Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf dgd2007 » 28. apr 2016, 21:31

Moxy-lady skrev:Er jeg i øvrigt den eneste der får ståpels over introen til det der BS program? Det er SÅ iscenesat som "Se de her vattede mænd der bliver sat til at støvsuge og lægge tøj sammen". Jeg synes simpelhen at det er så latterligt at spille på de traditionelle kønsrollemønstre om at rigtige mænd vasker ikke tøj! De kører monster trucks og drikker bajere med vennerne og sparker til dæk! Hvorfor er det ikke okay at den moderne mand laver mad og vasker op? Skal det nu gøres til et problem?

Nå, dem ser jeg aldrig. Men til gengæld en masse reklamer i samme stil, hvor der gøres nar af kvindagtig, sund mad, og det med stønnende stemme antydes, at rigtige mænd spiser et bestemt mærke i bacon-burgere. ;)
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3416
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf billiebean » 29. apr 2016, 14:23

Jeg synes egentlig, det er et klædeligt træk for de fleste - både det ene, andet og tredje køn - at overveje for og imod inden de beslutter sig samt involvere de mennesker en evt. beslutning vil påvirke. Beslutningsforskrækkelse og vattethed kan også handle om hvad modparten forventer, og måske er der mange situationer i en foranderlig verden, som fordrer mere refleksion og evnen til at vurdere løbende om det man har gang i er smart.
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Firebird » 29. apr 2016, 19:58

Danske mænd er hverken beslutnigsforskrækkede eller vattede. Vi vil have fisse, og det er jeres accept der afgør vores handlemåde. Hvis i vil have medfølende og sød, giver vi jer dette. Hvis i vil have stærk og larmende, giver vi jer dette. Det er i kvinder der afgør om danske mænd er vattede. Vi vil bare have fisse.

Så findes der garanteret nogle der vil sige, at dette udsagn er for plat. Okay. Det accepterer jeg. Bortset fra det, vil jeg mene at i ikke tager naturen i menneskekroppen seriøst. Jeg er så gammel nu, at jeg har set det meste. Jeg tænker ikke mere over hvem jeg vil knalde. Nu om dage handler det om hvad hun har på første salen. Da jeg var 20, skulle i bare lægges ned. Nu? Hvis vi ser bort fra regenereringen, så ved jeg faktisk ikke hvad jeg skal bruge jer kvinder til, men i er da et enormt interessant sociologisk studium. :P
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Kisser
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2682

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Kisser » 30. apr 2016, 10:03

Jeg kan godt lide danske mænd. Jeg ved godt, at mange danske mænd ikke lever op til det traditionelle billede af maskulinitet, men jeg kan egentlig bedre lide den nye, lidt "blødere" mand. Omsorgsfuldhed er f.eks. enormt sexet og er for mig ikke en specielt feminin værdi.
5
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Novella » 30. apr 2016, 19:07

Firebird skrev:Hvis vi ser bort fra regenereringen, så ved jeg faktisk ikke hvad jeg skal bruge jer kvinder til, men i er da et enormt interessant sociologisk studium. :P


Hvorfor skriver du det? Er det et forsøg på at være morsom? Eller kan du helt seriøst ikke lide kvinder til andet end sex?
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf dgd2007 » 30. apr 2016, 20:54

Novella skrev:Hvorfor skriver du det? Er det et forsøg på at være morsom? Eller kan du helt seriøst ikke lide kvinder til andet end sex?

Det er det sikreste ... eller var det i hvert fald dengang jeg begyndte på de-hær-hær debatter (10-15 år siden). Da var der altid et kvindeligt tæskehold af 35-45 årige, der slog hårdt ned på enhver antydning af, at der skulle være noget særligt ved kvinder :D
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Firebird » 1. maj 2016, 06:42

Jeg kan lide kvinder til meget andet end sex. Det forekommer bare desværre ikke så ofte at vi har fælles interesser, også løber det lidt ud i sandet. Dette gælder iøvrigt også mænd. Jeg interesserer mig for førstesalen på mennesker, og ikke primært for sex.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.

Tilbage til "Forhold og sex"