Hvor meget kan man blande sig i hinandens alkoholvaner?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvor meget kan man blande sig i hinandens alkoholvaner?

Indlægaf OberstNasig » 22. jun 2016, 15:21

OberstNasig skrev:


Det er da rart, at han selv kan se, at det ikke er OK, det han gør. :)
Det virker som om, at det er et mønster han har svært ved at bryde. Kan du ikke sige til ham, at du simpelthen ikke vil have ham i nærheden af dig, når han er så fuld? Jeg synes virkelig ikke, at du på nogen måde igen skal finde dig i, at blive behandlet dårligt.
Så må han aftale at sove hos en ven, hvis det er nødvendigt at drikke på den måde. Jeg synes sgu det er for vagt at indrømme og undskylde sin opførsel, men så ikke forsøge at ændre på den. Er han overhoved selv kommet med nogle løsningsforslag, eller er hans løsning blot at undskylde efter hver episode?
[/quote]

Jo, men vi bor sammen, så det kan være vanskeligt at undgå til tider. Det er klart et mønster at han får for meget indenfor vesten. Normalvis bliver han bare over-kærlig, men så får han disse hjerneblødninger i ny og næ.
Well, vi er faktisk ikke rigtig kommet frem til en løsning. Han har foreslået at han helt stopper med at drikke, men den "Glæde" vil jeg ikke tage fra ham. Det er en begrænsning, jeg ikke vil sætte. Men det er jo alkoholen, der trigger den dårlige opførsel. Det er noget rod![/quote]
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvor meget kan man blande sig i hinandens alkoholvaner?

Indlægaf OberstNasig » 22. jun 2016, 15:24

[/quote]
Oh okay på den måde.
Skulle bare lige være sikker på jeg forstod det korrekt for det var trods alt en søndag og tænkte det var lidt mærkeligt.
Mærkeligt i forhold til trådens indhold/dit issue med ham.
Så gir det mening :-)
Hvordan blir han ubehagelig over for dig ?
Jeg kan ik lige finde dit indlæg hvor du beskriver det.[/i][/quote]


Det er som sagt hvor han kan finde på at sige, at jeg har tvunget ham hjem til mig. Det kan være at han føler sig tvunget hjem til mig, men jeg har aldrig sagt eller gjort noget, der indikerer det. Og jeg har heller ikke noget ønske om det. Jeg skriver yderst sjældent til ham, når han er i byen, fordi jeg også forventer alenetid med mine veninder, når jeg er sammen med dem.
Så det er i det heletaget episoder, hvor han påstår, at jeg gør eller siger noget, som jeg overhovedet ikke gør eller siger. Men så får han sådan nogle fikse idéer.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Hvor meget kan man blande sig i hinandens alkoholvaner?

Indlægaf OberstNasig » 22. jun 2016, 15:37

Thamilde skrev:Jeg tænker lidt om der er "forskel" på alkoholen?
Min mand er fra en hel anden alkohol-kultur end jeg er (stedet hvor man starter en 60-års fødselsdagsfest med shots ad libitum inden maden osv. )
Efter at vi flyttede sammen i den anden ende af landet, var det så "småt" med byture/ude med drengene ture (på dén måde) at han SLET ikke kan følge med det gamle slæng når han/vi en sjælden gang drikker med dem dernede, og det var simpelthen så sølle at se på.
Derudover var der også en "rolle i flokken" der hang ved fra gamle dage. Hvor han var klovnen der blev for fuld og sørgede for at de andre, om ikke andet, kunne grine af ham. Og fy for dén hvor var/er det nederen at se de andre prøve, krampagtigt, at holde ham fast i den.

2 gange skete det at han blev ubehagelig overfor mig. Og jeg tror faktisk at det hele bundede i dårlig samvittighed overfor mig, når han "faldt i den gamle rolle" og egentlig også lidt selvlede over at han bare ikke kunne styre det længere.
Jeg stillede ham det ultimatum at hvis han skulle drikke med den flok (og her taler vi inkl.familie -Bwadr) og jeg skulle være i nærheden. Så holdt han sig fra ALT der var stærkere end vin/øl.
Det har han holdt, og det har gjort en KÆMPE forskel.

Hov... Det blev langt...
Men jeg tænker lidt at dét måske kunne gøre en forskel for dig og din kæreste?
Min kan da stadig blive "buzzy" og så eeeeeeeelsker han mig så højt i sin brandert, men han bliver aldrig fuld på en måde der går over min tærskel... Til gengæld kommer han tidligere hjem, fordi at med øl/vin bliver han bare hurtigere træt og "hyggefuld" istedetfor at det hele skal være fest og farver.



Lorte debat! Den slettede mit lange svar :/

Der kan helt klart være tale om en dynamik, som går helt tilbage fra de roller og deres omgang med alkohol, som blev formet i den tidlige ungdom. Jeg ved at min kæreste opfatter druk som et kærkomment åndehul i en travl uge. Det gør nemlig nærmest ondt, når ens elskede går ind i sin rolle, hvis det er en negativ rolle, fordi det er svært at vide om den et helt frivilligt tilvalg eller om det fordi det bare er sådan, det nu engang er. Jeg bliver pinlig berørt over ham sommetider, fordi han får rollen som den "Platte", der har latrinær-humor som en pubertetsramt 15-årig.

Jeg tror, du kan have ret i at det gør en forskel at drikke andet end spiritus, som kan være svært at styre. Men jeg tror ikke oprigtigt på at han ville lade det ligge, når først musikken spillede. Jeg er ikke i tvivl om at han ville mene det, hvis han i ædru tilstand sagde, at han ville holde sig fra det, men han har sådan et hovedet, som hurtigt er videre og meget til stede i nuet, om man så må sige. Så er problemerne, heriblandt dem med mig og hans alkohol, distanceret i situationen.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvor meget kan man blande sig i hinandens alkoholvaner?

Indlægaf ManicNinja » 26. jun 2016, 07:14

At ankomme på kontoret og sætte tænderne i de lune, hjemmebagte grovboller, der ligger og dufter i min taske. De fik lige en varmer i ovnen, inden jeg tog hjemmefra og er nu sprøde som nybagte :) Ja, ja. Man skal ikke kimse ad de små glæder ;)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor meget kan man blande sig i hinandens alkoholvaner?

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jun 2016, 07:35

ManicNinja skrev:At ankomme på kontoret og sætte tænderne i de lune, hjemmebagte grovboller, der ligger og dufter i min taske. De fik lige en varmer i ovnen, inden jeg tog hjemmefra og er nu sprøde som nybagte :) Ja, ja. Man skal ikke kimse ad de små glæder ;)

Fnis. Gal tråd, måske?
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Hvor meget kan man blande sig i hinandens alkoholvaner?

Indlægaf Lurende Peber » 26. jun 2016, 07:46

Fru Sunshine skrev:
ManicNinja skrev:At ankomme på kontoret og sætte tænderne i de lune, hjemmebagte grovboller, der ligger og dufter i min taske. De fik lige en varmer i ovnen, inden jeg tog hjemmefra og er nu sprøde som nybagte :) Ja, ja. Man skal ikke kimse ad de små glæder ;)

Fnis. Gal tråd, måske?
Måske der er MANGE rom-rosiner i bollerne?
3
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvor meget kan man blande sig i hinandens alkoholvaner?

Indlægaf ManicNinja » 26. jun 2016, 15:39

Lurende Peber skrev:
Fru Sunshine skrev:
ManicNinja skrev:At ankomme på kontoret og sætte tænderne i de lune, hjemmebagte grovboller, der ligger og dufter i min taske. De fik lige en varmer i ovnen, inden jeg tog hjemmefra og er nu sprøde som nybagte :) Ja, ja. Man skal ikke kimse ad de små glæder ;)

Fnis. Gal tråd, måske?
Måske der er MANGE rom-rosiner i bollerne?


Hahaha! Og sådan er min dag bare fortsat. Endda helt uden romrosiner. Heldigvis er det fyraften og fridage nu :D
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Forhold og sex"