Mænd og prævention

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Mænds forhold til brug af kondomer (din erfaring)

Alle mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
5
3%
De fleste mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
10
6%
Halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
14
8%
Under halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
9
5%
Næsten ingen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
43
26%
Ingen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
12
7%
Jeg har hørt undskyldningen med "jeg kan ikke komme med kondom på"
45
27%
Jeg har ikke hørt undskyldningen med "jeg kan ikke komme med kondom på"
30
18%
 
Afgivne stemmer: 168
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Vixen » 2. feb 2016, 21:08

Ingen af de mænd, jeg har været sammen med, tog kondomet på af eget initiativ. Det er ikke så mange igen, men ikke desto mindre er det påfaldende.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Mænd og prævention

Indlægaf HappyPaww » 2. feb 2016, 21:13

Så vidt jeg husker, ville langt de færreste bruge gummi - de fleste spurgte til p piller. Jeg er ikke for hellig selv (desværre), så jeg insisterede ikke på det altid - og ellers lod jeg mig nemt overtale...

Deres og min egen undskyldning bar oftest at der ikke var et kondom tilgængeligt, eller at se en jo var så meget bedre uden, og nu var jeg jo på p piller :rulle: Har heldigvis aldrig været i uplanlagt gravid, men har dog haft klamydia en gang :(
1
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 21:13

Novella skrev:Jeg mangler 'Aarj, jeg kan slet ikke få den op at stå med kondom på' hvilket cirka har gjort sig gældende for 97 % af de over 30-årige jeg har knaldet. De unge har fint kunnet holde den stiv.

Ha! Damn you autocamper *ja autocamper...Det rettede den også selv*

Jeg købte fuldstændigt kontorudgaven. "Ja, godt nok har jeg ikke hørt det før. Men tørt, ubehageligt, kedeligt, pligtdrevet - det giver da god nok mening som kondomsammenligning."
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Novella » 2. feb 2016, 21:15

adagio skrev:
Novella skrev:Jeg mangler 'Aarj, jeg kan slet ikke få den op at stå med kondom på' hvilket cirka har gjort sig gældende for 97 % af de over 30-årige jeg har knaldet. De unge har fint kunnet holde den stiv.

Ha! Damn you autocamper *ja autocamper...Det rettede den også selv*


Hm, jeg syntes ellers kontor var meget fint slang for kondom. Det er i øvrigt farligt at vælge et stort primtal i en procentopdeling af de mænd man har været sammen med. Eller det kommer selvfølgelig an på hvilke signaler man vil sende.

Jeg skal henlede opmærksomheden på, at det desuden er aldersopdelt. Hvor stort et procentuelt primtal jeg kan hæfte på de under-30-årige skal vi slet ikke komme ind på. Men de har været bedre til at bruge gummi.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Rapfisk » 2. feb 2016, 21:16

Jeg er som kvinde heller ikke vild med kondomer - de lugter, er ubehagelige og tager nogle gange lidt af spontaniteten.

Men altså, det er da for intet at regne mod kønssygdomme og uplanlagt graviditet.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Novella » 2. feb 2016, 21:17

Spasserinde skrev:
Novella skrev:Jeg mangler 'Aarj, jeg kan slet ikke få den op at stå med kondom på' hvilket cirka har gjort sig gældende for 97 % af de over 30-årige jeg har knaldet. De unge har fint kunnet holde den stiv.

Ha! Damn you autocamper *ja autocamper...Det rettede den også selv*

Jeg købte fuldstændigt kontorudgaven. "Ja, godt nok har jeg ikke hørt det før. Men tørt, ubehageligt, kedeligt, pligtdrevet - det giver da god nok mening som kondomsammenligning."

Freudian slip. Tidligere havde jeg enkeltmandskontor. Nu sidder jeg bag en glasvæg. Akkeja. Men den er lydtæt!
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Muspel » 2. feb 2016, 21:25

Jo ældre jeg er blevet, desto flere af dem, jeg har knaldet har selv fundet det frem.

OM det er fordi at mænd bliver mere modne med alderen, eller om det er fordi, de tager en risikovurdering og tænker '34 år uden børn- det skal jeg sku ikke risikere' det ved jeg ikke. :-D
3
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Torn » 2. feb 2016, 21:27

Mænds forhold til brug af kondomer og prævention er nederen. Så kort kan det vist siges.
4
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Mænd og prævention

Indlægaf LaScrooge » 2. feb 2016, 21:31

Jeg kan huske TO sexpartnere, som af sig selv tog kondomet på og hvor det var totalt indforstået, at der aldrig skulle være usikker sex.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19041

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Flora » 2. feb 2016, 21:36

Jeg er altså lidt overrasket over hvor mange der oplever mænd der prøver at undgå kondomet. Langt de fleste mænd jeg har været sammen med, har taget det på helt af sig selv. Det har ikke virket som om de overhovedet har overvejet at lade være. Jeg må have været heldig :gruble:
3
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 22:07

Dikus skrev:Her blev "budskabet" slørret af visheden om, at hvis jeg gik med til sex uden kondom, så var jeg nok ordentligt beskyttet. Og total sikkerhed om, jeg ikke havde kønssygdomme.

Jeg tror mange mænd, kan nedjustere risikoen. Præcis som man kan høre, de gør, når det kommer til at fraskrive sig ansvaret for et barn, der er undfanget som følge af sex uden kondom: Det MÅ hun da selv have sørget for! Hun VED jo, det er hende, der bliver enlig mor eller får en abort :cool:


Kan I lige se følgende indlæg fra Spasserinden: "Hej Jubii-debat. Jeg føler mig bare så snydt! For et par måneder siden dyrkede jeg sex med en fyr uden kondom. Siden han ikke selv tog kondomet frem, antog jeg at han var steriliseret. Jeg har ikke holdt øje med min menstruation de sidste par måneder, da jeg selvfølgelig antog, at HAN ville følge op, hvis der var nogen risiko. Nu er det for sent til en abort! Jeg føler mig bare så taget ved næsen. Føler bare, at jeg ingen kontrol har over mit liv."

Nej, vel?
18
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Velvet-Goldmine » 2. feb 2016, 22:12

Spasserinde skrev:Kan I lige se følgende indlæg fra Spasserinden: "Hej Jubii-debat. Jeg føler mig bare så snydt! For et par måneder siden dyrkede jeg sex med en fyr uden kondom. Siden han ikke selv tog kondomet frem, antog jeg at han var steriliseret. Jeg har ikke holdt øje med min menstruation de sidste par måneder, da jeg selvfølgelig antog, at HAN ville følge op, hvis der var nogen risiko. Nu er det for sent til en abort! Jeg føler mig bare så taget ved næsen. Føler bare, at jeg ingen kontrol har over mit liv."

Nej, vel?


Det indlæg kan du lige copypaste ned i tråden om juridisk abort i K&S :gogo:

EDIT: Den hedder så "Ufrivillig far"
2
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Mænd og prævention

Indlægaf JoyNips » 3. feb 2016, 06:47

Torn skrev:Mænds forhold til brug af kondomer og prævention er nederen. Så kort kan det vist siges.


Jeg er voldsomt uenig.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Wizzze » 3. feb 2016, 07:04

Måske er man bare præget af alle de aids/husk gummi kampagner der kørte i 80érne, da de første seksuelle erfaringer blev gjort :gruble: Men jeg har altid brugt kondom, når der er startet noget med en ny. Synes det er naturligt, og det rigtige for begge parter.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Annione » 3. feb 2016, 07:24

1 ud af 16 mænd jeg har knaldet, tog frivilligt kondom på. 1!
1

Tilbage til "Forhold og sex"