Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30209

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf TinaW » 22. nov 2019, 07:53

I sidste uge begyndte dæktrykslampen at lyse i min mands bil. Det ene vinterdæk har det med at tabe en smule luft, mekanikeren kan ikke finde noget hul, men der siver altså lidt ud.
Vi skal af sted på en godt 4 timers køretur i eftermiddag og har han fået fyldt luft i dækket? Næeh.
Han har jo heller ikke masser af tid til den slags, når han er hjemme fuldtid fra arbejde.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 1. jan 2020, 12:08

Når han tvinger mig til at "sige nej" til noget, han gerne vil.

Jeg var chauffør i går, så havde barn både nat og morgen - dvs. sov fra 03.40 til 07.30, hvor han sov fra 02.30 til 09.30. Hun blev lagt til lur 11.30.

Det har hele tiden været planen, at han skulle ud og spille med en kammerat i aften. Nu vil de lige pludselig lave det om til kl 14 i stedet. Hvilket altså vil sige, at jeg kommer til at stå alene med barn under madlavning også, og så når han måske endda ikke hjem til aftensmad og putning.

Det er irriterende, at han ikke selv kan tænke, at det nok ikke er i dag, han skal være hjemmefra hele eftermiddagen.
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7405
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23352

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Aragorn » 1. jan 2020, 13:23

MissHindenburg skrev:Opvaskemaskinen er tom!! Og alligevel står hans service efter både aftensmad og morgenmad og blomstre på køkkenbordet... :sur:

Jeg er træt af at være den sure kone der minder ham om at sætte det i maskinen!


Så lad være. Han sætter det nok i, når han synes det er tid.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 12. feb 2020, 14:31

Min kærestes uopmærksomhed og skødesløshed omkring vores barns ejendele kan drive mig til vanvid.

- Barnet har altid en sut siddende i suttesnor på jakken. I morges er den væk - han kan ikke huske hvornår, han sidst har set den, selvom han havde hende hele dagen i går.
- Jeg var bortrejst i nogle dage sidste år - da jeg kommer hjem er barnets luffer forsvundet. Han kan ikke huske, hvornår han sidst har set dem. Vi måtte købe nye, og de er stadig ikke dukket op.
- Jeg har tusind gange sagt, hvilke ejendele hun fast har i vuggestuen, og han henter også selv en gang om ugen - mere specifikt fredag, hvor alt overtøj skal med hjem. Alligevel slår det ham ikke, hvis hjemmefutterne/vanterne/etc. mangler i hendes kasse.
- Hun har få overtøjsdele, som hun bruger hver eneste dag, der ligger i en kasse i bryggerset - alligevel så får han tit "ryddet dem op" og smidt ind i et skab et sted, så jeg kan rende hovedløs rundt og lede om morgenen.
- Jeg har gentagne gange bedt ham skylle plettet tøj op og lægge det i en pose, til det skal vaskes, så der er en chance for at pletterne kan gå af. Ret skal være ret, det husker han ca. 1/3 af gangene.

:træt3:

Heldigvis er han den, der økonomisk bidrager mest til husholdningen :-D
7
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf MissHindenburg » 12. feb 2020, 19:55

For 3 uger siden var vi enige om at en rengøringsdame var en god ide - i morgen har vi en aftale med netop en potentiel rengøringsdame... MEN NEJ DA, Nu kan "vi" lige pludselig godt sørge for at få gjort rent og blablabla -

NEJ VI KAN EJ! Der går lige præcis 1 måned og så bliver der ikke engang gjort de mindste små rengøringsting...fordi den ene er for træt og den anden har ondt i ryggen eller noget 3....
Han er ramt af et anfald af nærighed - og når jeg så siger at jeg for helved bare betaler damen selv så er der ih og åh så meget i vejen med det... = ingenting, han er, som sagt, ramt af et anfald af nærighed!
*suk*
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Anlewi » 12. feb 2020, 20:09

Jammerdalen skrev:Han lader vores yngste sidde på gulvet med modellervoks. Jeg mener jo, at man skal sidde ved bordet, når man leger med det. Han mener det er helt normalt at sidde med det på gulvet. Hvad synes I?


Det hører til oppe ved et bord.
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Afskylia » 14. feb 2020, 10:09

Vi skulle have fisk i går og min mand skulle købe det. Han kommer hjem med torsk for 190 kr. Jeg synes det er lidt ekstravagant at spise kød/fisk for 190 kr på en torsdag...
Men ikke nok med det, da han så begynder at lave det, så brænder han lortet på. Så vi spiste dyr sort torsk :s
4
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf HappyHippo » 25. feb 2020, 06:41

Afskylia skrev:Vi skulle have fisk i går og min mand skulle købe det. Han kommer hjem med torsk for 190 kr. Jeg synes det er lidt ekstravagant at spise kød/fisk for 190 kr på en torsdag...
Men ikke nok med det, da han så begynder at lave det, så brænder han lortet på. Så vi spiste dyr sort torsk :s


Jeg hader sådan noget, og derfor laver jeg bare aftensmaden de fleste dage :genert:

Det skal altid være så ekstravagant, med dyre råvarer, besværlige opskrifter osv. Så køkkenet ligner lort og man har spist for 3 dages budget. På en helt almindelig mandag...
3
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2717

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Kisser » 28. feb 2020, 16:54

Min mand er begyndt at tale om at handle ind af basisvarer, pga Corona. I dag fortæller han, at de er blevet pålagt at tage bærbare med hjem fra arbejde, i tilfælde af isolation. Da jeg så nævner, at jeg ville foretrække, at han tog fri fremfor at arbejde, hvis vi skal i karantæne, da jeg ikke orker at skulle underholde en 3,5 årig hjemme samtidig med en nyfødt.

Så siger han, at jeg skal lade være med at tænke i worst case scenarier og at det er urealistisk :rulle:

Jeg fortryder helt at jeg var forstående overfor hans prepping. Han kan sgu selv gå ud og hamstre håndsprit.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Joe » 28. feb 2020, 18:57

Han siger vi ikke skal købe møbler til det hus, vi flytter ind i til sommer, endnu :sur:
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Little_Woman » 28. feb 2020, 19:10

Joe skrev:Han siger vi ikke skal købe møbler til det hus, vi flytter ind i til sommer, endnu :sur:


Ikke okay! :naughty:
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Raenil » 28. feb 2020, 20:06

Little_Woman skrev:
Joe skrev:Han siger vi ikke skal købe møbler til det hus, vi flytter ind i til sommer, endnu :sur:


Ikke okay! :naughty:


Da vi byggede hus, fik min kone mig overbevist om at vi skulle købe hårde hvidevarer i et køkkenfirma i Hobro, som var gået konkurs. Som sagt så gjort, vi kørte fra Silkeborg Vejle for at låne en varevogn, derefter til Hobro for at hente køleskab, komfur, ovn og emhætte, derefter tilbage til Vejle for at få opmagasineret dimserne i et halvt år.

Da vi så flyttede ind, skulle dimserne jo hentes, så til Vejle for at hente, tilbage til Silkeborg for at installere, og tilbage til Vejle for at aflevere varevognen.
(Varevognen er min svogers, han har en gård, hvor vi også kunne opmagasinere).

Nåmenøh - vi kunne have købt det hele i nærheden med gratis levering til samme pris (vi købte resten af hvidevarerne i en lokal butik). Fik jeg nævnt, at termostat/afisning/køleventilator i køleskabet aldrig har virket, så vi afiser hvert andet øjeblik. Der er jo ikke garanti på konkursvarer.

ALDRIG IGEN!!!1!!

Jeg har siden holdt ret hårdt på at ting købes til de tidspunkt de skal bruges. Jeg gider ikke opmagasinering. For det er mig der kommer til at køre frem og tilbage og "kan du så ikke lige låne". Og det kan jo også lige stå (i vejen) i teknikrummet indtil vi skal bruge det, for der kommer hun jo aldrig.

OM JEG BEGRIBER hvorfor det er så vigtigt at hjemskaffe ting så tidligt.
15
Indomie
Indlæg: 208
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Indomie » 28. feb 2020, 20:47

Joe skrev:Han siger vi ikke skal købe møbler til det hus, vi flytter ind i til sommer, endnu :sur:


Tjek leveringstid på de ting I gerne vil have, der kan være lang tid.
Min kollega skal leve de næste 2 mdr uden sofa fordi de solgte den gamle og ikke tog højde for leveringstid på den nye.
Vi oplevede det også da vi købte sofa da vi skulle flytte i hus.
Vi var så ud i god tid, så det blev bare bestilt med levering på indflytningsdagen.
Måske kan det overtale ham til at kigge nu :)
3
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf JoyNips » 28. feb 2020, 20:56

Indomie skrev:
Joe skrev:Han siger vi ikke skal købe møbler til det hus, vi flytter ind i til sommer, endnu :sur:


Tjek leveringstid på de ting I gerne vil have, der kan være lang tid.
Min kollega skal leve de næste 2 mdr uden sofa fordi de solgte den gamle og ikke tog højde for leveringstid på den nye.
Vi oplevede det også da vi købte sofa da vi skulle flytte i hus.
Vi var så ud i god tid, så det blev bare bestilt med levering på indflytningsdagen.
Måske kan det overtale ham til at kigge nu :)


Jeg skulle LIGE til at skrive det samme! Sofa kan der være mega-lang leveringstid på, så den kan man i hvert fald godt tillade sig at være lidt tidligt ude omkring.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf SjuskeMor » 3. mar 2020, 16:33

Jeg har en øv-dag. Føler mig overstimuleret på alle parametre efter en februar der føltes 3 mdr lang, hvor jeg har passet syge børn og syg mand mere eller mindre konstant hele måneden, plus alle de andre ting der er når man har 4 børn. Han tager varerne op i lejligheden og stiller dem uden at pakke lortet ud, faktisk lader han dem bare stå i gangen, og har sat sig ind og spille Playstation. Strike 1! Han spørger hvad der er galt, og jeg tænker, og efter 10 sekunder siger han “ligemeget”. Strike 2! Han sidder og vrisser af den 4-årige som bare gerne vil snakke med sin far. Strike 3! Jeg spørger om han vil komme ud i køkkenet, jeg skal lige sige noget til ham. Han tøver og virker så irriteret over at skulle løfte sin røv. Strike 4! Jeg spørger om han har haft en dårlig dag, for han virker til ikke at kunne rumme andre. Han siger jeg projicerer ting over på ham. Strike 5! Behøver jeg at sige at jeg har lyst til at powersparke ham så hårdt i fjæset at han først vågner i næste uge? Fuck, jeg er træt af ham lige nu.
13

Tilbage til "Forhold og sex"