Nul-tolerance

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Nul-tolerance

Indlægaf Anilara » 16. feb 2016, 12:24

Hvad har du nul-tolerance overfor i et forhold?
Har din partner fortalt han/hun har nul-tolerance overfor noget? Hvis ja, hvilket?
Hvis du ikke har nul-tolerance overfor noget, kan du så uddybe det?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Juki » 16. feb 2016, 12:26

Misbrug af enhver art, det være sig stoffer, spil, penge osv.

Det kan jeg ikke leve med.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Anilara » 16. feb 2016, 12:28

Juki skrev:Misbrug af enhver art, det være sig stoffer, spil, penge osv.

Det kan jeg ikke leve med.

Så du skelner mellem brug og misbrug? Hvis vedkommende én gang tog heroin, så var der stadig chance for forholdet holdt?
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Velvet-Goldmine » 16. feb 2016, 12:39

Jeg vil tillade mig at kopiere en del af mit svar fra den anden tråd, som vist er ophav til denne.

Jeg siger ikke at det ikke er ok at have 'nul-tolerance' overfor noget som helst. Jeg siger, at i og med at man har det, så kan man også være sikker på at ens partner selvfølgelig aldrig nogensinde vil fortælle hvis vedkommende har skidt i nælderne og kvajet sig - for så falder hammeren jo, uanset omstændigheder, situation, anger eller ej! Det er slut, færdig bum!
Ligeså mister man muligheden for at snakke om hvad i alverden der fik personen til at gøre det, hvad der kunne hindre at det skete igen, og måske et dybere indblik i hinandens person og sind.
Men altså.... man skal da fyre den af med nul-tolerance hvis man har det, jeg er bare stadig ret sikker på at man bør være yderst varsom med så hårde konsekvenser, hvis man gerne vil have et forhold med åbenhed og fortrolighed.


Ovenstående tager jo så også udgangspunkt i et allerede eksisterende forhold.

I forhold til et nyt forhold, vil jeg bare erklære mig enig i Skumfidusens indlæg.
4
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Nul-tolerance

Indlægaf heysamaysa » 16. feb 2016, 12:44

Det eneste jeg umiddelbart kunne forestille mig jeg har nul-tolerance overfor er utroskab. Selv om jeg ønskede at tilgive det ville jeg simpelthen aldrig kunne genvinde tilliden og manglende tillid kan man (jeg) ikke bygge et forhold på.

meget ville jeg kunne tilgive og kunne vi komme igennem, men ikke en affære/utroskab.
2
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Nul-tolerance

Indlægaf LadyFox » 16. feb 2016, 12:44

Det eneste jeg kan komme på lige pt. er voldtægt. Jeg vil ikke være sammen med en der voldtager folk, men det er umildbart det eneste handling jeg ikke kan finde formildende omstændigheder omstændigheder omkring. Der er en masse som jeg som udgangspunkt og langt hen af vejen ikke vil finde mig i - og også en masse ting som jeg ville vælge en person fra for hvis det fandt sted inden en tæt relation var opstået. Men jeg har lært at livet ikke er sort/hvidt og at vanvittige hændelser kan ske, og kan drive folk ud i at gøre ting de ellers ikke ville gøre, så hvis det ikke er en tendens, og der er sket under de omstændigheder jeg egentlig godt kan sætte mig ind i kan jeg komme over rigtig meget.
1
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Wizzze » 16. feb 2016, 12:44

Ikke noget vi har sat ord på, men vi har ret ens værdier, så det er sådan noget med ikke at tage stoffer, ikke sexe udenom, ikke køre bil i fuld tilstand osv.
Hvad der så faktisk ville ske, hvis det alligevel skete, ved jeg ikke :gruble:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Anilara » 16. feb 2016, 12:46

Jeg er egentlig helt enig i, at det er en kedelig tilgang til forhold at tænke over, hvad man ikke vil have eller finde sig i. Men nu er det jo hvad min tråd handler om, og så tvinger jeg alligevel mig selv til at tænke over, hvilke grænser jeg har. Overlagt vold mod mig ville jeg f.eks have nul-tolerance overfor, ligesom jeg også efter mit tidligere forhold har fået nul-tolerance til utroskab, da min partner er blevet gjort bekendt med hvor ødelæggende det har været for mig.
Jeg er jo udmærket klar over at alle mennesker fejler, men jeg har bare nogle ting, hvor min tolerance (som ellers er stor) ikke eksisterer.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Animi » 16. feb 2016, 12:53

Jeg har nul-tolerance overfor folk der har været sammen med og betalt en prostitueret. Og hvis min kæreste pludselig fortalte at han har været sammen med en, så ville jeg gå fra ham. For det er et menneskesyn jeg ikke vil have noget med at gøre.
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4586
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21021

Re: Nul-tolerance

Indlægaf catnip » 16. feb 2016, 12:56

Jeg har nogle nul-tolerancer som var vigtige før jeg mødte min kæreste, og nok også lige i starten. Deal breakers om I vil. Den gang kunne det have haft en udslagsgivende konsekvens for om vi var blevet et par eller ej, men det skete jo aldrig. Altså at deal breakers.

Nu, 3 år inde i et vammelt lykkeligt og velfungerende forhold, giver det ikke så meget mening for mig at snakke om nul tolerance. Jeg har jo set hele pakken nu, og det virker lidt fjollet at spekulere i hvad jeg ville gøre, hvis han pludselig ud af det blå blev sygeligt jaloux. Eller voldspsykopat eller økonomisk kriminel eller ond ved dyr eller racist eller...
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Anilara » 16. feb 2016, 13:02

Det er nok ganske forståeligt man ikke tænker over utænkelige ting skulle ske, i et langvarigt, godt forhold :) Jeg går heller ikke og overvejer hvad jeg ville gøre, hvis min kæreste pludselig blev massemorder eller narkodealer. Men jeg synes at de ting jeg har nul-tolerance overfor, er mere "sandsynlige", selvom jeg stadig ikke tror det sker.
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2662

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Venus222 » 16. feb 2016, 13:05

Hvis min kæreste har sex med en anden, uden gummi. Utroskab er for mig ikke en dealbreaker, men ubeskyttet sex er. Årsagen er ganske simpelthen at ubeskyttet sex kan gå hen og gøre mig rigtig syg. Den ligegyldighed og respektløshed kan jeg simpelthen ikke have med at gøre.

Vold er i øvrigt også en dealbreaker.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Nul-tolerance

Indlægaf kidkomb » 16. feb 2016, 13:40

Jeg er i et forhold, så jeg svarer ud fra, hvad der ville være dealbreakers nu.
Hvis han så meget som nærmer sig min søster.
Nærmest alt andet kan der måske tales om. Det kommer rigtig meget an på omstændigheder osv.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nul-tolerance

Indlægaf Juki » 16. feb 2016, 14:14

Anilara skrev:
Juki skrev:Misbrug af enhver art, det være sig stoffer, spil, penge osv.

Det kan jeg ikke leve med.

Så du skelner mellem brug og misbrug? Hvis vedkommende én gang tog heroin, så var der stadig chance for forholdet holdt?

Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men tidligere erfaringer siger mig bare at jeg ikke kan acceptere stoffer. Eller et overforbrug af alkohol.

Fair nok at andre kan acceptere og vælger at leve med det, det er bare ikke noget jeg gider spilde bekymringer og tid på. Igen.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Nul-tolerance

Indlægaf JoyNips » 16. feb 2016, 14:40

Der er nogle ting, jeg ikke vil acceptere og som ville føre til at mit forhold stoppede, eksempelvis stoffer, utroskab og kriminalitet. Men sådan er det jo bare, det er ikke noget, jeg går og tænker over eller taler om i hverdagen.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forhold og sex"