Dating og løgn om alder

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Mumifar » 23. mar 2016, 07:39

DetSorteCirkus skrev:Nu fik jeg lige læst dit startindlæg igen, og skal det forstås sådan, at hun har løjet i sin datingprofil, men ikke overfor dig personligt?
Hvis det er det, der er sket, altså at de 38 kun har fremgået af profilen, tror jeg, at det kan være værd at tage det med i dine overvejelser.


I hendes datingprofil angav hun sig selv til at være 35.
Hun har så i mellemtiden haft fødselsdag og jeg regnede så med at hun blev 36.
Jeg har ikke tidligere spurgt mere ind til hendes alder, idet jeg jo ikke havde forventet noget andet.
Idag får jeg så tilsendt hendes pasoplysninger, da hun skal have adgang til min arbejdsplads, som har nogle ret strikse procedurer for besøgende.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Grissebassen » 23. mar 2016, 09:03

Mumifar skrev:
DetSorteCirkus skrev:Nu fik jeg lige læst dit startindlæg igen, og skal det forstås sådan, at hun har løjet i sin datingprofil, men ikke overfor dig personligt?
Hvis det er det, der er sket, altså at de 38 kun har fremgået af profilen, tror jeg, at det kan være værd at tage det med i dine overvejelser.


I hendes datingprofil angav hun sig selv til at være 35.
Hun har så i mellemtiden haft fødselsdag og jeg regnede så med at hun blev 36.
Jeg har ikke tidligere spurgt mere ind til hendes alder, idet jeg jo ikke havde forventet noget andet.
Idag får jeg så tilsendt hendes pasoplysninger, da hun skal have adgang til min arbejdsplads, som har nogle ret strikse procedurer for besøgende.

Det synes jeg altså er en ret formildnende omstændighed. For det første har hun ikke løjet direkte til dit ansigt. For det andet kan der være tusindvis af årsager til at hendes alder er opgivet forkeret. Måske er det en reel fejl hun ikke har fået rettet. Måske oprettede hun profilen til at starte med for sjov, uden intentioner om at mødes med nogen, eller måske for at lure på yngre mænd :slem: I så fald kan hun jo sagtens have glemt løgnen senere. Jeg vil vove at påstå, at jeg selv er så teknologisk inkompetent, at jeg snildt kunne komme til at opgive forkerte oplysninger ved en fejl.
Hvis hun havde haft intetioner om direkte at lyve om sin alder, mon ikke hun så ville have gennemført løgnen noget bedre, eller valgt at afsløre sig selv i forbindelse med at du skulle have hendes pasoplysninger. Det virker i hvert fald til, at hun ikke selv er bevidst om løgnen.
6
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Rapfisk » 23. mar 2016, 09:20

Når man lyver om sin alder på en datingprofil, er det som regel fordi, man angivet det forkerte fødselsår. Det er altså ikke en fejl, men der er mange, der gør det, netop for at komme med på nogle mere almindelige søgninger (man søger gerne på alder, der slutter på 0 eller 5).

Personligt har jeg aldrig gjort det, og jeg har også fravalgt en mand på den baggrund. Ja, det kan godt være, at man ikke dukker op på så mange søgninger, men til gengæld bliver man vist for folk, der potentielt er interesserede i én.

Med ham, jeg droppede på grund af det, opdagede jeg det, inden jeg mødte ham, og det lagde en klar dæmper på min interesse for ham. Om jeg ville have det på samme måde, hvis jeg var begyndt at få følelser, ved jeg ikke. Måske ville jeg sige, at jeg også tog fejl ved at sætte nogle meget snævre kriterier op. Jeg ville dog under alle omstændigheder nævne det.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4886
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6473

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Stars » 23. mar 2016, 09:35

Rapfisk skrev:Når man lyver om sin alder på en datingprofil, er det som regel fordi, man angivet det forkerte fødselsår. Det er altså ikke en fejl, men der er mange, der gør det, netop for at komme med på nogle mere almindelige søgninger (man søger gerne på alder, der slutter på 0 eller 5).

Det kan da sagtens være en tastefejl, man ikke har opdaget.

Jeg mener også, jeg på et tidspunkt har været på en side, hvor man skrev sin alder - og selv skulle huske at rette den, når man havde fødselsdag :panik:
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Mumifar » 23. mar 2016, 09:38

Grissebassen skrev:
Mumifar skrev:
DetSorteCirkus skrev:Nu fik jeg lige læst dit startindlæg igen, og skal det forstås sådan, at hun har løjet i sin datingprofil, men ikke overfor dig personligt?
Hvis det er det, der er sket, altså at de 38 kun har fremgået af profilen, tror jeg, at det kan være værd at tage det med i dine overvejelser.


I hendes datingprofil angav hun sig selv til at være 35.
Hun har så i mellemtiden haft fødselsdag og jeg regnede så med at hun blev 36.
Jeg har ikke tidligere spurgt mere ind til hendes alder, idet jeg jo ikke havde forventet noget andet.
Idag får jeg så tilsendt hendes pasoplysninger, da hun skal have adgang til min arbejdsplads, som har nogle ret strikse procedurer for besøgende.

Det synes jeg altså er en ret formildnende omstændighed. For det første har hun ikke løjet direkte til dit ansigt. For det andet kan der være tusindvis af årsager til at hendes alder er opgivet forkeret. Måske er det en reel fejl hun ikke har fået rettet. Måske oprettede hun profilen til at starte med for sjov, uden intentioner om at mødes med nogen, eller måske for at lure på yngre mænd :slem: I så fald kan hun jo sagtens have glemt løgnen senere. Jeg vil vove at påstå, at jeg selv er så teknologisk inkompetent, at jeg snildt kunne komme til at opgive forkerte oplysninger ved en fejl.
Hvis hun havde haft intetioner om direkte at lyve om sin alder, mon ikke hun så ville have gennemført løgnen noget bedre, eller valgt at afsløre sig selv i forbindelse med at du skulle have hendes pasoplysninger. Det virker i hvert fald til, at hun ikke selv er bevidst om løgnen.


100% bevidst - det er det ingen tvivl om og det har hun også erkendt idet jeg spurgte om hun havde sendt mig hendes storesøsters oplysninger.

Den direkte årsag er jo at hun godt er klar over, at hun er mere "attraktiv" ved at lyve sig yngre i en profil.
Dummere er jeg heller ikke..
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Fru Sunshine » 23. mar 2016, 09:51

Jeg kan sådan set godt forstå, at det er træls at føle sig løjet for. Det kunne også få mig til tænke lidt efter, om jeg havde lyst til at fortsætte.
Men hvis det er de to år, der gør forskellen, tror jeg også det er bedre for hende, at finde en, der ikke går op i den slags småting.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Rapfisk » 23. mar 2016, 09:57

Hvis man i år skulle være fyldt 36, er man født i 1980. Fylder man i stedet 38, er man født i 1978. Det er ikke en let tastefejl at lave, uden man selv bemærker det.
5
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. mar 2016, 10:10

Men, TS, når alt kommer til alt, må du mht. 35 vs. 38 finde ud af, om den ældre alder betyder noget for dig, udover at du logisk nok ikke ville have søgt hende frem, hvis hun havde skrevet det korrekte tal.
2
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Mumifar » 23. mar 2016, 10:23

Sangius skrev:
Mumifar skrev:
DetSorteCirkus skrev:Efter min mening er det i orden at reagere på den slags, om det så bliver med et skuldertræk eller med stort ubehag over at være blevet løjet for eller noget midt i mellem..
Det er selvfølgelig også i orden at være fuldstændig ligeglad, men hvis du var det, ville du næppe have lavet en tråd om det.

Hvad er din umiddelbare følelse omkring det?


Jeg tror ikke at hun har været uærlig på andre punkter, og jeg er sikker på hun er ret glad for mig.
Jeg er dog overbevist om, at jeg ikke havde mødt hende, hvis hun havde opgivet sin rigtige alder på Happn, hvor jeg matchede med hende.
Det er jo ikke sådan at mine følelser er forsvundet for hende, men nogle af de områder hvor jeg har følt at vi ikke har matchet så godt, er nu blevet forstærket.


Tror du virkelig at 2 år gør den store forskel? Mon ikke du havde haft de samme reservationer omkring jeres match hvis hun var blevet 36 i stedet?
For mig virker det lidt mere som om, at du nu kan bruge alderen som en slags undskyldning for, hvorfor det ikke er helt som det skal være. :)

Jeg er forresten også enig med DetSorteCirkus - det skal selvfølgelig ikke bare fejes af vejen, hvis man reelt har det svært med, at der er blevet stukket en løgn.


Måske er det lidt det første som du nævner. Vi er meget forskellige på mange punkter, bortset fra de åndelige. Jeg er meget et udemenneske og elsker sport og motion, lange gåture og rejser til verdens ende, mens hun hellere vil læse en bog eller skrive digte. Hun har en virkelig dejlig personlighed og jeg havde følelser for hende med det samme. Jeg vil gerne opleve noget med hende og se hvor langt vi kan komme samtidig med at begge vores behov bliver opfyldt. Omvendt vil jeg også gerne have børn (og det vil hun også)
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf kidkomb » 23. mar 2016, 10:23

Rapfisk skrev:Hvis man i år skulle være fyldt 36, er man født i 1980. Fylder man i stedet 38, er man født i 1978. Det er ikke en let tastefejl at lave, uden man selv bemærker det.

Medmindre det er sådan et "hjul" man drejer og skal ramme rigtigt på. (På mobilversioner af sider)
Jeg hader de hjul, jeg kan aldrig ramme rigtigt og selv når jeg synes jeg har ramt, så er det ikke altid rigtigt. -så det kunne have været mig, hvis jeg havde været uopmærksom. Det er jeg så ikke i sådan nogle situationer, men derfor kan andre jo godt være det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Mumifar » 23. mar 2016, 10:25

DetSorteCirkus skrev:Men, TS, når alt kommer til alt, må du mht. 35 vs. 38 finde ud af, om den ældre alder betyder noget for dig, udover at du logisk nok ikke ville have søgt hende frem, hvis hun havde skrevet det korrekte tal.


Og det er jo her Jeg er i vildrede :whine:
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Fru Sunshine » 23. mar 2016, 10:31

Mumifar skrev:
DetSorteCirkus skrev:Men, TS, når alt kommer til alt, må du mht. 35 vs. 38 finde ud af, om den ældre alder betyder noget for dig, udover at du logisk nok ikke ville have søgt hende frem, hvis hun havde skrevet det korrekte tal.


Og det er jo her Jeg er i vildrede :whine:

Det burde altså ikke være de to år, der skiller jer.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. mar 2016, 10:38

Mumifar skrev:
DetSorteCirkus skrev:Men, TS, når alt kommer til alt, må du mht. 35 vs. 38 finde ud af, om den ældre alder betyder noget for dig, udover at du logisk nok ikke ville have søgt hende frem, hvis hun havde skrevet det korrekte tal.


Og det er jo her Jeg er i vildrede :whine:


Ja, så langt tror jeg, at alle er med :)
Men du har ikke rigtig svaret på, hvorfor aldersforskellen måske er problematisk for dig.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf HappyPaww » 23. mar 2016, 10:38

Jeg kender kvinder, der er blevet naturligt gravide helt op mod midt-fyrrerne, og det behøver altså ikke betyde alverdens forskel, om hun er 36 eller 38 nu. Skal det være jer, må I jo evt bare lade være med at vente 3-4-5 år på at lave børn.

Jeg synes du overdriver helt vildt...
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Dating og løgn om alder

Indlægaf Aima » 23. mar 2016, 10:39

Jeg ville sgu helt ærligt synes det var ret sølle at lyve sig yngre, men jeg er også selv typen der bliver lidt småirriteret, når folk implicit antager, jeg, som kvinde i 30'erne, lider af alderskomplekser og eksempelvis ønsker mig 'tillykke med de 25, hihi!' selvom de udmærket ved, jeg fylder 33.

Jeg kan såmænd godt relatere til usikkerheder, og i princippet ville jeg også kunne trække på skuldrene af en hvid løgn hvis den i min verden gav bare en smule mening, men jeg synes simpelthen sådan noget med ikke at ville vedkende sig, hvor gammel man er, helt generelt er for dumt, så jeg tror faktisk det helt af sig selv og uden jeg aktivt valgte det, ville påvirke min interesse.
15
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Forhold og sex"