Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Flammula
Indlæg: 54
Tilmeldt: 16. apr 2016, 10:20
Kort karma: 7
Geografisk sted: København.
Likede indlæg: 58

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf Flammula » 31. aug 2020, 02:10

Viskelæder skrev:Du har valgt at være kærester med en mand, der har et problematisk forbrug af rusmidler. Du vidste det, da du gik ind i det, og det er fortsat på den måde. Jeg kan sagtens forstå, at du havde forhåbninger om noget andet (et meget mindre forbrug og mere stabilitet fra hans side), især når han også har sagt, at han vil ændre sig. Jeg er ved gud også faldet i fælden med at falde for nogen pga. deres "potentiale".
Du har også accepteret, at der må være et eller andet slags forbrug, og I har ikke engang specificeret, hvor stort det forbrug må være.
Nu har han det forbrug - som du vidste fra starten af - og med indtagelse af rusmidler medfølger uforudsigelig og ustabil adfærd. Det er de færreste, der kan overholde aftaler mv., når de er knaldskæve. Det er jo det, hele påvirkningen handler om - at miste tidsfornemmelsen, følelsen af forpligtelser, ansvar, hæmninger, at have det sjovt mv.

Med andre ord, og jeg skriver ikke det her for at være hård, men for at prøve at præsentere en anden vinkel:
Du kan ikke både blæse og have mel i munden.

Hvis du vil have en stabil kæreste, så tror jeg ikke, det er ham her. Og jeg kan tvivle på, om du også vil det, for så havde du nok ikke valgt en som ham til at starte med (no judgement! igen - jeg er ved gud faldet for bad guys selv :) )
Jeg er enig med de andre i, at du må starte med selv at mærke 100% efter, hvad for et forhold du vil have, og så må du tage en snak med ham om specifikke grænser for rusmidler. Derudover så er jeg også enig i, at når han har haft så massivt et misbrug, så bør han ikke have et periodisk misbrug/forbrug. Jeg har aldrig set tidligere misbrugere lykkedes med at have et hygge-forbrug, medmindre at vi taler, at personen havde misbrug, da han var 13, og han nu er 75 og ryger en fed engang i mellem (og jeg er tidligere misbrugsbehandler).

Så måske skal du også tænke over, om du kan holde til, at han på nogle punkter nok altid (ift. rusmidler i hvert fald) vil være ustabil og utilregnelig (hvis han ikke får behandling og/eller er komplet afholdende), men din kærlighed til ham og jeres forhold opvejer det (det synes folk udefra jo aldrig, men man kan selv elske nogen så højt, at det ikke er så sort/hvidt for en selv selvfølgelig). Håber det giver mening.


Tak fordi du tog dig tid til at skrive dette lange fine svar. Det er så sandt hvad du skriver og nogle ting som jeg nok ikke har ville indse. Vi fik os en rigtig god snak i går over telefonen og det skal vi selvfølgelig også når vi ses igen.

Han har levet det vilde liv, men er blevet meget bedre. Er generelt en rigtig god kæreste, bror, søn og ven og passer sit arbejde.
Jeg vil ikke rigtigt kalde ham en bad boy. Men du har ret i at den side af ham også er en grund til at jeg faldt for ham. Han er sjov, frisk og spændende og vi kommer ud og har en masse oplevelser sammen. Vi kan også sagtens være sammen en hel weekend uden rusmidler.

Men jeg er selvfølgelig nervøs over om han kan ændre sit forbrug. Jeg gider ikke at stoffer skal være et problem i mit forhold.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf hotlips » 31. aug 2020, 04:16

Misantropen skrev:
CuteNBad skrev:
OberstNasig skrev:
CuteNBad skrev:Jeg vælger at holde min kæft :tie:


.....Men det gør du jo så alligevel ikke.


Nope.... ;)

Men hvorfor?

Tror du ikke TS selv kan regne ud det er uholdbart eller har du undladt at læse hvad hun har skrevet her i tråden?

Jeg synes dit indlæg er vildt dårlig stil og respektløst overfor TS. Jeg har det selv anstrengt med stoffer og stofmisbrug, men hvad skal TS bruge den viden til? Hun beder ikke om vores mening om stoffer og misbrug så hvad skulle jeg få ud af at skrive det? Hvad får du ud af at skrive som du gør i tråden?


Hun kan da lade være med at lyde som om vi er ude i et eller andet hvor det er et spørgsmål om smag, det får det jo bare til at virke endnu mere horribelt.

"jeg syn"'s noget andet og jeg har ret til min mening "

Nej det har man ikke når man taler om at få et barn i en fullblown misbrugsfamilie og det vil hendes læge med garanti heller ikke mene.

Man skal være ret langt væk fra det normalt fungerende segment før man ikke selv kan se at det er virkelig, virkelig alvorligt hvis man får et barn i det her.

Der er visse ting der ikke kan være okay uanset hvad man kommer med af forbehold om at nu må i ikke dømme mig, derunder hører at forsøge at indfange en der tager stoffer til at lege familie.
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf Misantropen » 31. aug 2020, 05:13

hotlips skrev:
Misantropen skrev:
CuteNBad skrev:
OberstNasig skrev:
CuteNBad skrev:Jeg vælger at holde min kæft :tie:


.....Men det gør du jo så alligevel ikke.


Nope.... ;)

Men hvorfor?

Tror du ikke TS selv kan regne ud det er uholdbart eller har du undladt at læse hvad hun har skrevet her i tråden?

Jeg synes dit indlæg er vildt dårlig stil og respektløst overfor TS. Jeg har det selv anstrengt med stoffer og stofmisbrug, men hvad skal TS bruge den viden til? Hun beder ikke om vores mening om stoffer og misbrug så hvad skulle jeg få ud af at skrive det? Hvad får du ud af at skrive som du gør i tråden?


Hun kan da lade være med at lyde som om vi er ude i et eller andet hvor det er et spørgsmål om smag, det får det jo bare til at virke endnu mere horribelt.

"jeg syn"'s noget andet og jeg har ret til min mening "

Nej det har man ikke når man taler om at få et barn i en fullblown misbrugsfamilie og det vil hendes læge med garanti heller ikke mene.

Man skal være ret langt væk fra det normalt fungerende segment før man ikke selv kan se at det er virkelig, virkelig alvorligt hvis man får et barn i det her.

Der er visse ting der ikke kan være okay uanset hvad man kommer med af forbehold om at nu må i ikke dømme mig, derunder hører at forsøge at indfange en der tager stoffer til at lege familie.

Tror du ikke det vil være mere brugbart for TS hvis det blev skrevet på en måde hvor hun kunne bruge det til noget?

Der allerede skrevet gode og brugbare indlæg i tråden som TS har tilkendegivet hun er glad for, så der er ingen grund til at gøre hende dummere end hun er eller skyde hende en masse i skoene. Dét er respektløst uanset hvad ens mening om stoffer er.

TS skriver fx ikke at hun ønsker at bringe et barn til verden her og nu eller i den nuværende situation, men at kæresten ved hun vil have et barn. Der er immervæk forskel!
6
Afrodites
Indlæg: 676
Tilmeldt: 11. mar 2020, 09:14
Kort karma: 57
Likede indlæg: 968

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf Afrodites » 31. aug 2020, 05:49

Misantropen skrev:
hotlips skrev:
Misantropen skrev:
CuteNBad skrev:
OberstNasig skrev:
CuteNBad skrev:Jeg vælger at holde min kæft :tie:


.....Men det gør du jo så alligevel ikke.


Nope.... ;)

Men hvorfor?

Tror du ikke TS selv kan regne ud det er uholdbart eller har du undladt at læse hvad hun har skrevet her i tråden?

Jeg synes dit indlæg er vildt dårlig stil og respektløst overfor TS. Jeg har det selv anstrengt med stoffer og stofmisbrug, men hvad skal TS bruge den viden til? Hun beder ikke om vores mening om stoffer og misbrug så hvad skulle jeg få ud af at skrive det? Hvad får du ud af at skrive som du gør i tråden?


Hun kan da lade være med at lyde som om vi er ude i et eller andet hvor det er et spørgsmål om smag, det får det jo bare til at virke endnu mere horribelt.

"jeg syn"'s noget andet og jeg har ret til min mening "

Nej det har man ikke når man taler om at få et barn i en fullblown misbrugsfamilie og det vil hendes læge med garanti heller ikke mene.

Man skal være ret langt væk fra det normalt fungerende segment før man ikke selv kan se at det er virkelig, virkelig alvorligt hvis man får et barn i det her.

Der er visse ting der ikke kan være okay uanset hvad man kommer med af forbehold om at nu må i ikke dømme mig, derunder hører at forsøge at indfange en der tager stoffer til at lege familie.

Tror du ikke det vil være mere brugbart for TS hvis det blev skrevet på en måde hvor hun kunne bruge det til noget?

Der allerede skrevet gode og brugbare indlæg i tråden som TS har tilkendegivet hun er glad for, så der er ingen grund til at gøre hende dummere end hun er eller skyde hende en masse i skoene. Dét er respektløst uanset hvad ens mening om stoffer er.

TS skriver fx ikke at hun ønsker at bringe et barn til verden her og nu eller i den nuværende situation, men at kæresten ved hun vil have et barn. Der er immervæk forskel!


Det eneste jeg tænker, som jeg også tror, at de andre tænker, er om TS stadig vil tage stoffer, når hun er gravid/har et lille barn..? Det er dét, der bekymrer MIG.. Om hun og manden vil bringe stoffer ind i barnets liv.. Om hun og manden vil være høje, mens deres barn ligger og sover inde på værelset..
Der er stor forskel på, om man tager et glas vin eller to, men stadig er ved sine fulde fem og i stand til fx at køre barnet på skadestuen, hvis der sker noget eller yde omsorg for barnet, hvis det vågner med mareridt om natten.. Og så til at være høj og ude af stand til at køre bil eller vågne om natten..
Så TS før jeg kan give mit bidrag til debatten, så har jeg brug for at vide én ting: er det fint nok for dig, at der bliver taget stoffer af dig eller manden, når I har fået barn?
0
Brugeravatar
Flammula
Indlæg: 54
Tilmeldt: 16. apr 2016, 10:20
Kort karma: 7
Geografisk sted: København.
Likede indlæg: 58

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf Flammula » 31. aug 2020, 05:52

Jeg synes ikke folk helt kan skelne mellem forbrug og misbrug. Min kæreste har helt klart et overforbrug og det blev for første gang tydeligt for mig i weekenden og det skal stoppe.

Mennesket har gjort brug af rusmidler så længe vi ved. Der er dokumenteret brug af cannabis i 3000 år i hvert fald. Det er så forskelligt hvad folk foretrækker. Heroin og andre rusmidler er selvfølgelig ekstremt farlige, men der findes andre alternativer som ligger langt nede på listen når det kommer til misbrugspotentiale og risiko på anden vis.

Jeg synes bare det er hyklerisk når folk der sikkert drikker store mængder alkohol rynker på næsen af mig. Alkohol er det rene gift. Det nedbryder kroppen, øger risikoen drastisk for mange former for cancer, coloncancer blandt andet og talrige andre helbredsmæssige skader. Alkoholdemens, vold og ødelagte familier.

Fint at man er imod rusmidler. Jeg er selv sygeplejerske og arbejder i psykiatrien så jeg er ikke uvidende om de store problemer de kan skabe i folks liv. Men at folk synes at stoffer er så meget værre end alkohol tyder på uvidenhed, flokmentalitet og manglende evne til at tænke selv uden blot at æde skræmmekampagner råt.

Jeg er vokset op i en familie hvor jeg aldrig så min mor fuld og vi blev beskyttet mod den slags. Børn bliver utrygge når folk ændrer personlighed som mange gør når de er fulde eller påvirkede af stoffer. Aldrig om jeg ville udsætte eventuelle børn for det.

Ved ikke hvorfor jeg har brug for at forklare mig selv til folk som har så travlt med at nedgøre mig, mine valg og intellekt. Men det er sårbart at blotte sig sådan og jeg synes selv at jeg er et ret fornuftigt og intelligent menneske. Selvfølgelig ville jeg aldrig sætte et barn til verden i det kaos det ville være med en misbrugende far og stoffer i hverdagen.
4
Brugeravatar
Flammula
Indlæg: 54
Tilmeldt: 16. apr 2016, 10:20
Kort karma: 7
Geografisk sted: København.
Likede indlæg: 58

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf Flammula » 31. aug 2020, 06:07

Afrodites skrev:
Det eneste jeg tænker, som jeg også tror, at de andre tænker, er om TS stadig vil tage stoffer, når hun er gravid/har et lille barn..? Det er dét, der bekymrer MIG.. Om hun og manden vil bringe stoffer ind i barnets liv.. Om hun og manden vil være høje, mens deres barn ligger og sover inde på værelset..
Der er stor forskel på, om man tager et glas vin eller to, men stadig er ved sine fulde fem og i stand til fx at køre barnet på skadestuen, hvis der sker noget eller yde omsorg for barnet, hvis det vågner med mareridt om natten.. Og så til at være høj og ude af stand til at køre bil eller vågne om natten..
Så TS før jeg kan give mit bidrag til debatten, så har jeg brug for at vide én ting: er det fint nok for dig, at der bliver taget stoffer af dig eller manden, når I har fået barn?


Aldrig om jeg nogensinde ville så meget som drikke et glas vin hvis jeg var gravid eller acceptere at min kæreste var ude og feste hele tiden.
Det samme gælder under amningen eller generelt i hverdagen med et barn. Vil ikke have påvirkede mennesker i nærheden af et kommende barn om det så er min partner, venner eller familie.

Skulle jeg se situationer hvor rusmidler kunne spille en rolle efter at være blevet mor ville det være et glas vin eller 2 som du siger. På kærestetur, ferie eller lignende. Ikke hvis jeg skal være sammen med mit barn. Er ikke sikker på at jeg overhovedet ville finde det interessant længere heller. Mit barn skal selvfølgelig vokse op med glade, sunde og friske forældre uden misbrugsproblemer. Jeg har ikke problemer med overforbrug eller misbrug. Det har min kæreste så, men han får en chance til at bevise at han vil og kan noget andet.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf IrmaPigen » 31. aug 2020, 06:10

Du får det korte svar: Drop ham.

Livet er bare for kort til visse ting.
3
Afrodites
Indlæg: 676
Tilmeldt: 11. mar 2020, 09:14
Kort karma: 57
Likede indlæg: 968

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf Afrodites » 31. aug 2020, 06:12

Er stadig en smule i tvivl om, hvad du mener.. Men går ud fra, at du mener, at når du bliver gravid, så er det helt slut med stoffer så længe barnet er til stede? Altså heller ikke en enkelt svamp hjemme i sofaen, har jeg ret?
0
Brugeravatar
Flammula
Indlæg: 54
Tilmeldt: 16. apr 2016, 10:20
Kort karma: 7
Geografisk sted: København.
Likede indlæg: 58

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf Flammula » 31. aug 2020, 06:16

Afrodites skrev:Er stadig en smule i tvivl om, hvad du mener.. Men går ud fra, at du mener, at når du bliver gravid, så er det helt slut med stoffer så længe barnet er til stede? Altså heller ikke en enkelt svamp hjemme i sofaen, har jeg ret?


Okay, synes ellers at jeg gjorde det ret klart. Ingen stoffer overhovedet hvis jeg skal være sammen med mit barn. Og det gælder også kæreste, venner og familie. Vil ikke have den slags omkring mit barn. Det skal være trygt og godt. Det er det allervigtigste for mig.

Men det er slet heller ikke noget problem. Bliver jeg mor ændrer livet sig og fester og lignende bliver drastisk reduceret. Desuden må jeg åbenbart igen slå fast at jeg ikke har et problem med rusmidler.
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf Stitch » 31. aug 2020, 06:20

Flammula skrev:Tak fordi du tog dig tid til at skrive dette lange fine svar. Det er så sandt hvad du skriver og nogle ting som jeg nok ikke har ville indse. Vi fik os en rigtig god snak i går over telefonen og det skal vi selvfølgelig også når vi ses igen.

Han har levet det vilde liv, men er blevet meget bedre. Er generelt en rigtig god kæreste, bror, søn og ven og passer sit arbejde.
Jeg vil ikke rigtigt kalde ham en bad boy. Men du har ret i at den side af ham også er en grund til at jeg faldt for ham. Han er sjov, frisk og spændende og vi kommer ud og har en masse oplevelser sammen. Vi kan også sagtens være sammen en hel weekend uden rusmidler.

Men jeg er selvfølgelig nervøs over om han kan ændre sit forbrug. Jeg gider ikke at stoffer skal være et problem i mit forhold.



Hvornår skal I ses igen? Jeg tror, det er en god ide at sætte dig ned inden og tænke over, hvad du vil og kan leve med, således at du ikke kommer til at gå på kompromis med noget, du ikke har lyst til. Det er så nemt at komme til at lade sig overvinde af alverdens undskyldninger og forklaringer, men prøv at holde fast i hvad du vil og kan og har lyst til.
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Afrodites
Indlæg: 676
Tilmeldt: 11. mar 2020, 09:14
Kort karma: 57
Likede indlæg: 968

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf Afrodites » 31. aug 2020, 06:25

Flammula skrev:
Afrodites skrev:Er stadig en smule i tvivl om, hvad du mener.. Men går ud fra, at du mener, at når du bliver gravid, så er det helt slut med stoffer så længe barnet er til stede? Altså heller ikke en enkelt svamp hjemme i sofaen, har jeg ret?


Okay, synes ellers at jeg gjorde det ret klart. Ingen stoffer overhovedet hvis jeg kan være sammen med mit barn. Og det gælder også kæreste, venner og familie. Vil ikke have den slags omkring mit barn. Det skal være trygt og godt. Det er det allervigtigste for mig.


Skulle bare lige være sikker på, at jeg forstod det rigtigt ;) ..
Synes at det lyder rigtig fornuftigt, og mit råd vil absolut være, at I hurtigst muligt skal sætte jer ned og have en LANG og alvorlig snak (har I fundet en dag?).. Og i den her snak skal I helt klart forventningsafstemme.. Nogle af spørgsmålene kan være:
1. Hvor tit må I tage stoffer nu?
2. Hvilke stoffer må I tage?
3. Med hvilke mennesker, må I tage dem (her tænker jeg mest ang. hans venner, der lokker)?
4. Hvad skal der ske, hvis en af jer synes, at den anden tager for mange/for ofte stoffer?
5. Hvilken adfærd er acceptabel at have, hvis den anden part kommer og siger, at man tager for mange stoffer (synes selv, at det er vigtigt at vide, om man bliver dødeligt uvenner, eller om man vil lytte til hinanden)?
6. HVORNÅR skal I begge stoppe med stofferne? Er det når I prøver at blive gravide? Må han fortsætte med dem, indtil du er gravid? Osv... Og her slår du fast, at du under ingen omstændigheder vil acceptere stoffer i nærheden af dit barn!! Der må ikke være nogen tvivl hos ham om, hvad du mener..
7. Er han villig til at søge hjælp udefra, hvis han ikke kan stoppe med stofferne selv?
8. Hvad gør han med de der venner, når han skal stoppe med stofferne?
5
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7924

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf Nicolait » 31. aug 2020, 06:26

Flammula skrev:
Okay, synes ellers at jeg gjorde det ret klart. Ingen stoffer overhovedet hvis jeg skal være sammen med mit barn. Og det gælder også kæreste, venner og familie. Vil ikke have den slags omkring mit barn. Det skal være trygt og godt. Det er det allervigtigste for mig.

Men det er slet heller ikke noget problem. Bliver jeg mor ændrer livet sig og fester og lignende bliver drastisk reduceret. Desuden må jeg åbenbart igen slå fast at jeg ikke har et problem med rusmidler.


Lige de her tanker, mener jeg, er vigtige, at du får videreformidlet til din kæreste, så han forstår det og ved, hvad han går ind til, hvis I skal have et barn sammen.
6
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf IrmaPigen » 31. aug 2020, 06:27

Flammula skrev:
Afrodites skrev:Er stadig en smule i tvivl om, hvad du mener.. Men går ud fra, at du mener, at når du bliver gravid, så er det helt slut med stoffer så længe barnet er til stede? Altså heller ikke en enkelt svamp hjemme i sofaen, har jeg ret?


Okay, synes ellers at jeg gjorde det ret klart. Ingen stoffer overhovedet hvis jeg skal være sammen med mit barn. Og det gælder også kæreste, venner og familie. Vil ikke have den slags omkring mit barn. Det skal være trygt og godt. Det er det allervigtigste for mig.

Men det er slet heller ikke noget problem. Bliver jeg mor ændrer livet sig og fester og lignende bliver drastisk reduceret. Desuden må jeg åbenbart igen slå fast at jeg ikke har et problem med rusmidler.


Men det kan du jo ikke rigtig kontrollere. Lad os sige, i får et barn og går fra hinanden. Hvordan vil du så kontrollere, hvad han gør, når han har sit barn?

Jeg ville aldrig vælge at få barn med sådan en.....som i aldrig nogensinde...
11
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf Misantropen » 31. aug 2020, 06:31

Afrodites skrev:
Misantropen skrev:Tror du ikke det vil være mere brugbart for TS hvis det blev skrevet på en måde hvor hun kunne bruge det til noget?

Der allerede skrevet gode og brugbare indlæg i tråden som TS har tilkendegivet hun er glad for, så der er ingen grund til at gøre hende dummere end hun er eller skyde hende en masse i skoene. Dét er respektløst uanset hvad ens mening om stoffer er.

TS skriver fx ikke at hun ønsker at bringe et barn til verden her og nu eller i den nuværende situation, men at kæresten ved hun vil have et barn. Der er immervæk forskel!


Det eneste jeg tænker, som jeg også tror, at de andre tænker, er om TS stadig vil tage stoffer, når hun er gravid/har et lille barn..? Det er dét, der bekymrer MIG.. Om hun og manden vil bringe stoffer ind i barnets liv.. Om hun og manden vil være høje, mens deres barn ligger og sover inde på værelset..
Der er stor forskel på, om man tager et glas vin eller to, men stadig er ved sine fulde fem og i stand til fx at køre barnet på skadestuen, hvis der sker noget eller yde omsorg for barnet, hvis det vågner med mareridt om natten.. Og så til at være høj og ude af stand til at køre bil eller vågne om natten..
Så TS før jeg kan give mit bidrag til debatten, så har jeg brug for at vide én ting: er det fint nok for dig, at der bliver taget stoffer af dig eller manden, når I har fået barn?

Det kan I da bare spørge TS om så. Der er ingen grund til at fantasere og opfinde alle mulige hypotetiske scenarier, når det ikke er TS' ord at få et barn med kæresten som situationen er nu.

Hun overvejer at gå fra sin kæreste ffs. Ikke at starte en familie.
7
Brugeravatar
Flammula
Indlæg: 54
Tilmeldt: 16. apr 2016, 10:20
Kort karma: 7
Geografisk sted: København.
Likede indlæg: 58

Re: Ekstremt skuffet over kæreste, overvejer at slå op

Indlægaf Flammula » 31. aug 2020, 06:31

Afrodites skrev:
Flammula skrev:
Afrodites skrev:Er stadig en smule i tvivl om, hvad du mener.. Men går ud fra, at du mener, at når du bliver gravid, så er det helt slut med stoffer så længe barnet er til stede? Altså heller ikke en enkelt svamp hjemme i sofaen, har jeg ret?


Okay, synes ellers at jeg gjorde det ret klart. Ingen stoffer overhovedet hvis jeg kan være sammen med mit barn. Og det gælder også kæreste, venner og familie. Vil ikke have den slags omkring mit barn. Det skal være trygt og godt. Det er det allervigtigste for mig.


Skulle bare lige være sikker på, at jeg forstod det rigtigt ;) ..
Synes at det lyder rigtig fornuftigt, og mit råd vil absolut være, at I hurtigst muligt skal sætte jer ned og have en LANG og alvorlig snak (har I fundet en dag?).. Og i den her snak skal I helt klart forventningsafstemme.. Nogle af spørgsmålene kan være:
1. Hvor tit må I tage stoffer nu?
2. Hvilke stoffer må I tage?
3. Med hvilke mennesker, må I tage dem (her tænker jeg mest ang. hans venner, der lokker)?
4. Hvad skal der ske, hvis en af jer synes, at den anden tager for mange/for ofte stoffer?
5. Hvilken adfærd er acceptabel at have, hvis den anden part kommer og siger, at man tager for mange stoffer (synes selv, at det er vigtigt at vide, om man bliver dødeligt uvenner, eller om man vil lytte til hinanden)?
6. HVORNÅR skal I begge stoppe med stofferne? Er det når I prøver at blive gravide? Må han fortsætte med dem, indtil du er gravid? Osv... Og her slår du fast, at du under ingen omstændigheder vil acceptere stoffer i nærheden af dit barn!! Der må ikke være nogen tvivl hos ham om, hvad du mener..
7. Er han villig til at søge hjælp udefra, hvis han ikke kan stoppe med stofferne selv?
8. Hvad gør han med de der venner, når han skal stoppe med stofferne?


Har lige rettet mit indlæg efter du skrev :danse:

Jeg forstår dine tanker, men bryder mig stadig ikke om at du hentyder til mig som om at jeg også har et misbrug.
Men mange af emnerne er gode og dem vi ikke har talt om allerede skal vi selvfølgelig komme til enighed om.

Han ved dog udemærket godt at jeg ikke vil have mit barn i nærheden af misbrugende og påvirkede mennesker da vi har talt om dette flere gange.
0

Tilbage til "Forhold og sex"