Måtte din mand?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Allmost_Famous » 4. sep 2016, 06:06

Sangius skrev:Jacobsen81 - er dette en virkelig situation, hvis man må spørge?

Hvordan skulle man overhoved forbyde sin mand, at ses med sit barn? :)

Jeg havde engang en veninde, der gjorde det.

Hun fandt sammen med denne her fyr, som hun hurtigt blev gravid med. Det viste sig så, at han kort før de fandt sammen, havde gjort ekskæresten gravid, og ikke fortalt det til hende, jeg kender. Det var først da hun var måske et halvt års tid henne, at han fortalte, at i løbet af en måneds tid, altså kom en baby,norsk ekskæresten var højgravid med hans barn.
Hun sagde til ham, at han måtte vælge mellem hende og deres fælles barn, eller sit barn med ekskæresten.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Mumifar » 4. sep 2016, 06:20

Allmost_Famous skrev:
Sangius skrev:Jacobsen81 - er dette en virkelig situation, hvis man må spørge?

Hvordan skulle man overhoved forbyde sin mand, at ses med sit barn? :)

Jeg havde engang en veninde, der gjorde det.

Hun fandt sammen med denne her fyr, som hun hurtigt blev gravid med. Det viste sig så, at han kort før de fandt sammen, havde gjort ekskæresten gravid, og ikke fortalt det til hende, jeg kender. Det var først da hun var måske et halvt års tid henne, at han fortalte, at i løbet af en måneds tid, altså kom en baby,norsk ekskæresten var højgravid med hans barn.
Hun sagde til ham, at han måtte vælge mellem hende og deres fælles barn, eller sit barn med ekskæresten.


Det er vidst det man kalder et dilemma
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Anne Droid » 4. sep 2016, 06:45

Alt det han ville. Og han ville have masser af tid, for han ville ikke komme til at bruge mere tid med mig. Jeg er ellers meget rummelig, men utroskab kan jeg ikke acceptere.
1
Klimatosse
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Måtte din mand?

Indlægaf achillaxedprune » 4. sep 2016, 07:00

Jeg ville forvente, at han selvfølgelig var der for sit barn... Men jeg ville helt ærligt stille mig tvivlende overfor, om det nu også var hans barn - ville immervæk være uheldigt. Så jeg ville afkræve en DNA-prøve, og jeg ved faktisk ikke rigtigt hvorvidt jeg ville acceptere, at han skulle være der for hende gennem graviditeten og til en fødsel... Egentlig bare fordi, jeg virkelig ville have svært ved at tro på, at faderen til barnet skulle være min mand.

Antager vi, at DNA-prøven viste, at min mand var faderen, skulle han selvfølgelig være der for barnet... Jeg ved helt ærligt ikke, om vores ægteskab ville kunne holde til det. Hvordan lukker man lige barnet ind i ens familie, når det er blevet til pga. svigt og utroskab? Hvad når barnet blev ældre og måske spørger ind til det hele... Jeg ved helt ærligt ikke, om jeg ville kunne rumme barnet og møde det, på nogle præmisser hvor det var godt og trygt for barnet. Jeg tror desværre, at jeg ville have meget, meget svært ved at holde af barnet og meget svært ved at have et godt samarbejde med barnets mor.

Jeg ville nok forsøge at få det til at fungere, men vi skulle helt klart have proffessionel hjælp ind over.

Jeg synes virkelig, at det er en af de mest røvede situationer, jeg ville kunne komme i... Jeg er også temmelig sikker på, at jeg ville dykke ned i noget bitterhed og en hvorfor-er-verden-så-uretfærdig-følelse.
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Måtte din mand?

Indlægaf paint » 4. sep 2016, 08:04

Nu er jeg ikke kvinde, men derfor kan jeg vel godt bidrage til tråden.


Nu, er jeg som mand, lidt i den (imaginære) omvendte situation, rent kønsmæssigt. Hvis min kæreste, kom og var gravid med en anden mand, ville det være mig, der skulle deltage i det daglige liv med hendes og en anden mands barn.
Naturligvis er det ikke barnets skyld, på nogen måde. Men det er hendes (kvindens) skyld/valg, og derfor må hun også tage ansvaret og konsekvensen for sine handlinger, og dét blev uden mig. I alle mulige andre situationer, ville jeg stensikkert stå ved hendes side og hjælpe alt det jeg kunne. Men ikke i lige netop dén situation.

Jeg kunne sikkert godt, rent viljemæssigt, tvinge mig selv til at synes upåvirket af situationen, overfor barnet. Men jeg er overbevist om, at barnet ville kunne mærke det. Og det kan man, ifølge min moral, ikke forsvare overfor et uskyldigt barn.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Måtte din mand?

Indlægaf JoyNips » 4. sep 2016, 08:17

Sangius skrev:Jacobsen81 - er dette en virkelig situation, hvis man må spørge?

Hvordan skulle man overhoved forbyde sin mand, at ses med sit barn? :)


Jeg har faktisk kendskab til en, der var i den situation. Mand var utro med ung sprød pige. Pige løj om p-piller for at blive gravid og få mand til at gå fra kone (og to teenagebørn).


Anyway, min kæreste må gøre hvad han vil, men er han mig utro er vi ikke kærester mere.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Måtte din mand?

Indlægaf IrmaPigen » 4. sep 2016, 08:24

Det ville ikke være relevant for mig overhovedet at skulle tage stilling til, for jeg ville smutte i det øjeblik jeg fandt ud af, han havde trådt ved siden af.
Senest rettet af IrmaPigen 4. sep 2016, 08:25, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Torn » 4. sep 2016, 08:25

Jeg er overbevist om, at jeg ville slutte forholdet til ham. Men jeg håber, at han ville opføre sig som en far for sit kommende barn uanset.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Luffegås » 4. sep 2016, 08:42

Selvfølgelig, for jeg er den der er skredet :) Og det er uanset hvor mange år der er gået, jeg vil faktisk næsten sige sandsynligheden for skilsmisse stiger i takt med antal år han har hemmeligholdt et sidespring for mig. Jeg kan kun svare ud fra hvad jeg ikke selv har prøvet, men sådan noget skal siges dagen efter, så kan der være en chance for at vi kunne finde ud af det.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 4. sep 2016, 11:20

Sangius skrev:Jacobsen81 - er dette en virkelig situation, hvis man må spørge?

Hvordan skulle man overhoved forbyde sin mand, at ses med sit barn? :)


Ja det er der- heldigvis ikke for mig, men for en bekendt. Barnet er 4 år nu, og ser sin far lidt i smug.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Fru Sunshine » 4. sep 2016, 11:51

Hvis det skete, ville han ikke være min mand mere, og så kunne han jo se det barn uden at jeg blandede mig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Flora » 4. sep 2016, 11:59

Jeg har også svært ved at forestille mig at jeg ville blive sammen med en der havde gjort en anden gravid bag min ryg. Men i fald jeg valgte at blive sammen med ham ville jeg selvfølgelig ikke forhindre ham i at se barnet.
0
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Flowergirl » 4. sep 2016, 12:29

Hvis det skete ville jeg da håbe at han var en del af barnets liv. Men når det så er sagt så ville jeg gå fra ham - både hvis kvinden valgte at få barnet, men også hvis hun valgte ikke at gennemføre graviditeten.
Mine drømme med at det ville have været ham og jeg som havde det her sammen (børn), ville jo blive helt skudt til jorden. Og det ville gøre alt for ondt at skulle vide, at den kvinde han var utro med ville blive ved med at være en del af hans liv, samt at barnet ville minde mig om hans utroskab samt hvad de havde sammen. Så kan det godt være at der ikke ville være noget kærlighed imellem min kæreste og kvinden, men de ville jo stadig være mor og far. Og det er min verden en ret stor ting.

Selve tanken om at han havde gjort en gravid mens han var sammen med mig ville være en dealbreaker for mig.
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Måtte din mand?

Indlægaf missme » 4. sep 2016, 12:56

Det skulle han hel selv finde ud af. Eftersom vi ikke længere ville være gift, så ville det jo alene være hans valg.

Ej seriøst, jeg ved det ikke. Kan sagtens forestille mig at jeg kunne tilgive et sidespring. Men hvis jeg konstant skulle konfronteres med det tillidsbrud, i form af et barn, så ville det æde vores forhold op, tror jeg.
1
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Måtte din mand?

Indlægaf Vixen » 4. sep 2016, 13:30

Helt ærligt, jeg ville ikke kunne være i det. Jeg ville stoppe forholdet, men forinden ville jeg i ren desperation give ham valget: barnet eller mig.

Jeg er klar over, at det er meget selvisk af mig.


Faktisk kender jeg til en familie, som var igennem nøjagtigt dette scenarie, og hvor samme ultimatum kom op. Han valgte sin kæreste, fordi han var meget forelsket i hende. Senere stiftede de selv familie. 25 år senere ringede det fravalgte barn sin far op for at høre, om han havde lyst til at skabe en relation. Faren takkede nej.
Frygtelig situation for alle parter, og i øvrigt også virkelig hårdt for de andre børn i familien, som ikke kendte til den ekstra søskende eller fars utroskab (forståeligt nok). Puha altså.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Forhold og sex"