Kan du tale om sex, lyst og behov?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. dec 2019, 16:22

Og hvor meget fylder det i jeres samtaler?

Jeg læste tråden om analsex hvor der blev efterspurgt råd og jeg blev meget overrasket over åbenheden og hvor meget der blev delt ud.

Jeg kan slet ikke tale om sex og bliver mega skamfuld hvis jeg skal sætte ord på lyst og behov. Faktisk i sådan en grad at det er problematisk. Problematisk i den forstand at jeg har lyster som aldrig bliver opfyldt fordi jeg simpelthen ikke kan ytre dem. Og det er ikke fordi det drejer sig om at jeg vil korsfæstes og gangbanges af 25 fremmede mænd. Slet ikke. Jeg kan bare ikke tale om sex. Min mand synes naturligvis at det er mega irriterende. Jeg ved ikke hvorfor at jeg har det sådan og kan ikke forklare det.

Tråden skal som sådan ikke handle om mig, men jeg er nysgerrig omkring hvordan andre taler om sex med deres partner, udtrykker lyst, behov og i hvor stor grad/hvor ofte i taler om der.

Jeg håber at nogen vil komme med input :)
3
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf TinaW » 17. dec 2019, 16:32

Jeg kan sagtens tale med min mand om sex, lyst og behov.
Det er ikke noget, vi taler om så tit. Det var mest i starten af vores forhold, hvor vi skulle lære hinanden at kende.
Jeg er ikke specielt eksperimenterende, min mand heller ikke. Men vi har da udvidet lidt i løbet af den tid, vi har været sammen.
Sidste år havde han købt sådan en sinful pakkekalender og vi har da også prøvet nogle af tingene af, men ikke dem alle.
Jeg synes det var sværere som yngre, at sætte ord på lyst og behov.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26713

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf Santa » 17. dec 2019, 16:35

Ja, sagtens.
Det har jeg altid kunnet, og har gjort i de forhold jeg har befundet mig i.
Jeg er bare et frimodigt menneske, som er meget selvsikker og med højt selvværd (siger ikke at det derfor du, TS, ikke kan), så jeg siger hvad jeg vil ha og hvordan.
Det betyder også at jeg har eksperimenteret en del med min kæreste igennem årene, hvilket begge sætter pris på.
Jeg taler også ret åbent om sex med mine venner, veninder og nogen kolleger.

Nå ja: hvor tit?
Efter snart 20 år sammen, så taler vi ikke så meget mere. Nu kender vi jo hinandens lyster og behov. Men i kampens hede kan vi begge godt sige: "gør lige sådan" eller "vend dig om" og i den dur. Lysten til fx tempo og stillinger varierer jo fra gang til gang.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf Planten » 17. dec 2019, 16:38

Ork sagtens - med de mænd jeg dyrker sex med og udvalgte veninder. Jeg gider ikke skrive vildt meget herinde om sex og præferencer, for uanset hvor meget, lidt, hård eller whatnot sex jeg dyrker, så ved jeg ikke hvem, der læser med her :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf Sangius » 17. dec 2019, 16:42

Jeg kan med min mand. Det tog nogle år, men nu er vi der hvor vi snakker helt åbent om det.
Det har også gjort, at vi har et ret fantastisk sexliv, trods to små børn og to krævende jobs. Det er noget vi prioriterer højt, og vi er gode til at sørge for, at vi begge altid får en god oplevelse.
Kommunikation er i min optik det vigtigste element i et velfungerende sexliv.
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf Sangius » 17. dec 2019, 16:45

Det er sjovt du blev overrasket over folks åbenhed i den tråd. Jeg blev modsat overrasket over, at et indlæg omkring at man aldrig burde dyrke det, og at det giver inkontinens, fik 3 likes. Det er ikke engang korrekt - tror folk virkelig det? :gruble:
8
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf Persnikedy » 17. dec 2019, 16:56

Ja det er ingen problem med min kæreste eller mine venner/veninder. Vi er åbensindende voksne mennesker som har lyster og spørgsmål, og nogle af os har så prøvet noget andre ikke har og kan dele ud af erfaringer mm hvis de efterspørges.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf malou_43 » 17. dec 2019, 17:07

Det er et must for mig, at min partner kan samtale med mig om sex, lyst, fantasier.
Jeg er selv meget åben og det føles utrolig naturligt at snakke om.
Min nuværende kæreste har ikke haft en partner, hvor det er så naturligt at udtrykke sig, så han skulle vænne sig til det. Men det er langt nemmere at vænne sig til, når der aldrig bliver rynket på næsen eller der bliver afvist ved tanker eller følelser om sex :
3
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf Sophies-mor » 17. dec 2019, 17:38

Ja. Med rette vedkommende.
Hvordan skulle man ellers kunne få, hvad man ønsker sig?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf Misantropen » 17. dec 2019, 17:42

Je
Senest rettet af Misantropen 17. dec 2019, 17:49, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf kidkomb » 17. dec 2019, 17:47

Jeg er ikke super god til det, nej. Det er noget jeg vil forsøge at arbejde på. Har længe taget tilløb, så måske får jeg snart taget mig sammen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf Misantropen » 17. dec 2019, 17:49

Jeg kan godt snakke med andre om det, men det er selvfølgelig en balancegang.

Det sværeste synes jeg er at snakke med venner om noget der vedrører en sexpartner/kæreste fordi det ved det kan være nødvendigt at "udlevere" fyren. Det bryder jeg mig ikke om, selvom det kan være uskyldige ting der ikke behøver handler om fyren personligt :mellow:
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf LadyFox » 17. dec 2019, 18:07

Jeg er mega åben om mit sexliv.. Bortset fra overfor folk jeg har sex med :rulle:

Overfor folk jeg har sex med synes jeg at det er vildt svært, jeg synes det er så akavet et samtaleemne så jeg starter ikke snakken selv - og jeg ender med at joke når de tager samtalen op. Hvilket mine sexpartnere synes er rimelig irriterende. Til gengæld så har jeg nogle seksuelle præferencer der bygger meget på at mine lyster ikke er relevante. Heldigvis, så er jeg okay til at sige fra hvis det bevæger sig i en retning hvor jeg ikke synes det er fedt.

Jeg synes til gengæld det er vigtigt at vi snakker om sex generelt, især også os der dyrker noget lidt mere avanceret sex. Dels så folk der tænder på noget lidt uden for normen, måske endda noget andre har holdninger til, så folk ikke føler sig forkerte. Derudover synes jeg det er rart når man eksperimenter og prøver grænser af at snakke med andre om det og få glæde af andres erfaringer på godt og ondt. For at blive ved analsexen, så er jeg glad for på forhånd at vide at det godt kan gøre pænt nas at gå på toilettet selv dagen efter, ellers tror jeg at jeg var blevet forskrækket første gang det blødte lidt og gjorde nas.

Generelt når jeg har snakket med veninder om sex gennem livet er jeg faktisk blevet overrasket over hvor lidt nogle faktisk ved om sex.
4
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf LadyFox » 17. dec 2019, 18:10

Eller, jeg kan faktisk nemt snakke med mænd om sex vi har haft, det er faktisk kun det vi skal have, eller jeg har lyst til at have, der er svært.

Medmindre jeg er fuld er jeg faktisk også blevet sindssygt dårlig til at tage initiativ til sex med alderen.
0
...
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Kan du tale om sex, lyst og behov?

Indlægaf In_your_eyes » 17. dec 2019, 18:45

Jeg er ret godt til at snakke om sex og lyst med min b-ven og er også ret åben for at prøve nye ting. Mit problem er at få sagt, at få sagt nej tak igen, hvis det nye ikke levede op til mine forventninger, især hvis han synes det er fantastisk. Jeg har så svært med at tage noget fra en anden. Det blev jeg nemlig straffe for af en tidligere kæreste. Men jeg er blevet meget bedre til at passe på mig selv, selvom det har tage knap 3 år..
0
:pompom:

Tilbage til "Forhold og sex"