Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Wizzze » 7. sep 2016, 22:20

Inspireret af denne artikel: http://www.bt.dk/danmark/danske-joy-gaa ... kende-brev

Er det så OK eller ej, at vimse rundt i eget hjem uden tøj på?

Synes egentlig at brevet fra genboen er holdt i en fin tone med glimt i øjet, synes ikke det er en egentlig klage :gruble:
For hvordan skal man egentlig sige, "hallo vi kan se dig, også når du ikke har tøj på"? og man behøver jo ikke ligefrem lure, for at se tværs over en gård. Men hvis nøgenheden generer nogen, hvem har så ansvaret for at blokere "udsigten"? Den nøgne, eller den der bliver generet? :gruble:

Det skal ikke være nogen hemmelighed at vi ind i mellem ikke har tøj på herhjemme, men hos os foregår det når gardinerne/persiennerne er for, vi er for generte til andet :genert: :blush:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf paint » 7. sep 2016, 22:42

Efter billedet at dømme, er hun da ikke den værste man kunne forestille sig at se vimse nøgen rundt i køkkenet. Jeg havde nok ikke klaget ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 7. sep 2016, 22:51

Wizzze skrev:Inspireret af denne artikel: http://www.bt.dk/danmark/danske-joy-gaa ... kende-brev

Er det så OK eller ej, at vimse rundt i eget hjem uden tøj på?

Synes egentlig at brevet fra genboen er holdt i en fin tone med glimt i øjet, synes ikke det er en egentlig klage :gruble:
For hvordan skal man egentlig sige, "hallo vi kan se dig, også når du ikke har tøj på"? og man behøver jo ikke ligefrem lure, for at se tværs over en gård. Men hvis nøgenheden generer nogen, hvem har så ansvaret for at blokere "udsigten"? Den nøgne, eller den der bliver generet? :gruble:

Det skal ikke være nogen hemmelighed at vi ind i mellem ikke har tøj på herhjemme, men hos os foregår det når gardinerne/persiennerne er for, vi er for generte til andet :genert: :blush:


Ud fra de domme der er, så er retspraksis sådan at du kan dømmes for blufærdighedskrænkelse, hvis du stiller dig nær dit vindue, således at dem udenfor kan se dig i vinduet, uden decideret at kigge ind i lejligheden. Så du har ikke en decideret ret til at gøre som du vil i dit eget hjem. Men hvis du er nøgen inden omkring midten/bagenden af lokalet, således at man kun kan se dig hvis man decideret kigger ind, så er det tilladt.
Senest rettet af Advocatus-Diaboli 7. sep 2016, 22:52, rettet i alt 1 gang.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Juki » 7. sep 2016, 22:52

Ja, det er selvfølgelig OK, men man bør i nogle tilfælde tage sine forholdsregler for ikke evt. at støde/genere andre mennesker.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf dgd2007 » 7. sep 2016, 23:04

Jeg kan jo desværre ikke læse en artikel, der starte med "Danske <personnavn>", så jeg kan ikke udtale mig om den konkrete sag.
Men principielt jo, folk kan vel bare lade være med at kigge ind af vinduerne.

Jeg havde for øvrigt engang en genbo, der jævnligt stillede sig op og dansede nøgen i vinduet. Det er selvfølgelig usædvanligt :D
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Wizzze » 8. sep 2016, 05:19

Advocatus-Diaboli skrev:
Wizzze skrev:Inspireret af denne artikel: http://www.bt.dk/danmark/danske-joy-gaa ... kende-brev

Er det så OK eller ej, at vimse rundt i eget hjem uden tøj på?

Synes egentlig at brevet fra genboen er holdt i en fin tone med glimt i øjet, synes ikke det er en egentlig klage :gruble:
For hvordan skal man egentlig sige, "hallo vi kan se dig, også når du ikke har tøj på"? og man behøver jo ikke ligefrem lure, for at se tværs over en gård. Men hvis nøgenheden generer nogen, hvem har så ansvaret for at blokere "udsigten"? Den nøgne, eller den der bliver generet? :gruble:

Det skal ikke være nogen hemmelighed at vi ind i mellem ikke har tøj på herhjemme, men hos os foregår det når gardinerne/persiennerne er for, vi er for generte til andet :genert: :blush:


Ud fra de domme der er, så er retspraksis sådan at du kan dømmes for blufærdighedskrænkelse, hvis du stiller dig nær dit vindue, således at dem udenfor kan se dig i vinduet, uden decideret at kigge ind i lejligheden. Så du har ikke en decideret ret til at gøre som du vil i dit eget hjem. Men hvis du er nøgen inden omkring midten/bagenden af lokalet, således at man kun kan se dig hvis man decideret kigger ind, så er det tilladt.


Men der behøver jo ikke være tale om blufærdighedskrænkelse. Det er en ting at stille sig op i vinduet og opføre et peepshow, noget andet bare at gå rundt nøgen :gruble:
Burde hende Joy trække sine persienner ned? Eller er det familien med den 8årige der hos dem skulle trække for, nu de er bekymrede over hvad deres 8årige kommer til at se? :gruble: Joy er åbenbart ikke så genert som visse andre, det er vel ikke hendes problem, uanset hvor langt fra eller tæt på køkkenvinduet hun kommer? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf JoyNips » 8. sep 2016, 05:35

Selvfølgelig må man gå nøgen rundt i sit eget hjem. Så længe man ikke står i vinduet med den hensigt at skulle ses, så er det altså familien på den anden side af gården der må lære deres barn, at nøgenhed er ok og at man i øvrigt selvom man KAN se ind i andres hjem vælger at undlade det af høflighed.
14
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Guldfisk » 8. sep 2016, 05:40

Jeg har et gigantisk vindue højt oppe. Jeg har ikke smidt penge efter et menneske med en stige og en slagboremaskine til at sætte gardiner op.
Og mine genboer kan se ind.

Jeg ville blive pissesur over et brev fra en genbo, fordi jeg af og til vader rundt i undertøj eller skifter tøj, så det i teorien kan ses gennem det vindue. De kan opdrage deres unger til at lade være med at glo ind ad andres vinduer.
Også hvis jeg bare vadede nøgen rundt.

Og hvis en 8-årig af og til ser et glimt af et nøgent menneske langt væk, der ikke er fokuseret på barnet og ikke opfører sig upassende, så sker der nok heller ikke nogen skade af det.
10
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf lillebjoern » 8. sep 2016, 06:46

Jeg går ofte nøgen rundt, men jeg lader være i soveværelset, da vores baggård er meget lille, og der synes jeg det er ubehageligt hvis folk kan kigge på mig. Men hvis jeg havde haft lyst til at gå rundt nøgen, så gjorde jeg da det.

Men den er svær, for det gør for så vidt ingen forskel om man lige hiver persiennerne ned før man spankulerer nøgen rundt, men jeg ville bare ikke huske at få det gjort. Og derudover har jeg det svært ved at skulle ændre mine daglige rytmer fordi en 8-årig kan kigge på mig. Fred være med det.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3624

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Petrix » 8. sep 2016, 06:47

Jeg synes også sagtens at bør kunne gå nøgen rundt i eget hjem, men ser heller ikke den nøgne krop som blufærdighedskrænkende. Hvis personen derimod dyrker sex eller lignende og naboer, genboer og folk der går forbi vil have svært ved at se hvad der foregår, så synes jeg det er blufærdighedskrænkende.
0
27102021
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3977
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf girl_beat » 8. sep 2016, 07:03

Guldfisk skrev:Og hvis en 8-årig af og til ser et glimt af et nøgent menneske langt væk, der ikke er fokuseret på barnet og ikke opfører sig upassende, så sker der nok heller ikke nogen skade af det.


Vi har åbenbart så få problemer i vores (vestlige, moderne, materielle) liv, at det overhovedet er muligt at gøre et problem ud af, at andre vælger at gå nøgne rundt i deres eget hjem. For mig er kropsforskrækkelsen nået til et niveau, som er helt ude af proportioner, hvis en 8-årig på afstand ikke må se et tilfældigt nøgent menneske, som går rundt i sin lejlighed overfor :rulle:
9
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 8. sep 2016, 07:11

Wizzze skrev:
Men der behøver jo ikke være tale om blufærdighedskrænkelse. Det er en ting at stille sig op i vinduet og opføre et peepshow, noget andet bare at gå rundt nøgen :gruble:


Men hvis jeg bliver blufærdighedskrænket af at se dig nøgen i dit vindue, så er det ligegyldigt om din hensigt var peepshow eller om du bare gik nøgen rundt. Det er mig der er den blufærdighedskrænkede, og det er mig som loven beskytter.

Du kan jo også tage den skridtet videre - må man onanere i sit eget hjem foran vinduet, hvis offentligheden kan se det?

Burde hende Joy trække sine persienner ned? Eller er det familien med den 8årige der hos dem skulle trække for, nu de er bekymrede over hvad deres 8årige kommer til at se? :gruble:


Det kommer jo an på hvor i hjemmet hun er nøgen.

Joy er åbenbart ikke så genert som visse andre, det er vel ikke hendes problem, uanset hvor langt fra eller tæt på køkkenvinduet hun kommer? :gruble:


Det er netop hendes problem, når retspraksis siger at det afgørende er synligheden fra/afstanden til vinduet. At hun så i værste fald nok får en bøde på nogle få hundrede kroner, og en plet på straffeattesten, er så noget andet.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf achillaxedprune » 8. sep 2016, 07:13

Jeg synes, som andre påpeger, at det er et langt størrelse problem at familien anser en nøgen krop for krænkende, end at en person går nøgen rundt i sit eget hjem. En 8 årig skal da vide hvordan en ægte krop ser ud - ellers bliver alle kroppe de ser sådan nogle kunstige photoshoppede nogen.

Så længe man ikke har sex eller onanerer med henblik på at andre skal se en, så kan jeg simpelthen ikke se problemet. Blotter-typer, nej tak. Almindelige mennesker, der laver almindelige ting, nøgne i deres eget hjem, ja tak. Det er lige før jeg har lyst til at skrive: Flere af dem!
...en krop er ikke noget farligt, der skal gemmes væk.
6
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 8. sep 2016, 07:17

achillaxedprune skrev:Jeg synes, som andre påpeger, at det er et langt størrelse problem at familien anser en nøgen krop for krænkende, end at en person går nøgen rundt i sit eget hjem. En 8 årig skal da vide hvordan en ægte krop ser ud - ellers bliver alle kroppe de ser sådan nogle kunstige photoshoppede nogen.


Så kunne man jo fremskaffe noget egnet materiale i form af bøger, billeder eller film, i stedet for at gå og lure ind i andre folks hjem.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Nøgen i eget hjem, Ok eller ej?

Indlægaf malou_43 » 8. sep 2016, 07:20

paint skrev:Efter billedet at dømme, er hun da ikke den værste man kunne forestille sig at se vimse nøgen rundt i køkkenet. Jeg havde nok ikke klaget ;)


Er det så kun okay, hvis man er en steg? :gruble: :genert:
5

Tilbage til "Forhold og sex"