Min bonusdatter hader mig

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf icelady » 2. maj 2016, 17:58

Seraphina skrev:Okay, jeg kan godt høre debattens røst. Det gør sgu lidt ondt, men okay.
Hvis jeg ikke sover der, så kommer vi ikke til at ses, når hun er der. Min kæreste og jeg arbejder forskudt, og jeg arbejder rigtig meget, så fra kl. 20 til næste morgen kl. 7 er ofte vores tid i hverdagene. Jeg arbejder hveranden weekend.
Jeg synes, at det er svært kun at skulle ses 2-3 gange hveranden uge, hvor man falder fuldstændigt udmattet i søvn 3 timer efter man er kommet hjem til den anden. Rigtig svært. Jeg har lige gjort det i 8 måneder.
Selvfølgelig skal det ikke gå ud over hende, at vi ikke har tid til at ses på andre tidspunkter, men jeg er sgu også ked af at holdningen er, at det er synd for hende at jeg er der.


Jeg tror du misforstår folk, for jeg er sikker på alle kan sætte sig ind i at når man er forelsket og i forvejen ikke ser meget til hinanden, ja så vil man selvfølgelig gerne være så meget sammen som muligt.

Men du skal tænke langsigtet her; det nytter ikke noget du tænker i løsninger der gælder NU, men tværtimod tænke i løsninger, der gælder på lang sigt. :)

Her og nu får du (og din kæreste og hans datter) intet ud af at trumfe overnatninger igennem. Lige så vel som det er en tilvænningsproces for dig at der er et barn, er det også en tilvænningsproces for datteren.

Og din kæreste kan jo sagtens snakke med datteren om at på et tidspnkt kommer du og overnatter det.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 17:58

Sophies-mor skrev:
Seraphina skrev:Okay, jeg kan godt høre debattens røst. Det gør sgu lidt ondt, men okay.
Hvis jeg ikke sover der, så kommer vi ikke til at ses, når hun er der. Min kæreste og jeg arbejder forskudt, og jeg arbejder rigtig meget, så fra kl. 20 til næste morgen kl. 7 er ofte vores tid i hverdagene. Jeg arbejder hveranden weekend.
Jeg synes, at det er svært kun at skulle ses 2-3 gange hveranden uge, hvor man falder fuldstændigt udmattet i søvn 3 timer efter man er kommet hjem til den anden. Rigtig svært. Jeg har lige gjort det i 8 måneder.
Selvfølgelig skal det ikke gå ud over hende, at vi ikke har tid til at ses på andre tidspunkter, men jeg er sgu også ked af at holdningen er, at det er synd for hende at jeg er der.

Det er jo slet ikke det, at vi siger!?
Sæt farten ned. Og få fælles fodslag i, hvad I som de voksne gør.
Det er det eneste.


Ok, jeg læste det hårdere end det var intenderet. Det er vist bare super følelsesladet.
1
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Muspel » 2. maj 2016, 18:00

Men trådstarter: nu bliver debatten lidt heftig. Særligt fordi nogen af os er vældigt uenige.

Men husk på, at du får opbakning i, at din kæreste ikke skal lade dig tage kampene med datteren. Og at han skal træde lidt i karakter og fx godt lige kunne have sagt 'hun bliver hele weekenden, fordi det har vi bestemt - og det bliver dødhyggeligt"
Måske det dog vil være en god ide at fortsætte med 'men nu går vi to på legepladsen / i svømmehallen / ned og handle mens saraphina tager et bad/læser lidt/something" sådan at der bliver tid til lidt far-datter tid sådan en weekend.

Og jeg synes bestemt ikke, det er synd for hende, at du er der, men skal det blive en succes fremadrettet, skal hendes følelser også ses.
13
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. maj 2016, 18:00

Mht. det med at tage tingene lidt mere med ro, som jeg er enig i, så er det generelt vigtigt at huske på, at mens du har kendt din kæreste i et år og været vant til at komme i hans hjem hveranden uge, er du (i hvert fald i kød og blod) stadig noget helt nyt for datteren.
Det betyder, at I lige nu kører i forskellige tempi.
5
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Sophies-mor » 2. maj 2016, 18:01

Seraphina skrev:
Sophies-mor skrev:
Seraphina skrev:Okay, jeg kan godt høre debattens røst. Det gør sgu lidt ondt, men okay.
Hvis jeg ikke sover der, så kommer vi ikke til at ses, når hun er der. Min kæreste og jeg arbejder forskudt, og jeg arbejder rigtig meget, så fra kl. 20 til næste morgen kl. 7 er ofte vores tid i hverdagene. Jeg arbejder hveranden weekend.
Jeg synes, at det er svært kun at skulle ses 2-3 gange hveranden uge, hvor man falder fuldstændigt udmattet i søvn 3 timer efter man er kommet hjem til den anden. Rigtig svært. Jeg har lige gjort det i 8 måneder.
Selvfølgelig skal det ikke gå ud over hende, at vi ikke har tid til at ses på andre tidspunkter, men jeg er sgu også ked af at holdningen er, at det er synd for hende at jeg er der.

Det er jo slet ikke det, at vi siger!?
Sæt farten ned. Og få fælles fodslag i, hvad I som de voksne gør.
Det er det eneste.


Ok, jeg læste det hårdere end det var intenderet. Det er vist bare super følelsesladet.

Det er det da?
Mine stedbørn er nu 26 til sommer og 24 til vinter, jeg lærte dem at kende, da den mindste var 8 mdr. - kun som ven af deres far! - senere blev jeg så mere end det og ja, vi har været gift i 16 år om lidt.
Men er du vimmer, der er slugt enormt mange kameler undervejs.
Børnene er altid hans førsteprioritet, forstået på den måde, at jeg VED at han vil mig, men hvis børnene har brug for eks. flyttehjælp, og jeg har brug for bilen kl. 16, så finder vi en anden løsning for mit vedkommende.
Dårligt og fiktivt eksempel, men :stoned:
:lol: :lol:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Juki » 2. maj 2016, 18:08

Jeg er ikke selv stedmor, men jeg kan godt følge både dig og datteren.

Det er sindssygt svært for et barn pludselig at skulle dele en forælder, både fysisk og mentalt. Jeg prøvede det selv som barn, og jeg virkelig HADEDE alt ved min mors kæreste. Ikke ham som person, men at han tog opmærksomhed, nærvær, nærhed og tid, som ellers ville være blevet brugt på mig eller min søster.

Samtidig kan jeg også godt forstå dig! Og jeg synes faktisk det er OK du stiller nogle krav i forhold til hvad du vil finde dig i og kan acceptere. Derved ikke sagt at du skal bestemme det hele, men det læser jeg det bestemt heller ikke som om du vil.

Først og fremmest synes jeg du skal få dig en god snak med din kæreste. Dernæst kunne et "familiemøde/husmøde" måske være en idé til at hun bliver hørt.

Men det meste nye kræver tilvænning, så fat mod.
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Firebird » 2. maj 2016, 18:09

Min frygt er bare at han er så vag at kampene kommer til at vare for evigt. Derfor ville jeg lande et par facts inden det gik galt og hverdagen bare tromler afsted med dig som underdog. Selvfølgelig skal der være plads til far og datter, men der skal så sandelig også være plads til kæresten og far. Nogengange også på kærenstens præmisser. Spørgsmålet er om man vil et forhold eller ej. Vel og mærket fra begges side.
3
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14698
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Flora » 2. maj 2016, 18:11

Jeg kan i øvrigt godt huske hvordan jeg havde det med min fars nye kæreste som 10-årigt skilsmissebarn. Jeg synes overhovedet ikke det var sjovt at hun var der og det var SÅ meget bedre når det kun var mig og min far. Og hvis hun formastede sig til at mene noget som helst om noget jeg gjorde, så skal jeg da love for hun fik den kolde skulder.

Og altså det var jo ikke fordi der var noget galt med hende eller at det var hende jeg specifikt ikke kunne lide. Jeg ville bare hellere have min far for mig selv. Efterhånden opdagede jeg da også at hun var et ganske sødt og venligt menneske og den dag i dag har jeg en rigtig fin relation til hende.

Bare for lige at minde dig om at det jo ikke er DIG din kærestes datter har noget imod. Hun vil bare helst ikke dele sin far med nogen lige nu :kys:
2
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf avdotja » 2. maj 2016, 18:20

Personligt er jeg af den holdning at der selvfølgelig skal tages hensyn til børn, men at hele verden ikke behøver rotere rundt om dem af den grund. En mand der altid satte sine børn over mig, var ikke en mand jeg gad have noget at gøre med. Det gør man ikke når man i forhold med barnets biologiske andenforældre, så har aldrig forstået at man skulle gøre det med en partner der slet ikke er relateret til barnet.

Jeg kunne forstå hvis du var der hele tiden, men når det kun drejer sig om 2-3 dage/nætter ud af 7 dage, så burde faderen tage en snak med datteren og forklare hvordan tingene blev fremadrettet. Det er ikke noget han skal tørre af på dig, så jeg kan sagtens forstå din skuffelse i forhold til ham (og i modsætning til de fleste andre åbenbart, læste jeg mest dit indlæg som en kritik af ham, ikke pigen)
7
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Fru Sunshine » 2. maj 2016, 18:24

Hvis datteren altid får lov til at sove i dobbeltsengen, når TS ikke er der, hvordan skal der så nogensinde blive plads til TS ved siden af?

En 10-årig er altså gammel nok til at skulle sove i sin egen seng, og det er far, der skal få hende ud af sin.
16
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Karkluden » 2. maj 2016, 18:29

avdotja skrev:Personligt er jeg af den holdning at der selvfølgelig skal tages hensyn til børn, men at hele verden ikke behøver rotere rundt om dem af den grund. En mand der altid satte sine børn over mig, var ikke en mand jeg gad have noget at gøre med. Det gør man ikke når man i forhold med barnets biologiske andenforældre, så har aldrig forstået at man skulle gøre det med en partner der slet ikke er relateret til barnet.

Jeg kunne forstå hvis du var der hele tiden, men når det kun drejer sig om 2-3 dage/nætter ud af 7 dage, så burde faderen tage en snak med datteren og forklare hvordan tingene blev fremadrettet. Det er ikke noget han skal tørre af på dig, så jeg kan sagtens forstå din skuffelse i forhold til ham (og i modsætning til de fleste andre åbenbart, læste jeg mest dit indlæg som en kritik af ham, ikke pigen)

Det er der vist delte meninger om.
Jeg har flere venner og veninder med børn, og har også talt med min egen mor og mine svigerforældre om ovenstående med hvem man sætter først, og svaret fra alle parter (hvor alle pånær min mor er sammen med den biologiske andenforælder - min far er død, så det giver ligesom sig selv...) var, at deres børn altid ville komme først.
Min kæreste er 28 og min svoger 34, og min svigermor siger uden at tøve, at hun altid ville sætte deres liv og velvære over både sit eget og min svigerfars. Det siger han i øvrigt også, men lidt mere nordjysk.
Der er så bare forskel på, hvordan det kommer til udtryk, når barnet er 1 måned, 5 år eller 34 år.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf Studsgaard » 2. maj 2016, 18:48

Jeg vil sige mine børn altid vil blive valgt over deres far hvis jeg skulle blive presset til et valg. Og vi er gift og har kun fælles børn.
4
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3978
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5198

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf girl_beat » 2. maj 2016, 18:50

Som bonusmor er jeg helt på din side i at ville synes, det var megatræls, hvis en 10-årig skulle diktere om jeg skulle være sammen med hendes far eller ej.

Der er kommet mange gode råd, og det bedste må være at tage en seriøs snak med din kæreste. Det er vigtigt, at han lærer sin datter at respektere dig og dine grænser, og at du (nogle dage) er en voksen i husstanden på lige fod med ham. Hvis hun gerne vil have far-tid alene med ham i svømmehallen/biffen/skoven/whatever, er det selvfølgelig forståeligt og der vil blive lyttet til hendes ønsker, men at det er jer to, der bestemmer. Det kræver nogle klare grænser og et par dybe indåndinger, men I er nødt til at samarbejde for at skabe plads til jer alle sammen :)
5
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf JackieO » 2. maj 2016, 18:54

Selvfølgelig skal børnenes behov ikke tilsidesættes bare fordi der kommer en ny kæreste ind i billedet. Men omvendt synes jeg også det virker lidt skævt, at en 10-årig pige insisterer på at sove sammen med sin far hver nat. Hvad siger faren selv, synes han slet ikke at hun er ved at være lidt for gammel til det?
2
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Min bonusdatter hader mig

Indlægaf IrmaPigen » 2. maj 2016, 18:54

Rakel skrev:I har kendt hinanden under et år og du har har set datteren ca en måned og I bor ikke sammen med en fælles hverdag.

Jeg synes, at du skal være den voksne her og rumme barnets følelser og end ikke tænke 'hade' og så lave nogle konkrete aftaler med din kæreste om, hvordan I agerer, når I er sammen med datteren og konkret, hvad datteren må bestemme/ikke bestemme og i praksis, hvordan det så skal være.

Men tid, tid, tid, rummelighed og forståelse. Det er for mig at se afgørende og et godt samarbejde ml Jer voksne, hvis det skal lykkes.


Er fuldstændig enig i ovenstående.

Jeg forstår dog, indrømmet, bare overhovedet ikke hvorfor en pige på 10 år overnatter i sin fars seng. Det ville virkelig være et turnoff for mig.
3

Tilbage til "Forhold og sex"