Julegave til kæresten

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10727

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf BlueBunny » 7. nov 2020, 11:12

Animi skrev:Så kan jeg jo lige få jeres tanker med her og høre om det bare er mig, der er fjollet og skal tage mig sammen :genert:

Min kæreste ønsker sig en ny pung/kortholder, da hans gamle er godt slidt. Hans nuværende kortholder er indgraveret med hans navn, og han har sagt, at han ønsker sig en ny pung, hvor hans navn også er indgraveret i igen. Det lyder umiddelbart som en perfekt ting at give ham i gave!

Men! Den pung han har nu er fra hans ekskæreste, som han gik fra, kort tid inden vi begyndte at se hinanden.
Jeg har overvejet at give ham en pung uden navn på, men han har meget specifikt sagt, at han ønsker sig en pung med navn i.

Og nu kan det godt være, at det er mig, der bliver fjollet. Men jeg synes, at den pung med navn i, han fik af sin eks, var en ret personlig gave. Så at give ham en personlig gave, der erstatter den personlige gave, han fik af en eks, har jeg ikke ikke super fedt med. Især ikke fordi det er så kort tid siden de var sammen. Men på den anden side, så ønsker han sig virkelig en ny pung.

Hvad tænker I? Kan I føle mine tanker, eller skal jeg bare tage mig sammen?


Brug en anden typografi. Skriv et andet sted. Jeg synes det er en god gave. Vælg en anden pung (hvis den er sort nu, så vælg cognac, eller omvendt). Læg noget personligt i pungen. Opgrader pungen og køb en som bare er mere lækker end den nu. Fordi du er mere lækker :D Hvis du føler det du gør, så hjælper det måske ikke noget hvad andre synes?
11
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf Mi55y » 7. nov 2020, 12:11

Min kæreste har fødselsdag på bagerens fødselsdag, og får et brætspil og en julesweater med lys i - har då købt matchende sweater til den 2-årige :-D

Til jul har jeg indtil videre købt en polo og en trøje - så skal der indkøbes noget underholdende også, som jeg ikke ved endnu.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf Animi » 7. nov 2020, 13:07

Lemonella skrev: Hvis det er sådan du har det, er det vel det og det skal andre jo ikke ændre på :kram:
Når det så er sagt, så ville det ikke gøre mig noget. Det var jo mig der valgte ham en ny pung og fik sat navnet i.

Ville du føle det på samme måde, hvis han enten selv købte en ny pung med navn, eller et familiemedlem, eller en ven købte den til ham?


BlueBunny skrev:Brug en anden typografi. Skriv et andet sted. Jeg synes det er en god gave. Vælg en anden pung (hvis den er sort nu, så vælg cognac, eller omvendt). Læg noget personligt i pungen. Opgrader pungen og køb en som bare er mere lækker end den nu. Fordi du er mere lækker :D Hvis du føler det du gør, så hjælper det måske ikke noget hvad andre synes?


Jeg synes altid, at det er rart med andres perspektiver :D og nej, det ville ikke gøre mig noget, hvis han selv eller andre købte en ny pung til ham. Og det gør mig heller ikke noget, hvis han beholder den pung han har nu. Jeg tror bare at jeg er lidt usikker på der punkt her og har ikke lyst til at vores forhold (for mig) føles som en fortsættelse af hans tidligere :genert: Men tror at jeg må tænke lidt over det, heldigvis har han også snart fødselsdag, så jeg kunne også altid købe det til ham der, hvis jeg føler for det :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf MyGirl » 7. nov 2020, 15:45

Kunne godt tænke mig at give ham et fedt barskab, men indtil videre er dem, jeg har fundet, som jeg synes er fede liiidt udenfor vores sædvanlige gavebudgetter. (Så kunne jeg lige så godt købe ham det Apple watch, han drømmer om...)

Indtil videre er jeg nået frem til, at han skal have nogle fede cognacglas og sådan nogle “whiskeysten”, der køler uden at fortynde. Og så går jeg nok på jagt efter lidt flere ting i den genre.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf lillebjoern » 7. nov 2020, 17:04

Jeg har indtil videre købt et billedtryk til ham og overvejer at give ham en gave han kan bruge i vores nye hus :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6503
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14434

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf Mangoness » 7. nov 2020, 17:05

Vi er blevet enige om at købe en gave sammen i år.

Så vi køber morgenkåber og evt. futter til vores hjemme massage/spa dage :lol:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16219
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30151

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf TinaW » 8. nov 2020, 06:48

SurSødSovs skrev:
Animi skrev:
Lemonella skrev: Hvis det er sådan du har det, er det vel det og det skal andre jo ikke ændre på :kram:
Når det så er sagt, så ville det ikke gøre mig noget. Det var jo mig der valgte ham en ny pung og fik sat navnet i.

Ville du føle det på samme måde, hvis han enten selv købte en ny pung med navn, eller et familiemedlem, eller en ven købte den til ham?


BlueBunny skrev:Brug en anden typografi. Skriv et andet sted. Jeg synes det er en god gave. Vælg en anden pung (hvis den er sort nu, så vælg cognac, eller omvendt). Læg noget personligt i pungen. Opgrader pungen og køb en som bare er mere lækker end den nu. Fordi du er mere lækker :D Hvis du føler det du gør, så hjælper det måske ikke noget hvad andre synes?


Jeg synes altid, at det er rart med andres perspektiver :D og nej, det ville ikke gøre mig noget, hvis han selv eller andre købte en ny pung til ham. Og det gør mig heller ikke noget, hvis han beholder den pung han har nu. Jeg tror bare at jeg er lidt usikker på der punkt her og har ikke lyst til at vores forhold (for mig) føles som en fortsættelse af hans tidligere :genert: Men tror at jeg må tænke lidt over det, heldigvis har han også snart fødselsdag, så jeg kunne også altid købe det til ham der, hvis jeg føler for det :D


Jeg bryder enigheden.

Jeg havde aldrig i livet købt sådan en pung igen. Og jeg var også blevet stødt, hvis han selv købte en igen. Det er jo et minde om ekskæresten.

Alternativt betyder giveren af gaven ikke noget. Og så kunne vi bare lade være at købe noget til hinanden. Og han kunne købe sine ting selv. Nåh.

Mikroskopisk disclaimer: jeg har sovet dårligt, har tynd mave og smerter. Min kæreste har indikeret, jeg er i dårligt humør i dag. Og jeg har ret i alting. Og er den sødeste, klogeste og smukkeste i verden.

Tror, han havde smidt sin eksisterende pung ud i dag :genert: Måske skulle jeg ikke skrive indlæg på debatten i dag :panic:


Men hvis pungen er slidt op, så er det da fjollet, at beholde den/blive ved med at bruge den.
Man skal vel ikke beholde gaver til evig tid, hvis deres funktion er opbrugt?
1
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1011
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf Rullegardinia » 8. nov 2020, 07:38

Han får trådløse høretelefoner
0
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf Animi » 8. nov 2020, 09:33

Bare lige for at få det på det rene, så har jeg ikke skrevet, at jeg vil blive fornærmet, hvis min kæreste fik en pung med navn i af andre. Jeg er ikke engang fornærmet over, at han stadigvæk har sin pung (og andre ting) som han har fået af sin ekskæreste. Bare hvis man misforstod og troede at jeg er sur over det
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf Pandesteg » 8. nov 2020, 10:00

Jeg ville overhovedet ikke tænke over eller tillægge det noget betydning at han havde fået en pung af eks’en.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf Animi » 8. nov 2020, 10:32

Magic In The Sky skrev:
Animi skrev:Bare lige for at få det på det rene, så har jeg ikke skrevet, at jeg vil blive fornærmet, hvis min kæreste fik en pung med navn i af andre. Jeg er ikke engang fornærmet over, at han stadigvæk har sin pung (og andre ting) som han har fået af sin ekskæreste. Bare hvis man misforstod og troede at jeg er sur over det

Fornærmet er nok det forkerte ord.
Skuffet eller ked af det er måske bedre.

Uanset så er jeg stadig ikke sikker på hvorfor det føles som en fortsættelse af et tidligere forhold.


Men igen - jeg har absolut ingen negative følelser ift at han har sin nuværende pung, eller hvis andre valgte at give ham en tilsvarende pung (jeg har endda sagt til ham, at han evt skulle sige til sin mor, at han ønsker sig en ny pung). Det var slet, slet ikke det, der stod i den post, jeg skrev
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10727

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf BlueBunny » 8. nov 2020, 10:33

Animi skrev:Bare lige for at få det på det rene, så har jeg ikke skrevet, at jeg vil blive fornærmet, hvis min kæreste fik en pung med navn i af andre. Jeg er ikke engang fornærmet over, at han stadigvæk har sin pung (og andre ting) som han har fået af sin ekskæreste. Bare hvis man misforstod og troede at jeg er sur over det


Nåh på den måde. Hvis den anden er slidt og han ønsker sig en ny, så synes jeg det er en rigtig god gave. Tror ikke andre vil skænke det en tanke at hans brugte gamle pung er en tidligere gave.
HVIS hans nuværende pung var fuld funktionel og han elskede den. SÅ ville det være mærkeligt at give ham en ny.

Han ønsker sig en ny - så det skal ikke være en ulempe for ham at han tidligere har fået en. Han er jo “nødt” til at bruge den til han har fået en ny. Det ville forsmået hvis han selv umotiveret skilte sig af med den. At han har den signalerer for mig at det for ham er en praktisk brugsgenstand.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
IrmaPigen
Indlæg: 7795
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12458

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf IrmaPigen » 8. nov 2020, 18:51

Nå, kæresten har proklameret, at han vil købe airpods til han firmamobil via hans firma.

Såååå der røg min gaveide.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf Aquadorable » 8. nov 2020, 18:56

Vi giver hinanden fire Y-stole :lol:
4
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21917

Re: Julegave til kæresten

Indlægaf Purple Haze » 9. nov 2020, 07:05

IrmaPigen skrev:Nå, kæresten har proklameret, at han vil købe airpods til han firmamobil via hans firma.

Såååå der røg min gaveide.


Det er lidt irriterende når folk køber ting til sig selv i månederne op til jul.
Min kæreste viste mig i går nogle ting han var ret begejstret over, som var lidt dyre.

Men tør ikke bestille en til ham, selvom det ville være en perfekt julegave, for kan forestille mig han selv bestiller en - og kan jo ikke rigtig stoppe ham....
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Forhold og sex"