Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Pityt » 22. nov 2016, 19:24

Han har flot fuldskæg...og jeg må ikke engang julepynte det :cuss:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Studsgaard » 22. nov 2016, 19:42

Pityt skrev:Han har flot fuldskæg...og jeg må ikke engang julepynte det :cuss:


Ha ha. Jeg forstår dig så godt.
Det HAVDE min mand også.
Så mig og datteren viste ham (meget begejstret) det der julepynt - dagen efter gik han ud og klippede det, så nu er det kun 3-5 cm langt :cuss:
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Pityt » 22. nov 2016, 19:49

Studsgaard skrev:
Pityt skrev:Han har flot fuldskæg...og jeg må ikke engang julepynte det :cuss:


Ha ha. Jeg forstår dig så godt.
Det HAVDE min mand også.
Så mig og datteren viste ham (meget begejstret) det der julepynt - dagen efter gik han ud og klippede det, så nu er det kun 3-5 cm langt :cuss:

Hvad fanden sker der for mænd? Tror de, at de bestemmer selv? :rulle:
:lol:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Moxy-lady » 22. nov 2016, 22:13

Han har haft en skod-dag fra han tog afsted i dag, og alt er bare gået ham imod (synes han). Vi skriver altid sammen hele dagen om alt muligt, men i dag har det godt nok ikke været særlig hyggeligt. Han er ikke løsningsorienteret og han mugger helt vildt over alt. Han er som et sort hul der opsuger al energi og glæde. Nu er han kommet hjem og lo and behold, han forpester hele lejligheden med hans skodhumør.

Nu har han fundet ud af at han har mistet sin tablet som han ikke kan undvære til studiet..... Jeg håber snart at der kommer nogle aliens og bortfører mig. Rektal undersøgelse med en Mazda 626 må være mere behageligt end at være sammen (eller ikke sammen) med ham i dag.

Jeg synes at det er synd for ham, men jeg synes godt nok også at det er træls at han skal blive SÅ indebrændt. Ville ønske at han bare ville gå i seng og se på det hele med friske øjne i morgen.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4372

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Q-beben » 23. nov 2016, 14:44

I morges skændtes vi om en lille, dum og ubetydelig ting. Han blev dog så sur, at han gav op på at ville finde en løsning, inden vi var nødt til at tage på job.

Det var ikke muligt at ringe sammen, så vi skrev frem og tilbage på sms op ad dagen, og ligegyldigt, hvad jeg skrev, så sendte han sådan nogle "kolde" sms'er retur. Helt blottet for følelser og meget afvisende/negativ - formuleret i et meget formelt sprog...

En ting er, at han bliver vred i situationen - det kan jeg også blive, - men at blive så følelseskold i så mange timer, det er en tarvelig måde at såre mig på.

Vi har fået talt det igennem, og det hele er ok nu.

Men hvor jeg bare hader det der med, når folk, jeg elsker, bliver så følelseskolde og afvisende... I min verden kan man godt være uenige/skændes uden at tage afstand fra hinanden på den måde.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 30. nov 2016, 06:54

Han kan ikke håndtere, når jeg udfordrer hans argumenter i en diskussion. Her til morgen handlede det om, at han udtalte, at hvis ikke man vidste, hvad offside-reglen i fodbold gik ud på, så var man dum, fordi man hele livet blev eksponeret for fodbold - som kommentar til noget om kvinder og fodbold i Godmorgen DK. Jeg spurgte så til, hvor meget han vidste om f.eks. makeup - for det var han jo eksponeret for hver dag - som eksempel på at interessen også skal være der. Det faldt ikke i god jord, og jeg hørte ikke efter, hvad han mente og bla bla bla. Han mener, at det eneste jeg gør i de her situationer er, at forsøge at fange ham på det forkerte ben. Jeg forklarede ham så, at jeg generelt set ikke nødvendigvis er uenig med ham, når jeg udfordrer hans argumenter, men blot finder det interessant at udfordre de ikke helt gennemtænkte argumenter; At kalde folk dumme, fordi de ikke ved noget om fodbold, er både unfair og usandt. (Det skal i øvrigt lige siges, at jeg selv ved mere om fodbold end ham, så jeg følte mig ikke ramt og søgte ikke en konfrontation)

Men jeg kan godt se, at vi aldrig rigtig kommer på bølgelængde mht. at diskutere...
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf JoyNips » 30. nov 2016, 08:58

Mi55y skrev:Han kan ikke håndtere, når jeg udfordrer hans argumenter i en diskussion. Her til morgen handlede det om, at han udtalte, at hvis ikke man vidste, hvad offside-reglen i fodbold gik ud på, så var man dum, fordi man hele livet blev eksponeret for fodbold - som kommentar til noget om kvinder og fodbold i Godmorgen DK. Jeg spurgte så til, hvor meget han vidste om f.eks. makeup - for det var han jo eksponeret for hver dag - som eksempel på at interessen også skal være der. Det faldt ikke i god jord, og jeg hørte ikke efter, hvad han mente og bla bla bla. Han mener, at det eneste jeg gør i de her situationer er, at forsøge at fange ham på det forkerte ben. Jeg forklarede ham så, at jeg generelt set ikke nødvendigvis er uenig med ham, når jeg udfordrer hans argumenter, men blot finder det interessant at udfordre de ikke helt gennemtænkte argumenter; At kalde folk dumme, fordi de ikke ved noget om fodbold, er både unfair og usandt. (Det skal i øvrigt lige siges, at jeg selv ved mere om fodbold end ham, så jeg følte mig ikke ramt og søgte ikke en konfrontation)

Men jeg kan godt se, at vi aldrig rigtig kommer på bølgelængde mht. at diskutere...


Men det KAN altså også være virkelig belastende at være i modtager-enden af "alle argumenter skal udfordres".
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 30. nov 2016, 09:03

JoyNips skrev:
Men det KAN altså også være virkelig belastende at være i modtager-enden af "alle argumenter skal udfordres".


Granted, men nu er det vist i omegnen af tredje gang, at det kommer til udtryk i vores forhold, så det er ikke fordi, at jeg render rundt og udfordrer alt, hvad han siger. Men jeg gider heller ikke holde mig i skindet, når han kommer med et så provokerende udsagn som i dette tilfælde, bare fordi han ikke bryder sig om det.
7
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 6. dec 2016, 16:56

Han får ikke afsluttet sine ting selvom jeg siger at vi spiser om 5 min. Så kan jeg sidde der og blomstre og vente på han tager sig sammen til at sætte sig til bords...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Lakika » 9. dec 2016, 21:59

Mi55y skrev:Han får ikke afsluttet sine ting selvom jeg siger at vi spiser om 5 min. Så kan jeg sidde der og blomstre og vente på han tager sig sammen til at sætte sig til bords...


Det der kan min kæreste også stadig finde på. Jeg synes det er respektløst, at jeg bruger til på at planlægge, handle og lave maden, og han så ikke kan løsrive sig fra Facebook eller lige skal pølle præcis når jeg har serveret. Som om han gør mig en tjeneste ved at dukke op når der er mad...

Så kører jeg lidt konsekvens-pædagogik i en periode, hvor jeg spiser selvom han ikke har sat sig. Det virker bedre end snak og forklaringer herhjemme.
4
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Oveditlevsen » 9. dec 2016, 23:17

Lakika skrev:
Mi55y skrev:Han får ikke afsluttet sine ting selvom jeg siger at vi spiser om 5 min. Så kan jeg sidde der og blomstre og vente på han tager sig sammen til at sætte sig til bords...


Det der kan min kæreste også stadig finde på. Jeg synes det er respektløst, at jeg bruger til på at planlægge, handle og lave maden, og han så ikke kan løsrive sig fra Facebook eller lige skal pølle præcis når jeg har serveret. Som om han gør mig en tjeneste ved at dukke op når der er mad...

Så kører jeg lidt konsekvens-pædagogik i en periode, hvor jeg spiser selvom han ikke har sat sig. Det virker bedre end snak og forklaringer herhjemme.

Pølle :lol:
1
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Lakika » 10. dec 2016, 15:54

Oveditlevsen skrev:
Lakika skrev:
Mi55y skrev:Han får ikke afsluttet sine ting selvom jeg siger at vi spiser om 5 min. Så kan jeg sidde der og blomstre og vente på han tager sig sammen til at sætte sig til bords...


Det der kan min kæreste også stadig finde på. Jeg synes det er respektløst, at jeg bruger til på at planlægge, handle og lave maden, og han så ikke kan løsrive sig fra Facebook eller lige skal pølle præcis når jeg har serveret. Som om han gør mig en tjeneste ved at dukke op når der er mad...

Så kører jeg lidt konsekvens-pædagogik i en periode, hvor jeg spiser selvom han ikke har sat sig. Det virker bedre end snak og forklaringer herhjemme.

Pølle :lol:


Faktisk sagde han selv, at han lige skulle vaske hænder, sidste gang han lavede "jeg skal skide lige når maden er klar" stuntet.
Heldigvis huskede han at rose maden rigtig meget ;)
Men ja, min kæreste er ikke fan af at snakke om afføring, hvilket jeg håndterer meget voksent ved at kalde det pøller :-p
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. dec 2016, 22:22

Min mand, der er uddannet inden for IT, og som ikke besidder de store håndværksmæssige talenter, har brugt halve timer på at kloge sig på nogle genboers tilbygning til deres hus. Hvis det var ham, så havde han gjort sådan, sådan og sådan, og så havde det dælme været færdig og klar til indflytning for længst.

Jeg påpegede så at det jo nu engang forholder sig sådan at genboen er uddannet håndværker, og at han såmænd nok har fint styr på process og tidsplan. Og så blev han bare sur og fornærmet, og sagde at jeg fanme altid var så skide sur. Jeg overvejede at retunere med et "og du er fanme så skide klog at du kunne undvære hovedet" - meeen så havde vi nok bare flået dem af hinanden i stedet :sarkasme:

Jeg duer virkeligt ikke til at andre kloger sig på proffesioner og processer de ikke har en skid viden om, eller indsigt i


Nå men så har han da bare kloget sig på sin egen i stedet, og mange gange i løbet af dagen rost sig selv for sin indsats jobmæssigt. Og jævnligt givet MIG ?? status på et projekt han har siddet standby på hele dagen, ifht. at kunne teste når andre har styr på deres shit.
Arh men altså. Jeg duer faktisk heller ikke til folk der hele tiden skal klappe sig selv på skulderen :sarkasme:


Det har faktisk været en lidt (for) lang lørdag i dag...
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf JoyNips » 11. dec 2016, 20:11

Vi er gået på barsel. Så vi har riiiigtig god tid til at se en masse EM i håndbold. Han har fandme planlagt det da han gjorde mig gravid, er jeg sikker på...
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 15. dec 2016, 06:19

Jeg har fødselsdag i dag. Han skulle tidligere af sted på job end normalt, men jeg sagde i går, at jeg håbede han havde lidt tid til at hygge om morgenen. Kan så høre at han kommer ud af badet og går ud og tager morgenmad, men kommer han ind og vækker mig? Næh han sætter sig da bare og æder. Jeg står så selv op og han rejser sig stort set lige efter for at tage afsted. Jeg siger så, at der da ikke blev meget tid til hygge. Nej, men han synes jeg skulle have lov at sove længe på min fødselsdag.

Jeg er A-menneske i modsætning til ham, så har jeg først hørt vækkeuret så sover jeg ikke igen. Fint at det er hvad han ville sætte pris på, men nu havde jeg rent faktisk eksplicit sagt, hvad jeg ville sætte pris på - og det var ikke at sove længe.
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Forhold og sex"