Hjælp til at afvise fyr...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf decibell » 23. jan 2016, 14:52

Grissebassen skrev:
Orchidea skrev:Men så er det jo klart. Du mener ikke der er grundlag for mere kontakt, så stop kontakten.

Jeg forstår skam godt at du bliver lidt rådvild, men du skal ikke føle dig dårlig tilpas over det, det er ham der fatter hat. Ikke dit ansvar.

Det er aldrig sjovt at såre nogen. Og jeg kommer aldrig til at begribe, hvordan man kan ligge så meget i en overfladisk samtale. Men der er ikke andet at gøre end at stoppe kontakten. Jeg vil bare gerne gøre det på den mest hensynsfulde måde.



Den mest hensynsfulde måde kan ofte være den mest direkte og uomtvistelige måde, for så lægger man ikke op til misforståelser.
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Grissebassen » 23. jan 2016, 14:52

Orchidea skrev:
Grissebassen skrev:
Orchidea skrev:Men så er det jo klart. Du mener ikke der er grundlag for mere kontakt, så stop kontakten.

Jeg forstår skam godt at du bliver lidt rådvild, men du skal ikke føle dig dårlig tilpas over det, det er ham der fatter hat. Ikke dit ansvar.

Det er aldrig sjovt at såre nogen. Og jeg kommer aldrig til at begribe, hvordan man kan ligge så meget i en overfladisk samtale. Men der er ikke andet at gøre end at stoppe kontakten. Jeg vil bare gerne gøre det på den mest hensynsfulde måde.


Men sødeste, du har jo forsøgt dig med at være hensynsfuld. Det virkede ikke og han vil blive ved så længe du giver respons.

Det er okay at sige fra (i dette tilfælde ved at ignorere), det gør dig ikke til et dårligt menneske. Det betyder blot at du er en kvinde, der respektere egne grænser.

Jeg har endnu ikke givet respons :) Det er en meget uvant situation for mig, så jeg tænkte, at nogen herinde måske kunne hjælpe med, hvordan man giver en klar afvisning. Af sproglige hensyn tænker jeg at skære det ud i pap en sidste gang med hjælp af nogle af de forslag der er givet. Og så må jeg ignorere derfra, hvis det ikke bliver respekteret/forstået.
2
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Orchidea » 23. jan 2016, 14:55

Så brug LadyFox's forslag. Der er ikke noget at tage fejl af.
1
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Grissebassen » 23. jan 2016, 14:57

Smiling_Goat skrev:
Grissebassen skrev:
Orchidea skrev:
Grissebassen skrev:
Orchidea skrev:Men så er det jo klart. Du mener ikke der er grundlag for mere kontakt, så stop kontakten.

Jeg forstår skam godt at du bliver lidt rådvild, men du skal ikke føle dig dårlig tilpas over det, det er ham der fatter hat. Ikke dit ansvar.

Det er aldrig sjovt at såre nogen. Og jeg kommer aldrig til at begribe, hvordan man kan ligge så meget i en overfladisk samtale. Men der er ikke andet at gøre end at stoppe kontakten. Jeg vil bare gerne gøre det på den mest hensynsfulde måde.


Men sødeste, du har jo forsøgt dig med at være hensynsfuld. Det virkede ikke og han vil blive ved så længe du giver respons.

Det er okay at sige fra (i dette tilfælde ved at ignorere), det gør dig ikke til et dårligt menneske. Det betyder blot at du er en kvinde, der respektere egne grænser.

Jeg har endnu ikke givet respons :) Det er en meget uvant situation for mig, så jeg tænkte, at nogen herinde måske kunne hjælpe med, hvordan man giver en klar afvisning. Af sproglige hensyn tænker jeg at skære det ud i pap en sidste gang med hjælp af nogle af de forslag der er givet. Og så må jeg ignorere derfra, hvis det ikke bliver respekteret/forstået.


Hvad med: "Jeg tror, du har fået den forkerte opfattelse. Jeg er ikke interesseret i at date eller noget som helst med nogen som helst lige nu. Jeg beklager, hvis jeg har givet dig et forkert indtryk"?

Jeg tror ikke, du kan afvise nogen voldsomt nænsomt.

Tak! :) Det bliver nok en blanding af det og Lady Fox' forslag :)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Slettet bruger » 23. jan 2016, 14:58

"Jeg er ikke interesseret. Hold op med at skrive til mig." er vel rimeligt klart. Men han bliver nok ved alligevel.
4
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf vibbsen » 24. jan 2016, 09:29

GnueN skrev:Jeg ville ikke gå ind i en dialog om noget som helst overhovedet. Jeg ville melde klart og tydeligt ud som ovenfor og tilføje 'slet mit nummer, tak'... og udvikler det sig til flere uønskede henvendelser og decideret stalking, ville jeg gå til politiet øjeblikkeligt. Jeg synes, der er en generel tendens til at folk tager den alt for langt lige med sådan noget dér - og at præmissen nærmest by default er, at man skylder ham/hende alle mulige søforklaringer. Det gør du ikke. Du ønsker ikke kontakt, og så er den ikke længere - om så du havde tatoveret dit nummer på hans røv lige dér i butikken. Så jo kortere jo bedre, vil jeg mene.


This. Hold nu for helvede op med det der girafsprog. Især hvis man føler sig intimideret.

Hele den der "Hvordan afviser jeg ham på en venlig måde"præmisse er sådan lidt ærgerlig. Hvis du ikke gider kontakten så sig det dog uden omsvøb "Beklager, men jeg er ikke interesseret. Slet mit nummer, tak". Og blokeres nummeret.

Så er den ged barberet. Muligt at man må finde sig en anden kiosk, men sådan er det jo bare. Så har man lært på den hårde måde ikke at dele sit nummer ud :wink3:
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 24. jan 2016, 09:45

Hvis han har fået dit nummer fra et tilfældigt møde i en kiosk og allrede er så oppe at kører, er han sikkert ude i noget numbers game og skriver med en række piger. Det er ikke engang sådan at du vil såre ham ved at være mere direkt i din afvisning.
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf LaScrooge » 24. jan 2016, 09:50

Du kan godt prøve at være hensynsfuld og skrive et pænt og blødt "Nej tak", hvis du har det bedst med det. Men derefter er der kun én vej og det er at være brutal og utvetydig. Ingen smileyer, ingen "kære", intet andet end essensen: "Nej. Jeg er ikke interesseret. Du skal ikke skrive til mig mere." Det hjælper dig bedst og det hjælper ham bedst.

Jeg vil ikke punke dig for at have givet dit nummer. Du havde ingen forudsætninger for at vide, at han ville være creepy, og det er et fint træk ved dig, at du ikke er mistænksom overfor andre. Du "burde ikke have kunnet regne ud" at han ville lægge alt muligt i det, eller at han ville opføre sig som han gør. Du må bare håndtere situationen som den viser sig at være nu.
6
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Forhold og sex"