Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6450
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15238

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Ata » 21. apr 2024, 13:21

abcd skrev:
Ata skrev:
abcd skrev:
Ata skrev:
abcd skrev:En grundlæggende forskel på mænd og kvinder er at hvis mænd har et problem, tænker de: Hvordan kan jeg fikse det? Imens kvinder tænker: Hvem kan fikse det for mig?

Det ligger dybt i kvinder at der er nogen der passer på dem. Det ligget dybt i mænd at ingen passer på dem.

Jeg bliver så irriteret over dine fordomme. Der er sgu ikke nogen, der passer på mig, og når jeg kigger på mine veninder, så passer de betydeligt mere på deres mand og børn end omvendt. Hvor møder du dog alle de hjælpeløse kvinder, som mener, at du eller andre mænd skal passe på dem? :forvirret:


I mental load-tråden f.eks.

Men jeg værdisatte ikke i mit indlæg. Det kan jo være godt at søge hjælp. Lægehjælp f.eks. Mænds indbyggede følelse af at være på egen hånd, kan stå i vejen for at de opsøger nødvendig hjælp.

Så når kvinder går til lægen, er det et eksempel på, at andre skal passe på dem? Det er sgu da dem selv, der får ideen, bestiller tiden og tager derhen. De ser et problem og fikser det. Hvorimod mænd sjovt nok oftest skal hjælpes af deres kone til at få det gjort… :gruble:


At ringe til lægen er et godt eksempel på "hvem kan fikse det for mig?". Hvilket jo er en udmærket strategi meget af tiden.

Hvordan adskiller det sig fra manden, der ringer til elektrikeren? Synes virkelig du er ude i en mærkelig ad hoc argumentation, hvis det at gå til lægen er et eksempel på, at man forventer, at andre passer på en…
2
abcd
Indlæg: 6369
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10440

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf abcd » 21. apr 2024, 14:01

Ata skrev:Hvordan adskiller det sig fra manden, der ringer til elektrikeren? Synes virkelig du er ude i en mærkelig ad hoc argumentation, hvis det at gå til lægen er et eksempel på, at man forventer, at andre passer på en…


Tråden handler om fordomme, jeg behøver vel ikke argumentere for dem.

Jeg har en fordom om at kvinder generelt er bedre mennesker end mænd.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4686
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21512

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf catnip » 21. apr 2024, 14:04

Jeg har en fordom om at kvinder spiser mere chokolade end mænd.


:genert:
12
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1288
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4223

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Galoldriel » 21. apr 2024, 14:57

abcd skrev:
Ata skrev:Hvordan adskiller det sig fra manden, der ringer til elektrikeren? Synes virkelig du er ude i en mærkelig ad hoc argumentation, hvis det at gå til lægen er et eksempel på, at man forventer, at andre passer på en…


Tråden handler om fordomme, jeg behøver vel ikke argumentere for dem.

Jeg har en fordom om at kvinder generelt er bedre mennesker end mænd.


Det var i hvert fald hensigten :)
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Sofakartoflen
Indlæg: 3899
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 437
Likede indlæg: 9259

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Sofakartoflen » 21. apr 2024, 15:04

Jeg har en fordom om, at mænd udfører deres job som tandlæge eller læge mindre hårdhændet end kvinder. Så min fordom er jo også, at mange kvinder er hårdhændede i de to fag.

Mænd er også bedre til ikke at tale om sig selv, når de skal udføre et job, der involverer et andet menneske, som patient/borger/kunde.
0
fisken80
Indlæg: 22606
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53162

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf fisken80 » 21. apr 2024, 15:07

Sofakartoflen skrev:Jeg har en fordom om, at mænd udfører deres job som tandlæge eller læge mindre hårdhændet end kvinder. Så min fordom er jo også, at mange kvinder er hårdhændede i de to fag.

Mænd er også bedre til ikke at tale om sig selv, når de skal udføre et job, der involverer et andet menneske, som patient/borger/kunde.


Den fordom må jeg erklære mig enig i. Baseret på egne erfaringer.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Alenetid
Indlæg: 194
Tilmeldt: 17. jul 2023, 13:53
Kort karma: 11
Likede indlæg: 342

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Alenetid » 21. apr 2024, 15:14

Fordom: Kvinder, der lever som single, har højere all-round livskvalitet end mænd, der lever som single. Fysisk, psykisk, mentalt.
Kvinder klarer sig bedre på egen hånd i hverdagen, end mænd gør.
11
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11714
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18917

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf PaleSeptember » 21. apr 2024, 15:36

catnip skrev:Jeg har en fordom om at kvinder spiser mere chokolade end mænd.


:genert:


Her i huset tror jeg, at min mand spiser mere chokolade, end jeg gør.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Yetie
Indlæg: 1440
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5060

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Yetie » 21. apr 2024, 16:16

Mange mænd har travlt med at latterliggøre fænomenet mental load fordi de godt ved at de kører på frihjul, og hvis de anerkender at der faktisk er noget om snakken, så er de også nødt til at tage mere ansvar
16
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1058
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 136
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2748

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Venus222 » 21. apr 2024, 16:27

Nogen mænd har svært ved at anerkende at kvinder ikke har brug for dem. Og de derfor er nød til at gøre noget for at kvinder får lyst til at være sammen med dem.
Og det "noget" er ikke at tjene flere penge. Det er nærmere at blive mere følelsmæssigt begavet,og tage sin del af det følelsmæssige arbejde der også er i et forhold.


Nogle kvinder har rigtig svært ved at forstå at man grundliggende ikke kan lave andre mennesker om.
9
Selma156
Indlæg: 2369
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6861

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Selma156 » 21. apr 2024, 16:37

Alle kvinder er oprigtigt interesserede i at tale om graviditet, børn og moderskab (og man er lidt afstumpet, hvis det ikke er tilfældet).
0
ajnaM
Indlæg: 10104
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27658

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf ajnaM » 21. apr 2024, 16:42

Mænd tænker sjældent i flere scenarier og bliver derfor ofte overfladiske i deres tolkninger og analyser af potentielle konsekvenser af en situation.

Kvinder tænker omvendt ofte i for mange scenarier og ender handlingslammede, fordi de bruger tiden på at analysere i stedet for at træffe valg.
6
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20619
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 44211

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf paint » 21. apr 2024, 16:43

Gad vide om det ikke er hér, at generaliseringer rejser hen - i håb om et bedre liv? ;)

Men okay, fordomme er vel en slags generalisering.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 834
Likede indlæg: 19828

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Animi » 21. apr 2024, 16:55

Mænd forventer, at kvinder, udover kvindekampene, også skal tage mandekampene
10
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
abcd
Indlæg: 6369
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10440

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf abcd » 21. apr 2024, 17:29

ajnaM skrev:Mænd tænker sjældent i flere scenarier og bliver derfor ofte overfladiske i deres tolkninger og analyser af potentielle konsekvenser af en situation.

Kvinder tænker omvendt ofte i for mange scenarier og ender handlingslammede, fordi de bruger tiden på at analysere i stedet for at træffe valg.


A.k.a. mental load...
0

Tilbage til "Forhold og sex"