Jeg gør det forkert

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Fru Sunshine » 2. maj 2016, 08:33

Helt ærligt bibbs, hvor mange tråde som den her har du oprettet gennem tiden? Faktisk med nøjagtigt det samme indhold?
Og hvor langt er du kommet?

Jeg synes, du skal spørge dig selv, om du virkelig har brug for råd, eller om du har brug for luft.
14
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2016, 09:22

Fru Sunshine skrev:Helt ærligt bibbs, hvor mange tråde som den her har du oprettet gennem tiden? Faktisk med nøjagtigt det samme indhold?
Og hvor langt er du kommet?

Jeg synes, du skal spørge dig selv, om du virkelig har brug for råd, eller om du har brug for luft.

På den ene side er jeg enig med dig.

Men på den anden side - og kun med udgangspunkt i mit eget liv og ægteskab - så har mine, også umiddelbart ret enslydende, tråde om problemerne i forholdet gjort, at jeg langsomt (indrømmet) har tænkt alle aspekter igennem og ikke længere er handlingslammet hvad angår tanken om skilsmisse. Hvis det er dét resultatet bliver.

For nu ikke at kapre tråden med min situation vil jeg nøjes med at sige, at det kunne være Bibbs oplevede det samme?
At hun langsomt, men sikkert forbereder sig mentalt og måske inden for overskuelig fremtid kan sætte foden ned og træffe et valg, hun kan stå inde for i forbindelse med mandens adfærd og hvad hun selv vil stå model til.....

Selv har mine tråde, hvor jeg har fået mange gode og kloge svar medført, at jeg mentalt har en (justerbar) handleplan med minimumskrav til min mand, mit liv med alt hvad det indebærer og derunder også mit parforhold. Hvad vil jeg? Hvad vil jeg acceptere? Hvad vil jeg ikke acceptere?
Dermed er mine grænser blevet meget skarpere defineret. Blandt andet via mine tråde.
Selvfølgelig er der også påvirkning udefra, men herinde har jeg hentet meget støtte og fået mange råd.

Jeg tænker - det kan indrømmet være forkert - at det kunne være lidt det samme for Bibbs?
:gruble:
9
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Fru Sunshine » 2. maj 2016, 12:42

Sophies-mor skrev:
Fru Sunshine skrev:Helt ærligt bibbs, hvor mange tråde som den her har du oprettet gennem tiden? Faktisk med nøjagtigt det samme indhold?
Og hvor langt er du kommet?

Jeg synes, du skal spørge dig selv, om du virkelig har brug for råd, eller om du har brug for luft.

På den ene side er jeg enig med dig.

Men på den anden side - og kun med udgangspunkt i mit eget liv og ægteskab - så har mine, også umiddelbart ret enslydende, tråde om problemerne i forholdet gjort, at jeg langsomt (indrømmet) har tænkt alle aspekter igennem og ikke længere er handlingslammet hvad angår tanken om skilsmisse. Hvis det er dét resultatet bliver.

For nu ikke at kapre tråden med min situation vil jeg nøjes med at sige, at det kunne være Bibbs oplevede det samme?
At hun langsomt, men sikkert forbereder sig mentalt og måske inden for overskuelig fremtid kan sætte foden ned og træffe et valg, hun kan stå inde for i forbindelse med mandens adfærd og hvad hun selv vil stå model til.....

Selv har mine tråde, hvor jeg har fået mange gode og kloge svar medført, at jeg mentalt har en (justerbar) handleplan med minimumskrav til min mand, mit liv med alt hvad det indebærer og derunder også mit parforhold. Hvad vil jeg? Hvad vil jeg acceptere? Hvad vil jeg ikke acceptere?
Dermed er mine grænser blevet meget skarpere defineret. Blandt andet via mine tråde.
Selvfølgelig er der også påvirkning udefra, men herinde har jeg hentet meget støtte og fået mange råd.

Jeg tænker - det kan indrømmet være forkert - at det kunne være lidt det samme for Bibbs?
:gruble:

Jeg håber sådan, at du har ret.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
d.d84
Indlæg: 83
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:06
Kort karma: 8
Likede indlæg: 82

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf d.d84 » 2. maj 2016, 14:09

Der er aldrig et rigtigt tidspunkt at få det sagt på, det troede jeg og gik og ventede og ventede.
Jeg valgte til sidst at få det sagt da vi endnu engang diskuterede og han sagde 'at jeg var pisse ligeglad med ham og hellere ville bo alene'.
0
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 2. maj 2016, 18:11

Der er faktisk sket en hel del idag.
Jeg besluttede mig for at skrive en mail til ham idag, men han kom mig i forkøbet og ringede til mig da jeg var på vej til København til et møde.
Vi fik en rigtig god snak og man kan selvfølgelig godt mene at det ikke er en snak man skal tage i telefonen. Men det er der hvor vi begge har tid til at tale sammen og ikke bliver forstyrret af børn og pligter i det hele taget.
Vi aftalte at vi her i starten skulle "tvinge" hinanden til at tale sammen om vores dag i minimum en halv time. I den halve time kan vi fortælle hinanden hvad vi har brug for.
Det viste sig at han er ligeså ked af den dårlige spiral som jeg er og vi skal i fremtiden hjælpe hinanden til vi ikke kommer ud i at vi slet ikke kan tale sammen.

Diverse kommentarer om at det har været et problem længe skal forstå at jeg bruger debatten til at få luft og jeg vælger ikke at oprette en dobbeltprofil som andre måske ville.

Og der er lange perioder hvor vi har det rigtig godt og når vi holder kommunikationen åben så går det bedre.
Jeg skal arbejde med at jeg ikke skal tolke alt hvad han gør som et angreb og han skal arbejde med at være mere anerkendende over for mig..
21
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2016, 18:13

bibbs skrev:Der er faktisk sket en hel del idag.
Jeg besluttede mig for at skrive en mail til ham idag, men han kom mig i forkøbet og ringede til mig da jeg var på vej til København til et møde.
Vi fik en rigtig god snak og man kan selvfølgelig godt mene at det ikke er en snak man skal tage i telefonen. Men det er der hvor vi begge har tid til at tale sammen og ikke bliver forstyrret af børn og pligter i det hele taget.
Vi aftalte at vi her i starten skulle "tvinge" hinanden til at tale sammen om vores dag i minimum en halv time. I den halve time kan vi fortælle hinanden hvad vi har brug for.
Det viste sig at han er ligeså ked af den dårlige spiral som jeg er og vi skal i fremtiden hjælpe hinanden til vi ikke kommer ud i at vi slet ikke kan tale sammen.

Diverse kommentarer om at det har været et problem længe skal forstå at jeg bruger debatten til at få luft og jeg vælger ikke at oprette en dobbeltprofil som andre måske ville.

Og der er lange perioder hvor vi har det rigtig godt og når vi holder kommunikationen åben så går det bedre.
Jeg skal arbejde med at jeg ikke skal tolke alt hvad han gør som et angreb og han skal arbejde med at være mere anerkendende over for mig..

Det lyder faktisk ganske fint :)
Om ikke andet, så er det et skridt på vejen.
:kys:
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. maj 2016, 21:15

Dejligt opgølgende indlæg bibbs, der viser jo at han har reflekteret over egen adfærd også og gerne vil ud af den her spiral...

Men jeg kan sgu godt forstå hvis dine kræfter er så som så, jeg synes i har kørt nogle rigtig tunge spiraler i jeres liv, og der hvor man skal støtte op om hinanden der har i måske stået lidt mere i hver jeres lejer, du har følt dig alene, du har kæmpet, bravt, du har holdt på din familie og givet køb på dig selv mange gange.
Jeg synes du skal anerkende dig selv for alt det du har ofret, alt det du har valgt at stå model til.

Jeg håber for dig at du jvf. jeres aftale nu tør insistere på at i får noget hjælp til det, i form a fen par- eller familie terapeut.
En der kan give jer nogle redskaber til kommunikation, hjælpe jer med nogle rammer og fokus områder.
Så i har samme indgangsvinkel til det i kæmper for, så i ikke kæmper i hver jeres lejer og går forbi hinanden endnu engang. :)
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 4. maj 2016, 11:29

Vi har snakket et par dage ikke store emner og jeg har også skullet arbejde med ikke at tage det personligt når han mente jeg skulle ændre på noget .

Vi vil begge hinanden og vores familie det bedste
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3977
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf girl_beat » 4. maj 2016, 12:24

bibbs skrev:Vi har snakket et par dage ikke store emner og jeg har også skullet arbejde med ikke at tage det personligt når han mente jeg skulle ændre på noget .

Vi vil begge hinanden og vores familie det bedste

Det er jo et rigtig godt udgangspunkt - men måske I skal definere endnu klarere, hvad 'det bedste' er for jer hver især? Det lyder nemlig ikke til, at I er helt alignet på jeres behov og opfattelser af forskellige situationer... :)
5
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Fru Sunshine » 5. maj 2016, 09:19

bibbs skrev:Der er faktisk sket en hel del idag.
Jeg besluttede mig for at skrive en mail til ham idag, men han kom mig i forkøbet og ringede til mig da jeg var på vej til København til et møde.
Vi fik en rigtig god snak og man kan selvfølgelig godt mene at det ikke er en snak man skal tage i telefonen. Men det er der hvor vi begge har tid til at tale sammen og ikke bliver forstyrret af børn og pligter i det hele taget.
Vi aftalte at vi her i starten skulle "tvinge" hinanden til at tale sammen om vores dag i minimum en halv time. I den halve time kan vi fortælle hinanden hvad vi har brug for.
Det viste sig at han er ligeså ked af den dårlige spiral som jeg er og vi skal i fremtiden hjælpe hinanden til vi ikke kommer ud i at vi slet ikke kan tale sammen.

Diverse kommentarer om at det har været et problem længe skal forstå at jeg bruger debatten til at få luft og jeg vælger ikke at oprette en dobbeltprofil som andre måske ville.

Og der er lange perioder hvor vi har det rigtig godt og når vi holder kommunikationen åben så går det bedre.
Jeg skal arbejde med at jeg ikke skal tolke alt hvad han gør som et angreb og han skal arbejde med at være mere anerkendende over for mig..

Det er altså heller ikke fordi, der er noget galt i at bruge debatten til at få afløb. Slet ikke.

Og I er da kommet et langt stykke.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9621

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Tanten » 5. maj 2016, 12:51

Vil han så søge hjælp til de ting, der gør det ekstra svært for ham at give dig den anerkendelse - f.eks. PTSD, der gør, at man har en kort lunte og let stresses af dagligdags forpligtelser?
3
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 5. maj 2016, 14:33

Vi har ikke talt om at han skal have hjælp, jeg har for pr tilbage forsøgt at få hjælp igennem forsvaret uden held.
Det ville jo også kræve at han anerkender det og det er jeg ikke sikker på at han gør
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Sophies-mor » 5. maj 2016, 14:36

bibbs skrev:Vi har ikke talt om at han skal have hjælp, jeg har for pr tilbage forsøgt at få hjælp igennem forsvaret uden held.
Det ville jo også kræve at han anerkender det og det er jeg ikke sikker på at han gør

Jeg tror desværre ikke, at I opnår en varig bedring, før han anerkender det.
:kys:
8
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9621

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf Tanten » 5. maj 2016, 15:58

bibbs skrev:Vi har ikke talt om at han skal have hjælp, jeg har for pr tilbage forsøgt at få hjælp igennem forsvaret uden held.
Det ville jo også kræve at han anerkender det og det er jeg ikke sikker på at han gør


Det var lidt det, jeg lurede på.

Det er rigtig godt, at han selv kan se, han skal ændre sig og vil forsøge at give dig mere anerkendelse - erkendelse er jo det første skridt hen imod en bedring. Men kan han? For hvis han kunne - uden hjælp - havde han så ikke gjort det allerede?
5
bibbs
Indlæg: 952
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1349

Re: Jeg gør det forkert

Indlægaf bibbs » 5. maj 2016, 17:48

Det ved jeg ikke om han kan, men han får ihvertfald lov til at prøve
2

Tilbage til "Forhold og sex"