Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 21. maj 2016, 16:52

Precaseptica skrev:Vi startede nok i hver sin ekstrem og har over snart 6 år nærmet os hinanden lidt. Fordelingen var som i jeres forhold. Jeg er af natur spontant anlagt, både selvvalgt fordi jeg har det sjovere med events jeg lige trækker ud af lommen og af nød fordi jeg glemmer alt hvad der ligger mere end 24 timer ude i fremtiden. For et par uger siden sad jeg med en kammerat og overvejede en bytur og vi kunne ikke lige bestemme os, så vi hev da lige nogle afbudsrejser frem og sad og kiggede på ture rundt omkring i Europa med afgang samme aften. Omvendt kan jeg blive enormt stresset når jeg har for meget jeg skal huske.

Men vi brugte nok i virkeligheden et par år på bare at være meget forskellige indtil vi begyndte at nærme os hinanden. Jeg tror vendepunktet var en dag hvor vi var sekunder fra at komme ind sammen med bruden til et kirkebryllup, fordi jeg havde udskudt at eksperimentere med en ny slipseknude til lige inden vi skulle ud af døren. Der fik jeg rimeligt nok et fur fra frøkenen og selvom jeg nok var lidt uimodtagelig kunne jeg godt acceptere at jeg måtte oppe mig lidt.

Hun er også blevet mere frisk på at prøve spontane ting som hun ikke ved noget om. Hun har altid været glad for at blive overrasket med sjove dates, så det gør vi stadig ret ofte. Det er meget sjældent at jeg lader hende vide hvad vi skal før vi står der.

Det er en interessant problemstilling, for som TS også skriver, så er det nok rigtigt at man tiltrækkes af en kvalitet man selv kan se noget positivt i selvom man ikke selv besidder den.


He, det er sjovt at høre det fra den anden side :D

Jeg bliver uden tvivl tiltrukket af mænd, der ikke er ret meget som mig selv (kontrolfreak, absurd pligtopfyldende, analytisk/overtænkende), så det er jo et nødvendigt onde, at jeg så oplever nogle udfordringer. Men jeg vil virkeligt gerne lære at forstå og acceptere, at andre måske tænker anderledes end mig.

Igen, for mig er der virkeligt meget VÆRDI i at planlægge - jeg gør det, fordi jeg holder af personer og gerne vil se dem. Når andre så ikke er anale planlæggertyper som mig selv, så opfatter jeg det som manglende interesse. Det er dumt.
0
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 21. maj 2016, 17:14

Nå, hvis jeg lige må søbe lidt mere rundt i min egen ananasjuice, så havde jeg en rigtig god snak med min veninde igår. Nogle gange er det altså virkeligt guld at få andres perspektiv på tingene. Nå, men hun fortalte, at hendes kæreste havde været præcis lige sådan i begyndelsen af deres forhold, og at hun var ved at gå ud af sit gode skind, fordi hun var så frustreret over, at han havde sådan en casual tilgang til planlægning, og generelt gik lidt rundt med skyklapper på i forhold til hendes behov.

Jeg fortalte hende også om nogle af de episoder, hvor jeg var blevet irriteret på ham ("min" date), og hendes opfattelse af situationen var totalt anderledes end min. Hun syntes, JEG var den afvisende, og ham, der var åben... det var totalt underligt for mig at høre, at jeg faktisk muligvis (gud bedre det) havde opfattet situationen forkert. Uanset hvad, så fik hun mig overbevist om, at jeg ikke måtte tage det personligt, og det betyder virkeligt meget for mig at høre, for jeg kan godt være rimeligt kompromisløs i min dating-tilgang. Fordi jeg meget hurtigt føler mig afvist.
2
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 24. maj 2016, 18:29

Årh, jeg er sgu lidt i limbo ligenu.

Han har været supertravl i sidste uge pga. flytning - helt forståeligt - men vi har haft nærmest daglig kontakt.

Kort fortalt sender jeg ham så en besked igår, hvor jeg meget tydeligt (men pænt og meeeget assertivt :genert: ) siger, at jeg ville synes, det var superfedt, hvis vi kunne planlægge at ses bare en gang imellem. Kan næsten ikke holde ud at sende den afsted, fordi jeg føler mig totalt krævende. Men nu er jeg glad for, at jeg gjorde det, for han reagerer faktisk helt fint på ved at skrive, at det kan vi godt, men at han jo bare har haft travlt den sidste uge - tror måske, han følte sig lidt kritiseret, selvom det virkeligt ikke var min mening.

I en samtale i dag spørger jeg så, om vi skal ses i morgen, og det vil han gerne. Men så kommer han med sådan et irriterende forbehold om, at han muligvis, men formentlig ikke, skal *et eller andet praktisk relateret til flytningen*. Det er absolut plausibelt og giver så god mening, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er sådan en kattelem, så han kan aflyse i sidste øjeblik. Ikke af ond vilje, men fordi han muligvis ikke kan overskue det midt i alt hans arbejde. Og så ville jeg bare ønske, han sagde dét i stedet for. Jeg VED godt, at det er bedre han siger det nu, end at han pludselig bringer det op i morgen. Og nej, han har ingen grund til at lyve, rationelt set. Og nej, jeg tror faktisk ikke, han ville holde mig hen, for han er alt andet end en konfliktsky type. Og nej, det er ingen katastrofe, hvis vi ikke ses, for vi kan gøre det en anden gang, men vi tager begge på ferie lige om lidt.

Jeg kan bare mærke, at jeg nærmest regner med, at han aflyser nu. Og at jeg allerede har forberedt mig på det, og hvordan jeg skal svare, og hvordan det hele bare kan være ligemeget så. Jeg tager det her sindssygt personligt og er overbevist om, at det er hans måde at afvise mig på. Hvad skal jeg lige stille op? Bare rolig, har ikke indviet ham i det ;)
0
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Muspel » 24. maj 2016, 19:57

Wunder8 skrev:Årh, jeg er sgu lidt i limbo ligenu.

Han har været supertravl i sidste uge pga. flytning - helt forståeligt - men vi har haft nærmest daglig kontakt.

Kort fortalt sender jeg ham så en besked igår, hvor jeg meget tydeligt (men pænt og meeeget assertivt :genert: ) siger, at jeg ville synes, det var superfedt, hvis vi kunne planlægge at ses bare en gang imellem. Kan næsten ikke holde ud at sende den afsted, fordi jeg føler mig totalt krævende. Men nu er jeg glad for, at jeg gjorde det, for han reagerer faktisk helt fint på ved at skrive, at det kan vi godt, men at han jo bare har haft travlt den sidste uge - tror måske, han følte sig lidt kritiseret, selvom det virkeligt ikke var min mening.

I en samtale i dag spørger jeg så, om vi skal ses i morgen, og det vil han gerne. Men så kommer han med sådan et irriterende forbehold om, at han muligvis, men formentlig ikke, skal *et eller andet praktisk relateret til flytningen*. Det er absolut plausibelt og giver så god mening, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er sådan en kattelem, så han kan aflyse i sidste øjeblik. Ikke af ond vilje, men fordi han muligvis ikke kan overskue det midt i alt hans arbejde. Og så ville jeg bare ønske, han sagde dét i stedet for. Jeg VED godt, at det er bedre han siger det nu, end at han pludselig bringer det op i morgen. Og nej, han har ingen grund til at lyve, rationelt set. Og nej, jeg tror faktisk ikke, han ville holde mig hen, for han er alt andet end en konfliktsky type. Og nej, det er ingen katastrofe, hvis vi ikke ses, for vi kan gøre det en anden gang, men vi tager begge på ferie lige om lidt.

Jeg kan bare mærke, at jeg nærmest regner med, at han aflyser nu. Og at jeg allerede har forberedt mig på det, og hvordan jeg skal svare, og hvordan det hele bare kan være ligemeget så. Jeg tager det her sindssygt personligt og er overbevist om, at det er hans måde at afvise mig på. Hvad skal jeg lige stille op? Bare rolig, har ikke indviet ham i det ;)


Godt at du fik sagt det til ham, og at han reagerede ok.

Mon ikke han er bekymret for at ende med at skuffe dig, hvis han må aflyse, så derfor laver den der ' ja... Men'
Ville der være noget i vejen for, at du foreslog, om du ikke bare kunne være med til 'flytterelateret praktisk ting'
Sådan for at fortælle, at du bare gerne vil ses, også selvom I skal noget kedeligt sammen?
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Minionine » 24. maj 2016, 20:03

Hejsa..

Jeg forstår dig virkelig godt, og alle de tanker du gør dig. Personligt er jeg meget modsat dig med at planlægge, jeg er mest til det spontane. MEN! når jeg har datet en fyr jeg godt kunne lide, blev mit planlægger gen pludselig vækket til live. Jeg tror altså mest på det med, at hvis man kan lide en person/er forelsket, så vil man altid finde tiden til at ses :genert: Det er ikke for at være negativ, men så snart en fyr har haft for travlt til at vi kunne ses, så endte det altid ud med ikke at blive til noget i sidste ende.
Hvor længe har I datet?
3
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4057
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3667

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 25. maj 2016, 03:51

Wunder8 skrev:
Elvispop skrev:Jeg ville miste lysten til at date en, jeg føler at jeg skal bestille tid hos.


Så hvis jeg mandag prøvede at få en konkret dato i kalenderen om at ses, så ville du opfatte det negativt? Jeg spørger af oprigtig interesse, da jeg selv ville have det helt anderledes.
Ja, det ville ikke gå med mig med mindre det var til en speciel begivenhed, din vens bryllup eller ligende. Og især Hvis din konkrete dato var fredag 27.06 17:30 - 21:45.
1
Grab them by the pussy
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 25. maj 2016, 05:49

Muspel skrev:
Wunder8 skrev:Årh, jeg er sgu lidt i limbo ligenu.

Han har været supertravl i sidste uge pga. flytning - helt forståeligt - men vi har haft nærmest daglig kontakt.

Kort fortalt sender jeg ham så en besked igår, hvor jeg meget tydeligt (men pænt og meeeget assertivt :genert: ) siger, at jeg ville synes, det var superfedt, hvis vi kunne planlægge at ses bare en gang imellem. Kan næsten ikke holde ud at sende den afsted, fordi jeg føler mig totalt krævende. Men nu er jeg glad for, at jeg gjorde det, for han reagerer faktisk helt fint på ved at skrive, at det kan vi godt, men at han jo bare har haft travlt den sidste uge - tror måske, han følte sig lidt kritiseret, selvom det virkeligt ikke var min mening.

I en samtale i dag spørger jeg så, om vi skal ses i morgen, og det vil han gerne. Men så kommer han med sådan et irriterende forbehold om, at han muligvis, men formentlig ikke, skal *et eller andet praktisk relateret til flytningen*. Det er absolut plausibelt og giver så god mening, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er sådan en kattelem, så han kan aflyse i sidste øjeblik. Ikke af ond vilje, men fordi han muligvis ikke kan overskue det midt i alt hans arbejde. Og så ville jeg bare ønske, han sagde dét i stedet for. Jeg VED godt, at det er bedre han siger det nu, end at han pludselig bringer det op i morgen. Og nej, han har ingen grund til at lyve, rationelt set. Og nej, jeg tror faktisk ikke, han ville holde mig hen, for han er alt andet end en konfliktsky type. Og nej, det er ingen katastrofe, hvis vi ikke ses, for vi kan gøre det en anden gang, men vi tager begge på ferie lige om lidt.

Jeg kan bare mærke, at jeg nærmest regner med, at han aflyser nu. Og at jeg allerede har forberedt mig på det, og hvordan jeg skal svare, og hvordan det hele bare kan være ligemeget så. Jeg tager det her sindssygt personligt og er overbevist om, at det er hans måde at afvise mig på. Hvad skal jeg lige stille op? Bare rolig, har ikke indviet ham i det ;)


Godt at du fik sagt det til ham, og at han reagerede ok.

Mon ikke han er bekymret for at ende med at skuffe dig, hvis han må aflyse, så derfor laver den der ' ja... Men'
Ville der være noget i vejen for, at du foreslog, om du ikke bare kunne være med til 'flytterelateret praktisk ting'
Sådan for at fortælle, at du bare gerne vil ses, også selvom I skal noget kedeligt sammen?


Ja, jeg tror også, det handler om, han ikke vil skuffe mig. Jeg har selv tænkt over dit forslag, men det er sådan nogle ret handsy ting, jeg ikke kan hjælpe med.

I øvrigt endte vi med at ses igår. Han skrev og spurgte, om jeg ville drikke vin med ham. Til først blev jeg sådan lidt :ninja: ("Hvorfor kunne du ikke have spurgt FØR?"), men det er jo også ret latterligt, hvis jeg hænger mig i det som et princip. Han havde jo bare været travl hele dagen. Så jeg tog afsted, og det var superhyggeligt (og nej, det var ikke et booty call).
1
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 25. maj 2016, 05:55

Minionine skrev:Hejsa..

Jeg forstår dig virkelig godt, og alle de tanker du gør dig. Personligt er jeg meget modsat dig med at planlægge, jeg er mest til det spontane. MEN! når jeg har datet en fyr jeg godt kunne lide, blev mit planlægger gen pludselig vækket til live. Jeg tror altså mest på det med, at hvis man kan lide en person/er forelsket, så vil man altid finde tiden til at ses :genert: Det er ikke for at være negativ, men så snart en fyr har haft for travlt til at vi kunne ses, så endte det altid ud med ikke at blive til noget i sidste ende.
Hvor længe har I datet?


De tanker har jeg bestemt også haft, og jeg er egentlig totalt enig med dig. Hvis jeg er interesseret i nogen, finder jeg også altid tid. Men jeg oplever egentlig ikke, at han ikke har tid til mig. Jeg er selv sådan én, hvor kalenderen altid er fyldt, så jeg har det p.t. fint med den frekvens vi ses med. Vi har også stort set daglig kontakt. Det er mere vores forhold til at lave aftaler, der er forskelligt. Vi kan godt lave faste aftaler, men han foretrækker at være mere spontan, og det præger så hans generelle måde at være på. Men det virker faktisk som om, han tager det rimeligt seriøst, når jeg siger, jeg gerne vil planlægge mere.

Vi har set hinanden en måneds tid. Men vi har set hinanden tidligere (hvor jeg stoppede det af forskellige årsager, der kræver sin helt egen tråd ;) ).
1
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 25. maj 2016, 05:57

Vlad Kalashnikov skrev:
Wunder8 skrev:
Elvispop skrev:Jeg ville miste lysten til at date en, jeg føler at jeg skal bestille tid hos.


Så hvis jeg mandag prøvede at få en konkret dato i kalenderen om at ses, så ville du opfatte det negativt? Jeg spørger af oprigtig interesse, da jeg selv ville have det helt anderledes.
Ja, det ville ikke gå med mig med mindre det var til en speciel begivenhed, din vens bryllup eller ligende. Og især Hvis din konkrete dato var fredag 27.06 17:30 - 21:45.


Haha. Det er skægt som man er forskellig. Jeg kan slet ikke se problemet :D

Ej, tak for dit input. Det er interessant at få andre vinkler på det.
0

Tilbage til "Forhold og sex"