Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Vil du overlade det til manden at spise p-pillen?

Ja, det ville jeg være tryg ved.
33
42%
Ja, men jeg ville tjekke i pakken om han huskede at tage pillerne.
1
1%
Måske.
2
3%
Nogen mænd ja, andre nej.
21
27%
Nej, jeg ville ikke være tryg ved det.
21
27%
 
Afgivne stemmer: 78
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Rapfisk » 5. feb 2016, 22:14

Hvis jeg var bange for graviditet, ville jeg tage min egen p-pille. Better safe than sorry, og to beskytter under alle omstændigheder bedre end én.

Hvis ikke, ville jeg have det fint med, at manden var skyld i eventuelle upsere.

Hvis jeg må blive lidt politisk, forstår jeg ikke, at mænd ikke har det på samme måde, og det er egentlig et fint argument for ikke at indføre juridisk abort. Uønsket graviditet er åbenbart ikke så afskrækkende på mænd som på kvinder, siden det ikke giver dem det samme incitament til at beskytte sig som for kvinder (skåret over en meget bred kam).
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Rapfisk » 5. feb 2016, 22:36

Derudover er jeg væsentligt mere forvirret og glemsom end nogen mand, jeg nogensinde har været sammen med, så set udefra ville jeg stole mere på manden end på kvinden i mine forhold.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Viskelæder » 5. feb 2016, 22:58

Nej, da en graviditet ville være nærmest det værste, jeg kunne forestille mig. Det ville jeg ikke turde lægge i andres hænder.
2
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Sevii » 5. feb 2016, 23:40

Nej, men det handler ikke om jeg ikke stoler på ham. Men jeg kan bare ikke risikere at blive gravid.
1
:banan: :banan:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Aima » 6. feb 2016, 02:19

Jeg har ikke været i fast forhold med nogen, jeg ikke har haft tilstrækkelig tillid til at jeg ville stole på, de kunne bære ansvaret. Hovedet på sømmet er, at jeg derudover ved, at det, såfremt uheldet alligevel skulle være ude, uanset er 100% op til mig selv at afgøre, hvorvidt jeg skal være mor eller ej. Hørte den del også under mandens kontrol, er jeg ikke sikker på, jeg turde løbe risikoen, og jeg undres faktisk over, at så mange mænd stoler blindt på at kvinden har tjek på det hele, når nu de i teorien ikke selv har en skid at skulle have sagt i sidste ende.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Annione » 6. feb 2016, 05:15

Ja, det ville jeg være helt tryg ved.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Hunkat » 6. feb 2016, 07:04

Ikke alle mænd. Men nu er jeg heller ikke one-night typen (ikke fordi der er noget galt med det, det er bare ikke min kop te), så de fyrer jeg går i seng med er faste kærester. Så i den henseende ville jeg være fuldstændig tryg ved at overlade det til ham.

For min personlighed er svaret at gik jeg i seng med en fyr i første omgang så ville jeg stole på at han tog sine piller, ja.
Jeg har stemt at jeg ville stole på nogle gjorde det, for hvis jeg var typen som også havde f.eks. b-venner osv. så ville det helt sikkert ikke være alle jeg bare stolede på tog piller. Det ville jeg nok også selv gøre noget for at beskytte mig.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf JoyNips » 6. feb 2016, 09:04

Ja, min kæreste er en voksen mand med en hjerne. Han er i øvrigt allerede præventionsansvarlig her i huset.

For mig er det her spørgsmål lige så dumt som "tør du lade din mand passe jeres børn?" - æhrm, ja selvfølgelig tør jeg da det?! Hvis jeg havde en mand, jeg ikke havde tillid til ville jeg bytte ham ud med én, jeg kunne have tillid til. Jeg er ikke mor til en 33-årig teenager.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf D.itsen » 6. feb 2016, 09:50

Hvis jeg stolede nok på han til generelt at knalde uden kondom, stoler jeg også nok på ham til at lade ham styre p-pillerne
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Animi » 6. feb 2016, 09:55

For mit vedkommende går det ikke ud på at jeg ikke har tillid til min kæreste, for selvfølgelig har jeg da det. Men det er menneskeligt at fejle, og hvis han ved en fejl kom til at glemme en pille uden at tænke over det, ville det gå udover mig og min krop. Og jeg vil bare gerne selv have det fulde ansvar over min krop.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Muspel » 6. feb 2016, 11:33

Ja - men nok mest fordi jeg ville blive herre-glad for en graviditet - planlagt som uplanlagt :lun:

Mere seriøst så egentligt nej.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Karkluden » 6. feb 2016, 11:50

Allmost_Famous skrev:Nej, på ingen måde. Ikke fordi jeg ikke tror på, at mænd kan huske piller, men fordi det er mig, der står med hovedpinen hvis det glipper.

Sådan har jeg det også. Jeg stoler nærmest blindt på min kæreste, men det er altså bare mig, der står, og er gravid, hvis det lige misser eller naturen laver en upser.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Orchidea » 6. feb 2016, 12:57

Ja, det ville jeg være helt rolig med.

Jeg fik fjernet min livmoder for 3 uger siden, så beskyttelse er ikke aktuelt mere.
0
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Spasserinde » 6. feb 2016, 15:50

Jeg ville ret sikkert ikke.

Jeg føler at en graviditet er så alvorlig en ting, at jeg ikke vil overlade det til andre. For mig er det ikke så meget et spørgsmål om tillid som det er et spørgsmål, om at mennesker ikke er ufejlbarlige. Det er alt for nemt at glemme en p-pille eller få uventet diarré eller opkast eller whatever til jeg ville overlade det til en anden. Oven i det så synes jeg også at den ansvarstagen, jeg oplever fra mænd ift prævention i forvejen er så laissez-faire, at jeg virkeligt ville betænke mig. Og så er mænd bare tit mere risikovillige og mindre detaljeorienterede og mere "det skal nok gå"-agtige i deres tilgang til livet. Det kan være godt ifb med mange ting, men jeg skal helt sikkert ikke have en uplanlagt graviditet på nakken pga ubegrundet optimisme. Hell, med mænds forhold til brugsanvisninger så tør jeg sgu ikke overlade noget så kompleks som hormonstyring til dem.

Jeg ville overlade dem alt muligt andet, men noget som kræver så systematisk og pedantisk indsats og har så store konsekvenser, hvor problemet endda er asymmetrisk fordelt til ulempe for mig - nej.

Så det er vel klassisk økonomisk beslutningstagen hvor man kombinerer alvoren af en uønsket udfald med risikoen for det sker. :)
Senest rettet af Spasserinde 6. feb 2016, 16:05, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Spasserinde » 6. feb 2016, 16:03

Jeg ville i øvrigt foretrække dobbelt beskyttelse. Så hvis begge kunne tage p-piller ville det for mig at se være optimalt.
2

Tilbage til "Forhold og sex"