Er der forskel på sex?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Er der forskel på sex?

Indlægaf Grissebassen » 12. jan 2016, 20:26

Måske lidt kryptisk overskrift, men jeg kunne ikke lige finde på noget bedre :gruble:
I forbindelse med min dårlige oplevelse med en fyr fra fortiden, der synes han skulle melde sig på banen igen og være røv-hat, har jeg diskuteret følgende problematik med to venner, der er meget uenige:
Jeg tænker selv, at der er forskel på sex, alt efter relationen man har til den person, man knalder. Hvis man fx har et uforpligtende knald, vil der sjældent være så meget pusse-nusse involveret. Ikke så meget kiggen i øjnene eller kys og kærtegn i ansigtet. Måske vil sexen også ligefrem være mere "lige på og hårdt", end når det er følelsessex.
En af mine venner er meget enig i mine betragtninger, og mener ikke at blid pusse-nusse sex, dybt kiggen i øjnene og kærlige kys og kærtegn, er et udtryk for følelser, og kan fortælle meget, om hvordan den person man knalder, har det med en.
Derimod mener en anden ven, at det sagtens kan være et spørgsmål om præferencer, samt hvorvidt man generelt foretrækker sådan noget helt stille og blidt sex.
Hvad tænker i om denne problematik? Hvem af mine venner har ret?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Juki » 12. jan 2016, 20:32

Udfra egne erfaringer er jeg mest med den førstnævnte ven.

Jeg har haft røvsyg sex med mænd, som jeg ellers var vilde med, og fantastisk sex med folk hvor der ikke var følelser involveret. Men det afhænger nok også af hvad med synes der er god/dårlig sex.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Grissebassen » 12. jan 2016, 20:36

Juki skrev:Udfra egne erfaringer er jeg mest med den førstnævnte ven.

Jeg har haft røvsyg sex med mænd, som jeg ellers var vilde med, og fantastisk sex med folk hvor der ikke var følelser involveret. Men det afhænger nok også af hvad med synes der er god/dårlig sex.

Definitionen går ikke så meget på, hvornår det er godt eller dårligt :) Men mere på, hvilken type sex, man har med personer, alt efter ens følelser for/relation til dem. Man kan jo sagtens have hardcore sex uden nogen form for kærtegn med en person man er forelsket i, mens et omvendt scenarie, ifølge mig og den første ven, ikke rigtigt er så realistisk.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf LadyFox » 12. jan 2016, 20:42

For mig er der ikke forskel. Jeg kan sagtens have blid, pussenusse-agtig sex med folk jeg ikke er følelsesmæssigt involverede med, og jeg kan også sagtens have lige på og hårdt-sex med en kæreste og omvendt.
For mig handler det mere om mit humør, end relationen hvilken type sex jeg har - altså nogle dage kan det nærmest ikke blive vildt nok, andre dage handler det mere om hygge og kropskontakt.

Jeg har haft lange single-perioder, og i de perioder kan jeg også føle et behov for bare at ligge med hovedet imod en brystkasse, flettefingre og en laange blide kys, så hvorfor ikke finde en der også synes den slags er hyggeligt, uden følelser?
2
...
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Krølle » 12. jan 2016, 20:45

Jeg tror ikke, man kan sige noget generelt. Måske mere væsentligt her kan man heller ikke sige noget konkret a la "han var til pussenusse-sex", ergo har ham følelser involveret. Måske har han, måske har han ikke. Opfører ham sig som en nar, ville jeg dog ikke ære synderligt interesseret i at finde ud af det uanset hvad. Det lyder som skønne spildte kræfter og en sikker vej til heartbreak, nusseri eller ej.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Grissebassen » 12. jan 2016, 20:59

Krølle skrev:Jeg tror ikke, man kan sige noget generelt. Måske mere væsentligt her kan man heller ikke sige noget konkret a la "han var til pussenusse-sex", ergo har ham følelser involveret. Måske har han, måske har han ikke. Opfører ham sig som en nar, ville jeg dog ikke ære synderligt interesseret i at finde ud af det uanset hvad. Det lyder som skønne spildte kræfter og en sikker vej til heartbreak, nusseri eller ej.

Tråden her var blot for at bringe en generel diskussion på banen, da jeg synes det er interessant at de to jeg har snakket om emnet med, er så uenige. Det var bestemt ikke for at diskutere en specifik person. Men du er velkommen til at poste kommentarer til den sag diskussionen udspringer af i den relevante tråd :)
Edit: Jeg er ikke sikker på, om det var det, du refererede til. Men jeg synes stadig, det er en interessant diskussion. Og det er da relevant, hvis man fx har mødt en ny partner og skal forsøge at finde ud af, om man har samme præferencer osv.
Senest rettet af Grissebassen 12. jan 2016, 21:09, rettet i alt 1 gang.
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf D.itsen » 12. jan 2016, 21:06

For mig handler det om præferencer. Det er meget mgeet meget meget sjældent jeg gider pusse-nusse, kig hinanden romantisk i øjnene sex. Og det uanset hvem partneren er.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Grissebassen » 12. jan 2016, 21:06

Skumfidusen skrev:Det synes jeg ikke man kan sige noget generelt om. Men jeg vil sige at hvis jeg gjorde de ting ved en tilfældig one-night-stand som jeg rutinemæssigt gør ved min kæreste, ville jeg læne mig op af en voldtægtsanklage og i hvert fald have begået grove overgreb. Men nu ved jeg at det er påskønnet af min kæreste og derfor kan jeg agere friere og vildere end jeg ville gøre med en kvinde hvor der ikke var opbygget ret meget tillid. Men det er nok også mindst 5 år siden jeg har haft sådan en gang kærlig, romantisk, kigge-dybt-i-øjnene nusse-sex. Ved ikke om jeg kan finde ud af det mere.

Det er et ret interessant perspektiv i forhold til diskussionen: At det også kan have den modsatte effekt, hvis man ikke kender personen man har sex med godt nok til at vide, hvor man skal sætte grænsen :gruble: Måske skyldes det min uerfarenhed i engangsknald, men jeg havde indtryk af, at den slags ofte ender med standard vaniljesex, dog uden så meget pusse-nusse, kærtegn og kiggen dybt i øjnene, eftersom det romantiske er for personligt til en person man ikke kender, og man ikke er tryg nok ved hinanden til noget vildere, end standard-sex.
Senest rettet af Grissebassen 12. jan 2016, 21:07, rettet i alt 1 gang.
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf D.itsen » 12. jan 2016, 21:11

Grissebassen skrev:
Skumfidusen skrev:Det synes jeg ikke man kan sige noget generelt om. Men jeg vil sige at hvis jeg gjorde de ting ved en tilfældig one-night-stand som jeg rutinemæssigt gør ved min kæreste, ville jeg læne mig op af en voldtægtsanklage og i hvert fald have begået grove overgreb. Men nu ved jeg at det er påskønnet af min kæreste og derfor kan jeg agere friere og vildere end jeg ville gøre med en kvinde hvor der ikke var opbygget ret meget tillid. Men det er nok også mindst 5 år siden jeg har haft sådan en gang kærlig, romantisk, kigge-dybt-i-øjnene nusse-sex. Ved ikke om jeg kan finde ud af det mere.

Det er et ret interessant perspektiv i forhold til diskussionen: At det også kan have den modsatte effekt, hvis man ikke kender personen man har sex med godt nok til at vide, hvor man skal sætte grænsen :gruble: Måske skyldes det min uerfarenhed i engangsknald, men jeg havde indtryk af, at den slags ofte ender med standard vaniljesex, dog uden så meget pusse-nusse, kærtegn og kiggen dybt i øjnene, eftersom det romantiske er for personligt til en person man ikke kender, og man ikke er tryg nok ved hinanden til noget vildere, end standard-sex.

Mine partnere de sidste mange år er primært nogen der allerede inden har vist at jeg var til det mere rå, og derfor har det været ret vildt også første gang vi knaldede også selvom vi knaldede ved første møde. Men det er få af dem der ikke er blevet knaldet mere end én gang, hvis sexen har været god.
Men at prøve en masse nyt og få rykket grænser er primært sket over tid med den samme partner
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Grissebassen » 12. jan 2016, 21:13

Skumfidusen skrev:
Grissebassen skrev:Det er et ret interessant perspektiv i forhold til diskussionen: At det også kan have den modsatte effekt, hvis man ikke kender personen man har sex med godt nok til at vide, hvor man skal sætte grænsen :gruble: Måske skyldes det min uerfarenhed i engangsknald, men jeg havde indtryk af, at den slags ofte ender med standard vaniljesex, dog uden så meget pusse-nusse, kærtegn og kiggen dybt i øjnene, eftersom det romantiske er for personligt til en person man ikke kender, og man ikke er tryg nok ved hinanden til noget vildere, end standard-sex.


One-nightere har jeg heller ikke gjort mig ret meget i. Men selv første-gangs ville være noget mere forsigtigt og tilbageholdende end hvad der almindeligvis finder sted her :)

Det er lige præcis det, jeg tænker :gogo:
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Tanten » 12. jan 2016, 21:14

Min personlige erfaring er, at sex bliver ca. 1 trillard gange bedre, når der er følelser involveret.

Jeg har aldrig fået orgasme med en, jeg ikke kendte i forvejen.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Grissebassen » 12. jan 2016, 21:37

Tanten skrev:Min personlige erfaring er, at sex bliver ca. 1 trillard gange bedre, når der er følelser involveret.

Jeg har aldrig fået orgasme med en, jeg ikke kendte i forvejen.

Det er klart, og da heldigvis for det :) Men nu handlede diskussionen ikke så meget om det, men mere om, hvorvidt ens relation til sexpartneren, indvirker på den type sex man har :)
0
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Pixie88 » 12. jan 2016, 21:58

Jeg mindes ikke at have haft en one nighter, hvor sex ikke var lige på og hårdt. Det var sådan jeg foretrak det, hvis jeg vidste det var et enkelt eller få knald jeg skulle have med den person. Skulle jeg nusse, kigge i øjnene og den slags, ville de komme for tæt på ifht jeg ikke kendte dem så godt og ikke gad blotte mig selv den mindste smule, følelsesmæssigt.

Ved kærester og faste bollevenner bliver der gjort mere ud af det. Der er det selvfølgelig også nærværende.
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Purple Haze » 12. jan 2016, 22:35

Vil typisk ikke dyrke "hård sex" men en tilfældig one-night-stand, dennslags kræver tillid og at man kender hinandens grænser og signaler på en måde man ikke gør med en fremmed.
Vil heller ikke typisk "elske med" en fremmed, det gør jeg kun med folk jeg elsker.

Så ekstremerne er kun med en fast partner, og nu mere ekstrem nu bedre skal jeg kende og stole på manden.
Tilfældige bekendtskaber må "nøjes" med "standard-pakken" :P
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sunbeam
Indlæg: 46
Tilmeldt: 4. jan 2016, 06:22
Kort karma: 7
Likede indlæg: 44

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Sunbeam » 13. jan 2016, 01:09

Ja, det kan der være. Ikke at der ALTID er det. Men jeg tør fx give lidt mere slip, når det er med en, jeg ved, jeg ikke skal se igen, haha. Ved en kæreste skal man jo også kunne se ham i øjnene dagen efter :-D. Men altså, det er jo forskelligt fra person til person.
0

Tilbage til "Forhold og sex"