Kvinde - vis din krop

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf dgd2007 » 19. jul 2016, 12:24

LaScrooge skrev:Jeg bryder mig ikke om de såkaldt 'krops-positive'-projekter, alene af den grund at de stadig indebærer en vurdering af kroppen. Jeg føler mig bombarderet af kvindekroppe og jeg tror ærlig talt, at jeg ville have meget nemmere ved at lade være med at fokusere på krop og udseende hvis jeg ikke hele tiden blev konfronteret med kroppe. Jeg har et godt forhold til min krop, jeg synes jeg er smuk, men jeg bliver så træt, så træt af hele tiden at skulle forholde mig til andres og til alle de tanker og ord der er omkring dem. Det er fuldstændigt ligegyldigt hvad konteksten og formålet er - det er alene det at det er der, hele tiden, der gør, at jeg bliver forstyrret af det.
[...]

Jeg kan godt se din pointe. Men var det bedre, hvis man kun blev bombarderet med forholdsvis ens, stylede og photoshoppede modeller? Det er vel for at balancere dette lidt, at nogle slår et slag for forskelligheden. Det synes jeg da, er meget sympatisk.
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4284

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf Q-beben » 19. jul 2016, 12:46

LaScrooge skrev:Lad være med at tænke sådan, i konkurrencebaner, og så bliver livet dejligere, roligere og mere harmonisk.


Men jeg er heller ikke bekymret for dig, der hviler i dig selv og har et dejligt, roligt og harmonisk liv :) Du skal nok klare dig.

De der "krops-positive-billeder", som du kalder dem, er jo målrettet dem, der ikke er det samme sted som dig. Det er målrettet dem, der ikke hviler i sig selv. Det er for at hjælpe dem til at forstå, at vi er alle skabt forskellige. At fjerne noget af forventningspresset til dem selv ved at vise, at vi ikke alle ligner modellerne i reklamerne, som jo iøvrigt også er photoshoppet :)
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf dgd2007 » 19. jul 2016, 13:03

Q-beben skrev:[...]
De der "krops-positive-billeder", som du kalder dem, er jo målrettet dem, der ikke er det samme sted som dig. Det er målrettet dem, der ikke hviler i sig selv. Det er for at hjælpe dem til at forstå, at vi er alle skabt forskellige. At fjerne noget af forventningspresset til dem selv ved at vise, at vi ikke alle ligner modellerne i reklamerne, som jo iøvrigt også er photoshoppet :)

Præcis. Drenge kan jo som regel ikke rigtig tro på, at piger har alle de der kropsting, som de ruger over. Dels fordi vi ofte mere ser den der grundlæggende "lækkerhed", så det er svært at forstå, at et par cm fra eller til på det og det punkt skulle betyde noget seriøst. Og dels fordi mange af de ting, som vi selv ville gå helt i spåner over, ladet det til, at piger er lykkeligt ligeglade med. Så vi har nok en overdreven forestilling om, hvor selvsikre piger er.

Men jeg er da stødt på flere eksempler på, at det med at se lidt forskellige faktisk har værdi og godt kan få nogle til at slappe meget mere af og sådan: "Nå, ja man opdager, at der er alle slags, så det er nok ikke så alvorligt det hele."
Senest rettet af dgd2007 19. jul 2016, 15:17, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf LaScrooge » 19. jul 2016, 15:19

blackbird skrev: Det er lidt ironisk, at der lige har været en tråd med folk med/uden kant - det bliver kommenteret hvor mange keedelige mennesker, der går rundt og tror, at de er spændende. I et land hvor Janteloven stadig gælder, så kan det godt være lidt svært at manøvrere sig igennem og værre hvis man ikke får de der succesoplevelser og oplever at man netop er - god nok.


Det ved jeg ikke hvad jeg skal svare til, ud over, at "kant", så vidt jeg ved, ikke har med kroppen at gøre, så hvad er pointen? Du kan ikke hade dig selv til en spændende personlighed.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf LaScrooge » 19. jul 2016, 15:21

dgd2007 skrev:
LaScrooge skrev:Jeg bryder mig ikke om de såkaldt 'krops-positive'-projekter, alene af den grund at de stadig indebærer en vurdering af kroppen. Jeg føler mig bombarderet af kvindekroppe og jeg tror ærlig talt, at jeg ville have meget nemmere ved at lade være med at fokusere på krop og udseende hvis jeg ikke hele tiden blev konfronteret med kroppe. Jeg har et godt forhold til min krop, jeg synes jeg er smuk, men jeg bliver så træt, så træt af hele tiden at skulle forholde mig til andres og til alle de tanker og ord der er omkring dem. Det er fuldstændigt ligegyldigt hvad konteksten og formålet er - det er alene det at det er der, hele tiden, der gør, at jeg bliver forstyrret af det.
[...]

Jeg kan godt se din pointe. Men var det bedre, hvis man kun blev bombarderet med forholdsvis ens, stylede og photoshoppede modeller? Det er vel for at balancere dette lidt, at nogle slår et slag for forskelligheden. Det synes jeg da, er meget sympatisk.


Jeg ved godt hvad pointen med dem er, jeg synes bare den er forfejlet, jf. den første sætning i mit indlæg, samt det jeg skriver om, at det konstante bombardement er med til hele tiden at minde en om, at man har den der krop og man skal husk at bekymre sig over hvordan den ser ud, for den skal nok blive vurderet. Selv de kroppe der skal være eksempler på det uperfekte vurderes.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf LaScrooge » 19. jul 2016, 15:25

Q-beben skrev:
LaScrooge skrev:Lad være med at tænke sådan, i konkurrencebaner, og så bliver livet dejligere, roligere og mere harmonisk.


Men jeg er heller ikke bekymret for dig, der hviler i dig selv og har et dejligt, roligt og harmonisk liv :) Du skal nok klare dig.

De der "krops-positive-billeder", som du kalder dem, er jo målrettet dem, der ikke er det samme sted som dig. Det er målrettet dem, der ikke hviler i sig selv. Det er for at hjælpe dem til at forstå, at vi er alle skabt forskellige. At fjerne noget af forventningspresset til dem selv ved at vise, at vi ikke alle ligner modellerne i reklamerne, som jo iøvrigt også er photoshoppet :)


Igen, jeg ved godt hvad formålet er med dem. Men kernen i problemet er vurderingen. Den konstante vurdering. Der er hele tiden kvindekroppe overalt, så vi slipper aldrig for det. Får aldrig fred fra tanken om, at vores kroppes udseende har en betydning. En serie billeder med kvinder der ikke er modeller er stadig en serie billeder af kvinder der har formålet "Hey, se her! Kvindekrop! Tænk over den! Tænk over din egen! Tænk over andres!"

Og igen, som jeg også skriver: Hvem tror oprigtigt på, at de kan holde på deres love interest udelukkende ved at være lækker? At det betyder så meget når det kommer til stykket? Jo, udseende er honning der tiltrækker fluer, men fluerne summer hurtigt videre hvis honningen ikke har noget interessant at sige, er en rar person fluen har noget til fælles med. Jeg gætter på at de fleste har tænkt ved sig selv "Hvad ser h*n i ham/hende? H*n er jo ikke engang lækker?". Det der betyder noget er det indre.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf LaScrooge » 21. jul 2016, 07:40

blackbird skrev:
LaScrooge skrev:
blackbird skrev: Det er lidt ironisk, at der lige har været en tråd med folk med/uden kant - det bliver kommenteret hvor mange keedelige mennesker, der går rundt og tror, at de er spændende. I et land hvor Janteloven stadig gælder, så kan det godt være lidt svært at manøvrere sig igennem og værre hvis man ikke får de der succesoplevelser og oplever at man netop er - god nok.


Det ved jeg ikke hvad jeg skal svare til, ud over, at "kant", så vidt jeg ved, ikke har med kroppen at gøre, så hvad er pointen? Du kan ikke hade dig selv til en spændende personlighed.
Jeg finder det bare lidt underligt, at du kobler begreberne sammen - at du kan se noget spændende i alle personligheder, og hvis jeg så noterer, at det ville være ønskværdigt hvis flere tænkte sådan - så kan jeg ikke hade mig selv til en spændende personlighed? Nej, det er vel ikke den måde man gør det på? Men som du skriver, tråden handler primært om udseende og det er nok bedst, at den bliver på dét spor :) .


Jeg forstår stadig ikke helt hvad dit budskab er. Mit er, at krop og udseende ikke betyder lige så meget som det indre i forhold til at skabe og vedligeholde relationer . Hvad er det du finder underligt og besynderligt ved mine indlæg? Kan være jeg misforstår noget ved dine.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf LaScrooge » 21. jul 2016, 07:52

blackbird skrev: Jeg har ikke et budskab, tror bare jeg trækker mig igen :)


Okay, så har jeg helt klart misforstået hvad du ville snakke om. Beklager :)
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf Fru Sunshine » 21. jul 2016, 12:53

Jeg kan sagtens se det smukke i det naturlige og synes, der er mange smukke kvinder på de billeder.
Det ændrer bare ikke på, at jeg ikke kan lide MIN krop.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf dgd2007 » 22. jul 2016, 00:43

DenSyngendeLussing skrev:[...] :)
Billede
Måske fordi jeg er en gammel hippie, eller hvad ved jeg ... men det var da kandidat til det skønneste indlæg på debatten.net siden tidernes morgen!
Nøgen-yoga i grupper lyder måske nok lidt lovlig skørt (så meget hippie er jeg trods alt ikke :D). Men jeg synes dine konklusioner er meget kloge og rigtige - fx det med, at det ikke gælder om at diskutere med sig selv, om man er "perfekt", men at komme lidt ned på jorden og være lidt ydmyg og ukompliceret, eller hvordan man nu skal sige det.

Men først og fremmest gav dit indlæg så meget indre lys og varme, at det var en nærliggende tanke: "Hej, hvorfor ikke være lykkelig resten af livet!" Jeg prøvede at finde en video eller et billede, der kunne illustrere dette. Der var desværre ikke noget helt perfekt - men der er da både noget lys og varme og så den forfriskende støvregn fra vandfaldet, så det er da lidt derhenad. Så tak for dit indlæg! Jeg kan selvfølgelig ikke garantere, at det er derfor ... men jeg har da i hvert fald været lykkelig resten af dagen :cool:

Billede
5
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf Zombie » 23. jul 2016, 21:36

For 10 år siden eller sådan noget, deltog jeg med nogle andre kvinder fra den gamle debat i en artikel i Woman, der handlede om vores numser. Hvorfor vi kunne lide vores egen numse, hvad vores tanker om den var osv. Der blev både taget et gruppebillede hvor vi havde røven bar og så blev der taget et billede af hvert enkelt kvindes røv, hvor vi stod i vores bedste jeans.

Det var en sjov og pudsig oplevelse.

Når jeg nævner den her, så er det fordi jeg sidenhen har tænkt over, hvor fragmenteret det hele er. Som om vi kvinder er samlesæt, hvor hver enkel del skal leve op til et ideal. Men hvordan sørger man for, både at have en struttende og stram røv, når mængden af squats påkrævet giver én kæmpe lår, som IKKE er en del af idealet? Hvordan holder man taljen åleslank, uden samtidig at miste fedt fra brysterne? Og hvad så med de fyre fra Tinder, som skriver "Har du plastikpatter så swipe til venstre, tak!" (I shit you not - de findes. Jeg aner ikke om de scorer).

Kvindens idealer har alle dage været fragmenteret. Hun skal være en god mor for børnene, men hun skal også være en fræk elskerinde for sin mand. Hun skal se godt ud og gå op i sit udseende, men ikke bruge for meget tid på det og hun skal lave god mad, og helst kunne kværne en bøf (jeg hører fra mange fyrer, de ikke tænder på en pige, der sidder og prikker til en salat. Nå).

For mænd er det lidt anderledes. De har deres at kæmpe med, men ingen gik særligt op i, om Mærsk McKinney Møller var en god far, eller om han var hot af en 90 årig at være. Han valgte sin rolle og tog den, og folk gav ham den: Businessmanden. Og til helvede med resten, åbenbart.
Til gengæld kan vi godt gå op i, at Helle Thorning-Schmidt ikke boede sammen med sin mand pga. hans arbejde, og vi kunne godt diskutere om hun var en god mor for sine børn (nej mente nogle, selvom børn ikke nogensinde har været et kritikpunkt for hendes mandlige forgængere eller efterfølger) og håne hende, hvis hun var lidt FOR pæn til at blive taget seriøst (Gucci-Helle). Et øgenavn, der stadig hænger ved, selvom det trods alt er Lars Løkke Rasmussen, der har formøblet flere hundredetusindkroner på fucking sokker og boxershorts; men det er hendes egne betalte tasker, folk husker.
Det giver jo mening - i Narnia.


Jeg mener, at så længe vi kvinder lever og bliver fragmenteret, så kan ikke aldrig rigtig anses eller anse os selv som "rigtige" mennesker. I ved - dem der, som kan søge en karriere uden at blive kaldt ravnemor eller deslige.
5
aka Forbies

:gammel:
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf IrmaPigen » 24. jul 2016, 08:10

Jeg bruger no fucking way 80 % af min tid på at sammenligne mig med andre kvinder. Jeg bruger ikke engang 1 pct. af min tid. I det hele taget gider jeg ikke sammenligne mig med andre. Det giver ingen mening for mig, for jeg er mig og ikke alle andre.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kvinde - vis din krop

Indlægaf Juki » 28. jul 2016, 14:50

Jeg har det som andre her i tråden også ret ambivalent med det fokus der er på kvindekroppen, hvad end det er normale, naturlige, men dog opstillede, billeder/personer/situationer eller de typiske se-mig-selfie-med-filter-billeder. Det er stadig et fokus.

På den ene side så havde jeg squ nok gjort det samme, hvis jeg stadig havde min teenage/ungepigekrop, dog uden jeg er helt klar over hvorfor jeg ville have brug for den bekræftelse. Jeg ville formegentlig heller ikke skænke andres dårlige selvværd en tanke, samt de negative betydninger det evt. kunne have for andre der så på mig og mine billeder. Okay, det lyder som om jeg var en gudinde, det var jeg altså ikke :D Men jeg har aldrig følt mig utilpas i min krop.

Det kan dog undre mig meget hvorfor jeg ikke vil gøre det samme nu, hvor jeg er blevet ældre og vejer 50-60 kg. mere end dengang. Måske det er fordi jeg ikke har brug for den bekræftelse nu? Jeg mener heller ikke det er løsningen for alle at blive tyk og ældre, hvis ikke man bliver mere moden og får et bedre selvværd. For det er da bestemt heller ikke lykken at være tyk og udenfor skønhedsideal-"racet".

Meget apropos, så så jeg en reklame for et program på Kanal 4 der hedder "Besat af skønhed". Her er der en kvinde der nævner at hun har opdaget hun har asymmetriske næsebor og det er hun ked af :stoned: Jeg bliver mundlam hver gang jeg ser den reklame..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Forhold og sex"