Jeg gør det forkert

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 30. apr 2016, 06:45

Jo det er længe men det går jo i lange perioder super godt. Men når han er presset over noget går det galt. Og nogen gange skal der ikke meget til. I denne uge fx at han skulle hente børn to gange. Men så kunne han ikke overskue at sørge for aftensmad
0
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 30. apr 2016, 06:45

Og derfor overtager jeg tit
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Sophies-mor » 30. apr 2016, 06:49

Hvor længe magter du at overtage det hele, fordi han ikke kan?
Når du vel at mærke er i et parforhold, hvor man formodes at hjælpe hinanden.
Som jeg ser det er det ENORMT - jeg råber, undskyld - ensidigt hjælpen kommer. Nemlig fra dig til ham. Og ikke den anden vej. Du fortjener SÅ meget bedre, kære Bibbs.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Sophies-mor » 30. apr 2016, 07:00

P.s. Har du overvejet, at du ikke gør det forkert, men at modtager opfatter det forkert?
8
Hæklerier på hjernen :cool:
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf JoyNips » 30. apr 2016, 09:46

Sophies-mor skrev:Hvor længe magter du at overtage det hele, fordi han ikke kan?.


Men hvis hun forlader ham skal hun jo også stå alene med det hele...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Skralde » 30. apr 2016, 09:50

JoyNips skrev:
Sophies-mor skrev:Hvor længe magter du at overtage det hele, fordi han ikke kan?.


Men hvis hun forlader ham skal hun jo også stå alene med det hele...


Rigtigt. Men det føles altså meget lettere at stå med det hele selv, når man selv har valgt det og ikke fordi ens partner ikke tager ansvar - sådan var det i hvert fald for mig i sin tid :genert:
16
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Kisser
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2682

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Kisser » 30. apr 2016, 09:56

Jeg ved, at det vil have konsekvenser for børnene, hvis I går fra hinanden, men det vil det også have, hvis I bliver sammen i et forhold, der dybeset set ikke er godt. Silent treatment skaber dårlig stemning og det kan børnene SÅ nemt mærke og det gør dem i sidste ende utrygge. Som jeg husker det, har du ret små børn, kan du virkelig forestille dig at blive i det her forhold i f.eks. 15 år endnu, indtil er flyttet hjemmefra?

Går du stadig hos psykologen?
1
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Skralde » 30. apr 2016, 09:57

Kære Bibbs, jeg har fulgt med i dit liv på sidelinjen i flere år efterhånden og set hvordan du har kæmpet for dit forhold. Jeg ved selvsagt ikke om din mand har kæmpet lige så hårdt på sin egen måde også, men hver gang slår det mig at I burde sige tak for kampen og lade jer skille. Det er ikke nødvendigvis et nederlag at stoppe med at kæmpe - tværtimod er det ofte noget der kræver en kæmpe styrke. Jeg håber at du finder den styrke frem, for jeg er ærligt talt overbevist om at I begge (med tiden) vil have det meget bedre hver for sig.

Undskyld for mit bramfrie indlæg - jeg bliver bare så ked af at læse at du efter så mange år, stadigvæk kæmper i dit ægteskab og se hvordan det påvirker dit syn på dig selv.

Kram og tanker fra mig.
23
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Sophies-mor » 30. apr 2016, 10:54

Skralde skrev:
JoyNips skrev:
Sophies-mor skrev:Hvor længe magter du at overtage det hele, fordi han ikke kan?.


Men hvis hun forlader ham skal hun jo også stå alene med det hele...


Rigtigt. Men det føles altså meget lettere at stå med det hele selv, når man selv har valgt det og ikke fordi ens partner ikke tager ansvar - sådan var det i hvert fald for mig i sin tid :genert:

Hvis hun er alene, ved hun hvad hun har at regne med. Her skuffes hun gang på gang, fordi hun regner med en hjælp, hun ikke får alligevel. Alene fjernelse af den usikkerhedsfaktor vil være en kæmpe lettelse i hverdagen.
12
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Annione » 30. apr 2016, 11:51

Min erfaring er, at mangler der kys og kram i hverdagen, så får man hurtigere den der irritation over for hinanden - og ofte efterfulgt af silent treatment.

Hvis du nu, da du var kommet hjem, havde kravlet ned i sofaen til ham, kysset ham og klemt hans arm for derefter at sætte dig ved din computer - så havde stemningen været bedre. Lige som den også havde været bedre, hvis han var kommet dig i møde i døren og havde kysset dig, for derefter at sætte sig tilbage i sofaen for at se film.

Hvis I gerne vil arbejde på jeres forhold, så er det måske værd at overveje noget par terapi - eller måske bare en aftale mellem jer 2, at I skal prøve at få lidt mere kys og kram ind i hverdagen.

Jeg har ikke læst dine andre tråde om jeres forhold, så jeg ved ikke om mine råd er helt hen i vejret :genert:
6
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf avdotja » 30. apr 2016, 12:12

Jeg har heller ikke fulgt med i dine tråde, men allerede sætningen og han har måtte hente børn 2 gange var nok til at gøre mig mistænksom. Det tyder gevaldigt på en mand som ikke tager sin del af det fælles ansvar for hus og børn.

Det er ikke unormalt at undervurdere andres arbejdsindsats, mens man kraftigt overvurderer sin egen - især hvis man aldrig har måtte klare det hele selv. Er det praktisk muligt at I, hver især, kunne stå for alt relateret til hus & børn, i f.eks. 2 uger? Evt hvor den anden simpelthen flytter ud af lejligheden. Det kunne måske være en øjenåbner for din mand, for mit bud er at han slet ikke er klar over hvor let han slipper omkring tingene i dag.
7
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Moxy-lady » 30. apr 2016, 13:08

Er du ikke træt af at være alene og ensom i dit forhold, Bibbs? For igennem alle de tråde jeg har læst der er det tydeligt at du føler dig helt alene og meget, meget ensom i hverdagen.
Du er alene med dine kampe for dine børn, der virker han mere til at være en modspiller end en medspiller. Du stod alene da du ville til psykolg, fordi du ikke mente at han ville forstå dig/synes at du overdrev. Du står alene i hverdagen - hvor det at han har hentet børn to gange på en uge, åbenbart fører til at han ikke kan andet end at sidde på sin flade resten af tiden. Du er helt alene med sorgen for det barn I mistede.

HVornår er din mand en medspiller? Hvornår gør han dit liv nemmere, fremfor at være fokuspunktet for konflikter eller følelser af ikke at slå til, som kvinde, som hustru og som mor? Hvornår gør han din dag bedre, fremfor mere kompliceret? Hvornår tager han om dig og siger at du er fantastisk og at han værdsætter at du står på hovedet for dem alle?

Din mand kan have alle mulige årsager til at være som han er. Men han har ikke din ryg, Bibbs. Han griber dig ikke når du falder, han gør dig ikke til en bedre, og mere glad udgave af dig selv. Og dét er i min verden en deal breaker.
23
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Sophies-mor » 30. apr 2016, 13:11

Moxy-lady skrev:Er du ikke træt af at være alene og ensom i dit forhold, Bibbs? For igennem alle de tråde jeg har læst der er det tydeligt at du føler dig helt alene og meget, meget ensom i hverdagen.
Du er alene med dine kampe for dine børn, der virker han mere til at være en modspiller end en medspiller. Du stod alene da du ville til psykolg, fordi du ikke mente at han ville forstå dig/synes at du overdrev. Du står alene i hverdagen - hvor det at han har hentet børn to gange på en uge, åbenbart fører til at han ikke kan andet end at sidde på sin flade resten af tiden. Du er helt alene med sorgen for det barn I mistede.

HVornår er din mand en medspiller? Hvornår gør han dit liv nemmere, fremfor at være fokuspunktet for konflikter eller følelser af ikke at slå til, som kvinde, som hustru og som mor? Hvornår gør han din dag bedre, fremfor mere kompliceret? Hvornår tager han om dig og siger at du er fantastisk og at han værdsætter at du står på hovedet for dem alle?

Din mand kan have alle mulige årsager til at være som han er. Men han har ikke din ryg, Bibbs. Han griber dig ikke når du falder, han gør dig ikke til en bedre, og mere glad udgave af dig selv. Og dét er i min verden en deal breaker.

Jeg er 100% enig!
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Elvispop » 30. apr 2016, 14:01

Det lyder (næsten) som min historie med børnenes mor.
Vi kunne dog sagtens kommunikere. Det førte bare ikke til ændringer.
Men jeg skulle osse stå for alt. På trods af hun gik hjemme de meste af de 10 år, vi var sammen.
Jeg blev også i forholdet, for børnenes skyld, indtil noget så simpelt som en Dr. Phil-sætning, fik mig til at ændre tingene.

"Børn vil hellere være FRA et ødelagt hjem, end at være i det."

I dag har vi et godt venskab, og børnene har det meget bedre.
18
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Æble » 30. apr 2016, 14:15

Har i overvejet parterapi?
0

Tilbage til "Forhold og sex"