Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf ManicNinja » 18. maj 2016, 08:28

Muspel skrev:
ManicNinja skrev:
Muspel skrev:Men det kræver jo så, at du holder nogle huller åbne til evt at ses med ham - og det kan jo også være en glidebane ud i at blive skuffet, hvis der så ikke sker noget.


Ved godt, jeg er virkelig irriterede og usaglig nu. Men hold nu kæft, jeg kom til at grine over den formulering ... :P

:genert: :blomst:


:blush2: for den rene er alting rent ...


I know. Overvejer nu navneforandring herinde. Til Dirty Harry.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf MilleMercy » 18. maj 2016, 09:37

Wunder8 skrev:
MilleMercy skrev:Jeg har også en (relativ ny) kæreste, der virkelig har det stramt med for meget planlægning. Og jeg har brug for noget planlægning. I vores tilfælde er det dog pga logistik med børn, og han er med på, at den del kræver lidt planlægning for at vi kan ses i længere tid end blot et par timer af gangen.

For mig består udfordringen til dels i, at min hjerne bliver ved at så tvivl om, hvorvidt han virkelig vil mig siden han ikke bare elsker mit planlæggergen, men jeg VED, at det er tankespind fra min side, han fungerer simpelthen bare anderledes end jeg.


Jeg kender det også fra tidligere forhold. Fattede fx slet ikke, at min eks ikke havde samme trang som mig til at planlægge sommerferien et halvt år i forvejen. Altså, alle ved jo, at dér får man de bedste billetter, den bedste hotel-deal etc., plus det er jo fantastisk at sidde og planlægge den slags! Ja, syntes jeg. Uf, hvor kender jeg bare den følelse, du beskriver. Det er så indgroet i ens sind, at den strukturerede måde at være på er den rigtige, og der skyder man nok bare sig selv lidt i foden sommetider. Man ender også med at have enormt høje standarder i forhold til andre mennesker, er min erfaring.

Har I snakket om det, og kan han se det fra din side?

Jeg konfronterede engang (i den første omgang, vi datede) ham her med, at jeg havde det svært med hans lidt vage planlægning (efter han havde aflyst en måske-aftale og jeg var dødskuffet, delvist retmæssigt). Det kunne han bare slet ikke se. Han var virkeligt sådan helt :forvirret: Fordi vi kunne jo bare finde en ny dag, og han havde jo sagt, det ikke var sikkert, det passede. Det handler jo om, man føler sig lidt nedprioriteret og overset - også i dit tilfælde, lyder det til. I mit tilfælde skrev han i øvrigt dagen efter og spurgte efter en ny dato. Så han ville jo gerne se mig. For ham var det bare slet ikke vigtigt, at det lige skete dén dag.


Han kan sagtens se det fra min side, han medgiver også, at fordi vi har børn modsat hinanden, så er vi nødt til at planlægge lidt fremad ift. ekspartnere osv.
I stressede (arbejds)perioder kan han bare ikke praktisere det og der har jeg så måtte acceptere, at planlægning bliver lidt ad hoc og, at vi muligvis så ses lidt mindre. Til gengæld er han god til lige at tænke ind, at fx hente mig og lige nå at drikke en kop kaffe sammen om morgenen eller lignende. Det betyder meget :)

P.S. For god ordens skyld: jeg er selvfølgelig ikke ude i, at han skal prioritere mig over sine børn.
0
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 18. maj 2016, 17:13

Elvispop skrev:
Wunder8 skrev:Elvis, jeg begynder at mistænke dig for at være ham, jeg dater. Har du sort, stridt hår og pæne skægstubbe? :P

Jeg har ikke sort hår, men ellers er det ret tæt på. ;)


Haha, det andet ville næsten også være for creepy :genert:
1
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 18. maj 2016, 17:26

Studsgaard skrev:Hvis jeg har lavet sådan en "i weekenden" aftale med en veninde. Men ikke aftalt noget mere precist, så plejer det mest at være den der har foreslået det først, der vender tilbage og aftaler det helt med tidspunkt

Når jeg så læser dit eksempel. Så tænker jeg om han måske har ventet på du snakker vidre om den løse aftale du havde startet med at nævne i skulle mødes til i weekenden. Hvor du har ventet på ham og da han så skriver lørdag, så har du lavet andre planer uden at nævne noget mere overfor ham. Hvis jeg var ham ville jeg nok føle mig Valgt fra.


Det kan du sagtens have en pointe i. I mit hovede er det bare altid i samspil, man gør den slags. Altså, jeg spiller ud med, jeg gerne vil ses, og så følger den anden op. Jeg kan godt se det fra den anden side, omvendt er jeg også imod at holde dage/aftener åbne, fordi nogen måske kan. Så synes jeg lige så godt, man bare kan lave en aftale fra start. Men jeg ved godt, og anerkender, at andre har det anderledes.
0
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 18. maj 2016, 17:37

Novella skrev:
Studsgaard skrev:Hvis jeg har lavet sådan en "i weekenden" aftale med en veninde. Men ikke aftalt noget mere precist, så plejer det mest at være den der har foreslået det først, der vender tilbage og aftaler det helt med tidspunkt

Når jeg så læser dit eksempel. Så tænker jeg om han måske har ventet på du snakker vidre om den løse aftale du havde startet med at nævne i skulle mødes til i weekenden. Hvor du har ventet på ham og da han så skriver lørdag, så har du lavet andre planer uden at nævne noget mere overfor ham. Hvis jeg var ham ville jeg nok føle mig Valgt fra.

Det tænkte jeg også. Ham sheiken er da helt klart på dig, Wunder. Jeg tror måske, at du kan sige 'hey Hans, jeg er sådan lidt dame-agtig og kan smaddergodt lide, når du er macho og foreslår tidspunkter vi kan ses, for du ved - jeg er projektleder til daglig og jeg gider ikke være det altid, så det er vildt sexet og får mig til at føle mig opprioriteret, hvis du ideudvikler på en løs aftale og kommer med et konkret udspil. Ellers tror jeg bare, at du ikke rigtig gad Så vil jeg til gengæld vældig ses spontant, selv om vi slet ikke har snakket om det - jeg elskede at du ringede og foreslog tømmermandsmad. Men hvad siger du - kunne du ikke være lidt Tarzan på de løse aftaler fremover og foreslå noget konkret?"


Haha, du er god - tak for rådet. Jeg synes, det er en rigtig god pointe at "rose" de gode ting noget mere. Føler mig bare altid som sådan en italesætter, når jeg gør det. Men han er klart typen, der skal have tingene at vide meget bogstaveligt, så jeg tror faktisk, vi har fat i den lnge ende her. Især fordi jeg faktisk elsker, når andre tager kontrollen og jeg bare skal følge med - har et job, hvor jeg projektleder i meget høj grad, og det er en kæmpe lettelse for mig, når jeg ikke behøver bestemme noget.

Jeg håber også, at han er på, som du skriver - har det desværre bare med at se spøgelser allevegne ;) Nu simrer jeg fx over, at han ikke har svaret på min sidste besked i vores løbende samtale om alt og ingenting. Nej, jeg stillede ikke noget spørgsmål, han skulle svare på. Ja, han har vildt travlt med noget arbejde. Han har sendt nogle snaps, men de kan jo være til allemulige... én eller anden, giv mig en Valium, så jeg kan slappe af.
2
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 18. maj 2016, 17:40

Thestral skrev:
Wunder8 skrev:
billiebean skrev:Du skriver at du oplever hans tøven som mangel på interesse. Jeg synes godt, at man kan vende den om også: At langtidsplanlægning kan ses som et udtryk for, at der er andre ting, der bliver prioriteret før samvær med den pågældende person? Altså at han skal passes ind i dit skema, mens han faktisk altid laver plads/tid til dig?

Jeg sidder og tænker på, hvad det er, der gør at du godt kan lide at have planlagt samværet på forhånd? Er din oplevelse sammen med ham fx påvirket af om aftalen var spontan eller planlagt?


Det er faktisk et rigtigt interessant perspektiv - tak :) Jeg havde ikke selv tænkt sådan på det. Igen, fordi interesse i min verden er lig med, at man planlægger forud, gerne lang tid forinden (dette har også praktiske årsager, da jeg og en stor del af min omgangskreds er virkeligt travle i hverdagen, og det derfor ER nødvendigt, hvis man skal ses). Men det er jo bare min holdning - alle er jo ikke som mig.

For mig er der både noget meget lavpraktisk i at planlægge på forhånd i en travl hverdag, samt det her med, at jeg tager det som et tegn på interesse. På den måde tillægger jeg det stor værdi. Men ift samværet er det ligemeget - jeg hygger mig med ham, uanset hvordan aftalen er kommet i stand.

Jeg kan komme med et eksempel på vores dynamik (lidt optegnet, men så får I mønstret):

Mig, onsdag: Måske skal vi drikke en øl i weekenden?
Ham: Ja, det kan vi da godt finde ud af
(Jeg afventer, at han foreslår en konkret dag, og vi skriver ikke rigtigt mere sammen om aftalen, men fortsætter kontakten. Imens er jeg småirriteret over, at han ikke er mere begejstret over at lave en plan om at ses)
Ham, lørdag: Skulle vi drikke den øl i dag?
Mig: Det kan jeg desværre ikke lige i dag
(Jeg har jo lavet andre planer i mellemtiden, så jeg KAN ikke. Vi fortsætter kontakten)
Ham, om aftenen: Prøver entusiatisk at lokke mig hen til ham og hans ven, der drikker øl. Jeg er nødt til at afslå, da jeg vitterligt ikke kan.
Ham, om natten: Random emoji-fuldebesked
Ham, søndag: Høhø, undskyld
(Vi fortsætter kontakten)

Mandag: Rinse and repeat :gisp:
Jeg synes klart at du skal blive ved med at lave planer for dig selv. Hvis han vil se dig må han sgu slå til når der er et tilbud. Du spørger jo om han vil mødes fordi du gerne vil se ham. Det er jo ikke fordi du prøver at lokke ham i en fælde af en art. At han så først nosser sig sammen til at slå til på dagen hvor du selvfølgelig har lavet andre planer, det er hans fejl, ikke din. Lad nu være med at rydde din kalender for at matche hans tilbagelænethed og for at have et hul når han får tid til at se dig. Så må i mødes på midten i stedet, på en eller anden facon, hvor han melder ud lidt før og hvor du venter eller noget..


Hilsen en anden planlægger :genert:


Hehe, godt at se, jeg ikke er den eneste ;) Jeg holder jo netop heller ikke min kalender fri - det gider jeg ikke. Og p.t. mødes vi egentlig også på midten på den vis, at han jo går med til faste aftaler, og jeg omvendt går med på hans spontane tilgang (i et vist omfang). Jeg synes bare, det kræver noget af mig at acceptere, at han ikke er samme planlæggertype som mig, og det kræver noget af mig at forstå, at det (formentlig) ikke har noget med manglende interesse at gøre.
0
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 18. maj 2016, 17:44

Zombie skrev:Jeg har en eks, hvor det blev et kæmpe irritationsmoment til sidst. Jeg vil ikke aflyse allerede eksisterende aftaler og være en røv over for de mennesker, fordi han lige har tid til at ses. Omvendt har jeg også mange bolde i luften og ting at tage mig til - ikke så meget, at jeg ikke har tid til at ses, men nok til at jeg ikke bare i flæng har åbne eftermiddage uden planer, hvor folk kan droppe forbi.

Det vækker jo nok nogle negative følelser i mig grundet min eks, men jeg bliver provokeret af idéen om, at man nedprioriterer folk, fordi de ikke er vigtigere end ens planer. Det tolker jeg som en tilgang til andre mennesker, hvor man kan shoppe rundt mellem tilbud og har 17 løse aftaler samtidig, hvorefter man udvælger sig det mest interessante. Sådan er jeg ikke, og jeg ville blive godt sur hvis nogen påstod, at jeg ikke var nok interesseret, fordi jeg behandler andre og aftalerne med dem, med respekt for deres tid og deres planlægning.
Jo, hvis du brækker benet eller din mor dør, kommer du i første række, men jeg aflyser ikke min plan a, fordi du lige fik tid til kaffe.

En anden ting er så, at den afslappede tilgang mest fungerer (godt), hvis man kun har fritidsinteresser som ikke forpligter og venner, der er til løse aftaler som en selv. Det er jo en smagssag og helt fair.
Jeg oplever bare, at det ikke altid passer. At folk rent faktisk har planlagte ting de skal. Således bliver lysten til "løse aftaler" altså udført på en måde, hvor andre må rykke deres ting, for at få tid til at ses spontant i disse tidsrum. Udover at jeg synes det er strengt og dårlig stil som allerede nævnt, så tror jeg også nemt at det skævvrider relationen. At hvis det nogensinde skal lykkes at ses, så må den ene være villig til at skrotte sine planer for at tilgodese den anden. Det bliver i længden lidt uværdigt, selvom det kan gå an i en periode og hvis der er vekselvirkning.


Jeg ved godt, at jeg i nogens øjne er enormt firkantet, og det betyder selvfølgelig at der er mennesker, jeg datingmæssigt matcher dårligt eller som vælger mig fra pga. det.
Jeg blev bare træt i mit forrige forhold, af at vente på at eks'en lige havde tid til at ses, fremfor at han LAVEDE tid. Jeg blev træt af at rykke aftaler, være bagud med projekter og følelsen af at skulle smide hvad jeg stod med, fordi han pludselig havde en eftermiddag ledig. Og jeg blev træt af det limbo, hvor jeg gik og gloede ud i luften, fordi han konsekvent var forsent på den, da andre spontane idéer og aftaler tit trak ud, og han foretrak løse aftaler hvor han inden for 1-2 timer bare kunne dumpe forbi, når det passede ham. Også selvom vi f.eks. havde aftalt at mødes ude i byen eller lign., og så kunne jeg gå der og vente.

Jeg gad og gider det ikke.


Nej, jeg har også prøvet det (i mindre grad) i et forhold, og det var bestemt heller ikke uden nogle frustrationer. Men jeg synes dog, vi formåede at tale os lidt frem til en løsning. Det, du beskriver der, ville jeg faktisk heller ikke orke. Altså, hvis man aldrig kunne regne med noget som helst. Men det skal siges, at jeg aldrig kunne finde på at aflyse allerede-lagte planer, heller ikke pga. en kæreste eller én, jeg dater. Det er heller ikke noget, jeg nogensinde har praktiseret. Men jeg kan godt se, hvordan den dér meget laissez-faire adfærd kan sende et implicit signal om, at vedkommende forventer, man kan smide alt hvad man har i hænderne. Tror dog som oftest ikke dette er hensigten.
0
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 18. maj 2016, 17:51

Q-beben skrev:Jeg synes selv, at jeg er rimelig ok spontan og går ikke op i at lægge store planer eller kontrollere. Men det ville gøre mig irriteret, hvis vi havde en aftale om at drikke øl i weekenden, og han aldrig vender tilbage. Men skulle det ske, ville jeg nok bare selv tage initiativ til at få neglet den aftale :)

Det er vigtigt, at han kender og anerkender din måde at være på :)

Det handler om at mødes på midten, når man er så forskellige. Og om at tale om tingene - så man kan finde ud af at mødes på midten.

Han virker jo til at kunne lide dig ret meget - så tag snakken med ham om det.


Problemet her er jo, at han vender tilbage - men på selve dagen. Ikke altid, men sommetider (som i: nogle gange lykkes det at lave en god, gammeldags aftale). Det er ikke sådan, at han glemmer det. Han er i øvrigt heller ikke typen, der kommer for sent og den slags.

Jeg tror egentlig, han har det fint med min måde at være på. Det er bare tydeligt, at han ikke ser den store pointe i at planlægge forud, og at det faktisk måske endda tænder ham lidt af. Hvilket jo er fair nok. Jeg har også veninder, der er lidt på samme måde. Det hele bunder nok bare i, at jeg er bange for at blive valgt fra, eller at han ikke er interesseret nok. Derfor tillægger jeg det også meget stor betydning, fordi i MIT hovede og for MIG har det stor betydning. Men det er måske også bare lidt dumt, hvis jeg stirrer mig blind på denne ene detalje, når nu manden direkte har sagt, at han gerne vil mig.
0
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 18. maj 2016, 17:56

Mi55y skrev:Jeg vil også lige komme med et input fra den anden side.

Min (relativt nye) kæreste (som jeg ikke bor sammen med) har et krævende job og mange fritidsinteresser, så hvis der så lige kommer en fødselsdag og en aftale med en kammerat oveni, så sker det, at der lige pludselig ikke er plads til mig i en hel uge. Og jeg kan stadig blive såret over, at han ikke på forhånd tænker på lige at holde en aften fri til mig, hvis han kan se, at kalenderen er ved at være fyldt. Det får mig til at føle, at jeg ikke er en prioritet i hans liv. For mig virker det forkert, at skulle "booke" sig ind hos sin kæreste op til flere uger i forvejen for at være sikker på, at få ham at se i en given uge. På den anden side er han så rigtig god til på dagen at foreslå at ses, hvis ikke han har nogle planer.

Vi har løst det ved et kompromis. Så jeg holder lidt øje med hans kalender (som hænger ved hans computer), og hvis jeg kan se, at en periode er ved at være godt booket op, så laver vi simpelthen en fast aftale. Vi har f.eks. allerede aftalt at tage i Djurs Sommerland weekenden inden, at jeg midt på ugen rejser på ferie uden ham. Så er jeg sikker på, at vi får lidt kvalitetstid sammen, og jeg bliver ikke skuffet, hvis han ikke har så meget tid op til. Han er så til gengæld blevet bedre til det der med lige at komme forbi efter en aftale bare for at sove sammen.


Det er lidt det samme her (selvom vi langt fra er kærester). Han er enormt meget sammen med sine venner, og det er jeg også + jeg arbejder meget til tider. Pludselig kan der gå halvanden uge uden tid til at se hinanden, overhovedet. Det er jo netop også det, der kan få mig til at føle mig nedprioriteret, altså at han på forhånd ikke lægger tid ind til mig, hvis han ved, han har mange planer fremadrettet. Men der er sagen nok, at han slet ikke har samme overblik som jeg selv har. Måske skal jeg bede om at få indsigt i hans iCal :D

Ej, jeg synes faktisk det sidste giver god mening. Det kan jo være superdejligt bare at ses kort, en gang imellem. Men det er nok også primært en kæresteting...
0
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 18. maj 2016, 17:58

MilleMercy skrev:
Wunder8 skrev:
MilleMercy skrev:Jeg har også en (relativ ny) kæreste, der virkelig har det stramt med for meget planlægning. Og jeg har brug for noget planlægning. I vores tilfælde er det dog pga logistik med børn, og han er med på, at den del kræver lidt planlægning for at vi kan ses i længere tid end blot et par timer af gangen.

For mig består udfordringen til dels i, at min hjerne bliver ved at så tvivl om, hvorvidt han virkelig vil mig siden han ikke bare elsker mit planlæggergen, men jeg VED, at det er tankespind fra min side, han fungerer simpelthen bare anderledes end jeg.


Jeg kender det også fra tidligere forhold. Fattede fx slet ikke, at min eks ikke havde samme trang som mig til at planlægge sommerferien et halvt år i forvejen. Altså, alle ved jo, at dér får man de bedste billetter, den bedste hotel-deal etc., plus det er jo fantastisk at sidde og planlægge den slags! Ja, syntes jeg. Uf, hvor kender jeg bare den følelse, du beskriver. Det er så indgroet i ens sind, at den strukturerede måde at være på er den rigtige, og der skyder man nok bare sig selv lidt i foden sommetider. Man ender også med at have enormt høje standarder i forhold til andre mennesker, er min erfaring.

Har I snakket om det, og kan han se det fra din side?

Jeg konfronterede engang (i den første omgang, vi datede) ham her med, at jeg havde det svært med hans lidt vage planlægning (efter han havde aflyst en måske-aftale og jeg var dødskuffet, delvist retmæssigt). Det kunne han bare slet ikke se. Han var virkeligt sådan helt :forvirret: Fordi vi kunne jo bare finde en ny dag, og han havde jo sagt, det ikke var sikkert, det passede. Det handler jo om, man føler sig lidt nedprioriteret og overset - også i dit tilfælde, lyder det til. I mit tilfælde skrev han i øvrigt dagen efter og spurgte efter en ny dato. Så han ville jo gerne se mig. For ham var det bare slet ikke vigtigt, at det lige skete dén dag.


Han kan sagtens se det fra min side, han medgiver også, at fordi vi har børn modsat hinanden, så er vi nødt til at planlægge lidt fremad ift. ekspartnere osv.
I stressede (arbejds)perioder kan han bare ikke praktisere det og der har jeg så måtte acceptere, at planlægning bliver lidt ad hoc og, at vi muligvis så ses lidt mindre. Til gengæld er han god til lige at tænke ind, at fx hente mig og lige nå at drikke en kop kaffe sammen om morgenen eller lignende. Det betyder meget :)

P.S. For god ordens skyld: jeg er selvfølgelig ikke ude i, at han skal prioritere mig over sine børn.


Ok, det lyder som en ret fornuftig struktur, I er så er kommet frem til :)

Åh gud, struktur... der var den igen :fløjt:
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3055

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Thestral » 19. maj 2016, 05:13

Wunder8 skrev:
Hehe, godt at se, jeg ikke er den eneste ;) Jeg holder jo netop heller ikke min kalender fri - det gider jeg ikke. Og p.t. mødes vi egentlig også på midten på den vis, at han jo går med til faste aftaler, og jeg omvendt går med på hans spontane tilgang (i et vist omfang). Jeg synes bare, det kræver noget af mig at acceptere, at han ikke er samme planlæggertype som mig, og det kræver noget af mig at forstå, at det (formentlig) ikke har noget med manglende interesse at gøre.
Det er nemlig ret svært at håndtere men du må forstå at du ikke er den eneste der skal indordne dig. Han har også noget af arbejdet foran sig.

Thestral med kæreste der også er meget spontan :genert:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 844
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1873

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Precaseptica » 19. maj 2016, 07:47

Vi startede nok i hver sin ekstrem og har over snart 6 år nærmet os hinanden lidt. Fordelingen var som i jeres forhold. Jeg er af natur spontant anlagt, både selvvalgt fordi jeg har det sjovere med events jeg lige trækker ud af lommen og af nød fordi jeg glemmer alt hvad der ligger mere end 24 timer ude i fremtiden. For et par uger siden sad jeg med en kammerat og overvejede en bytur og vi kunne ikke lige bestemme os, så vi hev da lige nogle afbudsrejser frem og sad og kiggede på ture rundt omkring i Europa med afgang samme aften. Omvendt kan jeg blive enormt stresset når jeg har for meget jeg skal huske.

Men vi brugte nok i virkeligheden et par år på bare at være meget forskellige indtil vi begyndte at nærme os hinanden. Jeg tror vendepunktet var en dag hvor vi var sekunder fra at komme ind sammen med bruden til et kirkebryllup, fordi jeg havde udskudt at eksperimentere med en ny slipseknude til lige inden vi skulle ud af døren. Der fik jeg rimeligt nok et fur fra frøkenen og selvom jeg nok var lidt uimodtagelig kunne jeg godt acceptere at jeg måtte oppe mig lidt.

Hun er også blevet mere frisk på at prøve spontane ting som hun ikke ved noget om. Hun har altid været glad for at blive overrasket med sjove dates, så det gør vi stadig ret ofte. Det er meget sjældent at jeg lader hende vide hvad vi skal før vi står der.

Det er en interessant problemstilling, for som TS også skriver, så er det nok rigtigt at man tiltrækkes af en kvalitet man selv kan se noget positivt i selvom man ikke selv besidder den.
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23097

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Mani » 19. maj 2016, 08:13

Precaseptica skrev:Vi startede nok i hver sin ekstrem og har over snart 6 år nærmet os hinanden lidt. Fordelingen var som i jeres forhold. Jeg er af natur spontant anlagt, både selvvalgt fordi jeg har det sjovere med events jeg lige trækker ud af lommen og af nød fordi jeg glemmer alt hvad der ligger mere end 24 timer ude i fremtiden. For et par uger siden sad jeg med en kammerat og overvejede en bytur og vi kunne ikke lige bestemme os, så vi hev da lige nogle afbudsrejser frem og sad og kiggede på ture rundt omkring i Europa med afgang samme aften. Omvendt kan jeg blive enormt stresset når jeg har for meget jeg skal huske.

Men vi brugte nok i virkeligheden et par år på bare at være meget forskellige indtil vi begyndte at nærme os hinanden. Jeg tror vendepunktet var en dag hvor vi var sekunder fra at komme ind sammen med bruden til et kirkebryllup, fordi jeg havde udskudt at eksperimentere med en ny slipseknude til lige inden vi skulle ud af døren. Der fik jeg rimeligt nok et fur fra frøkenen og selvom jeg nok var lidt uimodtagelig kunne jeg godt acceptere at jeg måtte oppe mig lidt.

Hun er også blevet mere frisk på at prøve spontane ting som hun ikke ved noget om. Hun har altid været glad for at blive overrasket med sjove dates, så det gør vi stadig ret ofte. Det er meget sjældent at jeg lader hende vide hvad vi skal før vi står der.

Det er en interessant problemstilling, for som TS også skriver, så er det nok rigtigt at man tiltrækkes af en kvalitet man selv kan se noget positivt i selvom man ikke selv besidder den.

Ha ha - det er lidt det samme hjemme hos os - og han er også den spontane.
Og han siger også, at det var et bryllup, som var hans øjenåbner. Jeg havde forgæves forsøgt at få ham til at tjekke sit tøj før vi drog langvejs afsted til et bryllup - og da han så stod og skulle tage tøjet på var skjorten fuld af store gule skjolder. Så en time før vi skulle være i kirken drønnede han afsted efter en ny skjorte - i en by med marked und alles - og med mine trusler i nakken om alverdens dårligdomme, hvis vi ikke var i kirken før bruden. Hendes kjole var så stor, da hun skulle ud af bilen, at vi nåede at overhale hende...
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 844
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1873

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Precaseptica » 19. maj 2016, 08:19

Mani skrev:Ha ha - det er lidt det samme hjemme hos os - og han er også den spontane.
Og han siger også, at det var et bryllup, som var hans øjenåbner. Jeg havde forgæves forsøgt at få ham til at tjekke sit tøj før vi drog langvejs afsted til et bryllup - og da han så stod og skulle tage tøjet på var skjorten fuld af store gule skjolder. Så en time før vi skulle være i kirken drønnede han afsted efter en ny skjorte - i en by med marked und alles - og med mine trusler i nakken om alverdens dårligdomme, hvis vi ikke var i kirken før bruden. Hendes kjole var så stor, da hun skulle ud af bilen, at vi nåede at overhale hende...


Det er trods alt godt at vide at jeg ikke er den eneste idiot, der må trues til at makke ret.
2
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Mænd, der er dårlige til at planlægge - når man selv er det modsatte...

Indlægaf Wunder8 » 21. maj 2016, 16:46

Thestral skrev:
Wunder8 skrev:
Hehe, godt at se, jeg ikke er den eneste ;) Jeg holder jo netop heller ikke min kalender fri - det gider jeg ikke. Og p.t. mødes vi egentlig også på midten på den vis, at han jo går med til faste aftaler, og jeg omvendt går med på hans spontane tilgang (i et vist omfang). Jeg synes bare, det kræver noget af mig at acceptere, at han ikke er samme planlæggertype som mig, og det kræver noget af mig at forstå, at det (formentlig) ikke har noget med manglende interesse at gøre.
Det er nemlig ret svært at håndtere men du må forstå at du ikke er den eneste der skal indordne dig. Han har også noget af arbejdet foran sig.

Thestral med kæreste der også er meget spontan :genert:


Enig, det skal jo helst være et kompromis!
0

Tilbage til "Forhold og sex"