Skal man være forelsket?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Blueberry
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14. jan 2016, 08:50
Kort karma: 1

Skal man være forelsket?

Indlægaf Blueberry » 10. maj 2016, 10:02

Jeg har mødt en fyr i marts måned som jeg synes rigtig godt om. Vi har de samme værdier og livssyn og generelt passer vi godt sammen og jeg er gået hen og blevet meget glad for ham. Men jeg har ikke den der sommerfugle i maven - forelskelse. Jeg glæder mig til at se ham og bliver glad når han skriver, men det er ikke sådan at jeg føler jeg er forelsket.. Kan det have noget med alderen at gøre? Jeg husker de vildeste forelskelser i mine yngre år. Jeg lyder gammel, men er kun 26.. Alligevel er det måske fornuften som tager over? Kan det komme senere?

Andre som har haft det på samme måde, men som har et godt og sundt forhold alligevel?
0
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf musel » 10. maj 2016, 10:41

Jeg var heller ikke rigtig forelsket i min kæreste. At jeg valgte at etablere et forhold med ham alligevel, skyldtes flere forskellige ting. Dels hvad du skriver; at vi havde værdier, livssyn, livsambitioner - og seksualitet - til fælles. Dels at jeg flere gange havde prøvet det med at gå ind i forhold på baggrund af forelskelse, og hver gang skete der det, at jeg enten efter et stykke tid hvor forelskelsen var aftaget opdagede, at jeg faktisk ikke havde særlig meget til fælles med personen, eller også fandt jeg mænd, der bare ikke behandlede mig særlig godt. Jeg blev med andre ord bare skuffet, gang på gang.

Da jeg mødte min kæreste, var jeg ikke i tvivl om, at han var det bedste menneske jeg nogensinde havde mødt og at vi virkelig passede godt sammen. Det var svært for mig at vælge et forhold uden forelskelse, men jeg har ikke fortrudt at jeg gjorde det alligevel, da det er det mest kærlighedsfyldte forhold, med gensidig respekt, god kommunikation og tryghed, jeg nogensinde har oplevet og jeg tror faktisk på, at vi bliver gamle sammen. Jeg er meget lykkelig med ham, og omvendt.

Med andre ord tror jeg på, at kærlighed uden forelskelse kan være mindst ligeså godt som med, men det kommer an på hvilken person man er. For nogen vil det være helt forkert, og det er OK. For mig er det det helt rigtige.
12
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf Luffegås » 10. maj 2016, 11:28

Vi har heller ikke haft den der vilde, intense forelskelse hvor man bare ikke kan sove eller spise,eller være i sin krop. Vi har haft små sommerfugle, og det tog 14 dage hvor vi bare elskede at sige "hvor er jeg vild med dig", eller "hvor er jeg glad for dig", før vi sagde "jeg elsker dig". Og nu, elsker jeg ham bare højere og højere for hver dag, og jeg tror helt klart det er alder der gør det, og erfaringen. Vi elsker at være sammen, vi er lige flyttet sammen netop fordi alting var så naturligt og almindeligt dejligt :) Det er 10 gange mere voksent, fordi han også er lidt ældre end mig, jeg skal bare lige op på samme niveau, for mentalt er jeg sgu nok meget ung i hovedet endnu, og andre gange som en 90årig i hovedet. Men det kommer.

man må tage 1 dag af gangen og bare sige "hvordan føler vi så i dag", og kan man mærke varmen, og at man nok vil være ked af det uden hinanden, jamen så synes jeg man skal blive sammen :) Ikke fordi man ikke vil kunne klare sig uden, men man VIL bare ikke. Og jeg er 27 :) Så ikke megen ældre end dig
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8916
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18048

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf Mi55y » 10. maj 2016, 11:56

Min kæreste og jeg begyndte at date i oktober, og det var først omkring jul/nytår, at jeg begyndte at opleve det der sug i maven, når jeg tænkte på ham. Jeg tror helt klart, at det er alderen - at man går ind i det med en hel del mere fornuft end man gjorde, da man var ung. Jeg skulle lige bruge nogle måneder på først at give mig selv lov til at blive glad for ham og dernæst på at stole på, at han også var glad for mig. Da det var nogenlunde på plads, så kom forelskelsen lige så stille krybende...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf JoyNips » 10. maj 2016, 12:05

Jeg vil gå imod strømmen. Størstedelen af mine forhold har manglet den svimlende forelskelse. Indtil jeg mødte min nuværende kæreste. Og efter at have oplevet dét, så tror jeg ikke, jeg nogensinde vil lade mig nøjes med mindre igen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf Neenah » 10. maj 2016, 12:19

Jeg tror det kommer meget an på hvordan man tackler det, og hvordan man ellers har det med hinanden. Jeg har prøvet forhold to gange, uden der har været den der svimlende head-over-heels/kan ikke tænke på andet-forelskelse. Første gang var det fordi jeg faktisk ikke rigtig brød mig om manden, men jeg var for dårlig til at lytte til min egen mavefornemmelse. Der blev den manglende forelskelse til dårlig samvittighed i al den tid vi var kærester, men det var fordi jeg godt vidste at jeg ikke rigtigt elskede ham heller.

Anden gang her har været med min nuværende kæreste, hvor det heller ikke var sådan helt sommerfugle-agtigt i starten (nok de første 3 uger), men det er det blevet efterfølgende. Som en anden skriver, så er jeg ikke i tvivl om at han er det bedste menneske jeg nogensinde har mødt. Jeg kan blive helt svimmel af at tænke på, hvor heldig jeg føler mig, over at være kærester med ham, og jeg kan slet ikke rumme den kærlighed jeg føler til ham. Det er som om kærligheden og forelskelsen vokser eksponentielt i stedet, hvor hver dag bare gør vores forhold endnu mere fantastisk. Vi har været kærester i lidt over et halvt år.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf Animi » 11. maj 2016, 12:36

Jeg kunne ikke finde på at gå ind i et forhold, uden at være forelsket. Men man kan jo være forelsket på mange måder, og det behøver ikke at være en stormende, tænker kun på personen hele tiden forelskelse.

Med min første kæreste var det en stormende forelskelse fra dag 1 - det var virkelig overvældende alle de følelser jeg pludselig havde for ham.
Med min anden kæreste, kom forelskelsen lidt efter lidt. Der var ikke noget stormfuldt over det, men pludselig en dag tog jeg mig selv i at tænke "Ham er jeg forelsket i."
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3750
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf Anilara » 11. maj 2016, 13:57

Jeg har prøvet at være forelsket tre gange i mit liv, og ingen af de fyre var specielt gode eller rigtige for mig.
Jeg var ikke forelsket i min nuværende kæreste. Jeg valgte at kigge mere på det jeg rationelt søgte, frem for det min krop tilsyneladende mener jeg vil have. Det har virket på den måde, at jeg har en kæreste, som opfylder alt jeg ønsker mig - men desværre ikke helt giver den der kilden i maven. For mig er det tab ok, ift. at jeg i stedet har en skøn kæreste, som til gengæld giver en god følelse i maven.
Jeg anser det som ikke realistisk at finde en, som kan opfylde alt jeg kunne tænke mig, og føler der er ok at gå på kompromis med mig selv.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf vibbsen » 13. maj 2016, 15:41

Altså nu behøver forelskelse jo ikke nødvendigvis indebære at man har sommerfugle i maven.

Jeg har været sammen med min mand i rigtig mange år. Og min forelskelse har aldrig været sådan en "sommerfugle i maven" en....Men jeg har altid - og er stadig - være snothamrende vild med ham. Også selv når jeg synes han er en mandespassernarrøv...Han er så afgjort min eneste ene og supplerer mig simpelthen så godt på alle områder.

Min mor påstår at jeg altid har haft stjerne i øjnene når jeg kiggede på ham. Og det er faktisk vigtigere for mig end sommerfugle i maven.
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
SoMaPe
Indlæg: 50
Tilmeldt: 8. maj 2016, 19:57
Kort karma: 2
Likede indlæg: 55

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf SoMaPe » 13. maj 2016, 16:14

Blueberry skrev:Jeg har mødt en fyr i marts måned som jeg synes rigtig godt om. Vi har de samme værdier og livssyn og generelt passer vi godt sammen og jeg er gået hen og blevet meget glad for ham. Men jeg har ikke den der sommerfugle i maven - forelskelse. Jeg glæder mig til at se ham og bliver glad når han skriver, men det er ikke sådan at jeg føler jeg er forelsket.. Kan det have noget med alderen at gøre? Jeg husker de vildeste forelskelser i mine yngre år. Jeg lyder gammel, men er kun 26.. Alligevel er det måske fornuften som tager over? Kan det komme senere?

Andre som har haft det på samme måde, men som har et godt og sundt forhold alligevel?

Nej. Jeg har brug for sommerfugle ellers kan ingen mænd fastholde min interesse.
0
Kinda Pissed About Not Being A Mermaid
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf Pixie88 » 13. maj 2016, 16:26

I starten af mit forhold, var jeg ikke forelsket på den måde at jeg havde sommerfugle i maven. Vi indgik i et forhold fordi vi passer sammen, på mange måder.
Jeg vil så sige, at jo længere tid vi er sammen, jo mere forelsket og sommerfugle får jeg, når jeg fx savner ham eller vi skal et eller andet sammen. Eller hvis han lige sidder og ser ekstra dejlig ud :-D
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Mamaseraptor
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1422

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf Mamaseraptor » 13. maj 2016, 17:39

Jeg var ikke forelsket i min mand, jeg blev fascineret af ham, han indeholdt og indeholder alt det som jeg mangler hos mig selv og dermed har jeg gennem snart 30 år været vild med ham on/ of.
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf Animi » 13. maj 2016, 17:51

Jeg er lidt nysgerrig - til jer der siger I ikke var forelsket, elskede I så jeres kæreste i stedet da I fandt sammen, eller var I "bare" glade for dem, og ville de hvad det kunne føre til? :)

Jeg tror jeg ville være bange for at det mere er et venskab man gik ind til, og ikke et "rigtigt" forhold :genert:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf Vaginetta » 13. maj 2016, 19:31

Det må man jo gøre op med sig selv, men personligt synes jeg ikke man behøver at være forelsket. Man kan ovenikøbet argumentere for at man er i stand til at se lidt mere realistisk og rationelt på tingene hvis man indgår et forhold på baggrund af fascination, seksuel tiltrækning og generel kompatibilitet fremfor en stormende forelskelse der gør en totalt blind.
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Skal man være forelsket?

Indlægaf malou_43 » 13. maj 2016, 19:54

Jeg var ikke forelsket i min ekskæreste, da vi startede med at se hinanden. Tror der gik et par måneder. Det kom meget langsomt snigende. Jeg var utrolig tryg ved ham, glad for ham, og jeg har aldrig prøvet at være så meget i balance i en relation - så jeg vidste, at det her var godt. Det blev til en ufattelig stor kærlighed for mit vedkommende. Jeg har aldrig elsket en så højt som ham. Og en kærlighed der aldrig vil forsvinde helt - så det er et ret godt eksempel på, at man ikke behøver være forelsket med det samme for at opleve den store kærlighed :lun:
0

Tilbage til "Forhold og sex"