Hjælp mig med at få en kæreste :D

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Likelike
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24. apr 2016, 06:20
Kort karma: 5
Likede indlæg: 148

Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf Likelike » 14. jun 2016, 19:28

Hej alle skønne debat folk

Har brug for jeres hjælp :D

Denne tråd er lidt for sjov, men alligevel lavet med håbet om at i nok kan hjælpe mig.

Jeg er en kvinde på 28 år der aldrig har haft en kæreste. Har kysset og haft sex, men det er som om at hver gang der kunne blive mere, trækker enten de eller jeg mig..
Jeg har en dum tendens til kun at falde for alle dem der ikke vil have mig - som om det kun er dem jeg tiltrækkes af.. Men hvordan ændrer man det?

Hvordan får jeg mig en kæreste? :lol:
Skal jeg tage på date med ham den søde tinder fyr der har barn og høje tindinger - men som måske er en af de få der er reelle på den app?
Skal jeg melde mig ind på dating.dk?
Skal jeg flirte med tilfældige fyre i supermarkedet?
Skal jeg mødes med ham den unge, søde fyr jeg har mødt i byen, som virker små interesseret og virker som en "good guy"?
Skal jeg stille mig over og se fortabt ud ved vægtene i fitness centeret, og håbe der er nogen der forbarmer sig over mig?

Kom med gode råd og så skal jeg nok følge dem og opdatere her i tråden :klap:

- skrevet af en weirdo der er træt af at være single og ikke orker "han kommer når du stopper med at lede"-teorien og derfor tager sagen i egen (eller rettere debattens) hånd :genert:
7
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf Muspel » 14. jun 2016, 19:33

Uden at jeg selv er nogen ekspert ...

Date dem alle. Lad være med at tænke så længe over, om fx ham med de høje tindinger kan være noget. Mød ham. Så finder du ud af det.

Og så handler det vel om at turde satse noget. Og være parat til, at nogengange så lykkes det ikke.

Jeg har ud over tinder mv også meddelt nære kollegaer og venner, at jeg gerne tager på blind date, hvis de støder på nogen, jeg bør date :d
7
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf Moxy-lady » 14. jun 2016, 19:47

Jeg er en af de der nederen serie-monogame typer. Selvom jeg aldrig bevidst søger det, så ender jeg altid i et forhold. De sidste 15 år af bestået af et 2 år, 5 år og (foreløbig) 7½ år.

Jeg tror at det for mit vedkommende er fordi jeg ser muligheder. Det lyder sindssygt banalt, men jeg prøver ting af der virker interessante og afviser i grunden ikke ret mange mennesker (det lyder slutty, men det er det altså ikke :p)
Jeg er nok ikke specielt god til at være opsøgende og har ikke været på hverken Tinder eller Dating, men hvis jeg f.eks. kysser (/ede) med en fyr i byen og vi udvekslede numre, så prøvede jeg det af for at se om det var noget. Sidst jeg var single nåede jeg at have et fantastisk halvt år hvor jeg endte i et meget kort forhold med en fyr, der på sigt slet ikke var noget for mig, på papiret var han rigtig, men han var simpelthen for sat. Og well, så var det prøvet af (vi var vel sammen i 4-5 uger sammenlagt.) Derudover havde jeg en del flings, og to crush. Disse to crush gjorde jeg opmærksom på mine følelser (i en brandert... På sms... :genert: ) De var ikke samme sted som mig, men var rigtig søde i deres afvisninger. Well, det var da nederen, men så var det prøvet af.
Da jeg mødte min kæreste var det heller ikke meningen at vi skulle være kærester, men endnu engang løb mine følelser af med mig. Vi havde 2 uger som b-venner hvor vi egentlig opførte os som kærester. Da jeg kunne mærke at jeg ikke havde lyst til at dele, gjorde jeg ham opmærksom på at jeg havde udviklet de her følelser og vi tog en snak om det. Han var ikke klar, men sov på det (hos mig :slem: ) og så var han klar.

Så ja, skide være med høje tindinger og også børn hvis det ikke er en deal breaker. Hvis der opstår en mulighed, så prøv det af. Du kan jo til hver en tid sige "hey, jeg står af her" og gå videre ud i verden og på andre dates.

Jeg siger ikke at man ikke skal have krav til en partner, men nogle ting ser måske vigtige ud, på papiret, og lige pludselig er det ikke så vigtigt om fyren er akademiker, om han er skaldet, om han træner 3 gange om ugen eller om han er allergisk overfor heste.

Prøv det af. Mærk efter i maven om det her er hyggeligt/sjovt/rart. Hvis du ikke føler at mavefornemmelsen er der, så smut igen. Men lad være med at afvise noget før du har prøvet det af. Du ved reelt set ikke hvilket potentiale der er før du prøver tingene af.
14
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf Moxy-lady » 14. jun 2016, 19:49

Det skrev de andre meget kortere end jeg gjorde.... :genert:
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Minimalista
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11. jun 2016, 20:05
Kort karma: 22
Likede indlæg: 210

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf Minimalista » 14. jun 2016, 20:01

Jeg synes, at du siger det meget godt selv: Det handler om at gøre sig tilgængelig og være åben for de muligheder, der byder sig. I min venne- og bekendtskabskreds er der en del, der har mødt hinanden via fælles interesser fx bestemte sportsgrene med gode sociale arrangementer ved siden af sporten. Det kan være rart at gå og lure lidt på de mænd dér før man - eller de - slår til :lun:
2
Likelike
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24. apr 2016, 06:20
Kort karma: 5
Likede indlæg: 148

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf Likelike » 15. jun 2016, 08:41

Uh hvor er i gode! Og ja, i har helt ret - skal bare springe ud i det og date dem alle :lol:
Forhåbentligt skal jeg ses med ham den søde unge fyr på lørdag i byen - så nok ikke en rigtig date, men skal nok blive sjovt alligevel.
Og så må jeg se om jeg kan finde en at date fredag eller søndag :klap:

...oooog så skal jeg virkelig prøve ikke at være så kræsen og måske lige give fyrene en chance inden jeg afviser dem :genert: :fløjt:
2
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf Precaseptica » 15. jun 2016, 08:48

Jeg oplever at både jeg selv og mange jeg har snakket med ofte snydes lidt af førstehåndsindtrykket. Derfor kan man med fordel se lidt udover det når man tænker "det var måske ikke lige mig". For det kan det jo vise sig at være. Så det har jeg gået frem efter, når jeg har datet. Man fik en chance hvis man ville have den. Og det førte til en masse gode oplevelser. Jeg kunne også have været kræsen og droppet det, når ikke jeg så stjerner fra start. Men hvad skal man også med den der blindhed der indtræder ved den følelse?

Kærlighed er noget andet.
4
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf Muspel » 15. jun 2016, 13:45

Likelike skrev:Uh hvor er i gode! Og ja, i har helt ret - skal bare springe ud i det og date dem alle :lol:
Forhåbentligt skal jeg ses med ham den søde unge fyr på lørdag i byen - så nok ikke en rigtig date, men skal nok blive sjovt alligevel.
Og så må jeg se om jeg kan finde en at date fredag eller søndag :klap:

...oooog så skal jeg virkelig prøve ikke at være så kræsen og måske lige give fyrene en chance inden jeg afviser dem :genert: :fløjt:


Jeg synes faktisk det er ok at være kræsen. Man skal ikke slå sig til tåls med 'det er nok det bedste jeg får'. MEN vent med kræsenheden til, at du har et reelt bedømmelsesgrundlag. Fx tre dates :)
2
Likelike
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24. apr 2016, 06:20
Kort karma: 5
Likede indlæg: 148

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf Likelike » 15. jun 2016, 16:13

Jeg er også bare rigtig god til at droppe folk med det samme - hvor man burde give dem en chance, som i siger.. I hvert fald lige et par dates, medmindre man er HELT sikker på at det ikke er noget efter første date.


Har planlagt min første date på søndag! (Og skal så nok i byen med en anden lørdag).
Første rigtige date bliver med en tinder fyr jeg har skrevet med i længere tid on/off - har bare holdt ham lidt hen, men tænker at NU skal det være :D
1
Brugeravatar
NLeth
Indlæg: 176
Tilmeldt: 1. maj 2016, 19:54
Kort karma: 39
Likede indlæg: 465

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf NLeth » 15. jun 2016, 17:12

Likelike skrev:Jeg er også bare rigtig god til at droppe folk med det samme - hvor man burde give dem en chance, som i siger.. I hvert fald lige et par dates, medmindre man er HELT sikker på at det ikke er noget efter første date.


Har planlagt min første date på søndag! (Og skal så nok i byen med en anden lørdag).
Første rigtige date bliver med en tinder fyr jeg har skrevet med i længere tid on/off - har bare holdt ham lidt hen, men tænker at NU skal det være :D


Smukt du kaster dig ud i det. :) Jeg vil dog trække lidt i den anden retning og mene, at hvis du reelt søger en kæreste, så er det dumt at have flere jern i ilden, som man siger. Det er svært at udvikle/adskille følelser, hvis ikke man er helhjertet i en datingproces, men både ser ham den unge i byen, drikker kaffe med ham fra Tinder og skriver med en på dating på samme tid. Èn ad gangen - det behøver jo (virkelig) ikke at tage lang tid at finde ud af, om den ene er noget, og så derefter gå videre til "næste i køen".
4
Likelike
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24. apr 2016, 06:20
Kort karma: 5
Likede indlæg: 148

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf Likelike » 15. jun 2016, 19:56

Det kan måske godt lyde forkert i mine indlæg - men jeg vil også holde mig til kun at date en ad gangen (kan slet ikke holde styr på det ellers. Haha) -men personligt ser jeg det ikke som en date at jeg måske skal mødes med en fyr i byen..

Sådan rigtige dates vil jeg kun arrangere med én ad gangen :) og så se hvordan han er :)
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4366

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf Q-beben » 16. jun 2016, 10:27

Min anbefaling går lige i den modsatte retning :)

Gå på dating.dk, Tinder m.fl. - skriv i MEGET kort tid med dem, du gerne vil i kontakt med - få arrangeret at mødes så hurtigt som muligt - og arranger gerne mange 1. dates lige efter hinanden.

Så længe man er ærlig omkring, at man mødes med flere, så fører man ikke nogen bag lyset. Sådan har jeg gjort det. Og det fungerede fint for mig.

Jeg tænker, at det er ligesom at være i byen, hvor man snakker med flere i løbet af en aften :)

Jeg har f.eks. arrangeret seks dates i løbet af en weekend. Selvom jeg mødtes med så mange, så kunne jeg sagtens mærke, hvornår jeg havde lyst til at mødes med en igen. Herfra datede jeg så kun ham, indtil vi fandt ud af, om det førte noget mere med sig eller ej. Jeg lavede så ikke noget med nogen på den første date.

Jeg synes iøvrigt, det er en god idé at gå en tur - i stedet for at sidde på en cafe, hvor det kan blive lidt akavet, hvis man hurtigt fornemmer, at det her er bare slet ikke noget.

Men det er meget forskelligt, hvordan man har det. Jeg har ikke oplevet, at noget er "vokset" frem lige så stille og roligt. Enten er der en god kemi og måske lidt gnister... eller også er der ingenting. Og mht. det sidste, så kommer der heller ikke noget senere hen... ikke for mig i hvert tilfælde :)

Pøj, pøj med det :) Glæder mig til at høre, hvordan det går...
0
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf chokoladegris » 16. jun 2016, 11:43

Jeg har nok intet fornuftigt råd til dig, må jeg ærligt indrømme. Udover at jeg godt forstår dig! :-D

Har forsøgt mig med netdating, såsom dating.dk, har brugt tinder (men der er virkelig mange useriøse fyre derinde, ellers har jeg oplevet en del gange at de billeder de har derinde, er enormt gamle og når man møder dem i virkeligheden, ser de ikke ud som man lige troede). Kender dog flere der har haft held med at bruge tinder, det har jeg bare ikke :-D.

Nå, ja. Smil til fyrene i fitness (hvis du bruger fitness), kig på fyrene i supermarkedet osv. Men ellers vil jeg sige at man skal være åben og lidt lad tingene gå af sig selv. Tror tit at det går galt, hvis man stresser over det, bliver for ivrig.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf Slettet bruger » 18. jun 2016, 00:36

Ej ikke flirte til fitness. Det forstyrrer ens træning. Så hellere supermarkedet :)
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Hjælp mig med at få en kæreste :D

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 18. jun 2016, 05:51

eks-Maupassant skrev:Ej ikke flirte til fitness. Det forstyrrer ens træning. Så hellere supermarkedet :)
Hun skal bare gå igang i abductor-maskinen og prøve at få øjenkontakt med den nærmeste mand.
0
Grab them by the pussy

Tilbage til "Forhold og sex"