Min kæreste er deprimeret....

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf MOGA » 29. mar 2016, 19:32

LaScrooge skrev:
MOGA skrev:
LaScrooge skrev:
MOGA skrev:
LaScrooge skrev:Tak for jeres indlæg. Det hele er lidt meget lige nu og han kommer snart hjem fra psykologen, så jeg får nok ikke svaret nogen i aften.

Jeg tror at I har ret i at det bedste ville være at komme væk. Problemet er bare hvor fanden jeg skal tage hen. Jeg kender ingen der har plads i deres lejlighed, jeg har endnu ikke fået et nyt job så jeg kan ikke købe (men det kan jeg nok hurtigt efter at have fået arbejde) og ja, lige det er bare kæmpe uoverskueligt. Men jeg vil begynde at kigge.


Hvis du skriver hvilket område du bor i, eller gerne vil bo i, så kan det være, at nogen kan hjælpe?


Du har ret: København.


Så kan jeg i hvert fald godt hjælpe på en eller anden måde, hvis du får behov.


Virkelig? Det vil jeg rigtig gerne høre mere om. Det er virkelig sødt af dig.


Jeg har desværre ikke mulighed for at tilbyde dig tag over hovedet. Men jeg kan tage kontakt til fx krisecentre, jeg kan søge på boligmuligheder, jeg kan hjælpe med at søge om indskudslån hos kommunen, alt muligt andet i den dur. Sig til, hvis du får behov for det :)
7
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Zombie » 29. mar 2016, 20:44

Du er udsat for en form for psykisk vold der hedder gas lighting:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gaslighting

Danner stiftelsen skriver også om voldens former:
http://www.danner.dk/danish-hjaelp-og-r ... ns-former/

Helt ærligt, ikke?
Du er udsat for vold.
Jeg synes, du skal henvde dig på et krisecenter. Worst case kan de guide dig videre. Så tag afsted. Danner er et godt bud. Kontakt dem:
http://www.danner.dk/
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Krølle » 29. mar 2016, 21:45

Mulan skrev:Scrooge? Fuck. Erm. Du skal væk. NU. Eller tag kontakt med en professionel. Din kæreste er i gang med at vende dit verdensbillede på hovedet. Han manipulerer dig som en i helvede - muligvis uden at vide det - jeg ved at man kan blive til et egotrippende røvhul pga. dep, men du betvivler din egen dømmekraft nu - det er så fucking skadeligt og du skal væk væk væk !


Amen!
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Krølle » 29. mar 2016, 21:59

Scrooge, de kloge har sagt det før mig. Eneste supplerende kommentar herfra: nogle gange kan terapi kun få en videre, ikke rette op på noget bagudrettet. Jeg er bange for, det er for sent (og tvivler i øvrigt kraftigt på hans pludselige klarsyn).

Pak din kuffert og flyt ind på den tomme førstesal, til du har fundet en løsning. Der er plads nok.
12
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 30. mar 2016, 02:27

Der er noget han kan prøve der har hjuplet mange andre med depression:

* Motion. Ikke bare løb, mere med vægte i gym.
* Regelmæssig søvn.
* God kost.
* Multivitamin + Omega 3 fiskeolie, D3 vitamin, magnesium (vil hjælpe på søvnen), zinc.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 30. mar 2016, 06:13

Rikke skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Der er noget han kan prøve der har hjuplet mange andre med depression:

* Motion. Ikke bare løb, mere med vægte i gym.
* Regelmæssig søvn.
* God kost.
* Multivitamin + Omega 3 fiskeolie, D3 vitamin, magnesium (vil hjælpe på søvnen), zinc.

Ville det også have været dit svar i en tråd, hvor det var fysisk vold, der eskalerede?
Hvad snakker du om? Det er et generelt råd til folk der lider af depression - der er ting man aktivt kan gøre.

Efterfølgende svar i denne tråd gør det ogsp rimeligt klart at hun bør forlade ham og flytte et andet sted hen.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Krølle » 30. mar 2016, 10:19

Jeg har tænkt over, hvorfor jeg pludselig havde det sådan virkelig "HELL NO", da jeg læste dine updates. D er mange ting i det, men for mig ville noget virkelig væsentligt være: manglende tillid.

Jeg ville vær SÅ skuffet over den måde, hvorpå han dels har talt med gud og hvermand og dels har klynket, pevet og manipuleret på en måde, der både (fejlagtigt) udstiller mig som den onde og samtidig (korrkt eller ej) udleverer vores private forhold uden at der er kæmpe krise i gang. Herregud, du bad ham give dig lidt space i en periode, hvor hans sygdom fylder vrikelig meget, du har ikke knaldet halvdelen af byen, spillet jeres opsparing op og bedt ham skride men efterlade dankort og kode...

At han ikke er i stand til at krisehåndtere bedre er hvad et er, men det at han i krisesituationer ikke "rykker vognene sammen" og kæper med dig som et team, men derimod trækker fronter op og gør det til en krig, hvor I er modparter og samler hver jeres tropper i vennekredsen - DET er en fucking dealbreaker for mig. Hvad pokker vil der ske den dag, I har en "rigtig" krise med børn, død, alvorlig sygdom (hvilket depression kan være, selvfølgelig, han virker bare temmelig udfarende og intrigant af en med en dyyyyb depression) eller anden form for tab indeover?

I sådanne situationer vil jeg fandeme ikke være på hold med andet end en holdspiller, som har min ryg lige så meget, som jeg har hans - uanset hvor idiotisk jeg i situationen finder ham (og omvendt). Man kan tale meget om dit og dat, hvad nu hvis og om hvorvidt folk kan ændre sig og/eller have gode undskyldninger for deres nederen opførsel, men lige præcis de her karaktertræk; dem, er jeg overbevist om, er konstante. Rykker du sammen, eller splitter du ad, når det bliver svært?

You either got it or you dont.

Klynkerøv.

Edit: Lyder jeg grov og nederen, er det fordi, jeg nok er det. Det gør mig voldsomt arrig at se dig blive behandlet sådan her af en klynkende, intrigant barnerøv.
25
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf LaScrooge » 30. mar 2016, 10:25

Jeg ved hvor min svaghed ligger: jeg er bange for at blive forladt. Ikke af hvem som helst, men af de mennesker, jeg har knyttet mig til. Jeg føler ikke, at jeg har et sikkert og trygt greb om min egen tilværelse. Jeg er bange for at ende som min mor, som i en alder af... 56 ikke lever et liv jeg føler mig tryg ved. Hun er halvvejs udenfor arbejdsmarkedet, har ingen sikkerhed for alderdommen, mangler totalt vedholdenhed og har mange forspildte chancer bag sig. Det ligger som en evig frygt i min kerne at jeg kan ende som hende, at hendes skæbne på en måde kan klæbe til mig, at jeg kan regredere fra hvad jeg er til hvad hun er. Rationelt ved jeg godt at jeg er et andet menneske og at jeg har mange andre ressourcer, men det ligger som en trussel i mit liv, at jeg, med de forkerte beslutninger, kan ende som hende. Især fordi min frygt for at blive forladt kan styre mig til at træffe beslutninger, som måske ikke er helt i min egen bedste interesse, men kun delvist.

Den sårbarhed skal jeg arbejde på. Jeg skal skabe kontinuitet, stabilitet og tryghed for mig selv, så jeg ikke kan ende sådan. Det indebærer fx at have et sted der er mit, så jeg ikke er et blad i vinden der er sårbar overfor livsændringer og som gør mig delvist afhængig af andre mennesker - og vækker min frygt for at blive forladt. Jeg skal føle mig sikker på, at jeg ikke mister alting, hvis jeg forlader noget der er uholdbart.

Derfor er det et nødvendigt skridt for mig at få min egen lejlighed. Det her er fundamentalt, ikke kun knyttet til min nuværende situation. Jeg skal have en base, noget der er mit, et blivende udgangspunkt jeg kan møde livet fra.

Min plan er som følger: blive fastansat i en stilling jeg er glad for. Investere i en lejlighed. Altid have min økonomiske sikkerhedsbuffer. Prioritere min egen tryghed og sikkerhed. Med den baggrund jeg har, må jeg nok acceptere, at det er noget, jeg ikke kan være lemfældig med, eller tillidsfuld omkring (for ikke at kalde mig selv naiv - for det er jeg ikke).
På et tidspunkt starte i terapi hvor jeg kan arbejde med den to essentielle ting: frygten for at blive forladt, angsten for at ende som min mor.

Jeg har ikke tænkt mig at søge ind på et krisecenter. Jeg kan, bl.a. takket være muligheden for at vende tingene herinde, sagtens mærke min egen kerne og styrke. Jeg ved godt hvad virkeligheden er - jeg frygter mere for min kærestes virkelighedsopfattelse. Jeg tror han har gang i det store projection game og at han grundlæggende mangler den sikre kerne jeg har. Men whatever, det må han arbejde med hos sin psykolog. Jeg stoler på mig selv. Jeg har alligevel så mange år bag mig, at der skal mere til fundamentalt at rokke ved min tillid til mig selv.

Jeg ved at jeg har et problem med at føle mig forurettet og at det opstod i løbet af min depression, hvor jeg blev så vred over at blive svigtet af min familie at jeg begyndte at afvise dem på et fundamentalt moralsk plan. Jeg kunne ikke forstå, at de ikke så ting klarere og at det ikke ledte dem til at være mere for mig. Det burde de kunne, de burde kunne det samme som jeg. Jeg bevægede mig fra accept af menneskers forskellighed til afvisning, når mennesker ikke var som de burde være. Nu kan jeg have følelsen af "Hvordan kan du dog tænke/handle sådan?! Kan du ikke selv se hvor forkert det er, når du tager disse ting in mente" - og så en opremsning af faktorer og omstændigheder, som "man" burde tage med i de overvejelser der ultimativt leder til handling. Og en følelse af at stå magtesløs overfor dårlige menneskers dårlige beslutninger. Men det er bare ikke alle der deler mine værdier og det er ikke alle, der er lige så reflekterede som jeg, eller har en lige så stærk selvjustits som jeg - altså de samme normative standarder. Min kæreste har slet ikke, og den hastighed hvormed jeg kan overveje en situation eller et spørgsmål virker helt robotagtigt på ham - som om jeg ikke er i følelsesmæssig kontakt, men udelukkende har et akademisk tjek-skema jeg kører ting igennem, hvorefter jeg når til det "rigtige" svar. Men sandheden er snarere den, at jeg har trænet lige præcis dét siden jeg var barn. Det gør mig analytisk stærk, det baserer sig i empati, det kobler en stærk retfærdighedssans med virkelig velbegrundede værdier. Det giver mig en stærk integritet. Det kan godt være, at han aldrig har mødt en der fungerer som jeg gør før og at han ikke har fantasi til at forestille sig hvordan min opvækst og den vej, jeg er gået i mit voksenliv, og de ting, jeg har prioriteret i min egen udvikling kan forme et menneske til at blive som jeg, men det er hans problem. Hvis han tør, kan han lære at sætte pris på det og have tillid til det og måske kan han også lade være med at føle sig tromlet af det.

Denne ting jeg kan, gør også, at jeg kan handle rationelt i forhold til følelser, at jeg kan justere min reaktion efter de informationer jeg får. Fx i forhold til min ven, dér. Når han fortæller, at situationen trigger skilsmissebarnet i ham og at han derfor trækker sig fra mig, så kan jeg forstå det på et rationelt plan og acceptere, at det er sådan det er for ham. Det ændrer ikke ved min virkelighed - at jeg er minus en ven, lige i forhold til dette med min kæreste og jeg - men det gør at jeg ikke bebrejder ham, for vi har alle vores begrænsninger og hans leder ham til ikke at kunne være en ven for mig på dette område. Sådan er dét bare. Så nytter det ikke at slå sig i tøjret og græde over at han ikke kan og føle, at det er uretfærdigt. Det fortæller mig noget brugbart om min egen virkelighed og nu hvor jeg er færdig med at sørge over det, kan jeg begynde at arbejde på løsningen.

Den proces virker robotagtig på min kæreste, men for mig er den et virksomt redskab. Der er meget "svigtet barn lærer at acceptere sine vilkår" over det, men så længe jeg ikke resignerer, er jeg okay. Og dér ligger en fare for mig, tror jeg. Resignation kan være et trin på vejen i at bearbejde noget: følelsen af, at tingene aldrig vil ændre sig og at jeg for evigt er dømt til, osv, fordi jeg har oplevet megen magtesløshed i mine tidlige år. Og jeg kan føle det stadig i forbindelse med, at jeg føler at jeg har kæmpet og kæmpet for at skabe en verden jeg selv kunne være glad i og så sker X alligevel - igen. Jeg føjer lige resignation til ting jeg skal snakke med en psykolog om på et tidspunkt. Og jeg ser også klart nu, hvordan det er noget jeg kan bekæmpe ved at indføre sikkerhed for mig selv, jf. min plan.

Jeg har det bedre i dag. Jeg kommer hurtigt op at stå igen, må man sige. Men jeg har også megen træning. Og jeg ved hvad jeg skal gøre, også fortløbende i forhold til min kæreste. Jeg forlader ham ikke nu, jeg er nødt til selv at være lidt egoistisk og det indebærer, at jeg ikke skaber kaos i mit liv ved at rode rundt på lejede værelser og med opmagasinerede ting og på andres nåde, men at jeg bliver, holder fast i mig selv, og køber en lejlighed når jeg kan komme til det, uanset hvordan det ellers kommer til at gå mellem os.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf LaScrooge » 30. mar 2016, 10:28

Nå ja: det der gør, at jeg kan komme så langt ud som jeg var da jeg skrev i går, er min frygt for at blive forladt og alt hvad der sig dertil knytter. Den sidder virkelig, virkelig dybt i mig.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf LaScrooge » 30. mar 2016, 10:47

Krølle skrev:Jeg har tænkt over, hvorfor jeg pludselig havde det sådan virkelig "HELL NO", da jeg læste dine updates. D er mange ting i det, men for mig ville noget virkelig væsentligt være: manglende tillid.

Jeg ville vær SÅ skuffet over den måde, hvorpå han dels har talt med gud og hvermand og dels har klynket, pevet og manipuleret på en måde, der både (fejlagtigt) udstiller mig som den onde og samtidig (korrkt eller ej) udleverer vores private forhold uden at der er kæmpe krise i gang. Herregud, du bad ham give dig lidt space i en periode, hvor hans sygdom fylder vrikelig meget, du har ikke knaldet halvdelen af byen, spillet jeres opsparing op og bedt ham skride men efterlade dankort og kode...

At han ikke er i stand til at krisehåndtere bedre er hvad et er, men det at han i krisesituationer ikke "rykker vognene sammen" og kæper med dig som et team, men derimod trækker fronter op og gør det til en krig, hvor I er modparter og samler hver jeres tropper i vennekredsen - DET er en fucking dealbreaker for mig. Hvad pokker vil der ske den dag, I har en "rigtig" krise med børn, død, alvorlig sygdom (hvilket depression kan være, selvfølgelig, han virker bare temmelig udfarende og intrigant af en med en dyyyyb depression) eller anden form for tab indeover?

I sådanne situationer vil jeg fandeme ikke være på hold med andet end en holdspiller, som har min ryg lige så meget, som jeg har hans - uanset hvor idiotisk jeg i situationen finder ham (og omvendt). Man kan tale meget om dit og dat, hvad nu hvis og om hvorvidt folk kan ændre sig og/eller have gode undskyldninger for deres nederen opførsel, men lige præcis de her karaktertræk; dem, er jeg overbevist om, er konstante. Rykker du sammen, eller splitter du ad, når det bliver svært?

You either got it or you dont.

Klynkerøv.

Edit: Lyder jeg grov og nederen, er det fordi, jeg nok er det. Det gør mig voldsomt arrig at se dig blive behandlet sådan her af en klynkende, intrigant barnerøv.


Du har helt ret i de ting du skriver. Jeg synes også det er fucked op. Men det er ham det ender med at reflektere dårligt tilbage på, ikke mig. Jeg ved godt hvorfor jeg handlede som jeg gjorde, så jeg har min egen ryg og jeg kan stå ved mig selv. Det er ham, der har måttet back-pedal på sin udstilling af grusomme mig.

Han er syg og han har en masse andre problemer, som gør hans liv svært. Men det er hans problemer. Han kan vælge at holde spejlet op for sig selv, eller han kan vælge at have det dårligt. Forhåbentlig finder han ud af på et tidspunkt at han rent faktisk har et valg. Men det må han selv finde ud af.

Når han manipulerer, hvilket han gør, er det fordi hans egne overbevisninger bliver sat i relief til mine og dermed truet. Og de måder jeg handler, føler og ræsonnerer på åbner op for konflikter med fx hans familie, som han ikke kan magte eller overskue. Som han har fundet strategier til at håndtere, som sikrede en form for fred, men som samtidig giver plads til at en masse mønstre kan fortsætte uantastet. Pludselig åbner der sig et rum af konflikt, som han ikke kan magte. Så er det bedre eller nemmere at angribe den der "angriber" status qou - nemlig mig. For så behøver hans stabile (men utilstrækkelige, usunde og ineffektive) strategier ikke at blive taget op til revision.

Jeg er sådan lidt ligeglad med ham lige nu. Hans shit er hans shit, ikke mit. Han må tage klovnedansen helt alene inde i midten af manegen. Og så må han mærke sig selv, forholde sig til det han mærker og arbejde med det, hvis han har lyst. Det er én måde at udvikle sig på som menneske og den er helt gratis.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf LaScrooge » 30. mar 2016, 10:52

Vlad Kalashnikov skrev:
Rikke skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Der er noget han kan prøve der har hjuplet mange andre med depression:

* Motion. Ikke bare løb, mere med vægte i gym.
* Regelmæssig søvn.
* God kost.
* Multivitamin + Omega 3 fiskeolie, D3 vitamin, magnesium (vil hjælpe på søvnen), zinc.

Ville det også have været dit svar i en tråd, hvor det var fysisk vold, der eskalerede?
Hvad snakker du om? Det er et generelt råd til folk der lider af depression - der er ting man aktivt kan gøre.

Efterfølgende svar i denne tråd gør det ogsp rimeligt klart at hun bør forlade ham og flytte et andet sted hen.


Det er helt fint, begge to, og tak for omsorgen Rikke :kys: Jeg tager ikke Valds indlæg som en negligering af mine problemer, og jeg tror ikke han mener, at depression alene kan kureres med motion og kosttilskud. Jeg vil helst at tråden bevarer sit fokus, så hvis det er OK med jer, lader vi den bare ligge her.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Novella » 30. mar 2016, 11:24

Men Scrooge?

Ved du, at du megasej? Er du klar over, at vi er mange, der beundrer dig voldsomt? Du kan stå helt selv, kvinde. Det er ikke for at feje dine issues af bordet - hell, jeg kender alt til at kæmpe for længe for forhold - men prøv lige at dig selv udefra.

Du er sådan en, der går til samtaler på lederjobs. Du er sådan en, der tager lange uddannelser og kommer med knivskarpe betragtninger. No way in hell er det dig der kommer til at ryge ensom og forladt i rendestenen. Du bliver KUN styrket af at træde ud af den der dræbende relation. Og hvis du ikke har et sted at være, tror jeg at du bare skal råve op herinde :kys:
26
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf avdotja » 30. mar 2016, 17:46

Jeg synes det lyder rigtig fint det hele, men er en anelse bekymret for tidsperspektivet. Jeg mener bestemt ikke du skal flytte ud i morgen inden kl 12; men finde fast job -> være sikker på at du trives i det -> få sparet op til at købe lejlighed -> købe lejlighed (i København?) -> flytte: i bedste fald snakker vi et år.
12
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf LaScrooge » 31. mar 2016, 08:01

avdotja skrev:Jeg synes det lyder rigtig fint det hele, men er en anelse bekymret for tidsperspektivet. Jeg mener bestemt ikke du skal flytte ud i morgen inden kl 12; men finde fast job -> være sikker på at du trives i det -> få sparet op til at købe lejlighed -> købe lejlighed (i København?) -> flytte: i bedste fald snakker vi et år.


Ja, det er jeg bevidst om. Sagen er bare den, at jeg ønsker en permanent løsning. Det koster kassen at flytte og de penge skal tages fra min opsparing og kan derfor ikke bruges til udbetaling på en lejlighed. At bo et år her og der, på et værelse i en andens lejlighed, til en tårnhøj husleje forbedrer ikke mine vilkår eller chancer for at nå derhen jeg vil. Lige nu betaler jeg ca 3000 kr i husleje inkl. forbrug. Det levner plads til både at betale mere af på mit studielån end jeg skal (studielånets størrelse indvirker på hvilket beløb jeg kan låne til en lejlighed) og spare penge op ved siden af til udbetaling. Der er ikke mange andre situationer, der giver mig lige så gode vilkår. Et værelse i provinsen er måske billigere end dem der kan fås i København, men koster til gengæld det sparede i transport til arbejde. Og så videre. At flytte til en anden by, fx Næstved, hvor det sikkert alt andet lige er nemmere at få noget billigere at bo i, vil til gengæld isolere mig fra mine venner og min familie.

Så længe boligmarkedet er som det er - og her mener jeg både leje- andel- og ejer-, og så længe jeg har en stor studiegæld, er der bare ikke skide mange muligheder. Det er den sørgelige virkelighed, som jeg sikkert ikke er ene om at opleve.

Jeg har i øvrigt tænkt mig at gå til min bank så snart jeg er i en ny ansættelse. Og jeg har ikke store krav til min kommende lejlighed. Den må gerne være lille, den behøver ikke ligge centralt, den skal bare fungere.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Madam Pomfrey » 31. mar 2016, 08:13

LaScrooge skrev:
avdotja skrev:Jeg synes det lyder rigtig fint det hele, men er en anelse bekymret for tidsperspektivet. Jeg mener bestemt ikke du skal flytte ud i morgen inden kl 12; men finde fast job -> være sikker på at du trives i det -> få sparet op til at købe lejlighed -> købe lejlighed (i København?) -> flytte: i bedste fald snakker vi et år.


Ja, det er jeg bevidst om. Sagen er bare den, at jeg ønsker en permanent løsning. Det koster kassen at flytte og de penge skal tages fra min opsparing og kan derfor ikke bruges til udbetaling på en lejlighed. At bo et år her og der, på et værelse i en andens lejlighed, til en tårnhøj husleje forbedrer ikke mine vilkår eller chancer for at nå derhen jeg vil. Lige nu betaler jeg ca 3000 kr i husleje inkl. forbrug. Det levner plads til både at betale mere af på mit studielån end jeg skal (studielånets størrelse indvirker på hvilket beløb jeg kan låne til en lejlighed) og spare penge op ved siden af til udbetaling. Der er ikke mange andre situationer, der giver mig lige så gode vilkår. Et værelse i provinsen er måske billigere end dem der kan fås i København, men koster til gengæld det sparede i transport til arbejde. Og så videre. At flytte til en anden by, fx Næstved, hvor det sikkert alt andet lige er nemmere at få noget billigere at bo i, vil til gengæld isolere mig fra mine venner og min familie.

Så længe boligmarkedet er som det er - og her mener jeg både leje- andel- og ejer-, og så længe jeg har en stor studiegæld, er der bare ikke skide mange muligheder. Det er den sørgelige virkelighed, som jeg sikkert ikke er ene om at opleve.

Jeg har i øvrigt tænkt mig at gå til min bank så snart jeg er i en ny ansættelse. Og jeg har ikke store krav til min kommende lejlighed. Den må gerne være lille, den behøver ikke ligge centralt, den skal bare fungere.



Jeg er tildels enige med de andre, men jeg kan bestemt også se dine argumenter, og dit store rationale i det her! Og et kæmpe skulderklap for det!
Jeg læser at du er enormt bevidst om de ting der sker i dit parforhold p.t. og hvad det har og kan have af personlige konsekvenser for dig psykisk, og det synes jeg er en kæmpe fordel, for det gør dig pro-aktiv, giver dig mulighed for at parere. Og ikke mindst har jeg et indtryk af at du overordnet sidder med styringen på det, du bestemmer (delvist)

Ja han fik spændt ben for dig, og gjorde at du for et øjeblik kom i tvivl, - det sker! Men jeg sidder ikke med et indtryk af at du er pillet ned, men derimod at du er oppe på begge ben igen, og nu endnu mere bevidst om de snubletråde der kan ligge foran dig.
Men det er også en anstrengende situation at befinde sig i, på daglig basis. Jeg håber derfor at du har noget at fylde din tid ud med, på en positiv måde, noget der giver dig gode grunde til at tage hjemmefra, til noget der fylder dig op med positive energier og overskud.
Og at du også befinder dig så godt i jeres fælles hjem, kan slappe af, sove trygt og ordentligt. Det er et væsentligt grundvilkår!
Og selvom du ikke ønsker at flytte rundt, bo til leje osv. så kan du måske godt tænke i en "sleepover" hos en veninde i ny og næ, bare for at give dig selv en friaften. Eller tilbyde at være kattesitter, whatever, for folk der er ude og rejse.

Men jeg kan se, og forstå, din plan - og for mig giver det mening. Og vigtigst af alt vil jeg gerne gentage, fornemmelsen af at DU har styringen med det her. Men pas på dig selv alligevel :kys:
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forhold og sex"