Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf malou_43 » 8. sep 2016, 07:22

Nøgenhed i eget hjem er imo helt okay - med mindre der dyrkes sex eller der var en decideret synlig fetish ved at vise sig nøgen (jeg gentager synlig)
Jeg kan ikke se, hvordan det skal skade mine børn at få glimt af nøgenhed :)
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf achillaxedprune » 8. sep 2016, 07:23

Advocatus-Diaboli skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg synes, som andre påpeger, at det er et langt størrelse problem at familien anser en nøgen krop for krænkende, end at en person går nøgen rundt i sit eget hjem. En 8 årig skal da vide hvordan en ægte krop ser ud - ellers bliver alle kroppe de ser sådan nogle kunstige photoshoppede nogen.


Så kunne man jo fremskaffe noget egnet materiale i form af bøger, billeder eller film, i stedet for at gå og lure ind i andre folks hjem.


Jeg påtænker, at lade mine børn komme på stranden og i svømmehallen... Og min reaktion på at min 8 årige søn, fortalte han så på naboen nøgen, ville ikke være af bede naboen om at gemme sig væk. Det ville netop være en snak om andre folks grænser, privatlivets fred og en generel snak om kroppen.

Men altså, en 8 årig vil jo nok lure selvom jeg taler med ham om det. :)
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Persnikedy » 8. sep 2016, 07:32

Jeg er ganske ofte nøgen i mit ejet hjem. Lille etværelses i stue etagen (dog med vinduerne omkring 2 meter over jorden).

Jeg har altid den ene gardin trukket for, for ellers kan man se direkte ind i min lejlighed fra de 3 lejligheder overfor.
Jeg er da bevidst om ikke at stå foran vinduerne og kan jeg høre at børnehaven i nærhenden er på gå tur her så venter jeg lige de 2 min på at de er gået forbi med at rejse mig op.

Her hos mig kan man kun se ind hvis man prøver, også ville jeg nok smide "du belurede mig-kortet" hvis nogen smed "min blufærdighed er krænket-kortet". Mest af alt for at personen kunne fatte at de ikek skal strække hals mm for at kigge ind.

Jeg tager hensyn, men det er fanme mit hjem.
5
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf JoyNips » 8. sep 2016, 07:48

Advocatus-Diaboli skrev:Men hvis jeg bliver blufærdighedskrænket af at se dig nøgen i dit vindue, så er det ligegyldigt om din hensigt var peepshow eller om du bare gik nøgen rundt.


Og dog. Der er lige den der detalje med forsæt.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Jasmin » 8. sep 2016, 07:49

malou_43 skrev:
paint skrev:Efter billedet at dømme, er hun da ikke den værste man kunne forestille sig at se vimse nøgen rundt i køkkenet. Jeg havde nok ikke klaget ;)


Er det så kun okay, hvis man er en steg? :gruble: :genert:
Ja så længe hun ikke er well done! ;)
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43966

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf paint » 8. sep 2016, 08:10

malou_43 skrev:
paint skrev:Efter billedet at dømme, er hun da ikke den værste man kunne forestille sig at se vimse nøgen rundt i køkkenet. Jeg havde nok ikke klaget ;)


Er det så kun okay, hvis man er en steg? :gruble: :genert:



:slem:

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Lulu » 8. sep 2016, 08:12

Advocatus-Diaboli skrev:
Wizzze skrev:Inspireret af denne artikel: http://www.bt.dk/danmark/danske-joy-gaa ... kende-brev

Er det så OK eller ej, at vimse rundt i eget hjem uden tøj på?

Synes egentlig at brevet fra genboen er holdt i en fin tone med glimt i øjet, synes ikke det er en egentlig klage :gruble:
For hvordan skal man egentlig sige, "hallo vi kan se dig, også når du ikke har tøj på"? og man behøver jo ikke ligefrem lure, for at se tværs over en gård. Men hvis nøgenheden generer nogen, hvem har så ansvaret for at blokere "udsigten"? Den nøgne, eller den der bliver generet? :gruble:

Det skal ikke være nogen hemmelighed at vi ind i mellem ikke har tøj på herhjemme, men hos os foregår det når gardinerne/persiennerne er for, vi er for generte til andet :genert: :blush:


Ud fra de domme der er, så er retspraksis sådan at du kan dømmes for blufærdighedskrænkelse, hvis du stiller dig nær dit vindue, således at dem udenfor kan se dig i vinduet, uden decideret at kigge ind i lejligheden. Så du har ikke en decideret ret til at gøre som du vil i dit eget hjem. Men hvis du er nøgen inden omkring midten/bagenden af lokalet, således at man kun kan se dig hvis man decideret kigger ind, så er det tilladt.


Det hørte jeg også om for nogle år siden. Jeg går aldrig helt hen til vinduet når jeg er nøgen hjemme, men render da gerne nøgen rundt i lejligheden hvis det er det jeg føler for.

Dog skal det siges at jeg ikke dækker mig til, hvis jeg har glemt at trække gardinet for i badeværelset inden jeg skal i bad. Så går jeg altså bare hen til vinduet og trækker for. De par sekunder må folk så leve med at kunne se mig nøgen.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Mi55y » 8. sep 2016, 08:26

Jeg bor på 2. sal og bor i en blok, der ligger i en vinkel på en anden blok - og til den anden side har jeg et enkelt vindue ud mod en blok, der ligger 50 m. væk. Dvs. hvis jeg står nøgen helt henne ved vinduet eller i et oplyst rum om natten, så vil folk kunne se mig. Så det gør jeg ikke. Derudover spankulerer jeg nøgen rundt, som det nu passer mig. Hvis man så får et glimt af mig, så har man virkelig gjort sig umage og er selv uden om det.

Summa summarum - man kan godt tage lidt hensyn og ikke broadcaste sin nøgne krop til naboerne, men ellers skal man have lov at være lige så nøgen, som man har lyst til.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Luffegås » 8. sep 2016, 09:28

Bor i stueplan i rækkehuse, men har et godt højt hegn, og ligger lidt op af en skråning. Og alligevel vil jeg ikke vimse rundt nøgen. Det er for det første ikke behageligt synes jeg at sidde nøgen i mine møbler, og det næste rækkehus kan måske se igennem mit hegn, og helt ærligt, jeg gad ikke tilfældigt at kunne se andre nøgne når jeg sad med morgenkaffen. "Så kan de kigge væk" gu kan de ej, de skal have lov til at kigge ud af deres vindue de betaler for. Vil jeg rende nøgen kan jeg da købe nogle gardiner og rulle dem for!

Her er også mange børn, og en vinduespudser, og han skal da slet ikke se noget :D
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 8. sep 2016, 09:33

achillaxedprune skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg synes, som andre påpeger, at det er et langt størrelse problem at familien anser en nøgen krop for krænkende, end at en person går nøgen rundt i sit eget hjem. En 8 årig skal da vide hvordan en ægte krop ser ud - ellers bliver alle kroppe de ser sådan nogle kunstige photoshoppede nogen.


Så kunne man jo fremskaffe noget egnet materiale i form af bøger, billeder eller film, i stedet for at gå og lure ind i andre folks hjem.


Jeg påtænker, at lade mine børn komme på stranden og i svømmehallen... Og min reaktion på at min 8 årige søn, fortalte han så på naboen nøgen, ville ikke være af bede naboen om at gemme sig væk. Det ville netop være en snak om andre folks grænser, privatlivets fred og en generel snak om kroppen.

Men altså, en 8 årig vil jo nok lure selvom jeg taler med ham om det. :)


Stranden og svømmehallen er offentlige steder, hvor du ikke har privatlivets fred, så det er jo ikke det samme som at lære om kroppen ved at være vindueskigger og lure på nøgne folk i deres private hjem.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf achillaxedprune » 8. sep 2016, 09:39

Advocatus-Diaboli skrev:
achillaxedprune skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg synes, som andre påpeger, at det er et langt størrelse problem at familien anser en nøgen krop for krænkende, end at en person går nøgen rundt i sit eget hjem. En 8 årig skal da vide hvordan en ægte krop ser ud - ellers bliver alle kroppe de ser sådan nogle kunstige photoshoppede nogen.


Så kunne man jo fremskaffe noget egnet materiale i form af bøger, billeder eller film, i stedet for at gå og lure ind i andre folks hjem.


Jeg påtænker, at lade mine børn komme på stranden og i svømmehallen... Og min reaktion på at min 8 årige søn, fortalte han så på naboen nøgen, ville ikke være af bede naboen om at gemme sig væk. Det ville netop være en snak om andre folks grænser, privatlivets fred og en generel snak om kroppen.

Men altså, en 8 årig vil jo nok lure selvom jeg taler med ham om det. :)


Stranden og svømmehallen er offentlige steder, hvor du ikke har privatlivets fred, så det er jo ikke det samme som at lære om kroppen ved at være vindueskigger og lure på nøgne folk i deres private hjem.


Nej, men har man et vindue som gør, at folk kan kigge lige ind uden problemer, så kan en 8 årig knægt altså godt finde på dét. Det anser jeg som værende lige så naturligt som en nøgen krop.

Jeg ved ikke rigtigt, hvad det er du opponerer imod?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 8. sep 2016, 09:54

JoyNips skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Men hvis jeg bliver blufærdighedskrænket af at se dig nøgen i dit vindue, så er det ligegyldigt om din hensigt var peepshow eller om du bare gik nøgen rundt.


Og dog. Der er lige den der detalje med forsæt.


Der kræves ikke forsæt, jf. straffelovrådets betænkning om seksualforbrydelser, nr. 1534, kap. 21. Det er nok at handlingen er egnet til at krænke blufærdigheden.

Krænkelse af blufærdigheden i bestemmelsens [straffelovens § 232] forstand foreligger, når blot handlingen efter sin art er egnet til at krænke blufærdigheden.

[...]

Bestemmelsens anvendelse forudsætter således ikke, at gerningsmanden selv har opfattet sin handling som blufærdighedskrænkende.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 8. sep 2016, 09:59

achillaxedprune skrev:
Nej, men har man et vindue som gør, at folk kan kigge lige ind uden problemer, så kan en 8 årig knægt altså godt finde på dét. Det anser jeg som værende lige så naturligt som en nøgen krop.

Jeg ved ikke rigtigt, hvad det er du opponerer imod?


Jeg opponerer mod sætningerne:

"Jeg synes, som andre påpeger, at det er et langt størrelse problem at familien anser en nøgen krop for krænkende, end at en person går nøgen rundt i sit eget hjem. En 8 årig skal da vide hvordan en ægte krop ser ud - ellers bliver alle kroppe de ser sådan nogle kunstige photoshoppede nogen".

Fordi du får det til at lyde som om at det er i orden at lære sin 8-årige pode om at kroppe er forskellige, ved at gå og kigge ind ad vinduerne hos folk, der render nøgne rundt i deres hjem.

Om man må være nøgen i sit hjem, er jo kun den ene side af denne diskussion. Den anden side handler om hvorvidt det er i orden at gå og kigge ind ad folks vinduer.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Luffegås » 8. sep 2016, 10:03

Har haft en veninde der lystigt rendte nøgen rundt. Og ååh-jo, børnene synes det var SÅ spændende at hun gjorde det, så de stod helt åbenlyst og gloede og grinede, og lå på lur og ventede, og når hun gik udenfor pegede de på hende, og så blev hun bare til "Hende damen der er nøgen". Børn ved udemærket godt hvordan en ægte krop ser ud..
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf achillaxedprune » 8. sep 2016, 10:04

Advocatus-Diaboli skrev:
achillaxedprune skrev:
Nej, men har man et vindue som gør, at folk kan kigge lige ind uden problemer, så kan en 8 årig knægt altså godt finde på dét. Det anser jeg som værende lige så naturligt som en nøgen krop.

Jeg ved ikke rigtigt, hvad det er du opponerer imod?


Jeg opponerer mod sætningerne:

"Jeg synes, som andre påpeger, at det er et langt størrelse problem at familien anser en nøgen krop for krænkende, end at en person går nøgen rundt i sit eget hjem. En 8 årig skal da vide hvordan en ægte krop ser ud - ellers bliver alle kroppe de ser sådan nogle kunstige photoshoppede nogen".

Fordi du får det til at lyde som om at det er i orden at lære sin 8-årige pode om at kroppe er forskellige, ved at gå og kigge ind ad vinduerne hos folk, der render nøgne rundt i deres hjem.

Om man må være nøgen i sit hjem, er jo kun den ene side af denne diskussion. Den anden side handler om hvorvidt det er i orden at gå og kigge ind ad folks vinduer.


Nå, hvis du får dét ud af mit indlæg, så læser du vist også mit indlæg på den værst tænkelige måde. :lol: Jeg vil ikke lære mit barn at kigge ind af andre folks vinduer, og jeg synes ikke, at det er i orden hvis man ligefrem lærer børn at kigge ind af andres vinduer, så det behøver du ikke være nervøs for.
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Forhold og sex"