg ved gynækolog er jo heller ikke sex. Uanset om det er mod ens vilje er voldtægt jo stadig sex.... Bare sex man ikke har lyst til....

Hm. Så hvis et par har en aftale om, at de gerne må knalde med andre, så er det utroskab?

Igen: nej. Bare nej.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf Hurrze » 27. jan 2016, 16:41

Fru Sunshine skrev:
Hurrze skrev:Besøg ved gynækolog er jo heller ikke sex. Uanset om det er mod ens vilje er voldtægt jo stadig sex.... Bare sex man ikke har lyst til....

Hm. Så hvis et par har en aftale om, at de gerne må knalde med andre, så er det utroskab?

Igen: nej. Bare nej.


I mine øjne ville sex altid være utroskab i forhold til mig ja. At aftale at have sex med andre ville aldrig være en mulighed for mig. Så hellere forblive single... Ville ikke kunne acceptere at min partner havde sex med andre end mig, nej....
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 16:44

Hurrze skrev:
Fru Sunshine skrev:
Hurrze skrev:Besøg ved gynækolog er jo heller ikke sex. Uanset om det er mod ens vilje er voldtægt jo stadig sex.... Bare sex man ikke har lyst til....

Hm. Så hvis et par har en aftale om, at de gerne må knalde med andre, så er det utroskab?

Igen: nej. Bare nej.


I mine øjne ville sex altid være utroskab i forhold til mig ja. At aftale at have sex med andre ville aldrig være en mulighed for mig. Så hellere forblive single... Ville ikke kunne acceptere at min partner havde sex med andre end mig, nej....

Men det handler jo om begreber. Og det er ikke utroskab, når nogle mennesker har en aftale om noget andet, end du ville leve med .
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf Hurrze » 27. jan 2016, 16:51

Nu handler tråden jo om hvor det vil være ok fot mig.... Hvordan andre vælger at se på utroskab er jo deres valg og hvis de har aftalt det er det jo ikke utroskab i deres øjne, hvilket jo er det vigtigste for dem. I mine øjne ville det stadig være utroskab ja, men hvis jeg ikke er indblandet på nogen måde, er det jo lige meget med min mening om hvad det par gør... Siger som sagt at jeg ville acceptere det, fordi jeg har mødt nogen der ikke accepterede at deres partner blev voldtaget, men bebrejdede partneren... Jeg siger derfor jeg ikkr ville bebrejde min partner.... Men kan se at vi er uenige, hvilket også er helt fint jo... Jeg har min mening, du har din... Vi har lige meget ret til at have hver vores mening, og tror ikke vi bliver enig :) god aften til dig
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf LadyFox » 27. jan 2016, 21:05

Troskab handler om at være loyal og pålidelig, utroskab handler så om illoyal og upålidelig adfærd. Som voldtægtsoffer er ens handlinger ikke illoyale eller upålidelige, man er i en ufrivillig uønsket situation man ikke selv er herre over - at blive voldtaget er jo ikke engang en handling man laver.
At kæde voldtægt og utroskab sammen synes jeg lidt man gør voldtægtsofferet medskyldig i voldtægten - altså ellers ville det jo ikke en upålidelig/illoyal handling.
4
...
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf Hurrze » 27. jan 2016, 21:57

Ladyfox: ser ikke utroskab som en illoyal holdning nej... Og giver bestemt ikke offeret nogen medskyld, da det ville også give mig medskyld da jeg selv blev voldtaget... Som sagt så misforstår folk lige nu hvad jeg mener... Det virker som om jeg ikke har ret til at have min mening, og at jeg har en anden mening end andre er det forkert. Fint i mener min mening er forker, men ikke fint når der menes at min mening er forkert, fordi den er anderledes end andres.... Føler mig utrolig meget angrebet af folk pt....
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Utroskab: Altid nogo eller kan det være OK?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. jan 2016, 22:01

Men hurzze det er jo fordi, ordet utroskab er defineret ved det, som Ladyfox skriver. Det kan du slå op i en betydningsordbog.
Jeg er personligt ikke ude efter at angribe, men jeg vil frygtelig gerne have dig til at forstå, hvorfor man ikke kan sidestille voldtægt og utroskab.
Det er ikke et spørgsmål om holdninger eller at man ikke kan acceptere anderledes holdninger, men simpelthen at du tager fejl omkring betydningen af ordet "utroskab".
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"