Det modsatte køn

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Det modsatte køn

Indlægaf Fruity » 13. jul 2021, 17:03

Er det modsatte køn en del af dit liv? Og i så fald i hvilken form, påvirker det jeres forhold... Digt selv spørgsmål og skriv løs.

Jeg sad og skrev et langt indlæg for at opliste mamdevenner i mit liv. Det går op for mig, jeg har flere af dem end kvinder - og jeg klart deler mere med dem end mine veninder (en veninde undtaget)

Umiddelbart ville jeg ellers have sagt, jeg ikke havde så mange mænd i mit liv. At opliste dem, hvordan de er kommet ind i mit liv og hvilken rolle de har var lidt af en øjenåbner.

Lidt ligesom dengang jeg var overbevist om, jeg ingen sko havde - og kom hjem til en masse sko på række fra entre til stue. Der var lidt flere end de påståede to par :cool:
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Det modsatte køn

Indlægaf JoyNips » 13. jul 2021, 17:20

Spørger du på en lidt kringlet måder om man har venner af det modsatte køn?
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Det modsatte køn

Indlægaf Honningprut » 13. jul 2021, 17:27

Ja, det har jeg da. Både i form af "almindelige" venner, men også gode mandelige kollegaer og den slags. Det ser jeg som noget der helt naturligt.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Det modsatte køn

Indlægaf Fruity » 13. jul 2021, 17:35

JoyNips skrev:Spørger du på en lidt kringlet måder om man har venner af det modsatte køn?



Ha ha. Udfordringen ved at slette et indlæg og skrive noget andet :D

Ja - ikke kollegaer og familie, men venner, man deler ud af sig selv med.

Og hvordan de er kommet ind i jeres liv, harvder/er der seksuelle undertoner, flirt eller andet, der ikke ville være ved en kvinde? Evt. en baggrundshistorie hvor man har haft sex?

Da jeg gennemgik mine venskaber kunne jeg godt se, de ikke havde helt samme platoniske skær som med mine veninder
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Det modsatte køn

Indlægaf Torn » 13. jul 2021, 18:53

Jeg har faktisk ikke rigtigt mandlige venner. Det havde jeg i høj grad, da jeg var barn og ung og ung voksen. Men de er forsvundet i takt med at jeg blev mor. Veninderne er her stadig.

Dog har min mand og jeg en del vennerpar, hvoraf mændene også er nogen jeg holder meget af.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Det modsatte køn

Indlægaf JoyNips » 13. jul 2021, 19:05

Fruity skrev:
JoyNips skrev:Spørger du på en lidt kringlet måder om man har venner af det modsatte køn?



Ha ha. Udfordringen ved at slette et indlæg og skrive noget andet :D

Ja - ikke kollegaer og familie, men venner, man deler ud af sig selv med.

Og hvordan de er kommet ind i jeres liv, harvder/er der seksuelle undertoner, flirt eller andet, der ikke ville være ved en kvinde? Evt. en baggrundshistorie hvor man har haft sex?

Da jeg gennemgik mine venskaber kunne jeg godt se, de ikke havde helt samme platoniske skær som med mine veninder


Ja, jeg har mandlige venner. Ikke så mange som tidligere og nok også af en anden art. I mine yngre dage havde jeg flest mandlige venner og jeg havde knaldet de fleste af dem casually. De fleste af de venskaber er gledet ud med tiden/familie/børn/osv. Tilbage er så i højere grad den mandlige del af vennepar, kolleger etc. Dem har jeg ikke knaldet med. :-D

I hvert fald ikke allesammen.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6141

Re: Det modsatte køn

Indlægaf Contrast » 13. jul 2021, 19:17

Jeg havde flere mandlige venner tidligere, hvor det med flere af dem gled over i noget seksuelt. Set i retrospektiv er det bare aldrig en god idé at blande det sammen, hvis man værdsætter venskabet og gerne vil se det fortsætte på lang sigt. Ingen af de venskaber har så varet ved - nu har jeg til gengæld en god ven som en del af en vennegruppe. Han viste ret tydeligt interesse for mig helt i starten, hvor jeg pænt afslog, men jeg kunne se at han kunne blive en rigtig god ven og det gjorde han også. Kan også tydeligt mærke at han værdsætter venskabet. Hvis grænsen ikke var trukket dengang, og jeg havde rodet mig ud i noget, havde venskabet sandsynligvis ikke varet ved eller været det samme.

Så jeg har generelt det princip at gode venskaber med mænd skal være rent platoniske, for det er så ærgerligt at miste potentielt gode venskaber på at have lidt sex.
3
Inge Færch Schott
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Det modsatte køn

Indlægaf Fruity » 13. jul 2021, 19:25

Af mandlige del af vennepar er der kun en tilbage her. Og han har altid gjort det klart for alle at min eks var den heldigeste i hele vennegruppen - han ringede fem minutter efter offentliggølsen af vores brud for at gentage signal.

Han har dog lovet at opføre sig pænt som altid, når jeg har en kæreste

Jeg tror, han ville gå i panik, hvis jeg en dag tog ham på ordet :lol:
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det modsatte køn

Indlægaf Pølsemix » 13. jul 2021, 19:31

Ja da, jeg har indset at kvinder også er en slags mennesker og med lidt passende afstand får man heller ikke pigelus.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8734
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Det modsatte køn

Indlægaf Artem » 13. jul 2021, 20:25

Jeg har altid været bedre til kvindelige venner end mandlige.
På overfladen har jeg vil altid haft en rimelig lige fordeling, men ud over min bedste ven som også er min svoger og som jeg nu har kendt i 28 år så har jeg aldrig været særlig tæt med andre mænd. Der kan jeg bedre dele ting med kvinder.

I mine yngre år var mine kvindelige venner nærmest alle nogle jeg havde været interesseret i mere med, og hvor vi måske også have startet med at date, men fandt ud af at vi bedre passende sammen som venner, og feks endte som partyvenner der ofte gik i byen sammen i weekenderne osv.
Jeg er bare flyttet for meget sammen med at når der er kommet kærester osv ind i billedet så er det løbet ud i sandet.

Nu om dage har jeg primært 2 kvindelige venner, den ene en noget ældre kvinde som lidt tog mig under sine vinger som ny løber. Hvor man vil kan sige at hun har været min personlige løbetræner. Hun er faktisk løbetræner, men vi har nu altid bare været løbevenner, men en jeg også har delt meget med og i forhold til min kæreste, man kan sige at det faktisk er hendes skyld at jeg i det hele taget har mødt min kæreste.

Så har jeg også en træning og party veninde. Som er startet med at jeg trænede i hendes motionscenter, og så er vi stiller og roligt begyndt med at lave flere og flere ting sammen, og de sidste par år er kæresten og jeg også blevet en del af hendes festgruppe.
Men vi taler også sammen om parforhold osv, ja og hun var jo også en jeg kendte før min kæreste kom ind i billedet, så det har jo også været et emne der da det var nyt og hun har selv en forholdsvis stor udskiftning i fyre...
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
pixienic
Indlæg: 221
Tilmeldt: 28. dec 2020, 15:12
Kort karma: 24
Likede indlæg: 482

Re: Det modsatte køn

Indlægaf pixienic » 13. jul 2021, 21:58

I mine 20’ere havde jeg en hel flok venner, men ud af dem er der kun en enkelt som er hængt ved gennem voksenlivets etablering med faste parforhold, børn osv. ham holder jeg til gengæld også meget af. Vi har snavet på diverse byture og i en singleperiode foreslog han også, at vi knaldede, men det afslog jeg, og han tog det heldigvis pænt.

Ellers er det primært vennepar :)
1
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2107
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 13
Likede indlæg: 1208

Re: Det modsatte køn

Indlægaf Dawwty » 13. jul 2021, 22:29

Contrast skrev:Jeg havde flere mandlige venner tidligere, hvor det med flere af dem gled over i noget seksuelt. Set i retrospektiv er det bare aldrig en god idé at blande det sammen, hvis man værdsætter venskabet og gerne vil se det fortsætte på lang sigt. Ingen af de venskaber har så varet ved - nu har jeg til gengæld en god ven som en del af en vennegruppe. Han viste ret tydeligt interesse for mig helt i starten, hvor jeg pænt afslog, men jeg kunne se at han kunne blive en rigtig god ven og det gjorde han også. Kan også tydeligt mærke at han værdsætter venskabet. Hvis grænsen ikke var trukket dengang, og jeg havde rodet mig ud i noget, havde venskabet sandsynligvis ikke varet ved eller været det samme.

Så jeg har generelt det princip at gode venskaber med mænd skal være rent platoniske, for det er så ærgerligt at miste potentielt gode venskaber på at have lidt sex.

Nej den bedste ven man ikke er platonisk med, ham gifter man sig med :love2:
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Det modsatte køn

Indlægaf TomKah » 14. jul 2021, 05:41

Det har jeg aldrig haft nogensinde. Jeg har min mand som Jeg har været sammen med i 23 år og som selvfølgelig også er min bedste ven, men ellers har jeg kun haft veninder.
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4870

Re: Det modsatte køn

Indlægaf Patience » 14. jul 2021, 06:53

Jeg har aldrig haft venner af hankøn - hverken som barn, ung eller voksen. Det er ikke et bevidst valg, det har bare aldrig været aktuelt. Måske til dels fordi jeg ikke møder ret mange mænd i min hverdag da både mit job og min hobby er udpræget kvinde ting.
Der er dog flere af min kærestes venner jeg sætter stor pris på og taler godt med, men det er ikke nogen jeg ser alene.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7638
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21317

Re: Det modsatte køn

Indlægaf Nesnay » 14. jul 2021, 07:31

Tre af mine bedste venner er mænd. De er homoseksuelle, og jeg er kvinde, så der har af åbenlyse grunde aldrig været seksuelle undertoner :)

Jeg har derudover flere mandlige venner, både homoseksuelle og heteroseksuelle. De fleste af dem ser jeg i selskab med andre - det gælder nu også for mine veninder, jeg fungerer oftest bedst i settings med tre (eller flere). En af de heteroseksuelle mandlige venner (som der aldrig har været alvorlig ment flirt med) ser jeg også nogle gange alene, men så er det fordi, vi fx tager til et arrangement sammen - vi mødes ikke bare for at snakke.

Som yngre havde jeg flere mandlige venner, hvor der også var flirt i luften. Vores bånd i den udvidede vennegruppe gik mest på at feste, og efterhånden som folk er blevet mere etablerede, er det gledet ud. Jeg tror ikke, jeg har venner tilbage, som jeg ser regelmæssigt, hvor der er/har været flirt i luften. Jeg er så heller ikke en særlig flirtende person generelt og er som hovedregel ikke interesseret i forhold, så det har aldrig været et stort problem fra min side, bortset fra et par enkelte venner, der kunne blive temmelig nærgående og ikke forstod en pæn afvisning første gang.
0

Tilbage til "Forhold og sex"