Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
libertá
Indlæg: 884
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 357

Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf libertá » 2. nov 2021, 21:01

Jeg har altid undret mig over, at næsten alle prostituerede er kvinder. Minus trækkerdrenge, som dog et et fænomen tilknyttet homomiljøet, så her er kunderne også mænd. Det er i øvrigt mit indtryk, at der ikke findes ret mange trækkerdrenge mere. Og de få, der er, sælger sig selv sporadisk på diverse gayapps og homosider. Det er mere en slags lejlighedsvis og frivillig prostitution uden mellemænd, hvor kvindelig prostitution oftere involverer menneskehandel og tvang.

Man hører stort set aldrig om kvinder, der betaler mænd for sex. Jovist findes begrebet gigolo - en mandlig prostitueret, der servicerer kvinder. Så naturligvis kan det forekomme. Men det er sjældent, man hører om det og jeg tvivler på, at det er særligt udbredt. Det kan være, at der er nogle ganske få mandlige prostituerede i Danmark, der kan leve af at sælge sex til kvinder. Men næppe mange.

Man har debatten-panelet mon et bud på, hvorfor prostitution er så almindeligt blandt heteroseksuelle mænd og heller ikke helt ukendt blandt homoseksuelle mænd - men til gengæld nærmest helt usynlig blandt kvinder, hvad enten de er hetero-, bi- eller homoseksuelle?

Mulige svar kunne være (det er en brainstorm fra min side - jeg vil ikke nødvendigvis tages til indtægt for disse holdninger):

- ingen kvinder har svært ved at finde villige mænd?
- kvinder gider ofte ikke bare sex uden følelser?
- mænd er bare nogle sluts, som skal have sex hele tiden og derfor må de betale sig fra det nogle gange, da kvinder ikke kan følge med og opfylde mænds ekstreme sexbehov?
- kvinder går meget op i penge og er derfor udspekulerede og udnytter bevidst mænds behov for sex ved at lokke penge ud af rige mænd?
- mænd er kyniske sexmonstre, der udnytter kvinders behov for penge til at "voldtage" dem med sex, som kvinden egentlig ikke har lyst til?
- det er sværere at være mandlig prostitueret, fordi en fyr ikke kan levere seksuelt hele dagen lang som en kvinde kan. Kun de færreste fyre kan præstere en stådreng i det antal timer, som prostituerede arbejder. Her er det nemmere for kvindelige prostituerede, fordi de bare kan fingere, at de har lyst. Hvor fyrenes mangel på erektion afslører manglende lyst?

Find selv på flere svar, hvis I har andre bud.
Senest rettet af libertá 2. nov 2021, 21:11, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9146
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22079

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Purple Haze » 2. nov 2021, 21:05

Kan kun snakke for mig selv.

Har så meget empati at jeg ikke kan se bort fra den skade man gør på det andet menneske, når man køber deres krop til sex.

Sekundært: kan ikke rigtig forestille mig at en prostitueret ville kunne tilfredsstille mig.
32
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17208

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Allmost_Famous » 2. nov 2021, 21:08

Fore jeg ikke gider have sex med nogen, som gør det for at jeg skal give dem penge :forvirret:
34
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9702

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Tanten » 2. nov 2021, 21:08

Personligt ville jeg intet få ud af at være sammen med en person, der kun havde sex med mig for pengenes skyld, og som i bedste fald var helt ligeglad med mig, i værste fald fandt mig direkte frastødende. Tanken får mig faktisk til at føle mig skamfuld og værdiløs.
31
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Fruity » 2. nov 2021, 21:59

Alt det, de andre kvinder skriver.

Adgangen til villige mænd tæller nul.
1
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7683
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21514

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Nesnay » 2. nov 2021, 22:00

Jeg er i første omgang imod prostitution - jeg mener ikke, at man bør kunne købe sig adgang til sex med andre.

Derudover tænder jeg overhovedet ikke på tanken om at have sex med én, der ikke har lyst til at have sex med mig - tanken er decideret frastødende for mig. Faktisk er den så frastødende, at jeg ser det som et kæmpe turnoff og i praksis diskvalificerende, hvis en potentiel partner tidligere har betalt for sex. Hvis man kan tænde på at have sex med én, der sandsynligvis (eller bare muligvis!) ikke har lyst til én, og som potentielt tager skade af det på sigt, er man næppe kompatibel med mig.

Jeg vil til enhver tid hellere leve uden sex end at have sex med én, der gør det for pengenes skyld og sandsynligvis ikke har lyst. Sex er ikke en ret, man har.

For mig er det derfor overhovedet ikke svært at forstå, at så få kvinder går til prostituerede. Jeg har langt sværere ved at forstå, at så forholdsvis mange mænd kan få sig selv til det.
35
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7683
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 766
Likede indlæg: 21514

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Nesnay » 2. nov 2021, 22:10

Derudover: Selv hvis jeg ikke af princip var inderligt imod prostitution, ville det ikke på nogen måde være relevant for mig. En krop alene tænder mig ikke. Jeg har brug for ping-pong og skal være begejstret for en mands hjerne og personlighed, før jeg overhovedet mærker en tiltrækning. Det har ikke noget med følelser/forelskelse at gøre, men en pæn mand i sig selv gør det ikke for mig.
5
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf kidkomb » 2. nov 2021, 22:13

Jeg er ikke partout imod prostitution, men jeg finder det decideret frastødende, hvis en mand, jeg ellers var romantisk interesseret i, har benyttet sig af en prostitueret. Det siger meget om et menneskes moral at man kan have sex med et andet menneske, der med overvældende sandsynlighed har 0% lyst til at deltage.
15
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf HappyPaww » 2. nov 2021, 22:18

Er helt enig med de andre. Og det er en kæmpe deal breaker for mig i et forhold, hvis modparten har været til prostitueret. Også selvom det var i fortiden ja.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17066
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21318

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Misantropen » 3. nov 2021, 00:32

Jeg har aldrig nogensinde været i en situation hvor jeg har tænkt en prostitueret var svaret. Jeg har brugt de sidste minutter på at komme på et scenarie, hvor jeg ville gå til en prostitueret, men jeg kan ikke komme på noget.

Først og fremmest synes jeg det virker enormt usexet at betale sig fra at nogen skal have sex med mig. Godt for dem hvis de får noget ud af det også, men det er alligevel en barriere og lidt intimiderende. Derudover er der jo ingen garanti for at sexen er pengene værd..

Havde jeg brug for nærhed eller at snakke ville jeg vælge en form for kropsterapeut eller psykolog i stedet.
5
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6454

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Mulan » 3. nov 2021, 08:52

Jeg tror, at det er et udtryk for at en del mænd oplever det som værende deres iboende ret at få sex (uden overhovedet at tænke over det) og de er mere vant til ikke at tage hensyn ift. deres egen lyst end kvinder er.
En del mænd har ud fra denne device også en tendens til at prøve at købslå om en kvinde/sex.

"nu har jeg jo købt en drink til dig.." "Men nu har jeg jo gjort X, så må du også gøre Y" "nu har jeg jo opført mig anstændigt overfor dig, så burde vi knalde" osv..

#notallmen bla, bla, bla.
18
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Grissebassen
Indlæg: 1991
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3438

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Grissebassen » 3. nov 2021, 09:25

Jeg har da engang i mine singledage tænkt tanken, at det ville være nemmere at købe sig til sex, end at skulle gå igennem x-antal langt fra tilfredsstillende one night stand for at finde en mand, der havde bollevenpotentiale.
Men ville aldrig gøre alvor af det, fordi jeg er fint i stand til at sætte mine lyster til side for ikke at bidrage til en industri, som jeg synes er dybt forkastelig. Man kan så stille sig undrede overfor, hvorfor nogle mænd, synes at deres sexuelle tilfredsstillelse er vigtigere end menneskehandel og tvang. Det gad jeg egentlig godt vide.
7
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Fruity » 3. nov 2021, 09:57

DenGrimmeHelling skrev:Der i øvrigt en feministiske joke, der hedder, "God, give me the confidence of a mediocre white dude." Den er sat på spidsen og den er polemisk, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at der lidt er noget om det, når middelmådige mænd har langt nemmere ved at overbevise sig selv om, at luderen selvfølgelig nyder det lige så meget som ham. Den slags selvbedrag tror jeg middelmådige kvinder har langt sværere ved at mønstre, hvis de betaler en mand for sex.



Det er jo hendes frie valg - så vil hun gerne. Logik slut
2
abcd
Indlæg: 6370
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10444

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf abcd » 3. nov 2021, 10:06

DenGrimmeHelling skrev:Der i øvrigt en feministiske joke, der hedder, "God, give me the confidence of a mediocre white dude." Den er sat på spidsen og den er polemisk, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at der lidt er noget om det, når middelmådige mænd har langt nemmere ved at overbevise sig selv om, at luderen selvfølgelig nyder det lige så meget som ham. Den slags selvbedrag tror jeg middelmådige kvinder har langt sværere ved at mønstre, hvis de betaler en mand for sex.


Jeg tror ikke det handler om at man tror på hun nyder det lige så meget som man selv gør.

Jeg har aldrig brugt prostituerede, men jeg har været på stripklub en håndfuld gange i mit liv. Konceptet der er at man sætter sig ved et bord med sine venner, og så kommer de unge, smukke kvinder ned og taler med en - og prøver at sælge overpriced drinks og lap dances. Alle ved jo hvorfor de er der, men det ændrer bare ikke på at hvis en ung, smuk kvinde smiler og virker interesseret i mig, så udløser det en eller anden form for belønning i min hjerne. Det føles overordentligt rart. Også selv om jeg selvfølgelig 100% forstår at det er skuespil. Og ja, det virker sikkert ynkeligt for kvinder, men sådan er min hjerne altså skruet sammen.

På samme vis er jeg sikker på at jeg kunne have glæde af en prostitueret. Jeg har ofte været fristet til det. Jeg ville i givet fald vælge en voksen kvinde - 25+ - der talte flydende dansk og virkede ved sine fulde fem. Den primære årsag til jeg aldrig har gjort det, tror jeg er at det er så socialt uacceptabelt. Jeg ville ikke have moralske skrupler over for kvinden hvis hun var af førnævnte karakter.

Mht. kvindernes årsager med at de ikke vil bidrage til erhvervet osv., tror jeg det er efterrationalisering af den primære grund: Kvinder har simpelthen ikke lyst. Hvis kvinder var fristet af prostitution, ville en del af dem også benytte sig af det. På den måde tror jeg ikke de er bedre til at modstå fristelse end mænd. Men når de bare ikke er fristede, er det jo let at fordømme det. Og hvis de nu havde lyst, ville mænd jo stå i kø for at sælge sig selv - helt almindelige, ikke-undertrykkede mænd.
5
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1058
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 136
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2748

Re: Hvorfor går så få kvinder til prostituerede?

Indlægaf Venus222 » 3. nov 2021, 10:06

Ikke på vilkår om jeg vil betale for sex....! Der ud over så er min moral ikke til det.
I et svagt øjeblik, efter endnu et dårligt engangsknald i ,mine yngre dage. Har jeg dog tænkt at en sexarbejder burde være et bedre knald, og gå mere op i kundens tilfredshed. :genert:
Men så er jeg gået ud, og har købt en ny vibrator. :-D
1

Tilbage til "Forhold og sex"