Hvordan finder man ud af om man matcher seksuelt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Hvordan finder man ud af om man matcher seksuelt?

Indlægaf Lucca » 18. apr 2016, 18:24

Hej

Jeg ved ikke om jeg har postet tråden det rigtige sted? Men har I nogle gode råd til hvordan man finder ud af om man matcher seksuelt, i en ny relation? Især hvis man ikke kun er til vaniljesex og missionærstillingen..

Jeg er ret interesseret i BDSM og har været det i mange år, dog uden at jeg er inde i "miljøet" i forhold til at komme i klubber, til arrangementer osv. Jeg kunne dog godt tænke mig at eksperimentere og udforske det noget mere, men søger samtidig en fast partner/kæreste. Jeg søger ikke aktivt efter en partner, men jeg har skrevet med en fyr i noget tid nu. Vi har kun sådan overfladisk snakket om sex, og mest i form af hentydninger eller jokes.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at tage hul på snakken om han også er til det samme eller bare har det i munden, men hvordan gør man lige det uden det virker som en omgang dårlig dirty talk? :rulle: Samtidig skal der jo også overlades noget til fantasien så det hele ikke er planlagt på forhånd (I tilfælde af at vi nu skulle finde på at ses)

Jeg synes det er sådan noget der er vigtigt at få afklaret inden, hvis begge parter skal være tilfredse med sexlivet, men jeg er i tvivl om hvordan det bedst gribes an.
0
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Re: Hvordan finder man ud af om man matcher seksuelt?

Indlægaf Lucca » 18. apr 2016, 19:01

Tak for svar :)

P.t. er det ikke noget jeg udøver nej, men det skyldes primært at jeg ikke har en at udøve det med. Jeg vil ikke sige jeg er kræsen, men jeg er nok ret selektiv og gider ikke spilde min tid med "dårlig" sex. Hvis det giver mening? Altså jeg vil ikke gå på kompromis og/eller tage til takke med vaniljesex hver onsdag og lørdag (for at skære det ud i pap) Så hellere undvære sex.

Da jeg har været en aktiv udøver i mange år ved jeg derfor også hvor mine grænser går i forskellige situationer. Dog med undtagelser, da jeg er åben overfor at få rykket nogle grænser og at få udforsket ting.

Jeg har planer om at mødes med ham jeg skriver med pt engang i nærmeste fremtid. Det er jo ikke sikkert vi skal være kærester, men jeg har med årene fundet ud af at det betyder meget for mig med en partner jeg matcher med seksuelt og som forstår de lyster/behov jeg har, som måske virker sært i andres øjne.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvordan finder man ud af om man matcher seksuelt?

Indlægaf Lurende Peber » 19. apr 2016, 09:59

Du har ganske ret Skum, men visse kinks er man nødt til at i tale sætte, før håndjernene klapper!
Evt ved at hygge med en film og så komme ind på, at lige det der specielle er faktisk noget, man rigtigt gerne vil prøve.
4
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvordan finder man ud af om man matcher seksuelt?

Indlægaf hotlips » 19. apr 2016, 11:52

Jeg synes det er fint at snakke men mange ting jeg har prøvet med stor fornøjelse ville nok have været noget der fik mig til at trække mig hvis jeg stod og skulle svare på om jeg var til hvad det nu hørte under på den måde som det fremlægges her.
Iøvrigt er det jo ikke usædvanligt at det først er når man er noget over de første 20ere at folk opdager eller måske bliver klar til at erkende de er til de mere fetichprægede lege.

Ej,jeg synes måske det bare er lige firkantet nok at spørge på den måde og jeg synes det vil være trist at få et nej når det måske faktisk kunne have løst sig ved at lære om hvad den anden er til ved at tage det lidt mere som det kommer.
2
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Re: Hvordan finder man ud af om man matcher seksuelt?

Indlægaf Lucca » 19. apr 2016, 12:37

Lurende Peber skrev:Du har ganske ret Skum, men visse kinks er man nødt til at i tale sætte, før håndjernene klapper!
Evt ved at hygge med en film og så komme ind på, at lige det der specielle er faktisk noget, man rigtigt gerne vil prøve.

Det er nemlig også det der er min erfaring.

Men jeg synes det er en lidt svær balancegang for jeg har også dårlige erfaringer med det, netop fordi man kan tale sex ihjel før man overhovedet har flået tøjet af hinanden. Det er også min erfaring eller mit indtryk at mange har det hele i munden og at det måske direkte er en slags fantasi/sexlyst for dem at snakke om sex (uden det bliver snakke om hvad man vil gøre ved hinanden) men når det så kommer til stykket så ved de knapt nok hvordan de skal binde en knude.
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4284

Re: Hvordan finder man ud af om man matcher seksuelt?

Indlægaf Q-beben » 19. apr 2016, 12:40

Lige netop ved BSDM er det en utrolig god ting at snakke sammen, inden man gør noget. Og... :) faktisk er snakken jo også i høj grad en bærende del af hele konceptet, så det er bare med at komme i gang :)

Der er også så mange retninger, man kan gå i mht. BSDM, så det er virkelig vigtigt, at man har helt klare spilleregler og et stop-ord, og at man grundlæggende tænder på de samme ting.

Du spørger efter gode råd til, hvordan du skal gribe det an. Jeg vil sige, at det også afhænger af, om du er den dominerende eller den submissive.
2
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 287
Likede indlæg: 3206

Re: Hvordan finder man ud af om man matcher seksuelt?

Indlægaf klumphen » 20. apr 2016, 06:07

Lucca skrev:Det er nemlig også det der er min erfaring.

Men jeg synes det er en lidt svær balancegang for jeg har også dårlige erfaringer med det, netop fordi man kan tale sex ihjel før man overhovedet har flået tøjet af hinanden. Det er også min erfaring eller mit indtryk at mange har det hele i munden og at det måske direkte er en slags fantasi/sexlyst for dem at snakke om sex (uden det bliver snakke om hvad man vil gøre ved hinanden) men når det så kommer til stykket så ved de knapt nok hvordan de skal binde en knude.

Det kan være ret svært at gardere sig mod folk der lyver, eller folk der tror det er noget de synes om. Men det er min erfaring at hvis vedkommende har noget grej (reb, manchetter, håndjern, gags, pisk eller spanskrør osv.) der skal bruges til den slags aktiviteter, så kan man være ret sikker på at det er noget vedkommende er til.
I det lykkelige tilfælde han er til bdsm, så kan du jo altid spørge om du må se et billede af hans yndlingsredskab, og høre hans tanker om hvorfor han kan li' det bedst.
0
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Hvordan finder man ud af om man matcher seksuelt?

Indlægaf Hurrze » 12. maj 2016, 00:56

Den nemmeste måde at finde ud af det på er at have sex sammen... Her mener jeg ikke du skal kaste dig ud i BDSM universet med ham første gang i har sex, da det er en god ide at snakke sammen om først. Det er dog bedst at bringe sådan noget op når man kender hinanden lidt. Måske løbende komme med hentydninger. Ellers kan man også bare sige: jeg vil gerne fortælle hvad jeg tænder på i sengen, og så bare fortælle det. Kommer dog også meget an på hvor godt man kender hinanden og hvordan ens kemi og ens åbenhed generelt er om at snakke om sex og fantasier. Overordnet, vil jeg anbefale at i lærer hinanden at kende først, også lidt intimt, uden at bringe det på banen, og når i kender hinanden bedre at bringe det på banen :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Forhold og sex"