Et jordfaldshul til eks'er

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Et jordfaldshul til eks'er

Indlægaf decibell » 29. aug 2015, 17:38

TurtleSpeed skrev:Jeg husker heller ikke alle detaljer @decibell . Men især med X1 husker jeg følelsen af at blive reduceret til ingenting. Hvor trist jeg var. Hvor ondt det gjorde helt ind i sjælen. At jeg ikke spiste. At jeg ikke sov. At jeg ingenting. Kunne ingenting. Han reducerede mig til at være ingenting. Jeg endte med at veje ca 50kg. Og jeg er 1.74 høj. OG jeg var evigt bleg. Blev indlaegt og skulle opereres. Var indlagt i en uge og han besøgede mig kun 1 gang. Han var ligeglad med hvordan jeg havde det. Ligeglad med mig. Men han skulle eje mig.

Så det har jeg selvfølgelig lært. Ikke at tillade nogen gøre det mod mig igen.

Ham ønsker jeg intet godt for. Ikke noget ondt. Bare ikke noget godt.


Ja, i hullet med ham. :ae:

Det er oftest sådanne følelser, der huskes. Og desværre leves efter efterfølgende. :( Men jeg synes, det er så godt, at du også har fået noget ud af det, som kan bruges konstruktivt. Gudskelov at vi ikke kun lærer at have mistillid til folk, men også lærer vores grænser, så det bedre kan undgås en anden gang.

Jeg har lært mig selv at tænke, at for hver gang der sker noget godt pga. en lektie, jeg lærte på den hårde og dårlige måde, så udligner det på en måde lidt af det dårlige, der skete. For hvis jeg ikke havde lært det dårlige, ville jeg heller ikke have fået det gode senere. Selv af noget dårligt kan der komme noget godt ud af det. Det lyder nok lidt pladderfilosofisk, men det har hjulpet mig at tænke sådan.

Jeg har mange andre dårlige erfaringer. En brækkede min næse, mens en var mig utro med min bedste veninde og engang til en fest kaldte mig for en skraldespand (som en meget dårlig joke, men alligevel var det jo sårende). Og jeg har opfostret min datter fuldstændig alene i alle årene, fordi faderen fandt en anden, da jeg var 5 måneder henne. Så jeg har haft min del af dumme oplevelser. Men jeg har på mirakuløs vis fundet en måde, så det ikke tog min menneskelighed og glæde over livet fra mig.

En del af det skyldes helt sikkert førnævnte dårlige hukommelse, for det er nemmere at komme videre, når man har glemt meget af det. Men jeg har også forsøgt at se på, hvorfor de dog kunne finde på at være, som de var, og er kommet frem til, at de ikke selv kunne gøre for det. Enten var de født sådan, eller også blev de sådan pga. opvækst og dårlige erfaringer. Uanset hvad, så var det vigtigste for mig at tænke, at det ikke var MIN skyld, at de var hhv. voldelige, utro eller svigtede. Det var en fejl hos dem, ikke hos mig. Jeg var desværre bare uheldig at rende ind i dem.

Med sådanne tanker har det for mig været nemmere at tilgive og komme videre. Selvfølgelig tilgiver man ikke bare sådan på fem minutter, men jeg har jo også haft 46 år til at lære det og komme til, hvor jeg er nu. :)
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1942

Re: Et jordfaldshul til eks'er

Indlægaf In_your_eyes » 30. aug 2015, 13:51

Den ex der udsatte mig for psykisk vold i en sådan grad, at jeg får lyst til at krølle mig sammen og græde, bare fordi jeg finder nogle gamle skriblerier omkring vores forhold. Det var så tydeligt, at jeg tidligt i forholdet fornemmede noget var off, men at jeg allerede da mente det var mig, det var galt med. Alle sammenstød og trusler vælter bare ind over jeg, og jeg kan igen mærke følelsen af ikke at være noget værd, håbløsheden. Han må virkelig godt blive begravet i jordens midte, sammen med alle hans modbydeligheder....
0
:pompom:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Et jordfaldshul til eks'er

Indlægaf Moxy-lady » 31. aug 2015, 12:55

Min eks. Han er et sørgeligt menneske der ikke er kommet videre på de 7 år der er gået.
Jeg har stadig sporadisk kontakt med ham, for det nærer et eller andet i mig at fortælle om hvordan det går mig når hans liv er fuldstændigt gået i stå. Det er ikke pænt eller særlig næstekærligt, men han har virkelig ødelagt meget for mig. <>>Den der konstante gåen på æggeskaller og forsøg på at aflede konfrontationer. Den følelse af aldrig at kunne slappe af, fordi når man mindst ventede det hidsede han sig vildt op over ingenting og man skulle gå fra hinanden for 320. gang. At alting altid var min skyld, og at jeg ikke kunne klare mig selv. At jeg var klam og ulækker.

Selvom jeg har et godt liv i dag, selvom jeg har en dejlig kæreste og ved at jeg kan klare mig selv - og har bevist det overfor ham ved at mit liv er som det er. På trods af alt dette, så har jeg et behov for at tvære det ud i fjæset på ham. Jeg har lyst til at han skal have bare et minimum af den smerte og påvirkning han havde på mig. Jeg drømmer stadig om ham. At min kæreste er ham, og at min trygge base smuldrer fordi han ligner min kæreste men opfører sig som min eks. Jeg sidder i situationen igen med det samme.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Et jordfaldshul til eks'er

Indlægaf Pixie88 » 31. aug 2015, 13:53

:stoned:
Senest rettet af Pixie88 10. nov 2015, 00:24, rettet i alt 1 gang.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Et jordfaldshul til eks'er

Indlægaf kidkomb » 31. aug 2015, 16:13

@Pixie88 Wow (no pun intended). Jeg håber faktisk også, at han falder i et hul...
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Et jordfaldshul til eks'er

Indlægaf Kommodedyret » 31. aug 2015, 18:23

Jeg har også en helt speciel ex som jeg har rigtig svært ved at tilgive. Faktisk vil det aldrig ske, for han fortjener ikke min velvilje.
Det er ikke sådan at jeg render rundt og er bitter på ham eller bliver fyldt af dårlige følelser, han vil bare aldrig blive tilgivet, han vil aldrig blive en ven, han er er blevet lagt i kassen for fjolser som skal holdes på sikkerhedsafstand.

Noget der er ligeså svært, det er at skulle tilgive sig selv. Jeg har bebrejdet mig selv over at være så dum at finde mig i hans lort, og at være så naiv at tro på hans løgne. Heldigvis er der også blevet lagt låg på den side af sagen, det rører sig ikke i mig længere.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Et jordfaldshul til eks'er

Indlægaf canoodle » 31. aug 2015, 18:30

Pyh, for nogle lede historier :(
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Et jordfaldshul til eks'er

Indlægaf Joe » 4. sep 2015, 20:04

Når det kommer til min eks, er der ingen tvivl om, at jeg har fucked cirka lige så meget op som han har. Han ville nok sige mere, måske har han ret, men jeg gider ikke bruge min tid på at angre hvordan jeg selv opførte mig for mange år siden.

Vi slog op for 5,5 år siden, og jeg har ikke talt med ham siden et par måneder efter det. Til gengæld sidder han stadig helt vildt meget i mig. Jeg er i dag paranoid over at skrive private ting til folk over pb-funktion, facebook messenger, sms, mail, m.m., fordi jeg ikke er overbevist om at andre ikke læser med. Ikke nødvendigvis ham, jeg går stærkt ud fra at han er kommet videre, men det var ham der dengang lidt boede i mine diverse indbakker, og derefter brugte det han fandt mod mig, og lod som om han havde fundet ud af det på andre måder. Som dengang han - efter vi var gået fra hinanden, og faktisk også efter han allerede havde brudt kontakten med mig - hackede sig ind på en mail jeg ellers aldrig brugte, fandt et meget meget vovet billede af mig, som jeg havde sendt til en anden fyr (i en periode hvor jeg altså var single) og forsøgte at bilde mig ind, at nogle hackere havde sendt det billede fra min inbox til hans mail. Uhm right...

Jeg drømmer stadig jævnligt om ham. Drømmene har altid samme handling: Jeg møder ham igen, vi bliver venner, jeg er glad, lige pludselig er vi kærester igen, selvom jeg slet ikke vil, og jeg kan ikke komme ud af det. Faktisk en rimeligt ubehagelig drøm.

Men altså, jeg ønsker ham det bedste og alt det der. Jeg ville bare gerne være fri for, at han stadig fylder så meget hos mig.

Jeg ville være vildt træt af at have en eks, der ligeledes kom på Jubii eller her. Jeg ville nok smutte igen. Det var slemt nok, da den fyr jeg faldt en lille smule for, for mange år siden, på et tidspunkt havde en tråd om en pige han havde mødt, og hvordan det bare var så længe siden, han havde haft det sådan med en kvinde.
0
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Et jordfaldshul til eks'er

Indlægaf Hurrze » 4. sep 2015, 21:31

Eks nr 1: har en fritidsinteresse jeg går til. Her går min eks også. Kan derfor ikke undgå ham. Det er noget jeg er rigtig glad for, og mine venner er der også. Da jeg pt går hjemme er det også en af de eneste ting jeg laver, og er derfor super glad for det, vil derfor heller ikke droppe det. Det der er træls er bare at min eks er begyndt at komme med dumsmarte kommentarer når vi støder ind i hinanden der, hvilket jeg er virkelig træt af. Det er over 3 år siden vi var sammen, men han er virkelig dum at høre på. Han har gjort det i perioder, og nogle perioder har han ikke rigtig gjort det. Han startede igen med det her for cirka 3-4 måneder siden. Har fået et crush/er blevet vild med en af mine venner, som uheldigvis er en af mine eks's venner også. Det er virkelig pisse irreterende, fordi jeg prøver at snakke med mit crush, men min eks eller andre venner altid forstyrrer. De andre venner komme dog ikke med kommentarer omkring mig, som min eks gør. Nogle af de kommentarer han kommer med er bla: "du er fræk" og sådan nogle ting. Prøver virkelig at ignorere ham, men han vil ikke gå væk eller holde op. Altså der er jo ikke så meget at gøre ved det, men derfor er det stadig mega træls :sur: :evil: I forhold til ham jeg er vild med, er jeg ligeglad med hvad min eks synes om det, da han har pisset på mig alt for mange gange til at jeg tager mig af hvad han synes om det. Han lavede bla en joke med at jeg ringede til ham, hvor han sagde han lige var på date. Hold kæft jeg blev såret. Var heldigvis hos min bedste veninde, som var der for mig. Ja sådan kan vel også gå fra en person :nerve:

Eks nr 2 og 3 samt en tidligere flirt: de skriver til mig, men har faktisk slet ikke lyst til at snakke med dem. Ignorerer for det meste også bare deres beskeder, for gider virkelig ikke snakke med dem. De har alle 3 været kæmpe svin. Det har samtlige af mine eks'er faktisk. Tror bare jeg har været pisse uheldig :boo:
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Forhold og sex"