Hvid mand + asiatisk kone

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Hvid mand + asiatisk kvinde

Jeg tænker - Nice.
15
20%
Jeg tænker - Han har Yellow Fever.
2
3%
Jeg tænker - Det er super low class at tage sig en thaipige.
7
9%
Jeg tænker - Pigen bliver udnyttet fordi hun komme fra et fattigt land.
20
27%
Jeg tænker - Manden er en usling for at tage sig en traditionel kvinde der vil vaske hans underbukser
4
5%
Jeg tænker - Manden bor i Brøndserlev, og havde nok ikke andet valg.
26
35%
 
Afgivne stemmer: 74
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf Fru Sunshine » 4. feb 2020, 09:33

Jeg tænker lige nu, at jeg ikke ved, hvor Brøndserlev ligger, men hvis du mener Brønderslev, er det egentlig ikke ret udbredt.
Ud over det, tænker jeg ikke rigtigt noget.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf Thomas31 » 4. feb 2020, 12:42

Rullegardinia skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Rullegardinia skrev:Nu tror jeg, at jeg var med i den omtalte tråd. Og derfor vil jeg lige indskyde, at det for mig ikke som sådan er konstellationen, der pirker til mine fordomme, men måske mere tilgangen til det fra danske mænd. 'Så importerer vi da bare en asiatisk kone/Så finder vi da bare en asiatisk kone' har for mig bare sådan en kedelig herremandsmentalitet, hvor der ligger som præmis, at de her kvinder da bare ukritisk springer på. Det medvirker altså til at tegne et billede af, at de ikke er selvstændigt tænkende og handlende individer, men bænkevarmere, der er parate til at tage over, når danske kvinder har forkastet de mænd, der søger ned til dem.
Jeg ser det mere som at når nu de danske kvinders interesser er andet steds (ikke vil bo i provinsen, vil have en højere uddannede mand, ikke er interesseret i at udfylde en mere traditional rolle i ægteskabet), så er der andre kvinder der har andre interesser. Der gerne vil bo på landet i Danmark, ikke har så høje krav om universitetsuddannelser, som er opvokset i en mere traditionel kultur og vil foretrække en traditionel kvinderolle, etc.

Problemet for de mænd er lidt at kvinderne har flyttet sig, både mentalt og rent geografisk. Og nu kræver at mændene skal gøre det samme. Men måske de mænd ikke ønsker at flytte sig, måske de har det rigtigt fint hvor de bor i landet og med den livsstil de ønsker sig. Så virker det oplagt på mig at søge en kvinde der ønsker det samme, fremfor at prøve at ændre på sig selv for at leve op til nogle krav man basalt set ikke er interesseret i at opfylde.


Og det er så dér, problemet fra et feministisk synspunkt kan opstå. Altså, hvis man hiver en kvinde til Danmark, fordi man egentlig trives med de gammeldags kønsroller. For det får man så også. En afhængig kvinde, der, i hvert fald i starten, ikke kender sine rettigheder, ikke kan stemme, og dermed ikke har samme demokratiske rettigheder som andre, som måske nok trives med en mere husmoderlig rolle, men som dælme også løber ind i problemer, hvis hun pludselig står hér, og ligesom danske kvinder, gerne vil opnå mere selvstændighed. Hvad skal manden så med hende, det var jo ikke de forudsætninger, han hentede hende hertil med.

Det er karikeret, det ved jeg godt, jeg skal gerne lave et forbehold med, at der også er ressourcestærke, veluddannede kvinder, der kommer hertil, men er er de mon så interesserede i konstellationen med dem selv og en mand, der egentlig bare gerne vil have frikadellerne lavet, og at hun ikke føjter for meget?

Jeg har siddet med udlændigeret, og jeg har hørt historier, hvor det ikke er endt godt, og det er bare en virkelig led situation at stå i for kvinden.

I øvrigt, så er kampen for kvinders rettigheder jo global, og det er jo ikke nødvendigvis sådan, at det for altid vil være lige nemt for mænd at fiske kvinder andre steder fra til at opfylde deres behov. Men så længe den går, så går, så går den jo.


Men er det her på nogen måde i modstrid med global kvindekamp? Hvis vi forestiller os, at fænomenet voksede, så ville de i princippet begynde at mangle kvinder i de lande, kvinderne kommer fra, hvad der så ville påvirke normerne. Jo mere bevidst en asiatisk kvinde er om mu!igheden for at rejse til vesten, jo mindre vil hun finde sig i lokalt.

Jeg tror egentlig heller ikke, at asiatiske kvinder i Danmark nødvendigvis føler, at de sidder med de dårligste mænd, og at det hele er et valg mellem to onder. Jeg tror grundlæggende de her mænd frasorteres, fordi de er for dumme og grimme uanset hvordan man ellers formulerer det, men den asiatiske kvinde er næppe heller altid verdens kønneste eller bedst uddannede og med sin baggrund føler hun sig måske heldigere end den 48-årige overvægtige danske rengøringskvinde, der fra en dansk kultur er langt mere bevidst om manglerne ved de mænd, hun kan få.

Jeg ser det som positivt på alle måder, måske bortset fra det med love og regler der vel tvinger dem til at gifte sig ret hurtigt.
1
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf Thomas31 » 4. feb 2020, 12:53

Fru Sunshine skrev:Jeg tænker lige nu, at jeg ikke ved, hvor Brøndserlev ligger, men hvis du mener Brønderslev, er det egentlig ikke ret udbredt.
Ud over det, tænker jeg ikke rigtigt noget.


Det er næppe udbredt noget sted og derfor heller ikke brønderslev, men det såkaldte udkantsdanmark får unægtelig kniven i debatter som denne, og det kan undre, at ingen protesterer. Jeg er fra Aarhus men hvis jeg nogensinde skulle have børn, ville jeg næsten med sikkerhed vælge at bo sådanne steder. Der findes fantastiske muligheder mange steder, hvis man ser ordentligt efter.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf Fru Sunshine » 4. feb 2020, 13:15

Thomas31 skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg tænker lige nu, at jeg ikke ved, hvor Brøndserlev ligger, men hvis du mener Brønderslev, er det egentlig ikke ret udbredt.
Ud over det, tænker jeg ikke rigtigt noget.


Det er næppe udbredt noget sted og derfor heller ikke brønderslev, men det såkaldte udkantsdanmark får unægtelig kniven i debatter som denne, og det kan undre, at ingen protesterer. Jeg er fra Aarhus men hvis jeg nogensinde skulle have børn, ville jeg næsten med sikkerhed vælge at bo sådanne steder. Der findes fantastiske muligheder mange steder, hvis man ser ordentligt efter.

Jeg arbejder så i en kommune, hvor det ikke er et særsyn. Tværtimod er der mange, og jeg tænker stadig ikke rigtig noget.

Kun om de tilfælde, hvor den ene part er et svin ved den anden part. Så synes jeg, det er synd.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4085
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3691

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 4. feb 2020, 13:39

Her kan man se hvor der skal fyldes godt op med frugtbare asiatiske kvinder: Unge mænd sidder tilbage, når kvinderne rejser - sådan ser det ud i din kommune

lol. Ærø har 70% flere mænd i 20erne end kvinder i samme aldersgruppe. Det må være hårdt at være en ungersvæn på disse kanter.
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf tron » 4. feb 2020, 14:03

Vlad Kalashnikov skrev:Her kan man se hvor der skal fyldes godt op med frugtbare asiatiske kvinder: Unge mænd sidder tilbage, når kvinderne rejser - sådan ser det ud i din kommune

lol. Ærø har 70% flere mænd i 20erne end kvinder i samme aldersgruppe. Det må være hårdt at være en ungersvæn på disse kanter.


Tja så må han jo hente en pige, fra byen til Ærø og sørge for at Ærø livet har nok at byde på. Der er jo også mange kvinder, som ikke er til karriere og hvor et landsmands liv på Ærø kunne være godt.
0
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf Thomas31 » 4. feb 2020, 14:41

tron skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Her kan man se hvor der skal fyldes godt op med frugtbare asiatiske kvinder: Unge mænd sidder tilbage, når kvinderne rejser - sådan ser det ud i din kommune

lol. Ærø har 70% flere mænd i 20erne end kvinder i samme aldersgruppe. Det må være hårdt at være en ungersvæn på disse kanter.


Tja så må han jo hente en pige, fra byen til Ærø og sørge for at Ærø livet har nok at byde på. Der er jo også mange kvinder, som ikke er til karriere og hvor et landsmands liv på Ærø kunne være godt.


Eller også har han allerede en kæreste, der læser til lærer i svendborg, inden de flytter sammen og får fire børn på ærø, hvor der i øvrigt bor så få, at det er ligegyldigt.
2
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4085
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3691

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 5. feb 2020, 02:05

Thomas31 skrev:Eller også har han allerede en kæreste, der læser til lærer i svendborg, inden de flytter sammen og får fire børn på ærø, hvor der i øvrigt bor så få, at det er ligegyldigt.
Ja, det absolutte antal er naturligvis ikke stort. Og der er så også den anden side, hvor der er mere end 12.000 flere unge kvinder end mænd i København og Frederiksberg. Det er 12,000 enlige kvinder i 20erne, der matematisk set ikke kan få en (lokal) kæreste, med mindre de er villige til at dele. Nogle kalder det 1-0, andre dating apokalypsen.

Tolkien havde i øvrigt forudsagt alt dette. Bare spørg Træskæg.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf LadyFox » 5. feb 2020, 06:41

Vlad Kalashnikov skrev:
Thomas31 skrev:Eller også har han allerede en kæreste, der læser til lærer i svendborg, inden de flytter sammen og får fire børn på ærø, hvor der i øvrigt bor så få, at det er ligegyldigt.
Ja, det absolutte antal er naturligvis ikke stort. Og der er så også den anden side, hvor der er mere end 12.000 flere unge kvinder end mænd i København og Frederiksberg. Det er 12,000 enlige kvinder i 20erne, der matematisk set ikke kan få en (lokal) kæreste, med mindre de er villige til at dele. Nogle kalder det 1-0, andre dating apokalypsen.

Tolkien havde i øvrigt forudsagt alt dette. Bare spørg Træskæg.


Heldigvis for de 12.000 kvinder så er der ret meget rotation på de unge mænd i den alder - og også et udvalg af mænd oppe i 30'erne. Så det behøver ikke se så sort ud bare fordi man er 24 og single.
Hvis man er lidt våget kan man jo også udvide lidt og kigge i f.eks. Hvidovre, Gladsaxe eller Tårnby hvor der jo er flest mænd.
1
...
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4085
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3691

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 5. feb 2020, 07:03

LadyFox skrev:Hvis man er lidt våget kan man jo også udvide lidt og kigge i f.eks. Hvidovre, Gladsaxe eller Tårnby hvor der jo er flest mænd.
Er du gal! De ser fodbold og er murer derude. Mange har ikke engang de korrekte meninger. Det er slet ikke noget for en universitetsuddannet cafe latte drikkende østerbrokvinde med international udblik.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf Mulan » 5. feb 2020, 07:43

Det er nok ikke rigtig det mest udbredte syn på Nørrebro, hvor jeg bor. Tænker dog ikke videre over det.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf Mulan » 5. feb 2020, 07:44

Vlad Kalashnikov skrev:
LadyFox skrev:Hvis man er lidt våget kan man jo også udvide lidt og kigge i f.eks. Hvidovre, Gladsaxe eller Tårnby hvor der jo er flest mænd.
Er du gal! De ser fodbold og er murer derude. Mange har ikke engang de korrekte meninger. Det er slet ikke noget for en universitetsuddannet cafe latte drikkende østerbrokvinde med international udblik.

Hvad betyder “med international udblik”? Altså jeg ved godt, at du egentlig bare kører provo med dit fjol her, men hvad mener du med din sidste sætning? Oprigtig nysgerrig :gruble:
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf tron » 5. feb 2020, 08:15

LadyFox skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
Thomas31 skrev:Eller også har han allerede en kæreste, der læser til lærer i svendborg, inden de flytter sammen og får fire børn på ærø, hvor der i øvrigt bor så få, at det er ligegyldigt.
Ja, det absolutte antal er naturligvis ikke stort. Og der er så også den anden side, hvor der er mere end 12.000 flere unge kvinder end mænd i København og Frederiksberg. Det er 12,000 enlige kvinder i 20erne, der matematisk set ikke kan få en (lokal) kæreste, med mindre de er villige til at dele. Nogle kalder det 1-0, andre dating apokalypsen.

Tolkien havde i øvrigt forudsagt alt dette. Bare spørg Træskæg.


Heldigvis for de 12.000 kvinder så er der ret meget rotation på de unge mænd i den alder - og også et udvalg af mænd oppe i 30'erne. Så det behøver ikke se så sort ud bare fordi man er 24 og single.
Hvis man er lidt våget kan man jo også udvide lidt og kigge i f.eks. Hvidovre, Gladsaxe eller Tårnby hvor der jo er flest mænd.


Hvidovre, Gladsaxe eller Tårnby er da også Storkøbenhavn, så det afhænger nok af om man taler byer som geografi eller kommuner som politiske enheder.
0
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf tron » 5. feb 2020, 08:17

Vlad Kalashnikov skrev:
LadyFox skrev:Hvis man er lidt våget kan man jo også udvide lidt og kigge i f.eks. Hvidovre, Gladsaxe eller Tårnby hvor der jo er flest mænd.
Er du gal! De ser fodbold og er murer derude. Mange har ikke engang de korrekte meninger. Det er slet ikke noget for en universitetsuddannet cafe latte drikkende østerbrokvinde med international udblik.

Nej mange af de kvinder er nok ikke Trump begejstrede :D
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4085
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3691

Re: Hvid mand + asiatisk kone

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 5. feb 2020, 08:22

Mulan skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
LadyFox skrev:Hvis man er lidt våget kan man jo også udvide lidt og kigge i f.eks. Hvidovre, Gladsaxe eller Tårnby hvor der jo er flest mænd.
Er du gal! De ser fodbold og er murer derude. Mange har ikke engang de korrekte meninger. Det er slet ikke noget for en universitetsuddannet cafe latte drikkende østerbrokvinde med international udblik.

Hvad betyder “med international udblik”? Altså jeg ved godt, at du egentlig bare kører provo med dit fjol her, men hvad mener du med din sidste sætning? Oprigtig nysgerrig :gruble:
Det var bare sådan et buzzword jeg ofte hørte da jeg boede på Østerbro. Tænker at det er fordi de ser sig selv som mere orienteret mod hvad der sker i London, Berlin eller NY, end hvad der sker i Hvidovre, eller på Lolland. Det er jo ikke fordi den geografiske afstand er lang mellem Århus og Æbletoft at der er så mange singlemænd det ene sted, og singlekvinder det andet. Det er mere den kulturelle, uddannelsesmæksige, eller hvad man nu vil, afstand der er stor. Så kan det være de syntes den er mindre fra København til London, end den er fra København til Gladsaxe. Og dem fra Æbletoft kan tænke afstanden er mindre fra Æbletoft til Chiang Mai, end fra Æbletoft til Århus.
1
Grab them by the pussy

Tilbage til "Forhold og sex"