Er der forskel på sex?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Mi55y » 13. jan 2016, 05:51

Jeg har kun "pussenusse-kigge-dybt-i-øjnene"-sex med en, som jeg er forelsket i. Eller det tror jeg da... Jeg er pt. forelsket for første gang, siden jeg gik fra min ex i 2007... Men jeg har så også i den mellemliggende periode været ret fast besluttet på, at der kun skulle være tale om sex og intet andet. Noget helt andet er, at mine orgasmer har ændret sig, siden jeg lærte min nuværende kæreste at kende... I starten var de som de plejede, men nu er de meget "dybere" og varer meget længere... Thank God, at jeg tog mig sammen til at få en kæreste!
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4380

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Q-beben » 13. jan 2016, 09:12

Tanten skrev:Min personlige erfaring er, at sex bliver ca. 1 trillard gange bedre, når der er følelser involveret.


Både og. Ja, med kæresten er det en trilliard gange bedre end one-night stands. Fordi man elsker/kender hinanden, bygger lag på lag og ikke går fejl af hinanden.

Da jeg var single og lavede one-night stands, så var det nogle gange en 100% nitte... og andre gange var det bare så frækt og en trilliard gange bedre end at gøre det med en, man havde følelser for.

Sex har så mange dybder og niveauer... Afhænger af situationen, humøret, hvor man er henne i sit liv osv. :)
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4380

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Q-beben » 13. jan 2016, 09:20

Grissebassen skrev: Hvis man fx har et uforpligtende knald, vil der sjældent være så meget pusse-nusse involveret. Ikke så meget kiggen i øjnene eller kys og kærtegn i ansigtet. Måske vil sexen også ligefrem være mere "lige på og hårdt", end når det er følelsessex.?"


Et uforpligtende knald kan sagtens være blid, blid sex med masser af kiggen i øjnene osv. Det kommer helt an på, hvordan kemien er med ham, som jeg er sammen med. Det er med at spotte det, som vi begge tænder på i situationen :)

Grissebassen skrev: Derimod mener en anden ven, at det sagtens kan være et spørgsmål om præferencer, samt hvorvidt man generelt foretrækker sådan noget helt stille og blidt sex


Det kan også være rigtigt. Hvad er god sex? Det afhænger jo af den person, der dyrker det, - hvordan han/hun definerer det. Nogle foretrækker kun blid sex, andre foretrækker blid dominans og andre igen noget helt tredje. Og andre igen lidt af det hele.
Senest rettet af Q-beben 13. jan 2016, 09:23, rettet i alt 5 gange.
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Zombie » 13. jan 2016, 09:20

En ting, jeg kan misunde BDSM miljøet, er klart hvordan de ofte italesætter, aftaler og rammesætter hvad der skal ske og hvad hinandens grænser er.
Jeg ville slet ikke kunne rumme romantisk sex med et one night stand, fordi det er for inkongruent. Det signalerer noget andet (for mig), end det som egentlig er præmissen for et ONS.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4380

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Q-beben » 13. jan 2016, 09:26

Zombie skrev:En ting, jeg kan misunde BDSM miljøet, er klart hvordan de ofte italesætter, aftaler og rammesætter hvad der skal ske og hvad hinandens grænser er.
Jeg ville slet ikke kunne rumme romantisk sex med et one night stand, fordi det er for inkongruent. Det signalerer noget andet (for mig), end det som egentlig er præmissen for et ONS.


Sådan har jeg det slet ikke. Når jeg har haft one-night stands, så taler vi da om, hvad der tænder hinanden, - hvad vi godt kunne tænke os... og hvad vi ikke vil... At snakke om sex er da kun med at gøre det hele mere frækt efter min mening. Og har vi lyst til at kysse, kigge hinanden i øjnene og ha blid, blid sex, så gør vi det. Blid sex er jo bare sex - for mig signalerer det ikke andet end blid sex. Ikke noget med løfter om mere... Og jeg er ikke i BDSM miljøet :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. jan 2016, 09:29

Jeg vil mene, at det er sådan et emne, som man kan dele erfaringer og tanker omkring, men ikke diskutere for at få ret.
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Aima » 13. jan 2016, 09:40

Jeg er ret meget i tvivl om definitionen, må jeg indrømme. Hvad der er præmisserne for hhv. hård sex og blid pusse-nusse-sex varierer vel?

Anyhow, jeg har meget begrænset erfaring med one night stands, og de mænd, jeg har knaldet med, har alle, med én undtagelse, været nogen jeg kendte ret godt inden, hvilket vel kan have betydning for tryghedsfølelse som så kan have betydning for hvor meget man lissom... giver slip, tror jeg. Eller, for mit eget vedkommende, hvert fald.

Jeg hælder nok mest til, at præferencer og personlighed har størst betydning for sexens intensitet og karakter, også uagtet om det er første (og potentielt eneste) gang man er sammen og uagtet følelsernes styrke, eller eksistens i det hele taget.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Mi55y » 13. jan 2016, 09:55

Q-beben skrev:
Zombie skrev:En ting, jeg kan misunde BDSM miljøet, er klart hvordan de ofte italesætter, aftaler og rammesætter hvad der skal ske og hvad hinandens grænser er.
Jeg ville slet ikke kunne rumme romantisk sex med et one night stand, fordi det er for inkongruent. Det signalerer noget andet (for mig), end det som egentlig er præmissen for et ONS.


Sådan har jeg det slet ikke. Når jeg har haft one-night stands, så taler vi da om, hvad der tænder hinanden, - hvad vi godt kunne tænke os... og hvad vi ikke vil... At snakke om sex er da kun med at gøre det hele mere frækt efter min mening. Og har vi lyst til at kysse, kigge hinanden i øjnene og ha blid, blid sex, så gør vi det. Blid sex er jo bare sex - for mig signalerer det ikke andet end blid sex. Ikke noget med løfter om mere... Og jeg er ikke i BDSM miljøet :)


Altså... Når jeg har haft one-night stands er det altid foregået i en mega-brandert. :genert: Der har der altså hverken været tid eller lyst til at diskutere sådan noget, inden tøjet røg af...
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 849
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Precaseptica » 13. jan 2016, 14:27

Jeg har generelt ikke haft så stor succes med at komme i seng med kvinder, jeg ikke har haft noget særligt kendskab til. De har allesammen været nogen jeg har snakket med og som har kendt en ærlig del af mig.

Og jeg har selv syntes at det har virket meget i-arms-længde de gange, hvor det har været forsøgt som noget hårdt og lige på, når det så er blevet til sex. Jeg kan godt forstå at nogen finder det nemmere at gøre det lidt vildt og mindre emotionelt, hvis det er én de lige har mødt, men den slags sex har jeg ikke rigtigt haft alligevel. Så jeg ville finde det langt mere naturligt at starte blidt ud, med øjenkontakt og det hele, i stedet for at det skal gå så stærkt og være så nemt at gå fra. Hvis vi er nået til det punkt, hvor vi kunne tænke os at have sex med hinanden, så vil jeg egentlig også gerne være sikker på, at det er mig det handler om for hende og ikke bare een eller anden opbygget stemning hun i virkeligheden kunne have med hvem som helst.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Tanten » 13. jan 2016, 17:49

Grissebassen skrev:
Tanten skrev:Min personlige erfaring er, at sex bliver ca. 1 trillard gange bedre, når der er følelser involveret.

Jeg har aldrig fået orgasme med en, jeg ikke kendte i forvejen.

Det er klart, og da heldigvis for det :) Men nu handlede diskussionen ikke så meget om det, men mere om, hvorvidt ens relation til sexpartneren, indvirker på den type sex man har :)


Jeg synes, det er lettere at eksperimentere med en person, jeg kender rigtig godt i forvejen og stoler på - men der kan sagtens være masser af gnist og god kemi i et enkelt møde.
0
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf In_your_eyes » 13. jan 2016, 19:05

Jeg kan have begge dele både med en ON og en kæreste. Men det er kun sammen med kæresten jeg mentalt får noget med derfra. Med en ON er det kun fysisk tilfredsstillelse.
0
:pompom:
moonagedaydream
Indlæg: 23
Tilmeldt: 13. jan 2016, 19:10
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf moonagedaydream » 13. jan 2016, 19:17

Jeg synes ikke, der er den store forskel. Eller, jeg synes ikke, man kan lave nogen decideret skelnen mellem sex med en fast partner og sex med et one night stand. Det kommer jo helt an på personlige præferencer, og min erfaring er, at man i høj grad sporer sig ind på hinanden i den måde, man knalder på.

Jeg har da gjort ting med nogle sexpartnere, jeg ikke ville gøre med andre, fordi, ja, det var måske noget, én person gerne ville og så prøver man det. Mens jeg ikke kunne finde på selv at introducere den givne ting til en anden partner. Jeg synes generelt ofte, man i diskussioner som disse overser, at de seksuelle rammer som oftest er noget, man skaber sammen i én eller anden form for synergi.

I øvrigt ville jeg aldrig gide langsom og blid sex. Det siger mig virkelig ikke noget.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf JoyNips » 13. jan 2016, 19:32

Både og. På den ene side kommer man (eller jeg, i hvert fald) ikke ud i ekstremerne, hverken hvad angår romantisk sex eller rå sex. Men omvendt så synes jeg klart, at noget af det frækkeste og bedste sex er det, man har det første halve års tid, man kender hinanden.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Mulan » 14. jan 2016, 11:55

Altså, jeg kan læse mig til at det tit og ofte helt sikkert afhænger af præferencer. Når jeg sådan skal tænke tilbage til de ret få ON'ers jeg har haft, så har der faktisk både været virkelig blid og kærlig sex, sjov og ballade og også ret - lige til stålet-agtig sex. Det har været afhængigt af den mand, som jeg var sammen med og vores humør :)
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1244
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4380

Re: Er der forskel på sex?

Indlægaf Q-beben » 14. jan 2016, 12:32

Mi55y skrev:Altså... Når jeg har haft one-night stands er det altid foregået i en mega-brandert. :genert: Der har der altså hverken været tid eller lyst til at diskutere sådan noget, inden tøjet røg af...


Hihi... jeg har både gjort det i en mega-brandert - men også når jeg har været helt ædru. *tænker* For mig er det, der sker inden selve "knalderiet" lige så ophidsende og frækt som selve knalderiet :) Jeg vil gerne scores... og jeg vil gerne score selv, - jeg nyder at tale om, hvad vi skal... osv.
0

Tilbage til "Forhold og sex"