Kvinder der har snydt sig til graviditet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Kender du til nogen der har snydt med præventionen for at blive gravid uden mandens vidende?

Ja, det har jeg selv gjort! (One night stand)
0
Ingen stemmer
Ja, det har jeg selv gjort! (fling/b-venner)
0
Ingen stemmer
Ja, det har jeg selv gjort!(fast forhold)
1
1%
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (one-night stand)
0
Ingen stemmer
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (one-night stand)
6
4%
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (fling/b-venner)
3
2%
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (fling/b-venner)
5
3%
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (fast forhold)
22
13%
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (fast forhold)
16
9%
Nej!
117
69%
 
Afgivne stemmer: 170
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 639
Likede indlæg: 8741

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf englishchannel » 2. feb 2016, 20:08

Hvor går grænsen for snyd egentlig? Selvfølgelig er der klokkeklare tilfælde med faste parforhold, hvor kvinden skyller p-pillerne ud, og lignende. Men hvis en kvinde møder en mand i byen, de knalder uden at tale om prævention, og hun derefter bliver gravid og beholder det, har hun så snydt ham? Bare som eksempel.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Skralde » 2. feb 2016, 20:19

Nej, det kender jeg ingen der har.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Hunkat » 2. feb 2016, 20:22

englishchannel skrev:Hvor går grænsen for snyd egentlig? Selvfølgelig er der klokkeklare tilfælde med faste parforhold, hvor kvinden skyller p-pillerne ud, og lignende. Men hvis en kvinde møder en mand i byen, de knalder uden at tale om prævention, og hun derefter bliver gravid og beholder det, har hun så snydt ham? Bare som eksempel.


For mig handler det om hensigt. Det er selvfølgelig også stort set umuligt at 'bevise' men i min optik handler det om, om at have sex med det formål at blive gravid, med eller uden partnerens accept, uanset hvordan det så er forgået. Hvis man ikke ellers har tanker om at få børn men bliver gravid ved uheld eller forglemmelse eller på trods af beskyttelse så er man 'renset' i mine øjne, langt hen af vejen i hvert fald.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
DollsLiveForever
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 20:57
Kort karma: 13
Likede indlæg: 102

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf DollsLiveForever » 2. feb 2016, 20:23

englishchannel skrev:Hvor går grænsen for snyd egentlig? Selvfølgelig er der klokkeklare tilfælde med faste parforhold, hvor kvinden skyller p-pillerne ud, og lignende. Men hvis en kvinde møder en mand i byen, de knalder uden at tale om prævention, og hun derefter bliver gravid og beholder det, har hun så snydt ham? Bare som eksempel.


I dit andet eksempel, nej det er ikke at snyde sig til graviditet. Det er resultatet af at knalde uden beskyttelse. Hvis man ikke taler om prævention og ikke bruger det, så må man vel gå ud fra at det kan resultere i graviditet og følgende et barn.
Senest rettet af DollsLiveForever 2. feb 2016, 20:26, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Juki » 2. feb 2016, 20:26

Jeg kender, så vidt jeg ved, ikke nogen der har snydt sig til en graviditet.

Og hvis jeg gjorde kommer det heller ikke mig ved.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 639
Likede indlæg: 8741

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf englishchannel » 2. feb 2016, 20:33

JessicaD skrev:
englishchannel skrev:Hvor går grænsen for snyd egentlig? Selvfølgelig er der klokkeklare tilfælde med faste parforhold, hvor kvinden skyller p-pillerne ud, og lignende. Men hvis en kvinde møder en mand i byen, de knalder uden at tale om prævention, og hun derefter bliver gravid og beholder det, har hun så snydt ham? Bare som eksempel.


Nej, det synes jeg ikke. Det ville være lige så fjollet som at sige, at manden havde snydt kvinden til at blive gravid.

Jeg har egentlig lidt svært ved at huske, om jeg selv har nævnt kondomet, eller om fyrene bare har fundet det frem, men jeg gætter på ca 50/50. De fleste har dog givet meget udtryk for, at de stolede meeeget på mig, og at jeg virkede som en, der ikke knaldede rundt og fejlede alt muligt, så de ville gerne smide det. WTF! :wacko: Jeg har altid nægtet at gøre det uden kondom, med mindre jeg kendte fyren godt, og jeg fatter ikke, at så mange mænd er ligeglade. "Jamen hun sagde, at hun var på p-piller". Hov hov. Du har kendt damen i 5 timer. Hvorfor lægger man sådan en vigtig ting i hænderne på en TOTALT fremmed person?! Ej, jeg fatter det ikke. :ad!:

Jeg havde en veninde, som synes, at det var så flot at mig, at jeg bare sagde til fyrene, at de skulle tage kondom på. Det turde hun ikke selv. Hendes præmie for det var kønsvorter, som hun var til lægen med adskillige gange for at få væk, uden det vist helt lykkedes.


Ved det markerede kan jeg så godt mistænke, at det i virkeligheden i mange tilfælde er "Hun stoppede mig ikke inden jeg stak den ind, så derfor gik jeg ud fra, at hun tog p-piller..." mere end en decideret dialog, der har fundet sted.

Jeg ved ikke, om en stor del mænd bare har svært ved at forholde sig til den kvindelige reproduktion, og derfor tager p-piller, fortrydelsespiller og abort som en større selvfølge end det er, og at disse situationer derfor opstår. For jeg synes egentlig, at det er skræmmende hvor mange ellers ressourcestærke og fornuftige mænd, der overlader alt ansvar til kvinden. Det må jo et eller andet sted bunde i, at de ikke selv anser det som en så stor gene som det i praksis er/kan være.
4
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7496
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1764
Likede indlæg: 24532

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Moxy-lady » 2. feb 2016, 20:37

JessicaD skrev:Hvor mange af de fyre, som var med i den udsendelse i går havde i øvrigt selv taget ansvar og brugt kondom? Den ene havde i hvert fald ikke, men jeg kan ikke huske med de to andre. Jeg kan godt se, at det er en dum situation for dem, men omvendt er jeg også dybt forarget over, at de sidder og whiner over en ting, som de udmærket godt ved er en stor risiko, når man knalder en fremmed kvinde uden beskyttelse.


Den ene af fyrene pissede mig i hvert fald ret meget af, og lå -imo - som han havde redt. Han havde ikke spurgt om noget og "kunne ikke knalde med kondom" så han "gik ud fra at hun var beskyttet". Da hun dagen efter fortalte ham at hun ikke var på p-piller, købte han meget sødt og omsorgsfuldt fortrydelsespiller til hende. Han virkede i mine øjne virkelig som en douche.

I forhold til hvornår en kvinde har snydt er jeg enig med hunkat - det er intentionen der er afgørende. Men det er selvfølgelig svært for alle andre end kvinden selv at vide, med mindre hun har fortalt en anden det.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Fru Sunshine » 2. feb 2016, 20:39

Ikke så vidt jeg ved, men jeg kender en mand, der hårdnakket påstår, at hans tre udenomsknaldsbørn er blevet til, fordi elskerinden snød med præventionen. Det tror jeg så ikke en skid på, da jeg kender flere, han har knaldet, der alle som en fortæller, at han nægtede at bruge noget.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Sevii » 2. feb 2016, 20:43

Næ. Det gør jeg ikke. Men hvor fedt er det også at få et barn med en mand der ikke selv ønsker det?
4
:banan: :banan:
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 103
Likede indlæg: 4891

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Patience » 2. feb 2016, 20:43

Min veninde da jeg gik i gymnasiet blev gravid med vilje. Hendes kæreste troede hun tog p-piller, men hun smed dem ud. Hun var generelt virkelig en ung kvinde med mange problemer og hun havde ret svært ved at finde sin plads i livet.
Hun var 17 og hendes kæreste 19 såvidt jeg husker. Han var alletiders søde fyr og han fortjente absolut ikke den behandling hun gav ham.
Hun fortalte mig selv, at graviditeten var med vilje, og at hendes kæreste troede det var et uheld.
Jeg kan huske, at jeg var meget forarget, og at jeg alvorligt tænkte på at fortælle ham det. Men hun var højgravid på det tidspunkt, og jeg turde ikke rigtig blande mig i noget, der alligevel ikke kunne gøres ugjort.
De gik fra hinanden da deres datter var 2 ca. men han vedblev at være en langt langt bedre forældre end hun nogensinde blev.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7496
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1764
Likede indlæg: 24532

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Moxy-lady » 2. feb 2016, 20:44

Fru Sunshine skrev:Ikke så vidt jeg ved, men jeg kender en mand, der hårdnakket påstår, at hans tre udenomsknaldsbørn er blevet til, fordi elskerinden snød med præventionen. Det tror jeg så ikke en skid på, da jeg kender flere, han har knaldet, der alle som en fortæller, at han nægtede at bruge noget.


Jeg synes virkelig at denne historie går igen og igen: At mænd "føler sig snydt" (bevidst) af en kvinde, når de alligevel selv nægter at bruge beskyttelse. Jeg synes virkelig at det er topmålet af dårlig stil - og det er sådanne mænd jeg frygter vil stå for størstedelen af (eventuelle) juridiske aborter, og så synes jeg bare at der er snak om ansvarsfralæggelse og egoisme.
8
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 639
Likede indlæg: 8741

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf englishchannel » 2. feb 2016, 20:51

Ved nærmere eftertanke har jeg det egentlig sådan, at jeg ikke synes, at man kan tale om at være blevet snydt, hvis der ikke har været en forventningsafstemning mht. prævention, uanset hvad kvindens (eller teoretisk set mandens) intention så er. Så længe manden ikke inden samlejet har givet udtryk for ikke at ønske en graviditet, kan kvinden jo sådan set ikke vide bedre end at han også er indforstået med det mulige udfald.

Man kan ikke som udgangspunkt stole på, at andre har samme prioriteter og forventninger som en selv. Derfor har man et ansvar for selv at forventningsafstemme inden et knald.
5
JoyNips
Indlæg: 12112
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34065

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf JoyNips » 2. feb 2016, 20:57

Jeg kender to fyre, der er blevet snydt til at blive fædre, men heldigvis ingen kvinder, der har snydt nogen eller som jeg kunne mistænke for at have snydt. Sådanne ville jeg også have meget lidt respekt for og jeg ville ikke ønske deres selskab.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Myresluger » 2. feb 2016, 20:59

Jeg kendte en der blev far efter et one night stand - hun havde saggt at hun var på P-Piller. og oven i det ville hun ikke lade ham have kontakt med barnet... men pengene ville hun gerne have
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Vixen » 2. feb 2016, 20:59

Moxy-lady skrev:
JessicaD skrev:Hvor mange af de fyre, som var med i den udsendelse i går havde i øvrigt selv taget ansvar og brugt kondom? Den ene havde i hvert fald ikke, men jeg kan ikke huske med de to andre. Jeg kan godt se, at det er en dum situation for dem, men omvendt er jeg også dybt forarget over, at de sidder og whiner over en ting, som de udmærket godt ved er en stor risiko, når man knalder en fremmed kvinde uden beskyttelse.


Den ene af fyrene pissede mig i hvert fald ret meget af, og lå -imo - som han havde redt. Han havde ikke spurgt om noget og "kunne ikke knalde med kondom" så han "gik ud fra at hun var beskyttet". Da hun dagen efter fortalte ham at hun ikke var på p-piller, købte han meget sødt og omsorgsfuldt fortrydelsespiller til hende. Han virkede i mine øjne virkelig som en douche.

I forhold til hvornår en kvinde har snydt er jeg enig med hunkat - det er intentionen der er afgørende. Men det er selvfølgelig svært for alle andre end kvinden selv at vide, med mindre hun har fortalt en anden det.


Det der med at han købte fortrydelsespiller - hvilket de i øvrigt gjorde sammen, efter at have spist brunch, så vidt jeg husker - hvorfor stejler du over det? Det kan jeg ikke lige se.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Forhold og sex"