Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf Fruity » 8. mar 2023, 08:33

Jeg undrer mig tit på debatten, når jeg læser, hvad mænd værdsætter ved kvinder, fordi det i nogen grad strider mod det, jeg selv oplever.

Så her er tråden til anekdotisk erfaring…

Jeg lægger gerne ud.

Da jeg var ung, var jeg meget slank og “veldrejet”. Jeg oplevede det som min vigtigeste egenskab i forhold til det andet køn, meget lig hvad jeg ofte læser på debatten.

Men som voksen er jeg blevet overrasket over, at interessen fra det andet køn virker uændret, trods massiv overvægt. Overrasket over, mænd stadig synes, jeg er smuk og feminin. Nu er det ganske vidst ikke den 20+ årige, der synes det, men mere alderssvarende mænd.

Jeg oplever, mit udseende hægtes op på nogle egenskaber, de ser hos mig og værdsætter. Og at de vægtes højt/overskygger, jeg ikke er 18 år længere…

De egenskaber, der hægtes på mig, er sådan nogle som omsorgsfuld, loyal, intelligent, arbejdsom, stærk og ukuelig.

Det er min opfattelse, at mine traditionelt kvindelige dyder værdsættes lige så højt som mine traditionelt mandlige, men at kombinationen/eksistensen af begge mest er det, der italesættes.
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9694

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf Tanten » 8. mar 2023, 08:41

Jeg kan nok ikke sige noget generelt, fordi mænd jo er forskellige - det én har fundet værdifuldt, har en anden fundet irriterende.

Men nogle af de ting, jeg har fået at vide af flere mænd, er at min humor, intensitet, varme, intelligens og viden har tiltrukket dem. Flere har fremhævet det som positivt, at jeg "ikke skulle reddes".
3
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6179
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16148

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf Urtekussen » 8. mar 2023, 08:43

At jeg er god til at lave mad :-D
5
2011
2015
2018
2020
2023
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf Fruity » 8. mar 2023, 08:45

Urtekussen skrev:At jeg er god til at lave mad :-D


… tingen, som står på min massive mangelliste :lol:
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6179
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16148

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf Urtekussen » 8. mar 2023, 08:48

Fruity skrev:
Urtekussen skrev:At jeg er god til at lave mad :-D


… tingen, som står på min massive mangelliste :lol:

Jeg kan forstå på Twitter at det er meget positivt
1
2011
2015
2018
2020
2023
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf Fruity » 8. mar 2023, 09:04

Urtekussen skrev:
Fruity skrev:
Urtekussen skrev:At jeg er god til at lave mad :-D


… tingen, som står på min massive mangelliste :lol:

Jeg kan forstå på Twitter at det er meget positivt


Det kan jeg godt forstå. Jeg vælger sjovt nok også kun kærester, der er gode til og glade for at lave mad :genert:
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf thomassneum » 8. mar 2023, 09:10

- Hun sætter pris på at jeg ikke kræver for meget og er ret fleksibel. Hun har 2 hjemmeboende børn, hvor jeg er alene, så det er ofte mig som på tilpasse min kalender - og det er helt rimeligt.

- Hun værdsætter at jeg 'ser' hende. Husker at sige jeg elsker hende. At jeg spørger ind til hendes dag- og kan se hvis skoen trykker.

- Hun sætter pris på at jeg er med til at sikre at vi 'rykker' os sammen. Vi har f.eks. lært at spise ost, hvilket ingen af os gjorde tidligere. :lol2:
Men vi spiller også sammen omkring lidt vigtigere ting - og mit 'nye syn' kan være forfriskende og med til at vende bøtten på hoved og se fra et lidt andet perspektiv. Hun giver mig den samme indsigt.

- Vi begge havde tilpasset os efter en tilværelse som 'single' og at dele sit liv igen, var bestemt ikke en del af planen. Men nu værdsætter hun at vågne op sammen, at starte og ende dagen i tosamhed.

(*Det andet køn = Kæresten :) )
9
Med bov skal man mad lave, men...
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf Fruity » 8. mar 2023, 09:25

thomassneum skrev: - Hun sætter pris på at jeg ikke kræver for meget og er ret fleksibel. Hun har 2 hjemmeboende børn, hvor jeg er alene, så det er ofte mig som på tilpasse min kalender - og det er helt rimeligt.

- Hun værdsætter at jeg 'ser' hende. Husker at sige jeg elsker hende. At jeg spørger ind til hendes dag- og kan se hvis skoen trykker.

- Hun sætter pris på at jeg er med til at sikre at vi 'rykker' os sammen. Vi har f.eks. lært at spise ost, hvilket ingen af os gjorde tidligere. :lol2:
Men vi spiller også sammen omkring lidt vigtigere ting - og mit 'nye syn' kan være forfriskende og med til at vende bøtten på hoved og se fra et lidt andet perspektiv. Hun giver mig den samme indsigt.

- Vi begge havde tilpasset os efter en tilværelse som 'single' og at dele sit liv igen, var bestemt ikke en del af planen. Men nu værdsætter hun at vågne op sammen, at starte og ende dagen i tosamhed.

(*Det andet køn = Kæresten :) )


:lun:

Det er en hyggelig vinkel. Min pensel var dog lidt bredere/spørgsmålet mere generelt. Selvom ved nærmere omtanke, så er der helt sikkert også overlap i det specifikke/dem, der hænger på og som vælges til
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5578

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf Luffegås » 8. mar 2023, 09:35

Jeg oplever mange mænd der måske ikke har erfaring i kvinder og kærester gerne vil snakke med mig fordi jeg virker som en man faktisk kan snakke med. Jeg er ikke smuk, jeg er ikke snobbet, og jeg virker derfor omgængelig. Men kæft hvor er det bare ikke altid jeg gider være omgængelig når jeg har en kæreste f.eks. og de så søger mig, og man netop føler man skal starte med "Jeg har en kæreste". Fordi pludselig snakker man med de her udfra nørdede interressepunkter, og man kan se de tænker "yes! Endelig en man kan snakke om det her med!" og så slukker de totalt når de finder ud af de ikke kunne få mig med hjem. Det er ikke sjovt de kommer med det mindset og ikke engang tænker venskab eller bare "nørde-snak med en fremmed".

Men, de fleste af mine kærester og nu også min mand har bare ikke haft den store erfaring med kærester og kvinder, jeg aner ikke hvordan jeg støver dem op, men det er nok den der vibe eller aura omkring mig der tiltrækker jomfruelige typer. Min mands problem har dog mere været han har været kræsen OG genert på samme tid, så han har ikke forelsket sig i nogen, og når han endelig har er han ikke gået direkte efter det. Han var forelsket i mig i flere måneder før han gjorde noget ved det.

Af samme grund har jeg ikke mange veninder, og dem jeg har er nogle brovtende platte-typer der sagtens kan tale grimt, drikke øl, og er meget bramfri. Og af samme grund har jeg haft flere mandlige venskaber, fordi jeg sagtens kan sidde i rygerummet selvom jeg er ikke-ryger og tale med om spil, film, og andet og være vulgær på deres niveau. Netop fordi jeg altid har været i et forhold har jeg ikke følt jeg skulle være fuckable eller "Pick-me" agtig, fordi jeg har ikke villet have nogen af dem, jeg har bare kunnet være mig selv og ikke tænkt på at skulle være smuk eller vellidt.
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3773
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8229

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf Anilara » 8. mar 2023, 09:57

At jeg er ligefrem, tydelig og let at aflæse.
At jeg har humor og er glad.
At jeg har selvtillid, tillid og ikke er afhængig.
At jeg har" et godt hjerte", hvad det så betyder..
At jeg er "one of the boys" og nemt kan med mændenes venner.
At jeg er intelligent og oplyst.
At jeg har et ok pænt udseende.

(De værdsætter til gengæld sjældent at jeg er über rationel, illoyal, ikke så vild med berøring og ikke vil have børn).
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13035
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3544
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56035
Kontakt:

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf Ado » 8. mar 2023, 10:01

Hvad jeg har fået at vide, så er det min humor, mit følsomme væsen, at jeg er god at tale med om mange forskellige emner, at jeg er lyttende og anerkendende og at jeg er (forholdsvis) ukompliceret af personlighed.
Jeg er elendig til at tage imod komplimenter om mit udseende, men jeg går trods alt ud fra, at ingen af dem jeg har været sammen med, har fundet mig direkte uattraktiv.

Og så er jeg skide god til at lave mad.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3773
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8229

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf Anilara » 8. mar 2023, 10:10

Haha, i øvrigt er det tit værdsat, at jeg er ret doven husligt, da jeg så ikke øffer over hvis de roder eller der ikke er vasket op ect.
3
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16327
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30331

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf TinaW » 8. mar 2023, 10:17

Aner det faktisk ikke.
Jeg har været sammen med forskellige typer mænd, så der er åbenbart ikke noget ved mig, der tiltrækker en bestemt type.
Jeg er hverken ukompliceret, specielt god til at lytte eller gudesmuk :D :fløjt:
Men jeg har aldrig været ufrivilligt single, så et eller andet må jo fange nogle mænds opmærksomhed.
2
Kakadu
Indlæg: 3488
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10299

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf Kakadu » 8. mar 2023, 10:25

Jeg er intelligent og flabet. Det er der bare nogen, der ikke kan modstå :D
3
Hvis hesten er død, så stå af.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Re: Hvad værdsætter det andet køn hos dig?

Indlægaf 1234 » 8. mar 2023, 11:24

Fruity skrev:
thomassneum skrev: - Hun sætter pris på at jeg ikke kræver for meget og er ret fleksibel. Hun har 2 hjemmeboende børn, hvor jeg er alene, så det er ofte mig som på tilpasse min kalender - og det er helt rimeligt.

- Hun værdsætter at jeg 'ser' hende. Husker at sige jeg elsker hende. At jeg spørger ind til hendes dag- og kan se hvis skoen trykker.

- Hun sætter pris på at jeg er med til at sikre at vi 'rykker' os sammen. Vi har f.eks. lært at spise ost, hvilket ingen af os gjorde tidligere. :lol2:
Men vi spiller også sammen omkring lidt vigtigere ting - og mit 'nye syn' kan være forfriskende og med til at vende bøtten på hoved og se fra et lidt andet perspektiv. Hun giver mig den samme indsigt.

- Vi begge havde tilpasset os efter en tilværelse som 'single' og at dele sit liv igen, var bestemt ikke en del af planen. Men nu værdsætter hun at vågne op sammen, at starte og ende dagen i tosamhed.

(*Det andet køn = Kæresten :) )


:lun:

Det er en hyggelig vinkel. Min pensel var dog lidt bredere/spørgsmålet mere generelt. Selvom ved nærmere omtanke, så er der helt sikkert også overlap i det specifikke/dem, der hænger på og som vælges til

Men hvis man har været i fast forhold i mange år, så er ens partner vel reelt den eneste man aner, hvad synes. Jeg har ingen jordisk ide om, hvad mænd generelt skulle finde tiltrækkende ved mig og er egentlig også ret ligeglad. Jeg har tiltrukket ham, jeg har brug for :lun:
Senest rettet af 1234 8. mar 2023, 12:03, rettet i alt 1 gang.
1

Tilbage til "Forhold og sex"