Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
FrkCherry
Indlæg: 218
Tilmeldt: 29. jun 2020, 19:58
Kort karma: 11
Likede indlæg: 622

Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf FrkCherry » 24. jan 2022, 15:33

Lidt inspireret af single-tråden herinde (hvor det bl.a. blev diskuteret hvorvidt og hvornår det giver mening at "lukke den" ordentligt, hvis man ikke har haft kontakt i flere dage) og min egen nysgerrighed, synes jeg det kunne være lidt interessant at høre på et mere generelt plan hvad jeres "uskrevne regler/etik" er når I dater/har noget kørende med andre? :)

Fx hvor længe er det fx okay at ses med flere personer samtidigt? Hvordan "lukker i den" hvis interessen ikke er der efter første møde eller flere møder? Hvem betaler regningen på første date? mv.
1
Brugeravatar
yugen
Indlæg: 348
Tilmeldt: 25. okt 2016, 20:17
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1640

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf yugen » 24. jan 2022, 16:49

Jeg melder altid tilbage, om jeg gerne vil ses igen eller ej. Jeg synes det er uhøfligt at ignorere folk efter at have mødt dem.

Jeg overvejer eksklusivitet når jeg føler, at jeg ville være ærgerlig over at miste personen som følge af, at jeg så andre. På et tidspunkt bliver den ene mere vigtig end den samlede mængde af de andre. Jeg kræver ikke eksklusivitet af den anden, men jeg trækker stikket på relationen hvis jeg begynder at blive utilpas over, at jeg lægger mere i det end dem. Hvis de synes det er vigtigere at date andre end at date mig, og jeg synes noget andet, så er det tid til at stoppe det.

Regningen splittes - det skal ikke være en udgift for mænd at gå på date, det er noget, vi begge har interesse i.
0
abcd
Indlæg: 6121
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 288
Likede indlæg: 10069

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf abcd » 24. jan 2022, 17:17

Jeg gider ikke splitte regninger. Jeg betaler som regel første runde på første date. Bliver der flere runder, plejer kvinden at ville betale noget, og det er fint. Men jeg vil gerne betale mindst lige så meget som kvinden, jeg bryder mig ikke om at være bagud på betaling. Hvis vi skal køre et sted hen, er det i min bil og med mig bag rattet. Og jeg holder døren. På de måder er jeg old school, og det gider jeg ikke undskylde for.

Hvis jeg ikke er interesseret efter første date, svarer jeg høfligt på en eventuel henvendelse, men jeg initierer ikke selv den efterfølgende kontakt, jeg synes det er mærkeligt med en pre-emptive afvisning.

Med hensyn til at se andre synes jeg det er ret let at aflæse situationen, så ingen faste regler.
0
Smiling_Goat
Indlæg: 2725
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12249

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf Smiling_Goat » 24. jan 2022, 19:45

Jeg har aldrig forstået det der med, at det skulle være mere korrekt og hensynsfuldt at sende et nej tak efter en date, hvor den anden i øvrigt ikke selv har henvendt sig. Jeg afviser folk, hvis de kontakter mig, og jeg ikke er interesseret. Det andet synes jeg er nærmest ondskabsfuldt faktisk.

Jeg synes også der er en logisk brist i det.

Hvis vedkommende ikke kontakter mig, hvorved jeg ikke får afvist ham, så kunne man plædere for, at han ikke selv har været "hensynsfuld" nok til at kontakte mig med en afvisning, hvorfor jeg ingen moralske kvaler har over at ikke være den afvisende part.

Altså.... hvis han ikke engang selv gider at kontakte mig efter daten, er han vist heller ikke interesseret nok. Skulle nogen så sidde sig og føle sig dårligt behandlet, fordi de af en eller anden grund synes, det er mit ansvar at afvise dem, så synes jeg egentligt bare de er mærkelige. Jeg har da aldrig selv undladt at kontakte en mand jeg var interesseret i, og jeg ville da slet ikke føle, at jeg kunne sidde bagefter og bebrejde ham, at han ikke havde sendt mig en officiel afvisning - jeg kunne jo bare selv have kontaktet ham. Ej, jeg forstår det ikke.

Andre regler var:
Jeg mødes ikke med en mand, der vil tale om sex. Sex er en del af et forhold, jojo, men vi har ikke engang mødt hinanden, så slap af.

Jeg var ikke interesseret i en mand, der talte grim om sine ekser.

Jeg var heller ikke interesseret i en mand, der havde synlige tatoveringer, et profilbillede af sig selv i bar overkrop eller hvor han var i gang med en eller anden sport.

Jeg mødtes heller ikke med mænd, der ikke kunne få mig til at grine på skrift, og jeg stoppede samtalen hvis det blev interviewform.

Mht. Betaling på daten så er det ofte manden, der har betalt, men det er primært fordi jeg synes diskussionen er akavet. Jeg har altid lagt op til at betale, og så er de begyndt at insistere, og så synes jeg bare, det er akavet at kræve at splitte regningen. Det føltes bare lidt for "rødstrømpet."

Eksklusivitet er kommet helt naturligt.
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf Zombie » 24. jan 2022, 19:53

På grund af min udvidede omgangskreds er jeg nok blandt de få, der har oplevet at måtte spørge ind til, om folk var til åbne forhold og/eller om de allerede var i forhold. Der var lidt af en faldgrube i det miljø, jeg kommer i. Fandeme træls at blive inviteret ud af en virkelig sød fyr, man havde fantastisk kemi med, og så er han gift med børn og leder efter en kæreste. Med konens velsignelse, hun har velsagtens også én.
0
aka Forbies

:gammel:
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf Fruity » 24. jan 2022, 22:12

Da jeg var på Tinder:
- ingen tatoveringer
- ingen bar overkrop
- ingen cykel/ski/løbebilleder
-ingen billeder af børn eller hunde
- ingen billeder fra fester eller med alkohol

Ved kontakt, så skulle han være ok med at skrive eksklusivt med mig frem til en evt date - hvor han selvfølgelig også kun datede mig. Skrev han med andre, måtte han vurdere, om han ville fortsætte med det eller reelt kaste sig ind i at lære mig at kende
0
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6140

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf Contrast » 25. jan 2022, 08:16

Fruity skrev:Da jeg var på Tinder:
- ingen tatoveringer
- ingen bar overkrop
- ingen cykel/ski/løbebilleder
-ingen billeder af børn eller hunde
- ingen billeder fra fester eller med alkohol


Ved kontakt, så skulle han være ok med at skrive eksklusivt med mig frem til en evt date - hvor han selvfølgelig også kun datede mig. Skrev han med andre, måtte han vurdere, om han ville fortsætte med det eller reelt kaste sig ind i at lære mig at kende


Jeg er lige nysgerrig ift dine sidste 3 punkter - hvorfor ikke? :)
1
Inge Færch Schott
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf Fruity » 25. jan 2022, 08:23

Contrast skrev:
Fruity skrev:Da jeg var på Tinder:
- ingen tatoveringer
- ingen bar overkrop
- ingen cykel/ski/løbebilleder
-ingen billeder af børn eller hunde
- ingen billeder fra fester eller med alkohol


Ved kontakt, så skulle han være ok med at skrive eksklusivt med mig frem til en evt date - hvor han selvfølgelig også kun datede mig. Skrev han med andre, måtte han vurdere, om han ville fortsætte med det eller reelt kaste sig ind i at lære mig at kende


Jeg er lige nysgerrig ift dine sidste 3 punkter - hvorfor ikke? :)


Jeg magter ikke “se mig jeg motionerer”, jeg er bange for hunde og finder det upassende at bringe billeder af sine børn på Tinder. Og så ledte jeg efter en voksen, der ikke identificerer sig med fester
3
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4366

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf Q-beben » 25. jan 2022, 13:24

Jeg er enig med Fruty mht. børn på Tinder og andre datingsites.

Andre NoGo's for mig er, hvis han...:
* Ser væsentlig anderledes ud end på billederne
* Har sin eks med på billeder, men hun er sløret eller dækket af et eller andet
* Taler grimt om sin eks'er
* Forventer mange beskeder pr. dag/at jeg svarer hurtigt på hans beskeder
* Vil alting alt for hurtigt/virker rastløs

Jeg har ikke noget problem med, at han/jeg skriver/er i dialog med flere på en gang.

Når jeg har lyst til kun at se ham, så holder jeg op med at se andre. Er jeg i tvivl om, hvorvidt han ser andre eller ej, så ville jeg spørge ham direkte.

Jeg tilbyder altid at betale for mig selv, men insisterer han på at betale, så har jeg ikke noget problem med det :)

Hvis jeg ikke har lyst til at gå på date nr. 2, så skriver jeg det til ham (selvfølgelig på en pæn måde).

Hvis jeg har lyst til at gå på date nr. 2, så lader jeg ham tage initiativet :) Jeg elsker mænd, der tager initiativ :)
0
Mandarinen
Indlæg: 65
Tilmeldt: 16. dec 2020, 14:50
Kort karma: 2
Likede indlæg: 135

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf Mandarinen » 25. jan 2022, 13:37

At man betaler for hver sit de første mange, mange gange. Så kan det godt være Mobilepay ikke er videre romantisk. Jeg er ung og fattig og det regner jeg med hvem end jeg dater også er. Og hvis jeg engang skulle blive ældre og rigere ville jeg stadig ikke kunne lide hele det kønsrollehalløj der eventuelt skulle være i det hvis den jeg datede var en mand (er kvinde og har datet alle køn).
0
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf Straniera » 25. jan 2022, 13:46

Det er mange år siden, jeg var single, men her er hvad, jeg gik efter:

- Ingen børn
- Helst ingen tatoveringer
- Fri af tidligere forhold. Jeg orker ikke mænd, der er venner med deres ekser
- Bopæl maks. 5-8 km fra mig. Jeg er ikke pendlertypen
- Har en sund og aktiv livsstil
- Ikke ser (særlig meget) sport på tv
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf Mulan » 25. jan 2022, 13:54

Jeg ved ikke, om jeg havde deciderede regler. Men når jeg tænker over det, så fravalgte jeg mænd med mange festbilleder, eller hvor han var fotograferet med meget alkohol (stemmer ikke rigtig overens med min egen livsstil) Meget poserede billeder fik mig også til at swipe ham væk. Ingen tekst = væk. Negativ tekst med mange "du skal ikke..." eller "du skal være..." med negativ klang - dem swipede jeg også væk fra.
For mig var det et plus, hvis han stadig talte med sine ekser (du kan finde ud af at afslutte et forhold på en ordentlig måde + du har ikke været så stor en røv, at dine ekser ikke gider snakke med dig)
Billeder af fyr bag rat med solbriller eller ved siden af sin bil = instant nej tak. Jeg fravalgte også mænd der havde billeder af sig selv i bar overkrop eller generelt billeder, som jeg synes viser dårlig dømmekraft.
No goes på date: lad være med at snakke grimt om dig selv, dine ekser og om kvinder generelt. Nej tak til 3. gradsforhør og ja tak til afslappet samtale. Nej tak til insisteren på at "drikke et glas vin" hos dig på første date (jeg kender dig ikke og tager udgangspunkt i, at du potentielt er voldspsykopat) Nej tak til manglende accept af grænser og insisterende adfærd.

Ja tak til klar tale og klare forventninger. Nej tak til spil og player-adfærd :)
8
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 676
Likede indlæg: 21201

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf catnip » 26. jan 2022, 13:27

Jeg styrede generelt uden om typer som Sean her :-D

Billede
17
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf Phlox9 » 27. jan 2022, 20:17

Jeg nåede kun at være på Tinder kortvarigt, før jeg mødte min kæreste (min første og eneste Tinder-date :D ), men de profiler, som jeg swipede forbi, var typisk dem med meget store tatoveringer, mange billeder fra træningscenteret og alt for mange "Du skal være/du må ikke"-krav i profilteksten. Jeg slettede også et par matches, hvis fyren meget hurtigt ville snakke om sex ("Jeg ligger og slapper af, mangler bare en varm mås at presse mig op mod" i første samtale - nej tak) :wacko:

Det, jeg faldt (på skrift) for ved min kæreste var, at vi havde interessante samtaler om alt muligt, og at det ikke blev drejet ind på sex og lumre hentydninger - han var venlig, humoristisk og interesseret i at lære mig at kende. Det fangede mig :)
3
Brugeravatar
FrkFauna
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:42
Kort karma: 36
Likede indlæg: 562

Re: Hvad er jeres uskrevne datingregler/etik?

Indlægaf FrkFauna » 27. jan 2022, 21:32

Hvis han ikke kunne formulere andet end ''Kiggede, du ser interessant ud- ala den dur'' den slags gad jeg ikke, og det gør jeg stadig ikke.
Mht billeder, så står jeg automatisk af ved, hvis deres billeder er markant over retoucherede, eller bærer for meget præg af ''party typer'' eller hvis de har for mange billeder af, hvor det ligner de er stillet op til en lokal konkurrence om hvem der kan vinde årets strandløve.
Gider heller ikke dem som har skrevet en alen lang liste om hvordan en mulig date/kæreste skal være, eller se ud. Men ikke selv, formår at leve op til de krav.
Hvis han kun er interesseret i sex, eller alt hvad han skriver er lummer og seksuelle undertoner.
Det kommer heller ikke på tale, at en date kommer hjem til mig første gang, eller at jeg går med ham hjem.

Det er faktisk meget vigtigt for mig, at han har humor, kan få mig til at grine og vi kan have interessante samtaler. Det at jeg føler mig tryg og afslappet, betyder meget.

- Jeg synes det er ok, man selv betaler på første date, især hvis ikke der er udsigt til flere. Det har jeg gjort et par gange, så skylder jeg dem heller ikke noget. (Er der udsigt til flere dates, kan man altid skiftes til og betale)
- Hvis ikke jeg mener/føler der er interesse for en date, eller det kun kan blive til en date, så melder jeg klart ud, selvfølgelig på en pæn måde.
- Hvis man efter f.eks fire-fem dates, mener det kan blive til noget mere seriøst, så synes jeg det er et kæmpe no'go, hvis han så fortsat ses med flere.
4
They say time heals all wounds.
- Broken hearts aren't that simple.


The only creatures that are evolved enough to convey pure love are animals and infants.

Tilbage til "Forhold og sex"