Hvad betyder job for valg af date/kæreste?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Hvad betyder job for valg af date/kæreste?

Indlægaf Hurrze » 29. feb 2016, 01:58

Job betyder intet for mig... Ville sagtens kunne være sammen med en der var arbejdsløs eller lignende... Det eneste jeg ville have problem med var at have en kæreste der er soldat og udstationeret. Men det vil nu mere omhandle "kommer han hjem igen?"... :)

Vil selvfølgelig helst have en kæreste der er glad for det han gør, uanset hvad han arbejder med. Han skal hvert fald ikke vælge noget han ikke har lyst til kun for at imponere mig. Vil meget hellere have en glad kæreste end en der ikke har lyst til det han laver :) :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad betyder job for valg af date/kæreste?

Indlægaf Anne Droid » 29. feb 2016, 15:22

Det betyder ikke det helt store. I hvert fald ikke hvis jeg kigger på listen af tidligere kærester og lignende.

Men jeg er da godt tilfreds med min kærestes job. Han er glad for det og har en god løn :-D
Samtidig synes jeg også det er pissesexet, at han er så klog og nørdet som han er. Det gælder også hans hobby som også er et bijob, og langt fra hans hovedjob. Jeg er en heldig kvinde :dåne:
0
Klimatosse
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hvad betyder job for valg af date/kæreste?

Indlægaf godtnavn » 29. feb 2016, 16:31

Da jeg var single var det eneste job-vigtige for mig at min kommende kæreste ikke f.eks. skulle være kok, eller andre erhverv der primært er aftenarbejde. Derudover ville jeg gerne have en der brændte for sit job, men ikke en der arbejdede alt for mange timer, igen fordi tid sammen for mig er vigtig, især i det familieliv jeg drømte om. Jeg har så fundet en mand der arbejder 37 timer fast, men derudover arbejder mange timer om ugen med egne projekter inden for hans fag, men det er okay da det er arbejde uden deadlines og derfor lægges ind hvor der er tid og ikke på samme måde tages af vores tid som hvis han SKULLE have noget færdigt inden kl 22, og var på arbejde 50 timer om ugen.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad betyder job for valg af date/kæreste?

Indlægaf Vixen » 29. feb 2016, 18:54

Hvis jeg skulle screene mænd via Tinder, så ja, det ville klart have betydning. Der er jo virkelig ikke meget information at vurdere ud fra, og jeg ville føle mig mere tiltrukket af nogle af de såkaldte attraktive erhverv - og jeg ville forvente et større fælles værdigrundlag ved højtuddannede.

Men i sidste ende er erhverv jo irrelevant, hvis det slår gnister og man er hooked. Indtægt er dog vigtigt; det har meget at sige for, hvor bekvemt et liv man kan forvente, og en ufaglærts løn ville være en forhindring for det liv, jeg forestiller mig og håber på.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Hvad betyder job for valg af date/kæreste?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 1. mar 2016, 00:39

Gider ikke en karrierekvinde, så hellere en arbejdsløs eller en med et servicejob eller ligende. Penge (el. magt - ack!) betyder intet og hun skal være flytbar. Foretrækker også hun har et erhverv der ikke gør hende hård i filten, jaded, etc. Som jeg kan forestille mig f.eks. politimand, ol. ville gøre. Det bedste er en studerende.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvad betyder job for valg af date/kæreste?

Indlægaf Zombie » 2. mar 2016, 15:41

Jeg er ret glad for håndværkere, der formår at reflektere over sig selv og deres omverden. Jeg er blevet mere akademisk i min måde at tænke og analysere på, men jeg har stadig den der professions-tilgang, hvor det kan blive for teoretisk det hele. Jeg går hurtigt død i relationer med folk, der tænker for meget og gør for lidt. Kom ned på jorden til os andre i stedet for at besvare personlige spørgsmål ud fra din favorit af videnskabsteoriske retninger.

Det er lidt udfordrende at navigere i, for ikke alle formår at reflektere - sådan generelt og ikke kun blandt håndværkerne.

Jeg fravælger ufaglærte med mindre de har en god stilling alligevel eller noget. Jeg læser videre fordi jeg vil tjene mere og opslides mindre end.som pædagog, og der skal sgu penge på bordet for at det kan lade sig gøre. Og ufaglærte skal i mange tilfælde knokle mere for en mindre løn.
Alternativt skal han acceptere 80% barsel og barnets sygedage.. Men det kan man jo ikke vide fra første date, om han er indstillet på...
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad betyder job for valg af date/kæreste?

Indlægaf Aima » 2. mar 2016, 17:15

Det betyder i princippet intet med dét som udgangspunkt, at jeg aldrig kommer til at placere mig selv i en position, hvor jeg er afhængig af min partners job og indtægt. Ingen børn, intet parcelhus i forstanden, ingen store, fælles banklån og den slags.

Jeg går som sådan ikke op i, hvad han beskæftiger sig med, og det liv, jeg ønsker mig mest (og har) forudsætter i virkeligheden ikke det store rent økonomisk. Frihed og uafhængighed er vigtigt for mig, et dyrt hus, vilde rejser og materielle goder er ikke. Det vigtige er mentalitet, tilgang og evne og vilje til at disponere over egen tilværelse og egen tilfredshedsfølelse, herunder også arbejdsglæde. Om han er akademiker, pædagog eller fabriksarbejder er i princippet ligegyldigt, hvis bare han selv er grundglad og ellers tiltrækker mig på de obligatoriske parametre som intellekt, humor, sexappeal m.fl.

Jeg tiltrækkes nok af selvstændighed, drivkraft, passion og løsningsorienterethed og de egenskaber findes vel i alle mulige professioner og fag, sjovt nok er 90% af de mænd jeg, siden altid, har plejet nogle former for mere end platonisk omgang med selvstændige iværksættere. Halvdelen akademikere, halvdelen faguddannet.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Hvad betyder job for valg af date/kæreste?

Indlægaf Mi55y » 4. mar 2016, 09:09

Hans indstilling til hans job betyder noget, men ikke selve jobbet eller graden af uddannelse, det kræver. Han må gerne kunne lide sit job, og han må også gerne være villig til at tage ansvar på jobbet og have ambitioner. Jeg har været sammen med både akademikere og fyre, der f.eks. arbejdede ufaglært på fabrik, men det er jo i bund og grund de samme problemstillinger man kommer ud for; dumme kolleger/chefer, urimelige krav, tidspres osv.

Min nuværende kæreste er ingeniør og arbejder meget på byggepladser - Jeg er uddannet tolk og translatør og arbejder på kontor i den maritime sektor. Det er jo to vidt forskellige jobs og jeg kunne lige så godt have været smørrebrødsjomfru, så lidt ligner vores opgaver hinanden. Men derfor har vi stadig masser at tale om og sparre omkring ift. vores jobs.

Jeg har en veninde i 30'erne, der er akademisk uddannet og har underviserjob. Hun dater en fyr sidst i 30'erne, som arbejder som ufaglært i et supermarked. Det var der en fælles veninde, der havde stillet sig meget uforstående overfor, og hun havde faktisk ligeud sagt, at det ville hun komme til at fortryde, for de kunne umuligt have noget til fælles! Den holdning har jeg meget svært ved, for det handler netop, som Aima skriver, om de egenskaber man har og bruger i sit job mere end det handler om selve jobbet.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvad betyder job for valg af date/kæreste?

Indlægaf Ado » 4. mar 2016, 09:15

Jeg er ligeglad med hvad han laver. Ja, jeg har en svaghed for mænd i jakkesæt, men i sidste ende betyder selve jobbet jo intet i forhold til hans personlighed. Jeg foretrækker egentlig bare, at han kan lide hvad han laver.
Hvis han arbejder så meget, at han aldrig har tid til mig og hyggelige hverdagsting, så tror jeg ikke det ville kunne fungere. Liesom det heller ikke ville kunne fungere, hvis han intet laver og bare sidder hjemme og venter på jeg får fri. Ikke at arbejdsløse ville blive sorteret fra. Men hvis han ingen intentioner havde om at søge et arbejde og egentlig bare fandt det skide lækkert at kunne sove længe hver dag, så ville jeg nok ikke blive tiltrukket af ham.
0
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Forhold og sex"