Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 843
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1873

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Precaseptica » 19. maj 2016, 07:53

Jeg laver en årlig purge ind imellem. Dem der jeg hverken ses med eller skriver med ryger ud. Også familiemedlemmer. Jeg gider ikke det der pokemon pjat.

Men hvad skal der til før folk ryger på ignorer og fjernes fra mit feed? Virkeligt ikke særligt meget. Baby billeder betyder øjeblikkelig fyring. Face rapes. Opslag uden indhold. Jeg bruger mit feed til at få nyheder om verden ikke om mine bekendtes daglige op- og nedture.

Men jeg må nok også stå ved, at hvis jeg havde nogen alternativ mulighed til hurtigt og nemt at kunne få fat på folk via et keyboard (fordi fuck lange beskeder på en touch screen) så var jeg slet ikke på facebook.
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf godtnavn » 19. maj 2016, 08:43

Der er endnu ikke nogen der via facebook-opdateringer har fået mig til at slette dem. Men mennesker jeg af den ene eller anden grund aldrig ser jeg kan være venner med ryger. Faktisk har jeg så sent som for et par dage siden slettet en på facebook, en veninde gennem 5 år, men hun har gjort noget så upassende (ude i virkeligheden) at jeg ikke en gang har planer om så meget som at prøve at tilgive hende.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Zombie » 19. maj 2016, 09:58

Jeg har revl og krat på min Facebook, så jeg tænker også altid over hvad jeg poster. Jeg har også lige lavet et ordentligt indhug i de personlige oplysninger, der er tilgængelige på min profil.
Jeg gider heller ikke slette folk, bare fordi jeg ikke snakker jævnligt med dem. Jeg synes det er hyggeligt, at følge med i f.eks. vennerne fra seminariets liv og børn, selvom vi ikke chatter eller ses.

Jeg har ikke opstillet regler for, hvornår jeg sletter folk - det tager jeg på gefühlen. Synes jeg, at folk poster irriterende ting, så går jeg ind og stopper med at følge dem, således at jeg ikke ser deres opslag eller aktiviteter i mit Newsfeed. Så kan jeg altid gå ind og kigge, når jeg gider eller det er relevant for mig.

Sidste gang jeg slettede en FB-ven, var årsagen at vi rent politisk ligger langt fra hinanden. Det var ikke et problem i sig selv, men hver gang jeg postede noget politisk, skulle han ind og brokke sig over min politiske orientering, og fremhæve sin egen som ukritisk meget bedre.
Han var altid så negativ og ureflekteret, så jeg blev bare alt for træt af det til sidst. Derfor forklarede jeg ham, at jeg slettede ham og hvorfor - det blev han lidt tøsesur over, men whatever.

Jeg har andre venner på FB, som deler hans politiske orientering og ikke min. Vi diskuterer nogle gange de forskellige strømninger og vinkler, men det foregår bare på et mindre fundamentalistisk og mere nuanceret niveau. Det handlede med min slettede ven altså ikke om, at jeg ikke kan acceptere andres måske forskellige politiske orienteringer, men MÅDEN det bliver præsenteret og diskuteret, betyder enormt meget. Jeg synes ikke, det kan være rigtigt, at man skal føle sig fuldstændig drænet for positiv energi, bare fordi man har en rask lille politisk FB-debat .. og det var den effekt, han havde på mig.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf Mulan » 19. maj 2016, 11:07

Hvis deres venskab på FB tager mental energi fra mig, så bliver de slettet. Ellers ikke.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad skal der til, før i sletter FB venner?

Indlægaf hotlips » 27. maj 2016, 21:24

Jeg slettede en jeg i forvejen ikke rigtig gad, vi har engang været gode venner men hun var en rigtig intrigant sæk, og jeg tænkte egentlig lidt man da kunne håbe det var blevet bedre med alderen.
Et par dage efter skrev hun på sin side "hurra, nu har jeg 500 venner på Facebook ".

Så slettede jeg hende, sådan noget pis gider jeg ikke.
0

Tilbage til "Forhold og sex"