Jeg gør det forkert

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 30. apr 2016, 05:08

Min mand er sur på mig på den der silent treatment agtige måde.

Og jeg synes faktisk ikke det er fair.

Situationen: vi var på ferie og kom hjem sidste lørdag.
Det har betydet at jeg har haft mere travlt en vanligt og han har måttet hente børn 2 gange fordi jeg først har været hjemme kl 1900. Og i det hele taget ikke har været hjemme om aftenen og været træt når jeg endelig landede. Og onsdag var årsdag for vores datters død og der er jeg bare ked af det. Og har intet overskud.

Hans uge har stået på to samtaler hvor han har fået det ene,' men ved ikke om han vil skifte. Jeg har sagt hvad jeg mener men opfatter det som om han gerne vil finde ud af det selv.

Nå nu til situationen:
Igår skal jeg til frisør og ringer derefter til ham4 gange for at aftale med aftensmad. Han svarer ikke, jeg skriver også om ham vil tænde ovnen. Jeg er så hjemme kl 1730 og han ligger på sofaen og ser film med vores datter. Jeg går igang med at lave mad men han skal lige efter lotto så han kan ikke hjælpe.
Så bliver jeg lidt sur for han har siddet der siden kl 1600 og ikke skænket aftensmad en tanke. Vi spiser og jeg kører op og henter vores søn til en legeaftale. Det trækker ud fordi han ikke er helt klar og jeg får et glas vin med moren. Da jeg kommer hjem og har puttet børnene sidder han og ser film og jeg er på nettet.
Imorges inden han skal på arbejde vækker han mig ved at sige at jeg ikke kan være bekendt at jeg blev sur når jeg ikke havde været hjemme og når jeg var ikke talte til ham.

Mit view er at han kunne jo også tale til mig.

Måske lyder det som en bagatel, men det er the story om my life.

Måske er jeg bare en dårlig kone
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Wizzze » 30. apr 2016, 05:16

Lyder umiddelbart til at I kunne trænge til en weekend kun jer 2, uden børn, aftaler eller andet, så der var tid til at snakke om hvordan I kommunikerer, også når hverdagen er presset og dum. :gruble:
12
Do as I say! :whip:
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 30. apr 2016, 05:28

Mit største problem er nok at det er ok når han er væk en hel uge og jeg er alene med børnene og finder ud af det. Men der er bare ikke plads til mig.

Men du har ret vi har store kommunikative problemer som jeg heller ikke ved hvordan vi skal løse
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Æble » 30. apr 2016, 05:56

Kære bibbs.

Situationen lyder som en "normal" uenighed man kan have i et parforhold. Tror der er mange forhold hvori der opstår gnidninger når man er presset og så synes man at den anden ikke trækker sin del af slæbet.

Det som slår mig er sætningen men der er bare ikke plads til mig. Bibbs, har der nogensinde været det? Jeg kan huske det ikke er længe siden du forsøgte at samle mod til at forlade ham, er du kommet væk fra det fordi det er blevet bedre eller fordi det er svært?

Er ked af at du måtte være "alene" på din datters årsdag. Det er så hårdt og uretfærdigt det du har været igennem og kan godt forstå at du har brug for at være ked af det og mindes på denne dag.

Mange tanker.
13
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 30. apr 2016, 06:17

Jeg var ikke alene. Min mor var med på kirkegården og det var ok.
Ja jeg tænker stadig på at gå fra ham, men det har bare konsekvenser for mig, ham og børnene.
Men jeg VIL ikke blive ved med at have det sådan her.
For det går også ud over børnene
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Æble » 30. apr 2016, 06:18

Har i overvejet parterapi?
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Æble » 30. apr 2016, 06:22

Mht silent treatment så har min mand og jeg gjort os meget i det. Vi er en dårlig kombination af ham det bliver hurtigt sur (og hurtigt glad) og mig der ikke så hurtigt bliver sur, men bliver det når han bliver det og er sur i lang tid. Vi er dog blevet gode til at blive gode venner hurtigt. Dvs han ved at jeg har brug for at han siger undskyld fordi han blev sur (selvom han ikke selv kan se der er noget at sige undskyld for) og jeg er blevet bedre til at acceptere at blive venner hurtigt istedet for at gå og ruge over det.

Hvad ville der ske hvis du sagde: "Jeg gider ikke være uvenner, skal vi ikke blive gode venner igen"?
0
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 30. apr 2016, 06:27

Så siger han at det kun er mig der er uvenner.
Og at jeg er sur på han hele tiden
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. apr 2016, 06:30

Bibbs, er din mand kommet i behandling siden sidst?
3
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf IrmaPigen » 30. apr 2016, 06:32

bibbs skrev:Så siger han at det kun er mig der er uvenner.
Og at jeg er sur på han hele tiden


Det er du måske også?

Måske fordi du tvinger dig selv til at være i et dårligt forhold.
11
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Sophies-mor » 30. apr 2016, 06:34

Kære Bibbs...
Nu håber jeg ikke, at jeg får det sagt forkert. For det er kærligt ment :kys:

Men de her problemer har jo været mellem jer, fra før N. Hele vejen...

Den eneste måde at få en bedre kommunikation på (er min professionelle og private erfaring) er, at åbne munden. Og det skriver jeg, fordi jeg har indtryk af, at du lader ham slippe afsted med den her silent treatment.

Du skal finde den kommunikationstype, hvor du kan stå inde for både måden det siges på, og indholdet.

DU ER KUN ANSVARLIG FOR DÉT, DU SIGER. IKKE FOR HVAD HAN FORSTÅR!

Men et eller andet sted, det virker som om, du giver op og lader ham bestemme. Det kan naturligvis godt være, at du sætter foden ned ret tit. Men det kan jeg ikke læse.
Det virker på mig, som om du hele tiden tænker, hvordan gør jeg her, så han ikke bliver sur. ??
Og det er altså ikke sundt for dine børn at vokse op i.

Selvfølgelig vil det "gå ud over børnene" og jer voksne med.
Men det gør dette her også!

:ae:
8
Hæklerier på hjernen :cool:
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 30. apr 2016, 06:34

DetSorteCirkus skrev:Bibbs, er din mand kommet i behandling siden sidst?


I behandling for hvad?

Nej har været ved psykolog, og han sagde faktisk at jeg skulle lære at sige fra
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Sophies-mor » 30. apr 2016, 06:35

bibbs skrev:
DetSorteCirkus skrev:Bibbs, er din mand kommet i behandling siden sidst?


I behandling for hvad?

Nej har været ved psykolog, og han sagde faktisk at jeg skulle lære at sige fra

Har han ikke noget PTSD-agtigt....
Blev han nogensinde behandlet for det?

Og ja, at sige fra (og til) er noget af det bedste, man kan lære sig selv :kys:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf HappyPaww » 30. apr 2016, 06:36

bibbs skrev:Jeg var ikke alene. Min mor var med på kirkegården og det var ok.
Ja jeg tænker stadig på at gå fra ham, men det har bare konsekvenser for mig, ham og børnene.
Men jeg VIL ikke blive ved med at have det sådan her.
For det går også ud over børnene

Selvfølgelig har det konsekvenser for alle at forældre går fra hinanden - men langt de fleste kommer jo godt videre og ovenpå, og finder en løsning. Hellere lade børnene have en glad mor end leve med forældre med tydelige samlivsproblemer. For Ja, i sidste ende er det børnene det går mest ud over, når forældrene lever sammen i dårlig stemning og uden kærlighed...

Er det ikke efterhånden meget lang tid, i har haft problemer?
8
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. apr 2016, 06:44

bibbs skrev:I behandling for hvad?

Nej har været ved psykolog, og han sagde faktisk at jeg skulle lære at sige fra


Såvidt jeg husker fra flere af dine tråde på den gamle debat, har der i mange år været tegn på, at din mand kunne have PTSD eller andet i den skala, som i så fald vil have fundamental betydning for, hvordan han er i stand til at opføre sig, og hvor meget han reelt vil kunne ændre sig alene gennem parterapi, osv.

Du og børnene skal selvfølgelig ikke indordne jer under evt. sygdom, men det betyder, at enhver ændring af jeres forholds- og familiesituation vil skulle starte med, at din mand bliver ordenlig undersøgt og behandlet.
3

Tilbage til "Forhold og sex"