Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf LadyFox » 17. maj 2016, 07:52

Jeg sletter folk når jeg ikke synes det positive ved vores relation opvejer det negative. Og hvad jeg sletter den ene for ville jeg ikke nødvendigvis slette den anden for. For mig er der forskel på folk.
Hvis min bedste veninde pludselig brænder af på facebook vil jeg være mere tilbøjelig til at se den anden vej end hvis en eller anden jeg har gået i folkeskole gjorde det samme.
Jeg har ingen facitliste over sådan noget, jeg har også folk på min venneliste som jeg synes er idioter og som jeg ikke gider omgås virkeligt udelukkende fordi de er ufrivilligt morsomme.

Den sidste jg har slettet var engang en nær veninde, men som jeg blev uvenner med, og som har fortalt alle fællesvenner at hun vil mig ondt, og derefter har været upassende med min kæreste.
0
...
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 17. maj 2016, 07:53

Det kan være små ting. Men også hvis jeg egentlig bare ikke har noget forhold til vedkommende længere og ikke gider at vedkommende skal følge med i mine opdateringer (ved godt at den slags kan indstilles, men "slet" knappen er lettere at finde)

Folk der spammer med politiske holdninger jeg ikke deler eller i det hele taget spammer med holdninger/interesser jeg ikke deler.
Mødre/forældre der spammer med billeder af deres unger.
Folk der hele tiden skal fortælle hvilken bane de er nået til i et eller andet dumt spil.

Jeg holder ikke selv øje med om jeg bliver slettet af folk, men jeg har da oplevet folk der ikke accepterede at de blev slettet :lol:
En gammel skolekammerat som inviterede nogle fælles venner med til sit bryllup, men ikke engang fortalte mig at han skulle giftes. Han røg da jeg tænkte at vi vel egentlig ikke havde noget forhold længere så. Men blev meget fornærmet over det, så jeg måtte tilføje ham igen :stoned:
Oplevede også en kvindelig tidligere klassekammerat som sendte en venneanmodning dagen efter jeg havde slettet hende...og dagen efter fik hun sin veninde til at gøre det samme :stoned:
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf JoyNips » 17. maj 2016, 08:17

Det har jeg ikke nogen fast formel for. Hvis folk poster racistiske ting ryger de som udgangspunkt ud - medmindre det er nogen, jeg har med at gøre til hverdag, så skjuler jeg bare deres opslag. Jeg har hest opstaldet på vestegnen, og der er desværre en del af mine medopstaldere, der har nogle holdninger, der er uforenelige med mine, men som jeg ikke rigtig kan slette fordi vi er nødt til at samarbejde til hverdag...

Derudover sletter jeg med mellemrum, hvis jeg ikke har noget med folk at gøre længere og ikke gider at følge med i deres liv eller at de skal kommentere på mit.

Min familie og gamle gymnasievenner har jeg sat til ikke at kunne se mine updates. Det er ikke folk, jeg har noget med at gøre, så jeg synes egentlig ikke, de behøver at kunne se hvad der rører sig i mit liv.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4284

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Q-beben » 17. maj 2016, 08:19

Jeg har kun slettet en gang, - og det var, fordi det var en virkelig lækker fyr, jeg havde mødt i byen. Han anmodede om mit venskab. Jeg accepterede, - men da jeg i dagslysets klare lys så, at han var 20 år yngre end mig, så slettede jeg ham altså igen. Jeg ville ikke ha nogen anledning til at lave noget "dumt" der, som jeg helt sikkert ville komme til at fortryde en gang... :)

Jeg bruger den der funktion, hvor jeg ikke længere modtager statusopdateringer eller notifikationer for vedkommende. Den bruger jeg, når det drejer sig om en person, der laver personfjendtlige opslag (som regel bunder de i noget politisk).

Jeg bliver med jævne mellemrum selv slettet af folks vennelister - jeg finder ud af det, enten ved at jeg skal sende dem en besked, og jeg ser, at vi ikke længere er venner - eller også fordi de af en eller anden årsag anmoder om venskab igen. Jeg bliver ikke stødt eller sur, når det sker.

Min profil er åben for alle - også folk udefra, - dvs. ikke-venner. Jeg har mange "venner" - jeg bruger mest facebook som et politisk redskab og til at holde kontakten vedlige med alle folk, jeg møder.
Senest rettet af Q-beben 17. maj 2016, 08:22, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Sol_sikken
Indlæg: 85
Tilmeldt: 20. sep 2015, 15:27
Kort karma: 6
Likede indlæg: 111

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Sol_sikken » 17. maj 2016, 08:21

Jeg sletter sjældent pga. folks holdninger. Jeg synes det er interessant at se folks forskelligheder.
Jeg har både DF tilhængere og folk der er fred og kærlighed.
Hvis jeg synes noget fylder for meget, f.eks. en gut der er total anti Israel og postede alt muligt konstant, så lukkede jeg bare for hans opslag.

Jeg sletter faktisk kun folk, hvis jeg slet ikke har kontakt eller de overhovedet ikke skriver på face. Så er det lige meget.
0
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1075
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf mariannaa » 17. maj 2016, 08:42

Angelina skrev:Ekstrem hadefuld retorik - så ryger de, ellers ikke.


x 2



Desværre har jeg taget fejl af nogen folk, så der er røget nogen stykker på den bekostning
0
d.d84
Indlæg: 83
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:06
Kort karma: 8
Likede indlæg: 82

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf d.d84 » 17. maj 2016, 08:51

Jeg har tidligere slettet en gammel klassekammerat da han skrev, at hans bil var blevet beslaglagt af den betjent fra den station inkl en masse oplysninger om pågældende, hvis nogen kunne oplyse hans adresse ville han gerne bede om den.
Derudover en anden der var blevet småkriminel og altid skulle skrive lort om politiet og hvor uretfærdigt det var, at han var blevet anholdt osv osv.

For det meste stopper jeg bare med at følge folk.

Edit: Jeg kontaktede selvfølgelig den station betjenten var ansat på og de ringede og informerede ham, da han havde fri.
1
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Flowergirl » 17. maj 2016, 09:58

Jeg sletter dem som jeg aldrig har eller vil komme til at snakke med - ved godt hvem de er, men når jeg aldrig har haft noget med dem at gøre, kan jeg ikke se hvorfor jeg skal følge dem.

Jeg har også slettet en som vitterligt hver dag lagde mindst 5 billeder op af sig selv - det bliver jeg træt af i længden.

Overvejer også at slette bekendt - han har altid været sød mod mig, men på FB skriver han simpelthen så grimt og nedladende til folk... Dét gider jeg ikke og kigge på.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Annione » 17. maj 2016, 10:15

Jeg sletter venner på FB, hvis jeg ikke længere føler vi har noget som helst til fælles og jeg ikke længere ville snakke med dem, hvis jeg mødte dem igen.

...flere herinde fra, som har addet mig på FB, kan jeg ikke helt koble sammen med deres profil - men det begynder at hjælpe på det :genert:
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9621

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Tanten » 17. maj 2016, 10:16

Åbenlys racisme og homofobi samt personlige konflikter smækket op på deres væg og dermed i min feed - det er de årsager, jeg har haft til at slette folk.

Og så hvis det er folk, jeg f.eks. har mødt på en konference for 4 år siden og ikke har haft kontakt med efterfølgende. Så kan de også ryge uden forklaring.

Et par stykker er røget, fordi de stalker og skriver upassende ting på min væg og i pb'er, når de har dårlige perioder.
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Sevii » 17. maj 2016, 10:20

Jeg sletter faktisk mest folk som jeg ikke har snakket med i flere år. Og hvis folk ikke engang hilser på en, når man går forbi dem - hvorfor skal jeg så have dem på min facebook? Heldigvis oplever jeg aldrig racisme på min facebook. Det var nemlig blevet slettet med det samme.
Jeg bruger mest den der "ignorer"-knap, så man ikke kan se opslag, hvis nu folk er gået amok med selfies, 1000 billeder med deres babyer eller noget andet som jeg bare scroller forbi. Det er til at overleve for det meste. Jeg sætter helst folk på den liste, hvis de går over min grænse.
Jeg har måtte gøre det så jeg ikke kan se en venindes opslag med dyr der bliver mishandlet, fordi den spiller automatisk og jeg kan ikke holde ud at kigge på det. Men vil ikke slette hende.
Har også en veninde der tog i krig og postede videoer med halshugning (altså, ikke udført af hende). Hun kom også på "ignorer" et stykke tid. Jeg har bare ikke lyst til at blive konfronteret med sådan nogle videoer når jeg er på facebook.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Freya » 17. maj 2016, 11:13

Hadefuld retorik.

Og så har jeg senest slettet en tidligere god veninde, idet hun ret tydeligt viste, at jeg ikke var en prioritering for hende og samtidig også udtalte, at mine beskeder var en stressfaktor, selv om vores kontakt der var gået fra daglig til med ugers mellemrum.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Joe » 17. maj 2016, 14:18

Jeg sletter cirka aldrig. Jeg overvejer det ofte, men vælger i stedet bare at stoppe med at følge dem.
Der sker så heller ikke pt noget på min facebookvæg, som jeg ikke ville sige offentligt. Så jeg er pænt ligeglad med hvem af mine venner der kan se det, selvom jeg dog har en lukket profil og ikke siger ja til alle og enhver - men når de så først er inde i varmen, smider jeg dem selv ud.
Husker tydeligst tre sletninger: To af mine veninders ekskærester, og så en massesletning af 50 svenskere, jeg havde været på konference med, hvor de allesammen tilføjede mig, på trods af at det var de færreste, jeg havde snakket med.
De røg efter et stykke tid.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12925
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55523
Kontakt:

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Ado » 17. maj 2016, 14:26

Hvis de er nogle svin. Ellers ikke. Og jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig forstår dem, der sletter nogen, hvis de poster for mange billeder af deres børn/dyr/kaffekopper.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Juki » 17. maj 2016, 14:35

Jeg tror ikke jeg har været ven med nogen på FB, der har skrevet noget så dumt eller grænseoverskridende, der gjorde at jeg ville slette dem :gruble:

Jeg godkender dog heller ikke bare alle og enhver med rundhånd, medmindre det er IRL venner, familie eller andre jeg gerne vil følge eller lære bedre at kende.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Forhold og sex"