Sex er bygget på en løgn

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
pixienic
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. dec 2020, 15:12
Kort karma: 24
Likede indlæg: 482

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf pixienic » 11. feb 2021, 11:34

tron skrev:
pixienic skrev:Med modsat fortegn, så ville de færreste kvinder her i tråden nok komme med lige så skråsikre holdninger om, hvad mænd kan og ikke kan mærke og har/ikke har brug for under akten, som det er tilfældet her.

Jeg får lyst til at sige til alle mænd: I kan simpelthen ikke regne med, hvordan I tror, jeres kvindelige sexpartnere har haft det under akten. I kan have formodninger og antagelser, og hvis det var et langt, inderligt og åbenhjertigt forhold med svedig, dampende sex flere gange i døgnet, så kan I nok godt regne med, at hun også syntes, det var ret nice. Men i udgangspunktet så kan I ikke.

Jeg var engang sammen med én et par gange, som godt nok havde the time of his life under akten. Jeg var selv fuldstændig målløs over hans duracell-agtige indsats - han pumpede løs med 120 km/t, prustede, stønnede, dryppede af sved ned over mig, mens jeg nåede at overveje, om det måske var for sjov det hele? Spurgte man ham i dag, så tror jeg, han tænkte, at jeg havde det lige så lækkert, som han havde. Og han er utvivlsomt den dårligste sexoplevelse, jeg har haft. Bare for at stille det hele lidt på spidsen. :)

Og så er jeg i øvrigt er stadig helt allergisk over for Paints første kommentar, som, frit fra hukommelsen lød på "friktion i sig selv er riiiiigeligt, ork, sådan er naturen indrettet og alt andet ville jo være evolutionært galimatias." Og så kan det godt være, der kom nuancer senere, men dem giver jeg ærligt ikke meget for lige her.

Det er helt fair at opponere imod Paints kommentar, men du kan ikke taler på mænd vejen om hvad de ved eller ikke ved.

Det er et faktum at mænd ikke ved hvordan en kvindes orgasme føles som kvinde, men det er ikke det sammen som at vi ikke kan mærke når en kvinder har en orgasme.

Og hvis du er uden en i konkurrence om hvorvidt kvinder man snyde mænd eller ej, så er ligesom med anden løgn, et spørgsmål om, hvor god en løgner man i forhold til hvor god den anden er til at afslører løgn. Men det er ikke konkurrence som jeg ønsker at debatter, jeg erkender det sikker for de fleste kvinder er relativt nemt at lyve overbevisende over for en lang række af mænd.
Men det skyes nok mere det forvrænget syn på sex som hersker i dag, ikke at en mand ikke kan afslører en kvindes løgne orgasme.


Jeg taler da netop heller ikke på mænds vegne om, hvad de ved eller ikke ved? :) Hvis du refererer til den ene sexpartner, jeg nævner, så må du tage det for gode varer, at han syntes, det hele var dejligt. Det viste både ord, handlinger og ønsket om mere dengang.

Og nej, det er måske ikke det samme, men alt - både videnskabelig data og anekdotisk empiri her i tråden f.eks. peger på, at det kan mænd ikke mærke. Min egen personlige empiri harmonerer i øvrigt med det.

Det sidste om, at de fleste kvinder har relativt nemt ved at lyve overbevisende for en lang række mænd ... den kan vi bare lade stå, tænker jeg. Det er for absurd et udsagn til at man kan kommentere sagligt på det.
0
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf tron » 11. feb 2021, 11:36

Santa skrev:
tron skrev:
Santa skrev:Jeg sparker lige ind her, at skedens muskler altså er under kvindens kontrol og derfor kan spændes/slappes som en arm eller benmuskel.
Så hvis man vil fake gennemført, spænder og slapper man da bare, det er slet ikke svært.

Ja og man kan mærke forskellen, selvom at det føles godt når kvindens spænder lidt, så er det ikke de samme krampetrækninger som du i øvrigt slet ikke kan fake. Det kan mærkes med både penis og finger oppe i skeden, men det er klart hvis det oralsex uden brug af finger så er det ikke så meget at mærker, men kun det visuelle som kan fakes.

Så opstår spørgsmålet bare, hvem har behov for at fake og hvorfor! Og hvis kvinder faker, hvorfor skulle mand så interessere sig for det, når kvinder selv ikke engang gider!

Som flere andre kvinder her i tråden (og IRL), siger, så ved jeg at du tager fejl. Man kan fake en orgasme ganske nemt, og det opdages ikke. Selv min kæreste gennem tyve år kan ikke mærke forskel. (Vi har en gang væddet, at jeg skulle fake en gang i løbet af de næste ti gange).
Men hold du bare fast i din overbevisning, hvis det er vigtigt for dig.

Behovet for at fake er også beskrevet. Mænd kan være fuldstændig ligeglade med deres partners vellyst, men jo mere de interesserer sig oprigtigt for den, jo mere sex får de sgu nok.
Og hvis ikke, så kan vi jo kvittere med at være ligeglade med deres orgasme.

Du har bare ingen forsætninger for at sige det du gør, du kender ikke mig, ved ikke hvad jeg ved, hvem min kone eller, hvordan jeg mærker det eller om hun er ærlig over for mig eller ikke.

Så du udtaler dig om noget du ikke ved noget om, baseret på en opfattelse du har om hvordan det er generelt. Og generelt, mener jeg at du formentlig har ret i langt de fleste tilfælde. Men det er ikke det samme som at du kan siger at sådan er for alle, inkl debatører du ikke kender.
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf Santa » 11. feb 2021, 11:40

tron skrev:
Santa skrev:
tron skrev:
Santa skrev:Jeg sparker lige ind her, at skedens muskler altså er under kvindens kontrol og derfor kan spændes/slappes som en arm eller benmuskel.
Så hvis man vil fake gennemført, spænder og slapper man da bare, det er slet ikke svært.

Ja og man kan mærke forskellen, selvom at det føles godt når kvindens spænder lidt, så er det ikke de samme krampetrækninger som du i øvrigt slet ikke kan fake. Det kan mærkes med både penis og finger oppe i skeden, men det er klart hvis det oralsex uden brug af finger så er det ikke så meget at mærker, men kun det visuelle som kan fakes.

Så opstår spørgsmålet bare, hvem har behov for at fake og hvorfor! Og hvis kvinder faker, hvorfor skulle mand så interessere sig for det, når kvinder selv ikke engang gider!

Som flere andre kvinder her i tråden (og IRL), siger, så ved jeg at du tager fejl. Man kan fake en orgasme ganske nemt, og det opdages ikke. Selv min kæreste gennem tyve år kan ikke mærke forskel. (Vi har en gang væddet, at jeg skulle fake en gang i løbet af de næste ti gange).
Men hold du bare fast i din overbevisning, hvis det er vigtigt for dig.

Behovet for at fake er også beskrevet. Mænd kan være fuldstændig ligeglade med deres partners vellyst, men jo mere de interesserer sig oprigtigt for den, jo mere sex får de sgu nok.
Og hvis ikke, så kan vi jo kvittere med at være ligeglade med deres orgasme.

Du har bare ingen forsætninger for at sige det du gør, du kender ikke mig, ved ikke hvad jeg ved, hvem min kone eller, hvordan jeg mærker det eller om hun er ærlig over for mig eller ikke.

Så du udtaler dig om noget du ikke ved noget om, baseret på en opfattelse du har om hvordan det er generelt. Og generelt, mener jeg at du formentlig har ret i langt de fleste tilfælde. Men det er ikke det samme som at du kan siger at sådan er for alle, inkl debatører du ikke kender.

Wow, tag det lige personligt!
Jeg har ikke inddraget din kone på nogen måde?!

DU påstår at DU altid kan mærke forskel. Det er det, jeg kommenterer på.
Men jeg er ude af tråden nu. Du lytter jo alligevel ikke.
7
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf tron » 11. feb 2021, 11:44

pixienic skrev:
tron skrev:
pixienic skrev:Med modsat fortegn, så ville de færreste kvinder her i tråden nok komme med lige så skråsikre holdninger om, hvad mænd kan og ikke kan mærke og har/ikke har brug for under akten, som det er tilfældet her.

Jeg får lyst til at sige til alle mænd: I kan simpelthen ikke regne med, hvordan I tror, jeres kvindelige sexpartnere har haft det under akten. I kan have formodninger og antagelser, og hvis det var et langt, inderligt og åbenhjertigt forhold med svedig, dampende sex flere gange i døgnet, så kan I nok godt regne med, at hun også syntes, det var ret nice. Men i udgangspunktet så kan I ikke.

Jeg var engang sammen med én et par gange, som godt nok havde the time of his life under akten. Jeg var selv fuldstændig målløs over hans duracell-agtige indsats - han pumpede løs med 120 km/t, prustede, stønnede, dryppede af sved ned over mig, mens jeg nåede at overveje, om det måske var for sjov det hele? Spurgte man ham i dag, så tror jeg, han tænkte, at jeg havde det lige så lækkert, som han havde. Og han er utvivlsomt den dårligste sexoplevelse, jeg har haft. Bare for at stille det hele lidt på spidsen. :)

Og så er jeg i øvrigt er stadig helt allergisk over for Paints første kommentar, som, frit fra hukommelsen lød på "friktion i sig selv er riiiiigeligt, ork, sådan er naturen indrettet og alt andet ville jo være evolutionært galimatias." Og så kan det godt være, der kom nuancer senere, men dem giver jeg ærligt ikke meget for lige her.

Det er helt fair at opponere imod Paints kommentar, men du kan ikke taler på mænd vejen om hvad de ved eller ikke ved.

Det er et faktum at mænd ikke ved hvordan en kvindes orgasme føles som kvinde, men det er ikke det sammen som at vi ikke kan mærke når en kvinder har en orgasme.

Og hvis du er uden en i konkurrence om hvorvidt kvinder man snyde mænd eller ej, så er ligesom med anden løgn, et spørgsmål om, hvor god en løgner man i forhold til hvor god den anden er til at afslører løgn. Men det er ikke konkurrence som jeg ønsker at debatter, jeg erkender det sikker for de fleste kvinder er relativt nemt at lyve overbevisende over for en lang række af mænd.
Men det skyes nok mere det forvrænget syn på sex som hersker i dag, ikke at en mand ikke kan afslører en kvindes løgne orgasme.


Jeg taler da netop heller ikke på mænds vegne om, hvad de ved eller ikke ved? :) Hvis du refererer til den ene sexpartner, jeg nævner, så må du tage det for gode varer, at han syntes, det hele var dejligt. Det viste både ord, handlinger og ønsket om mere dengang.

Og nej, det er måske ikke det samme, men alt - både videnskabelig data og anekdotisk empiri her i tråden f.eks. peger på, at det kan mænd ikke mærke. Min egen personlige empiri harmonerer i øvrigt med det.

Det sidste om, at de fleste kvinder har relativt nemt ved at lyve overbevisende for en lang række mænd ... den kan vi bare lade stå, tænker jeg. Det er for absurd et udsagn til at man kan kommentere sagligt på det.


Nu taler jeg om hvorvidt man i en debat kan tillade sig at sige til andre debattører at de ikke er troværdig fordi de er en mænd, og derfor ikke kan viden hvad de udtaler sigom, fordi det har kvinder eneret på.

Det er det jeg reagerer på , det betyder ikke at jeg er enige i alt hvad der blev sagt, men at jeg er i den grad imod det argument som du og andre fremkommer med som årsag.

En mand kan ikke vide med 100% sikkerhed som en kvindes orgasme er løgn eller sand, men kvinder kan heller ikke med 100% viden om mænd kan vide det eller ej, om de tror på det som de forsøger at blide dem ind eller ej.

Det centrale er, en mand kan under normale omstædighed, mærke om en kvinde har orgasme, se og føles om hun er opstemt. At nogle kvinder så kan lyve overbevisende nok til at mange mand vil tror på det, er faktisk en anden sag. Jeg vil gætte på at de fleste kvinder vil kunne lyve overbevisende nok om deres orgasme hvis de virkelig vil, men det er jo ikke det samme som at mænd ikke kan mærke en kvindes orgasme og tror på enhver løgn som kvinder kan komme med.
Senest rettet af tron 12. feb 2021, 07:48, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf tron » 11. feb 2021, 11:45

Santa skrev:
tron skrev:
Santa skrev:
tron skrev:
Santa skrev:Jeg sparker lige ind her, at skedens muskler altså er under kvindens kontrol og derfor kan spændes/slappes som en arm eller benmuskel.
Så hvis man vil fake gennemført, spænder og slapper man da bare, det er slet ikke svært.

Ja og man kan mærke forskellen, selvom at det føles godt når kvindens spænder lidt, så er det ikke de samme krampetrækninger som du i øvrigt slet ikke kan fake. Det kan mærkes med både penis og finger oppe i skeden, men det er klart hvis det oralsex uden brug af finger så er det ikke så meget at mærker, men kun det visuelle som kan fakes.

Så opstår spørgsmålet bare, hvem har behov for at fake og hvorfor! Og hvis kvinder faker, hvorfor skulle mand så interessere sig for det, når kvinder selv ikke engang gider!

Som flere andre kvinder her i tråden (og IRL), siger, så ved jeg at du tager fejl. Man kan fake en orgasme ganske nemt, og det opdages ikke. Selv min kæreste gennem tyve år kan ikke mærke forskel. (Vi har en gang væddet, at jeg skulle fake en gang i løbet af de næste ti gange).
Men hold du bare fast i din overbevisning, hvis det er vigtigt for dig.

Behovet for at fake er også beskrevet. Mænd kan være fuldstændig ligeglade med deres partners vellyst, men jo mere de interesserer sig oprigtigt for den, jo mere sex får de sgu nok.
Og hvis ikke, så kan vi jo kvittere med at være ligeglade med deres orgasme.

Du har bare ingen forsætninger for at sige det du gør, du kender ikke mig, ved ikke hvad jeg ved, hvem min kone eller, hvordan jeg mærker det eller om hun er ærlig over for mig eller ikke.

Så du udtaler dig om noget du ikke ved noget om, baseret på en opfattelse du har om hvordan det er generelt. Og generelt, mener jeg at du formentlig har ret i langt de fleste tilfælde. Men det er ikke det samme som at du kan siger at sådan er for alle, inkl debatører du ikke kender.

Wow, tag det lige personligt!
Jeg har ikke inddraget din kone på nogen måde?!

DU påstår at DU altid kan mærke forskel. Det er det, jeg kommenterer på.
Men jeg er ude af tråden nu. Du lytter jo alligevel ikke.

Jeg ved ikke hvordan du fortolker "så ved jeg at du tager fejl" som andet end, at du siger jeg taler usand og/eller ikke ved hvad jeg taler om, dermed er det personligt.
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf hotlips » 11. feb 2021, 11:53

Der sidder en ung dame der har brug for hjælp, så kunne man ikke starte en tråd om fake eller ej hvis man gerne vil køre videre rundt i det og give den her en chance for at komme tilbage på sporet?
14
Brugeravatar
Whydontyouandi
Indlæg: 198
Tilmeldt: 30. jun 2016, 15:22
Kort karma: 110
Likede indlæg: 773

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf Whydontyouandi » 11. feb 2021, 11:58

På en måde er mange ting "bygget på en løgn" - hvis man forventer, at det ret hurtigt skal være det, man ser på film eller har hørt ude i byen skulle være så fantastisk.
Dybe venskaber med plads til både grin og alvor er noget, der kan tage år at opbygge. Det samme med romantiske forhold. Det samme med et nyt arbejde - aaah, det er så skønt at skifte job til en ny, spændende arbejdsplads! Gu er det da røv, hver gang jeg har skiftet job, har jeg været stresset og nervøs og forvirret det første halve år, indtil jeg var faldet til rette.

Jeg kan komme i tanke om mange flere ting, der slet ikke er så fantastiske eller sjove eller skønne, som folk tilsyneladende gør dem til, fordi det kræver, at man har foretaget sig "tingen" i en rum tid, før det sjove og fantastiske begynder at træde frem, mens det besværlige og stressende ved at gøre noget nyt/lære et nyt menneske at kende træder i baggrunden.

Giv dig selv og din partner tid, gør det du har lyst til og afstå fra det, du ikke gider.

Derudover rent praktisk: Penetration føles for mig helt anderledes, når jeg ER kommet. Det er, som om det aktiverer nogle nervespidser eller noget. Alt bliver i hvert fald meget mere følsomt og dejligt, så måske kunne I prøve det, hvis I ikke allerede har prøvet det. Jeg har i hvert fald fundet ud af, at det dér med at "gemme orgasmen", så man kommer nogenlunde samtidig, er en rigtig dårlig strategi her.
7
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf tron » 11. feb 2021, 12:25

DenGrimmeHelling skrev:
Santa skrev:I øvrigt, de fleste gange jeg i min ungdom har faket orgasme (hvilket ikke var ofte), så var det fordi jeg var havnet i kanen med en virkelig dårlig elsker. Så dårlig at jeg ikke gad at guide, men bare skulle have det overstået. De mænd virkede i øvrigt heller ikke særlig oplyste om sex, om kvindens krop eller lod til at ville andet end “pind i hul, derudaf”.


Kvinder faker jo af alle mulige grunde. Jeg har for eksempel aldrig faket under et dårligt knald, fordi jeg egentlig er ligeglad med mandens følelser, når han tydeligvis også er ligeglad med min tilfredsstillelse. Jeg har til gengæld faket med mænd, hvor jeg egentlig ikke syntes, sexen var dårlig og hvor det var tydeligt, at de gerne ville give mig orgasme. Jeg syntes, de havde "fortjent" det eller whatever, og jeg havde som sagt også nogle mærkelige idéer om, at hvis jeg gerne ville være god i sengen, så skulle sex først og fremmest skulle være en succesoplevelse for HAM. Nogle gange har det også været sådan noget med, at han har forsøgt at få mig til at komme i en stiv klokketime og til sidst har jeg bare faket, fordi jeg ikke orkede presset længere.

Meget har ændret sig med alderen, og jeg har ikke faket en orgasme siden jeg fik min første rigtige orgasme sammen med en partner. Men da jeg var yngre? Åh jo, mange gange - og hvis en mand har haft et almindeligt antal sexpartnere, så er det meget sandsynligt, at mindst én kvinde har faket en orgasme sammen med ham. Det kan vi jo regne ud alene ud fra den meget høje andel af kvinder, der indrømmer, at de har faket orgasmer, i alle undersøgelser, jeg nogensinde har læst om emnet.

Alligevel er der sjovt nok næsten aldrig nogen mænd, der mener, at kvinder har faket sammen med dem, når man spørger. Dét burde da også sige noget om, hvad mænd kan og ikke kan vurdere i forhold til ægtheden af kvinders orgasmer. Jeg skal ikke udelukke, at nogle mænd kan kende forskel på en ægte orgasme og en fake, når de har haft den samme partner i lang tid, men jeg vil uden tøven vove den påstand, at det er et lille mindretal.

Er enig med hvad du siger, jeg tror også det er lille mindretal og de grunde du angiver, giver god mening. Men det som jeg er imod er, at fordi det er et lille mindretal, så at påstår at det også gælder for den som man debatter med og som man ikke kender, som om det var et faktum. Dvs at alene det, at det er en mand som udtalelser sig er diskvalificeret på forhånd til at være troværdig i debatten.

Det er det som jeg regerer imod, altså "mandehadet" eller måske mere korrekt fordommene og generaliseringen.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf Sangius » 11. feb 2021, 12:52

tron skrev:
Vi to har nok et forskellig syn på sex, og formentlig også på kærlighed og parforhold, men du kan trøste dig med at du har flertallet i dag på din side. Jeg har bare en radikal anderledes og nok meget mere gammeldags på den gode måde, forhold til hvad sex, kærlighed og parforhold er og betyder.


Og hvad er så mit syn på sex, og på kærlighed og parforhold?

Dude. Come on. Jeg siger bare, igen, at mænds info på området altid vil være secondhand, og at ærlighed omkring opnåelsen af orgasme desværre ikke er lige til for rigtig, rigtig mange kvinder. Derfor må man altså af nødvendighed tage mænds erfaringer om emnet med et gran salt.
Det ikke sagt, at der selvfølgelig ikke er mænd derude, som har noget brugbart erfaring - men det ER altså bare forbundet med en stor risiko for fejlinformation og bøjede sandheder.
10
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf Kaffe » 11. feb 2021, 13:09

Findes der mandlige sexologer, der også har kvinder som klienter?
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2090
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1191

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf Dawwty » 11. feb 2021, 23:31

Sangius skrev:
tron skrev:
Vi to har nok et forskellig syn på sex, og formentlig også på kærlighed og parforhold, men du kan trøste dig med at du har flertallet i dag på din side. Jeg har bare en radikal anderledes og nok meget mere gammeldags på den gode måde, forhold til hvad sex, kærlighed og parforhold er og betyder.


Og hvad er så mit syn på sex, og på kærlighed og parforhold?

Dude. Come on. Jeg siger bare, igen, at mænds info på området altid vil være secondhand, og at ærlighed omkring opnåelsen af orgasme desværre ikke er lige til for rigtig, rigtig mange kvinder. Derfor må man altså af nødvendighed tage mænds erfaringer om emnet med et gran salt.
Det ikke sagt, at der selvfølgelig ikke er mænd derude, som har noget brugbart erfaring - men det ER altså bare forbundet med en stor risiko for fejlinformation og bøjede sandheder.

Jeg læser hans protest som mere rettet imod generaliseringen. Jeg må medgive at hvis kvinder blev omtalt af mænd, på samme måde, så var der et ramaskrig.

Når det er sagt, så mener jeg du har ret, men kan godt forstå hvorfor det føles ubehageligt at få at vide at verden i soveværelset ikke er som man troede.

Husk at du rammer deres selvopfattelse og nu får dem til at tvivle på deres egen evner i sengen.
1
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf tron » 12. feb 2021, 07:43

Sangius skrev:
tron skrev:
Vi to har nok et forskellig syn på sex, og formentlig også på kærlighed og parforhold, men du kan trøste dig med at du har flertallet i dag på din side. Jeg har bare en radikal anderledes og nok meget mere gammeldags på den gode måde, forhold til hvad sex, kærlighed og parforhold er og betyder.


Og hvad er så mit syn på sex, og på kærlighed og parforhold?

Dude. Come on. Jeg siger bare, igen, at mænds info på området altid vil være secondhand, og at ærlighed omkring opnåelsen af orgasme desværre ikke er lige til for rigtig, rigtig mange kvinder. Derfor må man altså af nødvendighed tage mænds erfaringer om emnet med et gran salt.
Det ikke sagt, at der selvfølgelig ikke er mænd derude, som har noget brugbart erfaring - men det ER altså bare forbundet med en stor risiko for fejlinformation og bøjede sandheder.


Det sidste er jo svært er være uenig i, hvis man mener at man taler med andre i en debat som laveste fællesnævner. Men det er jeg så også uenige I er ok.

Tage mænds erfaringer om emnet, uanset hvilket emnet med et gran salt, er kønsdiskriminerende, på samme måde som at tage kvinder erfaringer et emne, uanset emnet, med et gran salt.

Alle mennesker erfaringer tæller uanset hvilket emne og uanset af deres køn, alder, race, religion eller politisk ståsted. Derfor er jeg dybt uenig i holdningen bag, at tage mænds erfaringer med et grand salt.
0
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf tron » 12. feb 2021, 07:45

Dawwty skrev:
Sangius skrev:
tron skrev:
Vi to har nok et forskellig syn på sex, og formentlig også på kærlighed og parforhold, men du kan trøste dig med at du har flertallet i dag på din side. Jeg har bare en radikal anderledes og nok meget mere gammeldags på den gode måde, forhold til hvad sex, kærlighed og parforhold er og betyder.


Og hvad er så mit syn på sex, og på kærlighed og parforhold?

Dude. Come on. Jeg siger bare, igen, at mænds info på området altid vil være secondhand, og at ærlighed omkring opnåelsen af orgasme desværre ikke er lige til for rigtig, rigtig mange kvinder. Derfor må man altså af nødvendighed tage mænds erfaringer om emnet med et gran salt.
Det ikke sagt, at der selvfølgelig ikke er mænd derude, som har noget brugbart erfaring - men det ER altså bare forbundet med en stor risiko for fejlinformation og bøjede sandheder.

Jeg læser hans protest som mere rettet imod generaliseringen. Jeg må medgive at hvis kvinder blev omtalt af mænd, på samme måde, så var der et ramaskrig.

Når det er sagt, så mener jeg du har ret, men kan godt forstå hvorfor det føles ubehageligt at få at vide at verden i soveværelset ikke er som man troede.

Husk at du rammer deres selvopfattelse og nu får dem til at tvivle på deres egen evner i sengen.

Det har ikke noget med mig eller "verden i soveværelset" at gøre, men det har i den grand noget med generaliseringen og at påstå at andres erfaringer eller opfattelser er ringere baseret på køn, det er kønsdiskriminerede intet minder end.
0
pixienic
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. dec 2020, 15:12
Kort karma: 24
Likede indlæg: 482

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf pixienic » 12. feb 2021, 07:50

tron skrev:
Dawwty skrev:
Sangius skrev:
tron skrev:
Vi to har nok et forskellig syn på sex, og formentlig også på kærlighed og parforhold, men du kan trøste dig med at du har flertallet i dag på din side. Jeg har bare en radikal anderledes og nok meget mere gammeldags på den gode måde, forhold til hvad sex, kærlighed og parforhold er og betyder.


Og hvad er så mit syn på sex, og på kærlighed og parforhold?

Dude. Come on. Jeg siger bare, igen, at mænds info på området altid vil være secondhand, og at ærlighed omkring opnåelsen af orgasme desværre ikke er lige til for rigtig, rigtig mange kvinder. Derfor må man altså af nødvendighed tage mænds erfaringer om emnet med et gran salt.
Det ikke sagt, at der selvfølgelig ikke er mænd derude, som har noget brugbart erfaring - men det ER altså bare forbundet med en stor risiko for fejlinformation og bøjede sandheder.

Jeg læser hans protest som mere rettet imod generaliseringen. Jeg må medgive at hvis kvinder blev omtalt af mænd, på samme måde, så var der et ramaskrig.

Når det er sagt, så mener jeg du har ret, men kan godt forstå hvorfor det føles ubehageligt at få at vide at verden i soveværelset ikke er som man troede.

Husk at du rammer deres selvopfattelse og nu får dem til at tvivle på deres egen evner i sengen.

Det har ikke noget med mig eller "verden i soveværelset" at gøre, men det har i den grand noget med generaliseringen og at påstå at andres erfaringer eller opfattelser er ringere baseret på køn, det er kønsdiskriminerede intet minder end.


Men vi ser nu engang forskellige ud forneden i kraft af vores køn. Og eftersom vi har to vidt forskellige organer, så er det bare ret upassende at udtale sig skråsikkert om, hvad der føles godt på modpartens organ, eller hvordan man i virkeligheden skal tilgå det. Der må ejeren alt andet lige have det sidste ord og have lov til at sige "sådan forholder det sig ikke, og det ved jeg simpelthen mere om end du gør på mit køns vegne".
5
pinkmoon
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 187
Likede indlæg: 6762

Re: Sex er bygget på en løgn

Indlægaf pinkmoon » 12. feb 2021, 08:51

tron skrev:Det har ikke noget med mig eller "verden i soveværelset" at gøre, men det har i den grand noget med generaliseringen og at påstå at andres erfaringer eller opfattelser er ringere baseret på køn, det er kønsdiskriminerede intet minder end.


... Og det er intet mindre end respektløst at bruge tid på at diskuterer det i en meget personlig tråd.
2

Tilbage til "Forhold og sex"