De irriterende mænd / umulige dating typer

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Zombie » 11. sep 2015, 14:49

KinderBueno skrev:
hotlips skrev:Jeg har ikke gjort det ret meget i den der formelle datingform pr net eller andet,men med det jeg kan læse mig til fra folk der bruger det meget er det nok der hvor jeg må sige det lader til ikke at være noget for mig.
Folk hvor selve det at ha en kæreste er noget der er så vigtigt at man vil jagte det kan jeg iikke med og jeg ville utvivlsomt møde op og spekulere på om jeg var date nr 4 den uge.

Jeg er bestemt tilhænger af mænd og være kærester,men jeg gider ikke den der med folk der har besluttet de vil ha en kæreste,som regel er det fordi de har nogen ret fastlagte ideer om hvad den her kæreste skal udfylde for en rolle og man finder nu sjældent mennesker der passer ind i fastlagte forme.



Men hvis man ikke må lede aktivt efter en kæreste, hvordan skal man så få én?

Hvad er forskellen så på en person, der har "besluttet, at vedkommende vil have en kæreste" og de andre? For mig at se er det samme baggrund. Hvis vi ser bort fra alle dem som har mødt sin partner i uventede rammer.

Dem, der har "besluttet at de vil have en kæreste" er jo naturligt underlagt den præmis, nemlig at det ikke bare er noget, man går ud og plukker fra en hylde, uagtet at de har en forestilling om, hvilken type menneske, de føler, de ville passe sammen med. (Igen en overvejelse, jeg både synes er fin og faktisk også enormt vigtig at gøre sig, inden man involverer sig romantisk med nogen.) Og jeg kan ikke se, hvordan ønsket om en kæreste bliver ensbetydende med, at man har helt faste kasser, den kæreste skal passe ned i.

De færreste vælter på cykel foran sin fremtidige kæreste.


Jeg er meget enig.

I øvrigt er jeg også en målrettet person. Mit familie liv og dating ditto er ikke bare noget som sker, eller udfolder sig, når jeg er færdig med at knokle ambitiøst på mit studie, finde mit karrierefremmende praktiksted og mit erhvervsrelevante studiejob.

At jeg vil have en familie, er for mig en drøm ligesom det arbejde, jeg ønsker mig en dag. Skulle jeg så bare dalre rundt og lade det flagre lidt tilfældigt i vinden, om der skete noget eller ej? Forlade mig på tilfældigheder uden selv at være opsøgende, åben og initiativrig, når jeg på alle Andre punkter af min tilværelse går mere seriøst til værks?

At man er målrettet i sit romantiske liv, bliver ikke desperat eller sært, hvis man samtidig har en åben og afslappet tilgang. Jeg mødte fx min kæreste, fordi jeg ville gøre ham til min fuckbuddy mens jeg datede rundt, for at finde en mand jeg måske en dag gider lave børn med. Min kæreste var den praktiske løsning på, ikke at virke for desperat ud af ren og skær liderlighed.
Da jeg så lærte ham bedre at kende, var der jo ingen grund til at gå over åen efter vand.
Det hele var rimelig loose, selvom jeg havde en ret klar agend og også en taktik, der endte med at gøre sig selv overflødig.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf hotlips » 12. sep 2015, 15:12

KinderBueno skrev:
hotlips skrev:Jeg har ikke gjort det ret meget i den der formelle datingform pr net eller andet,men med det jeg kan læse mig til fra folk der bruger det meget er det nok der hvor jeg må sige det lader til ikke at være noget for mig.
Folk hvor selve det at ha en kæreste er noget der er så vigtigt at man vil jagte det kan jeg iikke med og jeg ville utvivlsomt møde op og spekulere på om jeg var date nr 4 den uge.

Jeg er bestemt tilhænger af mænd og være kærester,men jeg gider ikke den der med folk der har besluttet de vil ha en kæreste,som regel er det fordi de har nogen ret fastlagte ideer om hvad den her kæreste skal udfylde for en rolle og man finder nu sjældent mennesker der passer ind i fastlagte forme.



Men hvis man ikke må lede aktivt efter en kæreste, hvordan skal man så få én?

Hvad er forskellen så på en person, der har "besluttet, at vedkommende vil have en kæreste" og de andre? For mig at se er det samme baggrund. Hvis vi ser bort fra alle dem som har mødt sin partner i uventede rammer.

Dem, der har "besluttet at de vil have en kæreste" er jo naturligt underlagt den præmis, nemlig at det ikke bare er noget, man går ud og plukker fra en hylde, uagtet at de har en forestilling om, hvilken type menneske, de føler, de ville passe sammen med. (Igen en overvejelse, jeg både synes er fin og faktisk også enormt vigtig at gøre sig, inden man involverer sig romantisk med nogen.) Og jeg kan ikke se, hvordan ønsket om en kæreste bliver ensbetydende med, at man har helt faste kasser, den kæreste skal passe ned i.

De færreste vælter på cykel foran sin fremtidige kæreste.


dating især i den der meget formelle version er en ret ny ting,folk fik også kærester før.der hed det sig med skulle melde sig ind i en forening eller på aftenskole og det synes jeg giver langt mere mening.

men egentlig kender jeg ikke et eneste længerevarende forhold hvor folk ikke har mødt hinanden uventet,det nærmeste jeg kan komme på nogen der har fundet hinanden på dates er vist min veninde og hendes mand,de mødte hinanden på victorie milan da de var gift med andre og havde ingen intentioner om at finde nye partnere.

jeg vil godt være fri for folk der har gjort sig overvejelser om hvilken type de nu ønsker sig,men så er vi tilbage ved at det med dating som helhed nok ikke er noget for mig.
2
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf canoodle » 12. sep 2015, 15:27

Jeg har mødt alle typerne. Og jeg er ret cool og middelmådigt pæn. Men jeg har væltet mig i røvhuller og mamas boys. Jeg tror ikke rigtigt på projekt mand, lige nu.

Men derfor kan man jo godt bare kysse osv. :D
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Wizzze » 12. sep 2015, 15:50

canoodle skrev:Jeg har mødt alle typerne. Og jeg er ret cool og middelmådigt pæn. Men jeg har væltet mig i røvhuller og mamas boys. Jeg tror ikke rigtigt på projekt mand, lige nu.

Men derfor kan man jo godt bare kysse osv. :D


Skøge!
:-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Garfield » 12. sep 2015, 15:53

Jeg kender tre par, der har været sammen længe og i dag alle er gift, der har mødt hinanden via online dating og jeg tror, at det afgørende har været at de har været ærlige og afklarede omkring, hvad de ønskede sig i forholdet.

Ét par ville begge gerne have en familie og hele det traditionelle volvo-villa-vovse. De har i dag tre børn og villa i forstaden (men dog ingen hund)

Et andet par er begge fokuserede på karriere og jeg er ret sikker på at det har været en dealbreaker for manden at kvinden skulle acceptere at han pga sit job som direktør i et firma, har en del rejseaktivitet. Jeg er heller ikke i tvivl om, at de begge ønskede sig børn (omend jeg ikke tror det var afgørende for manden) og de blev forældre for et års tid siden.

Det tredje par har begge været skilt, har børn hver især og har været i flere kortere forhold efterfølgende. Jeg er ret sikker på at der også i det tilfælde har været en ret god forventningsafstemning tidligt i deres forhold og løbende.

Den store fordel, jeg ser, ved online dating er, at man får adgang til en større pulje af mulige partnere. Det øger chancen for at finde en person, man kan indgå i et forhold med, men det kræver jo altid at man gør sig nogle tanker om, hvad det er man ønsker i et evt forhold...
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf canoodle » 12. sep 2015, 17:24

Jeg har gjort mig masser af tanker. Men jeg finder bare aldrig dem der passer til mine forventninger. Jeg vil bare have en der er omsorgsfuld, sjov, voksen og pæn nok til at kysse på.
2
All Adventurous women do
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Vixen » 14. sep 2015, 10:34

hotlips skrev:
KinderBueno skrev:
hotlips skrev:Jeg har ikke gjort det ret meget i den der formelle datingform pr net eller andet,men med det jeg kan læse mig til fra folk der bruger det meget er det nok der hvor jeg må sige det lader til ikke at være noget for mig.
Folk hvor selve det at ha en kæreste er noget der er så vigtigt at man vil jagte det kan jeg iikke med og jeg ville utvivlsomt møde op og spekulere på om jeg var date nr 4 den uge.

Jeg er bestemt tilhænger af mænd og være kærester,men jeg gider ikke den der med folk der har besluttet de vil ha en kæreste,som regel er det fordi de har nogen ret fastlagte ideer om hvad den her kæreste skal udfylde for en rolle og man finder nu sjældent mennesker der passer ind i fastlagte forme.



Men hvis man ikke må lede aktivt efter en kæreste, hvordan skal man så få én?

Hvad er forskellen så på en person, der har "besluttet, at vedkommende vil have en kæreste" og de andre? For mig at se er det samme baggrund. Hvis vi ser bort fra alle dem som har mødt sin partner i uventede rammer.

Dem, der har "besluttet at de vil have en kæreste" er jo naturligt underlagt den præmis, nemlig at det ikke bare er noget, man går ud og plukker fra en hylde, uagtet at de har en forestilling om, hvilken type menneske, de føler, de ville passe sammen med. (Igen en overvejelse, jeg både synes er fin og faktisk også enormt vigtig at gøre sig, inden man involverer sig romantisk med nogen.) Og jeg kan ikke se, hvordan ønsket om en kæreste bliver ensbetydende med, at man har helt faste kasser, den kæreste skal passe ned i.

De færreste vælter på cykel foran sin fremtidige kæreste.


dating især i den der meget formelle version er en ret ny ting,folk fik også kærester før.der hed det sig med skulle melde sig ind i en forening eller på aftenskole og det synes jeg giver langt mere mening.

men egentlig kender jeg ikke et eneste længerevarende forhold hvor folk ikke har mødt hinanden uventet,det nærmeste jeg kan komme på nogen der har fundet hinanden på dates er vist min veninde og hendes mand,de mødte hinanden på victorie milan da de var gift med andre og havde ingen intentioner om at finde nye partnere.

jeg vil godt være fri for folk der har gjort sig overvejelser om hvilken type de nu ønsker sig,men så er vi tilbage ved at det med dating som helhed nok ikke er noget for mig.


Tak, men jeg vidste nu godt, at folk fik kærester før datingsites og tinder eksisterede.

At du ikke personligt kender til nogle velfungerende parforhold, som er baseret på "målrettet" dating er jo altså ikke ensbetydende med, at det ikke finder sted. For det gør det i allerhøjeste grad, er min påstand. Sådan helt umiddelbart og uden at tænke mig om kender jeg selv til to lykkelige par, som er resultatet af dating i den forstand, du ikke bryder dig om.

Og det er da helt i orden at du gerne vil være fri for folk, som nogensinde har overvejet, hvad de finder tiltrækkende ved andre mennesker/ønsker sig af en fremtidig kæreste. Du siger det jo også selv, at så er dating nok ikke noget for dig, og det giver bestemt mening. Jeg kan ikke sætte mig ind i den holdning, men det er der jo i og for sig heller ikke noget i vejen med. :)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Fru Sunshine » 14. sep 2015, 10:53

Det der med det målrettede kommer jo også an på, hvem man er.
Jeg trivedes ikke med online dating. Faktisk så dårligt, at jeg aldrig nåede at komme på date, før jeg slettede profilen igen. Jeg følte mig som et stykke kød, der skulle sælges, og det ville jeg ikke være.
Jeg gad ikke lede aktivt efter en kæreste, når jeg nu havde det glimrende ved at være mig.

Men derfor er der jo ikke noget i vejen for, at andre ser anderledes på det.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf canoodle » 14. sep 2015, 12:41

ShuruQ skrev:Lige i de her dage synes jeg min mand er en kæmpe nar. Vi ser hinanden meget sjældent, lige pt var sidste gang da vi havde en uge sammen og samtidig blev gift i slutningen af juli, så den skriftlige kontakt er vigtig for mig og den sidste uge ca har den været minimal.


Er du blevet gift? :blomst:

Har du læst startindlægget? Jeg synes bare det virker lidt off? :gruble:
2
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf canoodle » 14. sep 2015, 12:45

ShuruQ skrev:
canoodle skrev:
ShuruQ skrev:Lige i de her dage synes jeg min mand er en kæmpe nar. Vi ser hinanden meget sjældent, lige pt var sidste gang da vi havde en uge sammen og samtidig blev gift i slutningen af juli, så den skriftlige kontakt er vigtig for mig og den sidste uge ca har den været minimal.


Er du blevet gift? :blomst:

Har du læst startindlægget? Jeg synes bare det virker lidt off? :gruble:


Ja :love2: .

Det er mig der kludrer i det. Det var til en hel anden tråd, så jeg kan godt forstå du synes det virker off :genert:.


Haha, no probs, tænkte også det lød mere af: "Hvornår var din kæreste sidst en nar."

Tillykke med den nye mand! - Selvom han kan være irriterende :P
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf dgd2007 » 16. sep 2015, 07:43

Skumfidusen skrev:Jeg undrer mig altid over det er selvbillede en masse kvinder har om at det kun er dumme mænd og kvinder bare alle sammen er skide cool og sjove og fantastiske. Det er da underligt. Det er som om det lidt er en sport at brokke sig over hvor frygtelige mænd er. Kvinder i forhold er kun marginalt bedre. Kors, hvor kan de få meget tid til at gå med at øffe over hvor rædderlige deres mænd dog er. Jeg kan godt blive en lille smule træt i hovedet.

Hæ-hæ ... det sagde Tove Ditlevsen også i et interview om sin samlivsbrevkasse i 1970. Så det er åbenbart uforanderligt. :fløjt:

Den anden ting, hun nævnte, var mænd, der var bekymrede over, at deres koner ikke gad alle tidens sex-mode-ting. Det har så ændret sig lidt, for det var ikke oral og anal, men intimmassage, avancerede samlejestillinger og partnerbytte. Så same-same, but different på det område ;)
0

Tilbage til "Forhold og sex"