Min bonusdatter hader mig

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:05

Hader er måske så meget sagt. Men hun er ikke glad for mig.
Lidt baggrundshistorie:
Min kæreste og jeg har været sammen ca. trekvart år. Jeg har mødt datteren for ca. 1 måned siden. Hun er 10 år. Jeg har ikke selv børn og har ikke prøvet at være stedmor før. Han har hende 1 uge ad gangen, så indtil jeg mødte hende, har vi kun ses hveranden uge.
Hun har egentlig været rimelig glad for mig - kram, interesserede spørgsmål, osv. Vi har hygget os sammen ved flere lejligheder, men der har især været utilfredshed med, at jeg tog pladsen i dobbeltsengen. Hun plejer ellers, når hun er ved faren, at sove ved siden af ham. Det gik vi ret hurtigt fra, da ingen af os fik sovet. Hun får stadig lov at komme ind om morgenen. (Jeg synes egentlig ikke det er fedt overhovedet, men prøver lige at vælge mine kampe).
I fredags er vi sammen igen. Hun spørger om jeg bliver hele weekenden, jeg svarer ja, og hun svarer øv og hvorfor. Jeg svarer, at det er fordi jeg godt kan lide at være sammen med dem. Så prøver hun at starte en diskussion om sengepladsen, hvortil jeg svarer at det ikke er en forhandling og beder min kæreste om at komme på banen. Han siger på intet tidspunkt noget, heller ikke da jeg beder ham om det.
Vi har i dag en aftale, men han skriver i sidste øjeblik, at hun er utilfreds med at jeg kommer og om vi skal ses en anden dag i stedet. Han lavede samme nummer i forgårs. Siden i fredags har hun været surmulende hver gang jeg har været til stede. Hun har svaret mig, hvis jeg har talt direkte til hende, men surt og kort og har ikke selv henvendt sig til mig.
Jeg håber, at det skinner lidt igennem, at det egentlig er min kæreste jeg er sur på. Jeg synes, at den 10-årige er frygteligt uopdragen (også med andre ting), men det er jo ikke hendes skyld, men min kærestes. Jeg har aldrig sagt noget opdragende til hende udover ovenstående med, at sengepladsen ikke var til forhandling (hun ville have mig til at sove i hendes seng, så hun kunne sove i dobbeltsengen).

Forslag? Gode råd?
Jeg er ved at gå ud at mit gode skind.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2016, 17:09

Få din kæreste til at kridte banen op.
Hvis han vil dig, så bakker han dig op og I laver nogle fælles regler.
Men, det kan godt indføres blidt. Nu synes jeg, at det er meget hurtigt (1 måned) at hun ryger ud af sengen, når nu hun er vant til det.
Det er måske et detalje, der godt kunne have været gjort bedre.
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:11

Tak for svar. Vi bor hver for sig, så jeg er hjemme hos mig selv lige nu, hvilket jeg også var forleden, da han spurgte om jeg ikke kunne finde et andet sted. Siden jeg mødte hende har vi ses 2-3 gange på en uge.

Du har helt ret, men jeg kan godt blive bekymret for hvordan det bliver senere hen, hvis hun stadig får lov at bestemme, så meget som jeg synes, at hun bestemmer nu.
0
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:12

Okay, tak for svar, Sophies mor.
Jeg synes ikke selv, at det er hurtigt, så det er godt at høre det fra andres perspektiv :)
0
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Muspel » 2. maj 2016, 17:13

Jeg tænker, at der kun er gået en måned. Så selvfølgelig reagerer hun på, at der sker forandringer.

Men det er noget rod, at din kæreste lader hende bestemme om I skal ses.
det bliver I to nødt til at finde ud af, så det er ham der svarer hende, og ikke dig i forhold til, om du fx skal være der. I bagklogsskabens lys skulle hun nok have været ude af soveværelset før du kom ind i billedet.

Og så kan det være, at I skal lave en aftale om fx to faste 'far datter' aftener om ugen, så hun får tid til at vænne sig til jeres nye situation?

Da jeg var i den alder fik min mor en ny kæreste. Og jeg hadede ham. Eller faktisk gjorde jeg det jo ikke. Men jeg savnede min mor, fordi det pludselig ikke var mig, der fik hendes opmærksomhed. Det ER altså svært som barn at vænne sig til.

Men pu ha - du får lige lidt positive tanker. Den er ikke nem. Kram.
Senest rettet af Muspel 2. maj 2016, 17:15, rettet i alt 1 gang.
5
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Firebird » 2. maj 2016, 17:14

Stolen for døren. Enten er det ham og dig, eller også er det ham og datteren i dobbeltsengen. Der er ikke noget fedt ved at være tredje hjul, så hvis i skal finde ud af det sammen, er det klaphammertid. Mænd forstår det med klaphammeren. Ulempen er jo naturligvis at han kan vælge datteren. Spørgsmålet er så om det er dit tab. Hvis du ikke sætter foden ned nu, kommer du til at leve med det her for evigt.
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Urtekussen » 2. maj 2016, 17:14

Jeg tror ikke hun hader dig. Jeg tror bare hun skal vænne sig til at "dele" sin far.
Måske savner hun også lidt alenetid med ham, som de havde før du kom ind i billedet (Jeg ved ikke, hvor længe de har været skilt og om du er hans første forhold siden).

Jeg tænker at man som 10-årig godt kan komme til at sige noget, som man ikke mener på den måde. Fx "øv" til at du skal komme. Ikke fordi hun hader dig, men fordi hun havde set frem til alenetid med sin far.

Det er måske også derfor hun er "uopdragen". For at få ekstra opmærksomhed, når du er der, og tager noget af det.
Det skal hun selvfølgelig ikke blive ved med, men forholdet er jo også relativt nyt.
4
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2016, 17:17

Rakel skrev:I har kendt hinanden under et år og du har har set datteren ca en måned og I bor ikke sammen med en fælles hverdag.

Jeg synes, at du skal være den voksne her og rumme barnets følelser og end ikke tænke 'hade' og så lave nogle konkrete aftaler med din kæreste om, hvordan I agerer, når I er sammen med datteren og konkret, hvad datteren må bestemme/ikke bestemme og i praksis, hvordan det så skal være.

Men tid, tid, tid, rummelighed og forståelse. Det er for mig at se afgørende og et godt samarbejde ml Jer voksne, hvis det skal lykkes.

Rigtig godt indlæg.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Muspel » 2. maj 2016, 17:18

Firebird skrev:Stolen for døren. Enten er det ham og dig, eller også er det ham og datteren i dobbeltsengen. Der er ikke noget fedt ved at være tredje hjul, så hvis i skal finde ud af det sammen, er det klaphammertid. Mænd forstår det med klaphammeren. Ulempen er jo naturligvis at han kan vælge datteren. Spørgsmålet er så om det er dit tab. Hvis du ikke sætter foden ned nu, kommer du til at leve med det her for evigt.


Her er jeg godt nok helt uenig! Dater man en mand med barn, så ER man i anden række. Selvfølgelig! Hvis han fik valget mellem datter eller kæreste, vil enhver ordentlig mand da vælge datteren?
Men dermed ikke sagt, at hun skal bestemme alt.
19
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. maj 2016, 17:18

Ja. Du skal tale med din kæreste om situationen.
Fx. er det da urimeligt, at du efter en måned skal være bussemand overfor datteren, mens han bare klapper i som en østers.

Selvom det er forståeligt, at du bliver såret over pigens ændrede indstilling til dig, ville jeg, hvis jeg var dig, lige slå koldt vand i blodet, også med at slå fast, at hun er uopdragen. Hun er 10 år og er blevet pålagt at lære et nyt menneske at kende, som skal have en stor plads i hendes liv, hvilket andre har bestemt for hende. Det vil ofte kræve en længere tilvæningsproces, og det er her vigtigt, at hendes far tager et tydeligt ansvar.
Det er det, du skal have fokus på nu efter min mening.
10
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf FrøkenM » 2. maj 2016, 17:22

Giv hende tid til at vænne sig til den nye situation. Det er bare ikke nemt som barn at skulle vænne sig til at dele en forældre. Det er ikke et udtryk for had, men blot en helt naturlig reaktion.

Selvfølgelig skal pigen ikke bestemme alt - og din kæreste bør komme på banen. Men når det er sagt så har du valgt at date en mand med en datter og datteren skal altid komme i første række.
4
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:22

Gode svar, tak.
For at præcisere - hun opfører sig ikke særligt uopdragent verbalt, det er mere ifht. at min kæreste ikke opdrager på hende i mine øjne. Hun roder overalt (som børn gør), men bliver aldrig bedt om at rydde op. Spiser slik før aftensmaden, bestemmer alle aktiviteter i fritiden osv. Alt sammen naturlig opførsel for et barn, dårlig opførsel fra den voksnes side at lade det ske - synes jeg.

Og indrømmet, "hade" var en catchphrase. Jeg tror ikke hun hader mig. Som sagt at hun ikke problemet. Hun er sød og kærlig, og jeg gider hende godt. Jeg ved bare slet ikke hvordan jeg skal håndtere den nuværende situation. Og som det er lige nu, er at give det tid ikke nok for mig.
2
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Firebird » 2. maj 2016, 17:24

Muspel skrev:
Firebird skrev:Stolen for døren. Enten er det ham og dig, eller også er det ham og datteren i dobbeltsengen. Der er ikke noget fedt ved at være tredje hjul, så hvis i skal finde ud af det sammen, er det klaphammertid. Mænd forstår det med klaphammeren. Ulempen er jo naturligvis at han kan vælge datteren. Spørgsmålet er så om det er dit tab. Hvis du ikke sætter foden ned nu, kommer du til at leve med det her for evigt.


Her er jeg godt nok helt uenig! Dater man en mand med barn, så ER man i anden række. Selvfølgelig! Hvis han fik valget mellem datter eller kæreste, vil enhver ordentlig mand da vælge datteren?
Men dermed ikke sagt, at hun skal bestemme alt.


Du er fuldstændig i din egen ret til at bestemme hvordan du vil gøre tingene, og hvordan du opfatter din egen situation i relationen. Det ændrer ikke på det faktum at den lille terrorist kan fortsætte den her stil de næste 15 år. Ville du selv kunne holde til det? Dater du manden eller datteren? Er du virkelig klar til at underlægge dig en 10 årigs luner? Jeg tror du kører sur på et tidspunkt. Så hellere klare rammer fra starten af.
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:26

Muspel skrev:
Firebird skrev:Stolen for døren. Enten er det ham og dig, eller også er det ham og datteren i dobbeltsengen. Der er ikke noget fedt ved at være tredje hjul, så hvis i skal finde ud af det sammen, er det klaphammertid. Mænd forstår det med klaphammeren. Ulempen er jo naturligvis at han kan vælge datteren. Spørgsmålet er så om det er dit tab. Hvis du ikke sætter foden ned nu, kommer du til at leve med det her for evigt.


Her er jeg godt nok helt uenig! Dater man en mand med barn, så ER man i anden række. Selvfølgelig! Hvis han fik valget mellem datter eller kæreste, vil enhver ordentlig mand da vælge datteren?
Men dermed ikke sagt, at hun skal bestemme alt.


Jeg er glad for, at du skriver det her, for jeg er meget enig. En af de ting jeg faldt for (og stadig synes er dejligt) er hvor højt han elsker sit barn. Så selvfølgelig kunne jeg ikke drømme om at bede ham om at vælge. Jeg ville bare ønske, at han valgte mig lidt mere end han gør nu :)
3
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:27

Rakel skrev:
Seraphina skrev:Gode svar, tak.
For at præcisere - hun opfører sig ikke særligt uopdragent verbalt, det er mere ifht. at min kæreste ikke opdrager på hende i mine øjne. Hun roder overalt (som børn gør), men bliver aldrig bedt om at rydde op. Spiser slik før aftensmaden, bestemmer alle aktiviteter i fritiden osv. Alt sammen naturlig opførsel for et barn, dårlig opførsel fra den voksnes side at lade det ske - synes jeg.

Og indrømmet, "hade" var en catchphrase. Jeg tror ikke hun hader mig. Som sagt at hun ikke problemet. Hun er sød og kærlig, og jeg gider hende godt. Jeg ved bare slet ikke hvordan jeg skal håndtere den nuværende situation. Og som det er lige nu, er at give det tid ikke nok for mig.



Hvad er det så konkret, der er nok for dig?


At faren ikke lader hende bestemme om vi skal ses eller ej. At der er plads til at vi kan ses 2-3 gange om ugen, når hun er hos ham. At jeg kan sove i dobbeltsengen og først blive vækket, når hun kommer ind kl. 6.
0

Tilbage til "Forhold og sex"