Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Hvas synes du om kondomer?

Kvinde: Sex er bedre med kondom.
3
2%
Kvinde: Sex er lige godt med og uden kondom
24
20%
Kvinde: De er et nødvendigt onde, når anden prævention ikke er aktuel
61
50%
Kvinde: Jeg bryder mig ikke om dem, og vil allerhelst undgå dem.
16
13%
Mand: Sex er bedre med kondom.
1
1%
Mand: Sex er lige godt med og uden kondom
4
3%
Mand: De er et nødvendigt onde, når anden prævention ikke er aktuel
9
7%
Mand: Jeg bryder mig ikke om dem, og vil allerhelst undgå dem.
3
2%
 
Afgivne stemmer: 121
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Luffegås » 4. feb 2016, 11:44

Jeg bruger kun p-piller, men savner godt nok at man ikke har al det grisseri bagefter, men det er så også eneste plus ved dem, at de opsamler sæden. Førhen har de aldrig betydet noget, men i mit nuværende forhold nedsænker det virkelig hans følsomhed helt vildt. Jeg har altid ment det var en myte, men ikke i det her tilfælde.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf fisken80 » 4. feb 2016, 15:19

Jeg har kun brugt det få gange. Jeg var noget uforsigtig i mine vilde tyvere, må jeg erkende. Den ene gang gik kondomet i stykker og forsvandt og jeg var rædselslagen for at det var gledet af oppe i mig og ikke kommet ud, man kan jo få underlivsbetændelse af den slags.... Ok det er måske ikke så sandsynligt, men jeg var ret uerfaren dengang det skete.

Anden gang kunne manden ikke få den op med kondom. Han ville gerne men så snart det kom på faldt begejstringen. Og så sked jeg på sikker sex og gjorde det uden og så ku han godt...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Joe » 4. feb 2016, 19:32

Jeg har det faktisk stramt med kondomer - jeg har en angst for balloner, og kondomer er lidt sammen materiale. Men så længe jeg ikke skal give manden dem på, eller (gys!) give et blowjob, hvor han har kondom på, går det.
For jeg har samtidig ikke lyst til at tage hormoner, så jeg er stoppet med p-piller. Så lige nu hedder det kondom, lige indtil det hedder ingen prævention.
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Pityt » 4. feb 2016, 20:34

Jeg er ikke fan! De generer mine (ultrasarte) slimhinder og de smager ad h... til.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2700

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Kisser » 4. feb 2016, 21:06

Precaseptica skrev:
Smiling_Goat skrev:Ja det ved jeg sguda heller ikke :P .. Jeg er kvinde.

Det er noget med omkredsen.


Øv. Nu håbede jeg lige på at få afklaret, hvorfor jeg halvdelen af gangene er ganske tilfreds med mit køb og den anden halvdel overvejer hvor forkert man egentlig kan producere elastisk gummi.

Men det giver mig da en ide til en forretning. Forestil dig; lidt ligesom en prøvesmagning af øl eller vin......


Jeg vil gerne trumfe din business ide: Tænk på de der ringe, man bruger til at finde den rigtige størrelse på fingerringe!!
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf LadyFox » 4. feb 2016, 21:25

Aima skrev:Okay, altså. Hvis man lavede en blindtest, hvor kvinden ligger klar, ret liderlig og med bind for øjnene, og manden ved knep ét bruger kondom og ved knep to ikke gør og ellers har styr på det der med at dosere glidecreme om nødvendigt, så tror jeg virkelig, det er en forsvindende lille mængde kvinder, der ville kunne mærke forskel. Jeg tror, det er vane og magelighed der dikterer den der forskel, for en pik med et korrekt påsat kondom i korrekt størrelse, er jo i princippet bare en pik med et meget, meget, MEGET tyndt ekstra lag hud. Måske kan der være noget med friktionen, men det kan der jo sådan set også med kondomløse pikke, det kan i begge tilfælde fikses med glidecreme eller håndklæder.

Naturligvis er alle former for allergi og anden intolerance en undtagelse, og naturligvis er debattens kvinder ikke en del af min ovennævnte teori, jeg er overbevist om, vi her på stedet har de allermest sensitive tissekoner af alle, det er nok dem, der har bragt os sammen. Noget intuitivt.

Ej, seriøst nok, jeg propper mig ikke med hormoner og spiral fungerer ikke. Gummi på pikken, jeg kan ikke mærke det (og jeg kan i øvrigt heller ikke se det).

For mig er der flere grunde til at fortrække uden - en del er at jeg kan mærke når fyren kommer uden kondom, det kan jeg ikke med. Glidecreme kan jeg ikke så godt med, konsistensen er klistret på den klamme måde - og jeg skal være ærlig at indrømme jeg ikke er den type der hverken er fanatisk med fjerne hår forneden, og jeg på samme tid ikke styrter ud på toilettet og vasker mig ved endt samleje og glidecreme i evt. hår kan jeg ikke rigtig med.
Jeg er ekstremt sart med lyde og berøring af ting - og kondomer er blandt det der kan tricke det, ikke når jeg røre ved det med underlivet, men når jeg røre ved det med fingrende, og mine hænder kommer også i den retning under samleje.
Jeg bilder mig også ind at jeg kan mærke om forhuden er fri eller ej - men det er jeg ikke sikker på jeg kan i virkeligheden uden for mit hoved.
0
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Slettet bruger » 4. feb 2016, 22:16

Pityt skrev:Jeg er ikke fan! De generer mine (ultrasarte) slimhinder og de smager ad h... til.


Smager?

Altså søde ven. Du skal ikke sluge dem, de virker ikke lige som p-piller, og man kan ikke blive gravid i munden.

Så jeg ved ikke, måske skulle du sige til din ven, at han altså godt må vaske sig en gang imellem hvis det er det, og ikke glemme alt stadset nede på bunden af foldern.
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Pityt » 5. feb 2016, 07:59

eks-Maupassant skrev:
Pityt skrev:Jeg er ikke fan! De generer mine (ultrasarte) slimhinder og de smager ad h... til.


Smager?

Altså søde ven. Du skal ikke sluge dem, de virker ikke lige som p-piller, og man kan ikke blive gravid i munden.

Så jeg ved ikke, måske skulle du sige til din ven, at han altså godt må vaske sig en gang imellem hvis det er det, og ikke glemme alt stadset nede på bunden af foldern.

What? :shock: Jamen jeg troede...!

Eller

Elsker det nedladende forsøg på humor :rulle:
1
What's done in the dark will be brought to the light
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf D.itsen » 5. feb 2016, 08:05

Precaseptica skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg læste også lige en artikel om, at rigtig mange mænd slet ikke har styr på, hvad de skal kigge efter, når de køber kondomer. Så giver det lidt sig selv, at man ikke kan lide dem, synes jeg.


Jeg ved det ikke, så nu spørger jeg: Hvad skal man kigge efter?

Det er diameteren på dem. Mener almindelige kondomer ligger på 54-56 mm, og der findes store på over 60 mm, og mindre på 50 mm. Hvis diameteren ikke er opgivet så find et andet sted at køb kondomer
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf D.itsen » 5. feb 2016, 08:09

GnueN skrev:Jeg er virkelig uheldigt skruet sammen. De store er FOR store og de almindelige er for små og strammer så meget, at det bliver decideret smertefuldt og ikke ret behageligt. Men det kan jo være nødvendigt engang imellem ved pludseligt opståede situationer - og ellers synes jeg egentlig jeg er ret god til at udvælge mig nogle fornuftige og troværdige damer, som jeg kan snakke helt åbent med om, hvornår man sidst er blevet testet og hvad man ellers måtte have med i bagagen, hvis man nu vælger at "smide frakken", blive "eksklusive" eller hvad de unge nu ellers kalder det nu om dage...

Der er 2 mm mellem størrelserne i en spænd på mindst 12 mm(udfra min dårlige hukomeelse) jeg er ret sikker på du kan finde et kondom der har den rette størrelse
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf D.itsen » 5. feb 2016, 08:14

Jeg er ikke fan. Jeg synes de er besværlige og jeg synes de er hårde for mine sarte slimhinder. Men de er bare nødvendige og jeg synes egentlig jeg har været ret god til at insistere på dem. Selvom det da er smuttet ind i mellem

At jeg så er begyndt at have et eller andet for lyden, når de bliver taget på, er meget mærkeligt. Nok fordi det nu er del af de mere kinky lege når der bruges kondom. Ens hjerne er en spøjs ting :-D
Senest rettet af D.itsen 5. feb 2016, 09:04, rettet i alt 1 gang.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf D.itsen » 5. feb 2016, 08:33

GnueN skrev:
D.itsen skrev:Der er 2 mm mellem størrelserne i en spænd på mindst 12 mm(udfra min dårlige hukomeelse) jeg er ret sikker på du kan finde et kondom der har den rette størrelse


Det er ikke lige dét, der er.... øhm... "roden" til mit problem... :blush2:

Ej det er en ting med pasform, I guess? Eller også er jeg bare sart (eller... det ER jeg... lige dernede, i hvert fald). Jeg er slet ikke større eller mindre end de fleste andre, sådan lige umiddelbart - men det er altså ikke fordi jeg ikke har prøvet at finde nogen der passer sådan bare nogenlunde... og dem der så gør, skal jeg piske det meste af byen rundt for at finde. Det er uforholdsvis bøvlet, men - som også nævnt tidligere - nødvendigt en gang imellem... så jeg stocker op med mellemrum - både på gummi og hjernedøde kommentarer fra de dér zit-faced teenagedrenge, der altid sidder bag kassen i Rema 1000 ("Øhøhøh blir' en vild weekend alligevel, hva'?") :træt3:

Jeg går ud fra du har prøvet andet end supermarkedskondomer, ikke? For de er nærmest ens uanset hvad de påstår (eller de var, det er et par år siden, jeg sidst lavede " nu finder vi fandme et kondom der passer. NÅ!"). Men altså har du fundet en type der passer er det jo glimrende
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Tanten » 5. feb 2016, 08:57

Jeg hader og afskyr kondomer, så er det sagt. Og vedkommende, der opfandt kondomer med talkum på - de dur kun til at lave melklister med.

De er et nødvendigt onde, hvis man ikke er beskyttet på anden vis eller ikke kender sin partner, men de er bøvlede, lugter og smager hæsligt og tager noget af nærheden + at manden skal trække sig ud ret hurtigt efter udløsning, hvilket forstyrrer efterspillet.
1
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Precaseptica » 5. feb 2016, 09:00

D.itsen skrev:Det er diameteren på dem. Mener almindelige kondomer ligger på 54-56 mm, og der findes store på over 60 mm, og mindre på 50 mm. Hvis diameteren ikke er opgivet så find et andet sted at køb kondomer


Jeg synes altså det er lige stramt nok, at man forventes at stå der med målebånd. Jeg er jo ikke teenager længere..
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Tanten » 5. feb 2016, 09:02

Aima skrev:Okay, altså. Hvis man lavede en blindtest, hvor kvinden ligger klar, ret liderlig og med bind for øjnene, og manden ved knep ét bruger kondom og ved knep to ikke gør og ellers har styr på det der med at dosere glidecreme om nødvendigt, så tror jeg virkelig, det er en forsvindende lille mængde kvinder, der ville kunne mærke forskel. Jeg tror, det er vane og magelighed der dikterer den der forskel, for en pik med et korrekt påsat kondom i korrekt størrelse, er jo i princippet bare en pik med et meget, meget, MEGET tyndt ekstra lag hud. Måske kan der være noget med friktionen, men det kan der jo sådan set også med kondomløse pikke, det kan i begge tilfælde fikses med glidecreme eller håndklæder.

Naturligvis er alle former for allergi og anden intolerance en undtagelse, og naturligvis er debattens kvinder ikke en del af min ovennævnte teori, jeg er overbevist om, vi her på stedet har de allermest sensitive tissekoner af alle, det er nok dem, der har bragt os sammen. Noget intuitivt.

Ej, seriøst nok, jeg propper mig ikke med hormoner og spiral fungerer ikke. Gummi på pikken, jeg kan ikke mærke det (og jeg kan i øvrigt heller ikke se det).


Jeg kan heller ikke mærke kondum under samleje (på trods af en særdeles sensitiv tissekone), men hele konceptet med at få det på og af i rette tid og overhovedet huske det etc. er træls - når man altså kan tillade sig den luksus at lade være.
0

Tilbage til "Forhold og sex"