Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Indlægaf Wunder8 » 2. maj 2016, 20:04

Jeg har tænkt en del over, hvad der er "normalt" og "ideelt" at have af kontakt, mens man dater. Her tænker jeg ikke på et kæresteforhold, men i den indledende datingfase, hvor man endnu ikke har afklaret, hvad man er. Baseret på mine egne og veninders erfaringer, så kan det rangere fra nærmest ingenting til daglig kontakt, og det kan være begrænset til sms eller omfatte nærmest alle sociale platforme (Facebook, Snapchat, Instagram...).

Hvad foretrækker I at have af kontakt og hvad har I oplevet, når I har datet? Er I til daglige godmorgen/godnat-beskeder, pokes på Facebook og snaps frem og tilbage, eller foretrækker I at holde det helt simpelt og bare sende sms'er, når der skal laves en aftale?

Jeg er selv ret meget i limbo med, hvad jeg egentlig har det bedst med. P.t. ser jeg en gammel flamme, der er meget aktiv i sin kontakt på Messenger, og hvor vi i perioder har skrevet sammen hver dag. Derudover sender han en del snaps, hvoraf nogle af dem tydeligt er til MIG, men hvor jeg er i tvivl om 60 pct. af de resterende og derfor generelt undlader at svare på dem. I dag kom jeg så til at tænke på, at det muligvis virker ret ignorant, hvis de rent faktisk kun ER til mig.

Konklusion: Jeg kan egentlig godt lide Snapchat, men det forvirrer mig også ret meget. Derudover synes jeg, det kan være lidt farligt med et højt niveau af kontakt, da det kan skabe en idé om, at man rent faktisk er tættere knyttet end man er, og man (= jeg) hurtigt kommer til at læse en helt masse ind i, at kontaktfrekvensen med tiden daler lidt. Derfor foretrækker jeg nok egentlig, at man det første stykke tid holder det hele simpelt og ikke har for meget skriftlig kontakt :gruble:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Indlægaf Animi » 2. maj 2016, 20:10

Det variere lidt, alt efter typen jeg er sammen med. Men rent ideelt set, kan jeg godt lide hvis ham jeg ser er typen jeg kan skrive sammen med, om stort og småt.
Med min ekskæreste, skrev vi sammen flere gange om dagen, helt fra starten af. Han var typen jeg altid skrev til hvis jeg så noget sjovt, og vi skrev tit sammen om hvad vi havde lavet i løbet af dagen. Det var dejligt.
Jeg behøver så ikke at have den daglige kontakt, men jeg ville heller ikke bryde mig om det hvis man kun skrev sammen for at aftale hvornår man skulle mødes igen.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Indlægaf Wunder8 » 2. maj 2016, 20:21

Animi skrev:Det variere lidt, alt efter typen jeg er sammen med. Men rent ideelt set, kan jeg godt lide hvis ham jeg ser er typen jeg kan skrive sammen med, om stort og småt.
Med min ekskæreste, skrev vi sammen flere gange om dagen, helt fra starten af. Han var typen jeg altid skrev til hvis jeg så noget sjovt, og vi skrev tit sammen om hvad vi havde lavet i løbet af dagen. Det var dejligt.
Jeg behøver så ikke at have den daglige kontakt, men jeg ville heller ikke bryde mig om det hvis man kun skrev sammen for at aftale hvornår man skulle mødes igen.


Det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Jeg synes også, det er ret hyggeligt med det dér småskriveri, hvor man bare sniksnakker og loller over interne jokes og den slags. Jeg lider desværre nok bare af en lidt forvrænget idé om, at man skal være hard to get, og at en fyr mister interessen, hvis man er for opsøgende. Derfor er jeg generelt ikke supergod til at tage kontakt og åbne op. Nå, det er en helt anden historie :genert: For mig kan det også være lidt svært med løbende kontakt pga. mit arbejde, hvor jeg tit har supertravlt. Der kan jeg godt få pres, hvis jeg føler, der er nogen, der kræver for meget af min opmærksomhed.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Indlægaf LadyFox » 2. maj 2016, 20:58

For mig handler det om typen af kontakt. Så længe der er noget at snakke/skrive om som fanger mig, hvad enten det er spændende, dybt, underholdende - så synes jeg ikke det kan blive for meget, men hvis der ikke er noget indhold så ryger fidusen lidt for mig. Jeg gider ikke sådan nogle "hej. hvad laver du?", "ikke noget, dig?", "heller ikke noget", ":)", ":D", "hehe"-agtige samtaler. Men det gør mig heller ikke noget ikke at have kontakt hver eller hveranden dag. Jeg tror det perfekte må være at skrive når man har noget på hjerte, og ellers lade være, om det så betyder man skriver fem gange den ene dag og så slet ikke de to næste.
1
...
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Indlægaf Elvispop » 2. maj 2016, 21:13

Ideelt set, vil jeg mødes og snakke, se film sammen o.s.v.
Jeg hader lange dialoger på tekst, og telefonsamtaler hvor man bare "hyggesnakker". :puke:
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Indlægaf Seraphina » 2. maj 2016, 21:18

Jeg kan godt lide i den indledende fase at snakke relativt meget. 2-3 dage imellem man har kontakt er okay synes jeg (og selvfølgelig længere hvis man har travlt, er på ferie eller lign.)
Når man lige har mødt hinanden sms'er jeg mest, og når man så kender hinanden bedre, foretrækker jeg at tale i telefon. Men samtaler med indhold! Jeg gider heller ikke tom snak.
0
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Indlægaf Muspel » 2. maj 2016, 21:28

Jeg vil gerne sms'e - lidt. Som i; jeg synes det er hyggeligt ned fx en godmorgen SMS, et enkelt billede i løbet af dagen af et eller andet. Og måske et par sms'er om aftenen. Men jeg orker på ingen måde at have en konstant samtale, når man ikke er sammen.

Faktisk har jeg engang datet en, hvor jeg først tænkte 'hey- det her er lovende' men hans evige sms'er og opkald kvalte det for mig. Jeg kom til at føle mig som en kold fisk, der lavede alverdens undvigemanøvre som fx 'hov min telefon lå i tasken, derfor svarer jeg først nu' for bare at få en times ro uden kontakt. Så det endte med, jeg helt mistede interessen.

Men omvendt, så er det jo heller ikke fedt, hvis man skriver 'godmorgen yndlingsmand, jeg glæder mig til at se dig i eftermiddag' og man så får et 'ok' tilbage. Så lidt et sted der i mellem tak :)
1
Brugeravatar
Rothkeen
Indlæg: 83
Tilmeldt: 30. dec 2015, 18:01
Kort karma: 32
Geografisk sted: Sjælland
Likede indlæg: 119

Re: Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Indlægaf Rothkeen » 3. maj 2016, 11:39

Jeg vil gerne skriver frem og tilbage i lidt tid først, inden vi mødes første gang også efter.
Er det meget "tom" snak og ikke naturlige spørgsmål, så mister jeg interessen hurtigt.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Indlægaf A 7 » 4. maj 2016, 06:25

Som andre skriver: På et minimum, og kun hvis der faktisk er noget nyt at skrive om. Jeg magter ikke en "Hej, hvordan går det?"-besked hver anden dag.
0
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Indlægaf Vaginetta » 4. maj 2016, 07:13

Ideelt set synes jeg det er bedst at holde den skriftlige kontakt på et minimum i starten. Når man ses fysisk er det bare hundrede gange nemmere at mærke efter, både på sig selv og på modparten, hvor jeg på skrift synes at man hurtigt kan få gejlet sig selv op, fordi ens sociale antenner er sat mere eller mindre ud af spil når der hverken er kropssprog eller tonefald på. Der kan også hurtigt opstå misforståelser af den ene eller anden art på skrift, når man ikke kender hinandens personligheder.
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Indlægaf Animi » 4. maj 2016, 07:18

Jeg kan huske for nogen år siden, der skrev jeg med en fyr jeg havde matchet med på Tinder. På skrift virkede han virkelig som min type, han var virkelig virkelig sød og sjov, og vi skrev rigtig godt sammen på skrift.
Så mødtes vi, og det var som to forskellige personer. Denne her virkelige søde og sjove fyr på skrift, var simpelthen så arrogant i virkeligheden. Jeg ved virkelig ikke hvad der lige skete, men jeg var virkelig så chokeret over at han kunne være så anderledes i virkeligheden.
Derfor foretrækker jeg at mødes ret hurtigt :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Indlægaf IrmaPigen » 4. maj 2016, 09:06

Ikke for meget. Ikke for lidt. På det jævne. Jeg bliver faktisk mest interesseret i en fyr, hvis han ikke er helt vildt ivrig, og han ikke smider om sig med alt for store ord.

Min eks på Frederiksberg var perfekt på det område. Vi kunne ses IRL impulsivt og med kort varsel, når det lige passede. Så vores kontakt bestod mest af sms'ere om hvorvidt vi skulle ses.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Re: Hvor meget og hvilken kontakt foretrækker I, når I dater?

Indlægaf Mi55y » 4. maj 2016, 12:40

Min kæreste og jeg datede i 3,5 måned, før vi fik titel på - vi havde kendt hinanden et års tid inden da.

Vi skrev sammen dagligt efter første date - inden da havde vi kun skrevet meget sporadisk sammen. Det kan tælles på en hånd, hvor mange gange der gik mere end et døgn - og det var helt i starten. Ingen af os har snapchat, så vi bruger udelukkende messenger. Vi sendte meget hverdagsbilleder, sjove links og billeder, relevante nyhedsartikler osv. og planlagde vores møder. Og så skriver vi altid godnat. Vi havde ikke dybere samtaler på skrift, det klarede vi, når vi så hinanden, hvilket var min. 2 gange om ugen. Der har altid været plads til, at man venter nogle timer med at svare. Det har passet mig perfekt!

Min kæreste er ikke så glad for at sætte ord på sine følelser, så udover "i lige måde" så kommer alle hans erklæringer i den retning på skrift - omend de stadig ikke er spor floromvundne, men jeg kan godt læse mellem linjerne :lol:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Forhold og sex"