Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9017
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Purple Haze » 22. aug 2016, 19:46

Du skriver at du sætter pris på at han er et varmt og kærligt menneske, hvordan tror du han er endt sådan?
Mit bud er at et tæt, varmt, kropsligt og naturligt forhold til sin mor kunne have noget med det at gøre.
Synes virkelig at det ville være en skam at ødelægge det.
10
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Minimalista
Indlæg: 119
Tilmeldt: 11. jun 2016, 20:05
Kort karma: 22
Likede indlæg: 208

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Minimalista » 22. aug 2016, 20:01

Hvis din svigermor gjorde det i et åbenlyst forsøg på at provokere dig, ville jeg nok i dit sted føle mig ramt af det. Men det er der jo slet ik noget, der tyder på, fordi de er så naturlige omkring det. Det kommer også an på, hvilken status man giver dét at holde i hånd, jeg ser det mest som et udtryk for omsorg og nærhed og ikke som noget der er primært seksuelt eller tilladt i et parforhold.
0
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Petrix » 22. aug 2016, 20:03

I min familie er det ikke tradition og jeg holder hverken min mor eller min far i hånden.
Men at andre gør det, synes jeg er helt fint og jeg er glad for at ikke alle er ligeså følelsesforskrækkede som Jeg er.
0
27102021
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Allmost_Famous » 22. aug 2016, 20:05

Purple Haze skrev:Du skriver at du sætter pris på at han er et varmt og kærligt menneske, hvordan tror du han er endt sådan?
Mit bud er at et tæt, varmt, kropsligt og naturligt forhold til sin mor kunne have noget med det at gøre.
Synes virkelig at det ville være en skam at ødelægge det.

Man kan da sagtens være et varmt og kærligt menneske, selvom man ikke kysser/krammer/holder i hånd med sine forældre?
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf sortkaffe » 22. aug 2016, 20:32

åh altså..
jeg er bare helt modsat her :blush:
jeg ville have det enormt stramt med det. Ok, det er til dels nok også fordi jeg ikke kan lade være med
at tænke på hvis min egen kæreste gjorde det med sin mor .. for hun ville (hvis hun gjorde det) netop gøre det i
en slags "Han er min min min" demonstration.

Nu er din mand ikke min ..og hans mor er jo heller ikke min svigermor - ok det blev en underlig sætning :wacko: :lol:
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Animi » 22. aug 2016, 20:41

Hvis du kommer fra en familie hvor I ikke har været særlig fysiske, kan jeg sagtens forstå at det her føles overvældende - især fordi det at holde i hånd ikke er noget man ser særlig tit blandt voksne børn og forældre.
I min familie er vi også ekstremt fysiske, og nusser, kysser, ligger op ad hinanden og krammer hele tiden. Min søsters ex-svigerfamilie - som ikke er særlige fysiske - blev nærmest traumatiseret efter vi mødtes, fordi vi gerne ville kramme dem farvel :lol2:

Dine følelser er selvfølgelig okay at have, og det er godt at I fik talt om det.
Dog synes jeg at det er ærgerligt, at noget de synes er naturligt og altid har gjort, pludselig skal stoppes, fordi du ikke bryder dig om det. Især fordi det lyder som om at din kæreste først synes det er underligt nu, fordi han får at vide at det er underligt, af dig. Ret mig endeligt hvis jeg har misforstået, det er bare sådan jeg læser det. Især fordi han siger at det måske er noget der burde være stoppet for nogen år siden - men hvorfor burde det det, hvis både ham og hans mor har haft det fint med det?
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Luffegås » 22. aug 2016, 21:06

Min erfaring fra tidligere svigermødre er jo netop også en skjult magtdemonstration der altid skulle foregå, men mere som i "mor her ved bedst, og I skal begge to føje mig". Og hun slutted eselvfølgelig også aftenen af med at sige "du vil altid være min lille bitte søn" hvilket tilgengæld ikke rørte mig, da min egen far selv kommer med den slags.

Jeg kan huske første gang min far ikke ville holde mig i hånden mere, jeg var blevet en halvstor pige med bryster, og vi gik hånd i hånd, og jeg holdt min lille halvbror i hånden og min far i hånden. Pludselig siger min far "Jeg synes ikke vi skal holde i hånd mere, det ser sgu forkert ud i bybilledet, og jeg vil ikke have folk tror du er mor til din bror, og at jeg er en gammel gris". Min egen mor kan tage min hånd hvis jeg siger noget der er trist, men hun slipper den som regel kort efter. Udover det, ytre min mor tit at hun sætter pris på jeg kan snakke med hende om alt, men hun får kriller når hun ser hendes veninder være bedste veninder med deres døtre, for det er som regel noget der kunne tages ud fra et "mig og min mor"program. Og så har jeg selv en mormor der stadig nok ville ønske jeg gav hende en ordentlig smasker indimellem på mundtøjet, men det vil jeg nu ikke :)

Og om min relation til hende bliver dårligere tror jeg ikke, så synes jeg ærlig talt ikke kun det er mig der har et problem hvis hun ikke kan acceptere at hendes søn ikke vil holde i hånden når man bare går en alm. tur indtil han bliver 50 år, og han også skal holde sine børnebørn i hånden + mig +´sin mor + sine søstre . På et tidspunkt må man indse ens børn altså er store nok til at ville holde sin egen eventuelle kone i hånden og sine egne børn. Og bliver hun sur over det, ved jeg da min kæreste er ligeglad, og er han ikke, jamen igen, det er et frit land, og jeg vil nødig undvæære ham, men jeg vil ikke være i et forhold hvor jeg helt ærligt skal gå bagved dem fordi hendes følelser er vigtigere end hvad jeg føler. Så hellere være single.
Som min kæreste sagde, det handler om at han er programmeret til en ting, og det er sådan han har fået at vide der er den rigtige måde. Jeg prøver så også at sige der er ikke noget rigtigt og forkert, bare noget der er oplevet anderledes.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf sortkaffe » 22. aug 2016, 21:15

Luffegås skrev:Min erfaring fra tidligere svigermødre er jo netop også en skjult magtdemonstration der altid skulle foregå, men mere som i "mor her ved bedst, og I skal begge to føje mig". Og hun slutted eselvfølgelig også aftenen af med at sige "du vil altid være min lille bitte søn" hvilket tilgengæld ikke rørte mig, da min egen far selv kommer med den slags.

Jeg kan huske første gang min far ikke ville holde mig i hånden mere, jeg var blevet en halvstor pige med bryster, og vi gik hånd i hånd, og jeg holdt min lille halvbror i hånden og min far i hånden. Pludselig siger min far "Jeg synes ikke vi skal holde i hånd mere, det ser sgu forkert ud i bybilledet, og jeg vil ikke have folk tror du er mor til din bror, og at jeg er en gammel gris". Min egen mor kan tage min hånd hvis jeg siger noget der er trist, men hun slipper den som regel kort efter. Udover det, ytre min mor tit at hun sætter pris på jeg kan snakke med hende om alt, men hun får kriller når hun ser hendes veninder være bedste veninder med deres døtre, for det er som regel noget der kunne tages ud fra et "mig og min mor"program. Og så har jeg selv en mormor der stadig nok ville ønske jeg gav hende en ordentlig smasker indimellem på mundtøjet, men det vil jeg nu ikke :)

Og om min relation til hende bliver dårligere tror jeg ikke, så synes jeg ærlig talt ikke kun det er mig der har et problem hvis hun ikke kan acceptere at hendes søn ikke vil holde i hånden når man bare går en alm. tur indtil han bliver 50 år, og han også skal holde sine børnebørn i hånden + mig +´sin mor + sine søstre . På et tidspunkt må man indse ens børn altså er store nok til at ville holde sin egen eventuelle kone i hånden og sine egne børn. Og bliver hun sur over det, ved jeg da min kæreste er ligeglad, og er han ikke, jamen igen, det er et frit land, og jeg vil nødig undvæære ham, men jeg vil ikke være i et forhold hvor jeg helt ærligt skal gå bagved dem fordi hendes følelser er vigtigere end hvad jeg føler. Så hellere være single.
Som min kæreste sagde, det handler om at han er programmeret til en ting, og det er sådan han har fået at vide der er den rigtige måde. Jeg prøver så også at sige der er ikke noget rigtigt og forkert, bare noget der er oplevet anderledes.


Jeg er helt med dig her, og jeg synes du tackler det super fint med kæresten, og ja at han også tackler det fint.
0
Cykelmyggen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23. dec 2015, 03:53
Kort karma: 2
Likede indlæg: 25

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Cykelmyggen » 22. aug 2016, 21:25

Jeg ville ikke skænke det en tanke. Tror ligefrem jeg ville tænke det var sødt.

Kan ikke helt sætte mig ind i den der "konkurrence", hvem der får lov til hvad osv. Men har heller aldrig oplevet svigermødre der lavede sådanne magtdemonstrationer som ts nævner. På den front har jeg altid været meget heldig.

I min familie er tantekys og krammer også en del af vores måde at vise kærlighed og omsorg på.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9017
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Purple Haze » 22. aug 2016, 21:44

Allmost_Famous skrev:
Purple Haze skrev:Du skriver at du sætter pris på at han er et varmt og kærligt menneske, hvordan tror du han er endt sådan?
Mit bud er at et tæt, varmt, kropsligt og naturligt forhold til sin mor kunne have noget med det at gøre.
Synes virkelig at det ville være en skam at ødelægge det.

Man kan da sagtens være et varmt og kærligt menneske, selvom man ikke kysser/krammer/holder i hånd med sine forældre?


Ja da. Men nu er det jo en del af "opdragelsen" han har fået, så det er nok ikke uvæsentligt i hans tilfælde.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Ado » 23. aug 2016, 04:44

Luffegås skrev: På et tidspunkt må man indse ens børn altså er store nok til at ville holde sin egen eventuelle kone i hånden og sine egne børn. Og bliver hun sur over det, ved jeg da min kæreste er ligeglad, og er han ikke, jamen igen, det er et frit land, og jeg vil nødig undvæære ham, men jeg vil ikke være i et forhold hvor jeg helt ærligt skal gå bagved dem fordi hendes følelser er vigtigere end hvad jeg føler. Så hellere være single.
Som min kæreste sagde, det handler om at han er programmeret til en ting, og det er sådan han har fået at vide der er den rigtige måde. Jeg prøver så også at sige der er ikke noget rigtigt og forkert, bare noget der er oplevet anderledes.

Nå, men så er det dig der sætter reglerne op for en anden familie? Det lyder jo virkelig også sundt.

Helt ærligt; jeg synes du virker umoden på dette punkt. Og havde min fiktive kæreste stillet samme krav op som dig, så ville han blive vippet ud.
9
Donna Martin Graduates!
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Allmost_Famous » 23. aug 2016, 05:38

Purple Haze skrev:
Allmost_Famous skrev:
Purple Haze skrev:Du skriver at du sætter pris på at han er et varmt og kærligt menneske, hvordan tror du han er endt sådan?
Mit bud er at et tæt, varmt, kropsligt og naturligt forhold til sin mor kunne have noget med det at gøre.
Synes virkelig at det ville være en skam at ødelægge det.

Man kan da sagtens være et varmt og kærligt menneske, selvom man ikke kysser/krammer/holder i hånd med sine forældre?


Ja da. Men nu er det jo en del af "opdragelsen" han har fået, så det er nok ikke uvæsentligt i hans tilfælde.

Jeg har da en forventning om, at min søn nok skal vokse op og blive en varm og kærlig mand, selvom jeg aldrig har kysset ham på munden, og kun holder ham i hånden når der er en grund til det (trøst, krydse stor vej osv).
5
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Torn » 23. aug 2016, 05:39

Hvor ville jeg være ked af det, hvis min naturlige og sunde omgang med min familie skulle dikteres af min kæreste.

Jeg kan til nøds forstå kulturchokket, men jeg forstår ikke dit behov for at ændre i deres relation. Hun er hans mor, han er hendes søn. At deres hænder mødes har intet med dig at gøre.
10
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Fru Sunshine » 23. aug 2016, 06:04

Luffegås skrev:Min erfaring fra tidligere svigermødre er jo netop også en skjult magtdemonstration der altid skulle foregå, men mere som i "mor her ved bedst, og I skal begge to føje mig". Og hun slutted eselvfølgelig også aftenen af med at sige "du vil altid være min lille bitte søn" hvilket tilgengæld ikke rørte mig, da min egen far selv kommer med den slags.

Jeg kan huske første gang min far ikke ville holde mig i hånden mere, jeg var blevet en halvstor pige med bryster, og vi gik hånd i hånd, og jeg holdt min lille halvbror i hånden og min far i hånden. Pludselig siger min far "Jeg synes ikke vi skal holde i hånd mere, det ser sgu forkert ud i bybilledet, og jeg vil ikke have folk tror du er mor til din bror, og at jeg er en gammel gris". Min egen mor kan tage min hånd hvis jeg siger noget der er trist, men hun slipper den som regel kort efter. Udover det, ytre min mor tit at hun sætter pris på jeg kan snakke med hende om alt, men hun får kriller når hun ser hendes veninder være bedste veninder med deres døtre, for det er som regel noget der kunne tages ud fra et "mig og min mor"program. Og så har jeg selv en mormor der stadig nok ville ønske jeg gav hende en ordentlig smasker indimellem på mundtøjet, men det vil jeg nu ikke :)

Og om min relation til hende bliver dårligere tror jeg ikke, så synes jeg ærlig talt ikke kun det er mig der har et problem hvis hun ikke kan acceptere at hendes søn ikke vil holde i hånden når man bare går en alm. tur indtil han bliver 50 år, og han også skal holde sine børnebørn i hånden + mig +´sin mor + sine søstre . På et tidspunkt må man indse ens børn altså er store nok til at ville holde sin egen eventuelle kone i hånden og sine egne børn. Og bliver hun sur over det, ved jeg da min kæreste er ligeglad, og er han ikke, jamen igen, det er et frit land, og jeg vil nødig undvæære ham, men jeg vil ikke være i et forhold hvor jeg helt ærligt skal gå bagved dem fordi hendes følelser er vigtigere end hvad jeg føler. Så hellere være single.
Som min kæreste sagde, det handler om at han er programmeret til en ting, og det er sådan han har fået at vide der er den rigtige måde. Jeg prøver så også at sige der er ikke noget rigtigt og forkert, bare noget der er oplevet anderledes.


Okay: hvis jeg får en svigerdatter, der vil bestemme, om min søn må holde mig i hånden, så vil det blive et anstrengt forhold vi får til hinanden, og jeg håber, at han er stærk nok til at fortælle hende, at det ikke er hendes sag. Det er da ikke i orden at ville bestemme sådan noget.

JEG ville bestemt have et problem med det som svigermor. Ikke fordi min søn tog et valg, men fordi der kom en for at bestemme over ham og diktere ham, hvordan vores forhold skal være. Det er der godt nok ingen, der skal blande sig i.

Og nu er jeg nødt til at spørge: siger du her, at du vil gøre det forbi, hvis han ikke holder op med at holde sin mor i hånden?
10
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf LadyFox » 23. aug 2016, 06:24

Allmost_Famous skrev:
Purple Haze skrev:
Allmost_Famous skrev:
Purple Haze skrev:Du skriver at du sætter pris på at han er et varmt og kærligt menneske, hvordan tror du han er endt sådan?
Mit bud er at et tæt, varmt, kropsligt og naturligt forhold til sin mor kunne have noget med det at gøre.
Synes virkelig at det ville være en skam at ødelægge det.

Man kan da sagtens være et varmt og kærligt menneske, selvom man ikke kysser/krammer/holder i hånd med sine forældre?


Ja da. Men nu er det jo en del af "opdragelsen" han har fået, så det er nok ikke uvæsentligt i hans tilfælde.

Jeg har da en forventning om, at min søn nok skal vokse op og blive en varm og kærlig mand, selvom jeg aldrig har kysset ham på munden, og kun holder ham i hånden når der er en grund til det (trøst, krydse stor vej osv).

Det er altså dig der tolker lidt frit på Purple Haze's kommentar - det er ikke hende der mener de holdninger du forsøger at lægge i hende mund.
8
...

Tilbage til "Forhold og sex"