Kunne du date en med...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf Aima » 26. apr 2016, 15:03

Wizzze skrev:
Aima skrev:En forudsætning for at jeg forelsker mig er, at jeg er seksuelt tiltrukket, og uanset hvor fantastisk en personlighed jeg synes, manden måtte have, ville jeg være fuld af løgn, hvis jeg påstod at den alene kunne gøre mig seksuelt tiltrukket. Visse ting ville simpelthen være en seksuel deal-breaker for mig, og det ville så helt automatisk sætte en stopper for, at relationen udviklede sig til andet end et platonisk forhold. Jeg tror ikke, en manglende arm eller ben ville være et problem, jeg ved, dværgvækst ville.


Også Peter Dinklage ??

Billede


Også ham, umiddelbart. Jeg aner ikke, hvem han er, men jeg kan godt se, han er velstylet :)

Altså, jeg kan bare virkelig ikke forestille mig, at jeg kunne få lyst til at knalde med ham, men jeg kan jo på samme tid heller ikke udelukke, at der findes et menneske derude, dværg eller ej, med så dragende en personlighed, at jeg fuldstændigt ville abstrahere fra udseendet, helt uden at vide af det. Jeg har bare aldrig oplevet det.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9621

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf Tanten » 26. apr 2016, 15:42

Jeg tror faktisk ikke, nogen af de handicaps du nævner, ville være en forhindring for mig. Derimod er det altafgørende, hvordan personen lever med sin anderledeshed. Jeg kan ikke kan ikke rumme selvmedlidenhed eller bitterhed hos en partner.
5
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf achillaxedprune » 26. apr 2016, 15:51

Puh, bom bom... Det ville jo nok kræve, at jeg kendte ham som person inden vi datede. Jeg ville med altovervejende sandsynlighed frasortere enhver mand med et større fysisk handicap, hvis jeg ikke kendte dem i forvejen. En klumpfod eller lignende er dog totalt ligegyldigt. Men misdannelser i ansigtet ville jeg have svært ved.

Hvis han f.eks. sad i kørestol, men ikke var påvirket af det, ville det ikke gøre noget. Et fysisk problem, der fyldte helt vildt meget i hans bevidsthed, ville jeg tænde af på - og så er det næsten ligegyldigt, hvor lille et problem jeg synes det er. Jeg kan slet ikke tænde på mænd, der ynker sig selv.

...Men altså. Det ville kræve, at han var rødhåret og havde en stor pik. Ellers kan det være ligemeget. :-D hæææhæhæ.
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf Grissebassen » 26. apr 2016, 16:06

Nej. Jeg er ret sart på det punkt. Egentlig handler det ikke så meget om overfladiskhed, da det generelle udseende ikke betyder så meget. fx ville jeg ikke have et problem med lettere overvægt. Men for mig er det ret vigtigt, for at kunne tænde seksuelt, at kroppen er "hel" og "normal", hvis man kan sige det sådan.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf Wizzze » 26. apr 2016, 16:06

Aima skrev:
Wizzze skrev:
Aima skrev:En forudsætning for at jeg forelsker mig er, at jeg er seksuelt tiltrukket, og uanset hvor fantastisk en personlighed jeg synes, manden måtte have, ville jeg være fuld af løgn, hvis jeg påstod at den alene kunne gøre mig seksuelt tiltrukket. Visse ting ville simpelthen være en seksuel deal-breaker for mig, og det ville så helt automatisk sætte en stopper for, at relationen udviklede sig til andet end et platonisk forhold. Jeg tror ikke, en manglende arm eller ben ville være et problem, jeg ved, dværgvækst ville.


Også Peter Dinklage ??

Billede


Også ham, umiddelbart. Jeg aner ikke, hvem han er, men jeg kan godt se, han er velstylet :)

Altså, jeg kan bare virkelig ikke forestille mig, at jeg kunne få lyst til at knalde med ham, men jeg kan jo på samme tid heller ikke udelukke, at der findes et menneske derude, dværg eller ej, med så dragende en personlighed, at jeg fuldstændigt ville abstrahere fra udseendet, helt uden at vide af det. Jeg har bare aldrig oplevet det.


:8: Er du den eneste i verden, der ikke ser Game of Thrones?? :nerve: :gisp:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. apr 2016, 16:16

Wizzze skrev:
:8: Er du den eneste i verden, der ikke ser Game of Thrones?? :nerve: :gisp:


Jeg kender heller ikke ham eller har set GoT :lol:
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
limitededition
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1782

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf limitededition » 26. apr 2016, 16:20

Dirtylittledevil skrev:
Wizzze skrev:
:8: Er du den eneste i verden, der ikke ser Game of Thrones?? :nerve: :gisp:


Jeg kender heller ikke ham eller har set GoT :lol:


Heller ikke mig :lol:
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf Aima » 26. apr 2016, 16:21

Wizzze skrev:
Aima skrev:
Wizzze skrev:
Aima skrev:En forudsætning for at jeg forelsker mig er, at jeg er seksuelt tiltrukket, og uanset hvor fantastisk en personlighed jeg synes, manden måtte have, ville jeg være fuld af løgn, hvis jeg påstod at den alene kunne gøre mig seksuelt tiltrukket. Visse ting ville simpelthen være en seksuel deal-breaker for mig, og det ville så helt automatisk sætte en stopper for, at relationen udviklede sig til andet end et platonisk forhold. Jeg tror ikke, en manglende arm eller ben ville være et problem, jeg ved, dværgvækst ville.


Også Peter Dinklage ??

Billede


Også ham, umiddelbart. Jeg aner ikke, hvem han er, men jeg kan godt se, han er velstylet :)

Altså, jeg kan bare virkelig ikke forestille mig, at jeg kunne få lyst til at knalde med ham, men jeg kan jo på samme tid heller ikke udelukke, at der findes et menneske derude, dværg eller ej, med så dragende en personlighed, at jeg fuldstændigt ville abstrahere fra udseendet, helt uden at vide af det. Jeg har bare aldrig oplevet det.


:8: Er du den eneste i verden, der ikke ser Game of Thrones?? :nerve: :gisp:


Haha! Ja!! Jeg var til fest i lørdags, og der var jeg i hvert fald, igen-igen, den eneste der ikke kunne tale med om både dén og alle mulige andre serier. Det eneste serie-agtige jeg har set i omtrent 15 år, er Gossip Girl og et par sæsoner af Californication. Og i samme periode har jeg måske set en enkelt film om året. Det har aldrig rigtigt sagt mig noget, det var sikkert også derfor det var mig der blev udvalgt til at blive den synshandicappede. Sådan apropos :lol:

(Men hey, jeg overvejer faktisk at give Mad Men en ærlig chance)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf Annione » 26. apr 2016, 16:27

Altså. Jeg drømmer om at rejse verden rundt med min mand. Snorkle, roadtrippe, solbade ved poolen, gå ture i vandkanten, nyde solnedgange over outbacken/havet/skyskraberne. Det ville en mand i rullestol ikke kunne, uden at det ville være for besværligt. Og jeg ville aldrig kunne tænde på en dværg.

En mand uden 1 ben kunne jeg godt date. Hvis han altså kunne gå på noget alternativt ben.

Manglende arm/arme - det ville jeg have det svært med. Også døvhed og stumhed. Jeg ville slet ikke kunne date en blind mand.
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf Mulan » 26. apr 2016, 17:33

Jeg tror, at rigtig mange tænker i ekstremer, når man siger "at date en med et handicap". Man siger at grad af tab er hvor meget man har mistet af en funktion - funktionsnedsættelse og hvor forhindret man er i sit liv er det, der kaldes handicappet. Så teoretisk set, kan man have en svær funktionsnedsættelse, men uden overhovedet at være handicappet. ( dog - jo sværere en FN, desto større sandsynlighed er der for et vist element af handicap) Der er jo ret store gradbøjninger af, hvor stor en funktionsnedsættelse en person har, hvordan de coper med det og hvor stort et handicap netop den persons funktionsnedsættelse er i deres liv.

Man kan jo være hørehæmmet bruge høreapparater, være døv og være CI-opereret og faktisk have næsten samme funktionsdygtighed som en normalthørende. Man kan have svære lammelser, være fuldstændig afhængig af kørestol og hjælpere, men kapere det med en positiv tilgang uden bitterhed, hvor andre kan have en meget mild funktionsnedsættelse, som er altoverskyggende for dem som menneske, både copingsmæssigt, men også hvilken påvirkning det har på personens dagligdag.

Jeg tror også, at en del svar kommer også fra at man tænker i de synlige ekstremer; som fx dværgvækst (achondroplasi), svære spastiske lammelser, komplet døvhed (hvilket faktisk er relativt sjældent ift hørenedsættelse), komplet mangel på syn - hvilket også er sjældent. Der er tit 'rester' af funktionen, som kan afhjælpes med strategier eller hjælpemidler og derfor kan give personen masser af livskvalitet og egenindvirkning på sit liv.

For mig, tror jeg, har det at have kontakt kontakt med en masse forskellige mennesker, der har diverse funktionsnedsættelser gjort, at jeg sagtens kunne se mig selv med en mand, der har mere eller mindre grad af FN, men det impakt på hans dagligdag og hvor godt hjulpet han er i sit liv, hvordan han coper og hvorvidt FN er afstedkommet af noget progredierende (bliver det værre med tiden), har hulens masse at sige for mig. Fx ville jeg være meget betænkelig ved en mand, der sad i kørestol pga ALS - fordi der er høj risiko for tidlig død og det, at skulle miste ham tidligt, ville være meget sværere for mig at leve med, end tanken om at han mangler et ben eller lign.

Jeg har også som Tanten en meget lille rummelighed over for bitre mennesker. Jeg kan det ikke på længere sigt. Erfaringsmæssigt suger de min energi og gør mig ked af det også. Jeg tilvælger aktivt mennesker, der har et positivt syn på livet, som kan slippe ud af den rille, andre risikerer at sidde fast i og som omtaler andre og særlig sig selv på en ordentlig måde. :sol:

Det gør jeg, fordi jeg selv har tendens til negativitet og spejler mig bedre og sundere i generelt positive mennesker.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf Trommedreng » 26. apr 2016, 18:07

Peeeeter, Peter Diiinklage
Peter Dinklage, Peter Dinklage, Peter Dinklage, Peter Dinklage....
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf achillaxedprune » 26. apr 2016, 18:36

Trommedreng skrev:Peeeeter, Peter Diiinklage
Peter Dinklage, Peter Dinklage, Peter Dinklage, Peter Dinklage....


Billede





(Og han er da også lidt i trådens ånd... :-D)
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14344

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf Mangoness » 26. apr 2016, 19:48

Lathyrus skrev:Ja, det kunne jeg godt.....og jeg gør det :) Jeg er gift med en døv mand - som i helt døv uden CI eller hørerest.
Jeg arbejder selv med tegnsprog derfor er der ikke nogen sprogproblemer mellem os.

Det kan være en udfordring i forhold til min familie og vennekreds der ikke kan tegnsprog, men han er ikke hæmmet i sit liv pga den manglende hørelse.

[...]


Det minder mig om Nyle DiMarco som er døv, og som har danset i Dancing with the starts :)

fra 0:27
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf JoyNips » 26. apr 2016, 19:49

Jeg ku' SÅ godt Peter Dinklage!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Kunne du date en med...

Indlægaf Torn » 26. apr 2016, 20:35

Alt det nævnte ville jeg sagtens kunne leve med. Og jeg kan nemt tænde på en dværg. Nu lyder jeg helt kinky. Det er jeg ikke.
0

Tilbage til "Forhold og sex"