Passende alder til at få børn

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Passende alder til at få børn

Indlægaf Krølle » 27. mar 2016, 09:42

Min mands far fik for øvrigt tredje "hold" med sin nuværende kone, da han var 40+. Der er ingen - som i virkelig INGEN - tvivl om, at han er en væsentlig bedre far for de unger, der i dag er i 20'erne.

Jeg er selvsagt glad for, at han blev far til min mand, ellers ville han jo ikke være her, men hans faderlige evner var godt nok ikke tilstede, da han var 25-40. Til gengæld har han gjort et fantastisk job fra 45-70 og gør det stadig. Det spiller selvsagt ind, at han er superfrisk både fysisk og mentalt - mændene på hans side er for vilde, når det kommer til holdbarhed; hans ældre brødre er også stadig i live og noget bedre kørende end deres jævnaldrende :-D
3
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Passende alder til at få børn

Indlægaf Lilleluftballon » 27. mar 2016, 09:45

Sangius skrev:
achillaxedprune skrev:En passende alder er en 20-35 år, mener jeg. Yngre end 20 synes jeg, er lidt problematisk og yngre end 16 år er meget problematisk. Den øvre grænse er en 50 år for kvinder og 55 for mænd, tror jeg. Selvom jeg også synes, det er rimelig gammelt. Forskellen er begrundet i, at kvindens krop skal igennem noget helt andet end mandens.

Jeg så engang en dokumentar med gamle mødre. Der var et par stykker på 60 +, der havde fået børn. Og de var jo alt for gamle til sådan en lille størrelse. Deres motorik mv., var simpelthen for sløv til små børn. Og der var en på 73, der ville igennem en fertilitetsbehandling. Hun fik - selvfølgelig og heldigvis! - afslag. Hendes krop ville da også få problemer med at gå igennem en graviditet. Anyway - man kan blive for ung og for gammel i min optik.


Tænk at man overhoved tør i den alder. I følge lægehåndbogen, så er risikoen for spontan abort kæmpe 75% når man er 44 år eller der over - hvad er den så ikke når man er over 60???
Synes det er helt hen i vejret. o.O

I den alder vil man have brug for æg donation. Således er risikoen betydeligt lavere, da æggene kommer fra en kvinde under 35. Det er stadig absurd dog...
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Passende alder til at få børn

Indlægaf Sangius » 27. mar 2016, 09:46

Lilleluftballon skrev:
Sangius skrev:
achillaxedprune skrev:En passende alder er en 20-35 år, mener jeg. Yngre end 20 synes jeg, er lidt problematisk og yngre end 16 år er meget problematisk. Den øvre grænse er en 50 år for kvinder og 55 for mænd, tror jeg. Selvom jeg også synes, det er rimelig gammelt. Forskellen er begrundet i, at kvindens krop skal igennem noget helt andet end mandens.

Jeg så engang en dokumentar med gamle mødre. Der var et par stykker på 60 +, der havde fået børn. Og de var jo alt for gamle til sådan en lille størrelse. Deres motorik mv., var simpelthen for sløv til små børn. Og der var en på 73, der ville igennem en fertilitetsbehandling. Hun fik - selvfølgelig og heldigvis! - afslag. Hendes krop ville da også få problemer med at gå igennem en graviditet. Anyway - man kan blive for ung og for gammel i min optik.


Tænk at man overhoved tør i den alder. I følge lægehåndbogen, så er risikoen for spontan abort kæmpe 75% når man er 44 år eller der over - hvad er den så ikke når man er over 60???
Synes det er helt hen i vejret. o.O

I den alder vil man have brug for æg donation. Således er risikoen betydeligt lavere, da æggene kommer fra en kvinde under 35. Det er stadig absurd dog...


Nåja. Selvfølgelig... :P
Men ja, det er stadig absurd.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Passende alder til at få børn

Indlægaf JoyNips » 27. mar 2016, 11:23

Den passende alder er dén alder, der er passende for én selv. Bum.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Passende alder til at få børn

Indlægaf Newsugar » 27. mar 2016, 13:48

Jeg har troet at jeg ville få børn inden jeg blev 30, men nu er jeg så fyldt 30 og vi begynder at tænke på hvornår vi vil prøve ☺ Jeg synes det er vigtigt at man ikke er for gammel som forælder, jeg er glad for at jeg har rimlig unge forældre. Så har man dem jo også længere ☺
0
Brugeravatar
.s.
Indlæg: 28
Tilmeldt: 6. mar 2016, 16:47
Kort karma: 5
Likede indlæg: 44

Re: Passende alder til at få børn

Indlægaf .s. » 27. mar 2016, 18:10

Det eneste, der bekymre mig for mit eget vedkommende er fertilitetsmæssigt, at det kun går ned af bakke for mig nu (jeg er 27), og chancen for komplikationer og misdannelser stiger med alderen. Så jeg har det personligt sådan, at første halvdel af trediveårsalderen er goal for mig at have fået dem, jeg skal have, men jeg kan selvfølgelig ikke dømme, hvad jeg føler, hvis jeg står som 39-årig og ikke har fået et barn, jeg brændende ønsker.

Da jeg var teenager, troede jeg, jeg ville have et barn, når jeg ramte 27-28, men det kommer absolut ikke til at ske, så tingene ændre sig jo meget gennem livet :) - heldigvis for det.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Passende alder til at få børn

Indlægaf achillaxedprune » 28. mar 2016, 07:43

Sangius skrev:
Lilleluftballon skrev:
Sangius skrev:
achillaxedprune skrev:En passende alder er en 20-35 år, mener jeg. Yngre end 20 synes jeg, er lidt problematisk og yngre end 16 år er meget problematisk. Den øvre grænse er en 50 år for kvinder og 55 for mænd, tror jeg. Selvom jeg også synes, det er rimelig gammelt. Forskellen er begrundet i, at kvindens krop skal igennem noget helt andet end mandens.

Jeg så engang en dokumentar med gamle mødre. Der var et par stykker på 60 +, der havde fået børn. Og de var jo alt for gamle til sådan en lille størrelse. Deres motorik mv., var simpelthen for sløv til små børn. Og der var en på 73, der ville igennem en fertilitetsbehandling. Hun fik - selvfølgelig og heldigvis! - afslag. Hendes krop ville da også få problemer med at gå igennem en graviditet. Anyway - man kan blive for ung og for gammel i min optik.


Tænk at man overhoved tør i den alder. I følge lægehåndbogen, så er risikoen for spontan abort kæmpe 75% når man er 44 år eller der over - hvad er den så ikke når man er over 60???
Synes det er helt hen i vejret. o.O

I den alder vil man have brug for æg donation. Således er risikoen betydeligt lavere, da æggene kommer fra en kvinde under 35. Det er stadig absurd dog...


Nåja. Selvfølgelig... :P
Men ja, det er stadig absurd.


Jeg kan slet ikke forstå de læger, som vælger at gennemføre en behandling på +60-årige kvinder... Her er en top ti over de ældeste kvinder, der har født: http://www.therichest.com/rich-list/mos ... ive-birth/

Og her er den 72-årige jeg nævnte i mit indlæg, som gerne ville have børn. Hun var crazy gammel - jeg fatter slet ikke, at hun tror hun kan give et lille barn det, som barnet behøver. Hun er uden tvivl ikke egnet til at blive mor. Hun var en olding. http://www.babble.com/mom/72-year-old-w ... st-mother/ og
http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... -baby.html

Billede
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Passende alder til at få børn

Indlægaf Lilleluftballon » 28. mar 2016, 07:54

achillaxedprune skrev:
Sangius skrev:
Lilleluftballon skrev:
Sangius skrev:
achillaxedprune skrev:En passende alder er en 20-35 år, mener jeg. Yngre end 20 synes jeg, er lidt problematisk og yngre end 16 år er meget problematisk. Den øvre grænse er en 50 år for kvinder og 55 for mænd, tror jeg. Selvom jeg også synes, det er rimelig gammelt. Forskellen er begrundet i, at kvindens krop skal igennem noget helt andet end mandens.

Jeg så engang en dokumentar med gamle mødre. Der var et par stykker på 60 +, der havde fået børn. Og de var jo alt for gamle til sådan en lille størrelse. Deres motorik mv., var simpelthen for sløv til små børn. Og der var en på 73, der ville igennem en fertilitetsbehandling. Hun fik - selvfølgelig og heldigvis! - afslag. Hendes krop ville da også få problemer med at gå igennem en graviditet. Anyway - man kan blive for ung og for gammel i min optik.


Tænk at man overhoved tør i den alder. I følge lægehåndbogen, så er risikoen for spontan abort kæmpe 75% når man er 44 år eller der over - hvad er den så ikke når man er over 60???
Synes det er helt hen i vejret. o.O

I den alder vil man have brug for æg donation. Således er risikoen betydeligt lavere, da æggene kommer fra en kvinde under 35. Det er stadig absurd dog...


Nåja. Selvfølgelig... :P
Men ja, det er stadig absurd.


Jeg kan slet ikke forstå de læger, som vælger at gennemføre en behandling på +60-årige kvinder... Her er en top ti over de ældeste kvinder, der har født: http://www.therichest.com/rich-list/mos ... ive-birth/

Og her er den 72-årige jeg nævnte i mit indlæg, som gerne ville have børn. Hun var crazy gammel - jeg fatter slet ikke, at hun tror hun kan give et lille barn det, som barnet behøver. Hun er uden tvivl ikke egnet til at blive mor. Hun var en olding. http://www.babble.com/mom/72-year-old-w ... st-mother/ og
http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... -baby.html

Billede


Ej, det er ret vildt. Men en af de ældste havde jo også løjet sig en del år yngre. Og så er der Indien, hvor der ingen love er Ang alder.
Hvordan er loven i Danmark, hvornår er man for gammel til behandling?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Passende alder til at få børn

Indlægaf HappyPaww » 28. mar 2016, 08:13

Fx i USA kan alle og enhver jo også betale sig fra surrogates :tie: Der har lige været en sag oppe om en 45-årig enlig mandlig postarbejder, det boede ved sine forældre, som da lige kunne betale en kvinde for at føde jam et barn :badr: Alle alarmklokkerne ringer sgu da - men kvinden tænker jo nok også kun på pengene! I øvrigt er sagen så endt med at hun er gravid med tvillinger, og manden vil have det ene foster aborteret - og da hun nægtede, så vil han slet ikke have nogen af dem :stoned:

Only in America :tie:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Passende alder til at få børn

Indlægaf Rapfisk » 28. mar 2016, 08:40

Lilleluftballon skrev:Hvordan er loven i Danmark, hvornår er man for gammel til behandling?

Kvinden må maks. være 45. Det blev sat op fra 40 eller 42 for er par år siden.

Netdoktor skriver:
I henhold til lovgivningen må barnløshedsbehandling ikke udføres i Danmark efter kvinden er fyldt 46 år. Der er ikke nogen nedre grænse. Det er praksis på de offentlige klinikker, at der ikke behandles, når kvinden er over 40 år. Der er ikke aldersmæssigt begrænsning vedrørende mandens alder, men høj alder hos manden kan give anledning til særlig rådgivning - for eksempel sociale, psykologiske og andre forhold, når ældre mænd skal være fædre.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Forhold og sex"